Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:04

Luxorvalkje schreef:
Spitsbergen doe ik op eigen houtje. Eigenlijk doe ik dat altijd.

Vluchten boeken, hotel via booking en excursies via een Engelstalige Noorse site. Spitsbergen is svalbard idd. Had wel de georganiseerde reizen gecheckt. Maar ik ven incl 3 activiteiten nog goedkoper uit dan enkel de georganiseerde reis.

Geen goedkope bestemming trouwens. Denk dat ik ruim een week kan duiken op een tropische bestemming voor hetzelfde geld.

Is daar nu tussen -2 en +2 en reis met handbagage.

Ik hoop op ijsberen.

Expres voor deze tijd gekozen ivm lang licht en ‘warme temperaturen’. Noorderlicht ga ik wel voor naar Lapland.

Dat weerhoud mij nog altijd om het ongetwijfeld mooie noorden te bezoeken: die hoge prijzen! Maar 't blijft om m'n lijstje staan mocht ik de staatsloterij eindelijk 'ns winnen :D


Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:12

MarijeR schreef:
Oeh Spitsbergen staat ook nog op mijn lijstje voor ooit :D
Maar dan een week of 2 en daar op de boot stappen. Liefst zo'n zeilboot. Dus ik spaar nog ff verder :')

Ga jij naar Longyearbyen en dan daar excursies doen?


Die zeilreis zou net zo duur zijn als mijn rondreis door sri lanka + een week duiken op de malediven (bijna 4 weken) samen :$

Ik spaar dan liever voor een expeditie naar Antarctica. Staat ook nog op het lijstje.
Ik ga naar longyearbyen, maar doe ook een dagtrip naar Pyramiden.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:23

Ja klopt die prijzen zijn echt bizar. Een kennis van mij host op dit moment een expeditie daar en dat is $12.000 voor 10 dagen geloof ik. Heb daar maar voor bedankt :')
Maar er zijn wel trips te vinden vanaf zo'n 3000 euro.

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:34

Hier geen liefhebber van plannen, wel van alles uitzoeken en ideeen opdoen. We regelen vrijwel niets, een groepsreis is helemaal uit den boze, we zien wel :-)

Komende reis is naar Kirgizië, tot nu toe hebben we vlucht, auto, overnachting aan begin en eind, en een paardentrek geregeld en daar blijft het bij. Wel heel veel ingelezen, voorbereid (oa een gps die je ook in noodgevallen kunt gebruiken om sms’en per satelliet te verzenden) en voorpret gehad :-). 1 juli vertrekken we, kanniewachtenniet

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:41

Zo, had het nog wel wat warmer verwacht in Svalbard zo midden in de zomer! Lijkt me een erg interessante bestemming. :j Ik sprak laatst met een natuurfotograaf in de bus die ook laatst naar Svalbard was geweest en heeele gave fotos had gemaakt van ijsberen. Wat bijzonder om ze zo in hun natuurlijke habitat te zien!

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:42

Overigens is niet heel scandinavie zo duur, noorwegen en finland wel maar ik woon in zweden en het is niet eens zo heel gek veel duurder dan NL

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 18:48

Piekosjj schreef:
Overigens is niet heel scandinavie zo duur, noorwegen en finland wel maar ik woon in zweden en het is niet eens zo heel gek veel duurder dan NL


Je hebt helemaal gelijk hoor. Maar svalbard is klein, en veel moet geïmporteerd worden. Dat zal ook gelden voor de noordelijke delen van Lapland. Dat maakt het gewoon duur.

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:00

Dat geloof ik zeker! Er groeit daar natuurlijk helemaal niks. :+

Ik las hierboven iets over Kirgzie, is ook een gave bestemming zeg! Zie de laatste tijd best wel wat voorbij komen over central azie en zou daar best wel eens een gigantische roadtrip oid doorheen willen maken. De cultuur lijkt me erg interessant icm prachtige natuur

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:02

Wij spelen idd wel met de gedachte om een trip van drie maanden die kant (zijderoute) te doen. Niet vliegen, gewoon alles met de eigen auto :-)

Lielle
Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:02

Scandinavië trekt me minder, mijn hart ligt in afrika

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:06

Mijn hart ligt in Noord Amerika: prachtige natuur, veel ruimte, makkelijk qua taal en ik voel me er als alleenreizende vrouw veilig.

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:32

Mijn hart ligt overal :')
Maar wat mij echt het meest trekt is bos, bergen, meren.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 19:59

Piekosjj schreef:
Mijn hart ligt overal :')
Maar wat mij echt het meest trekt is bos, bergen, meren.


En gelukkig heb je die, soms zelfs in combinatie, ook bijna overal :)

Alles heeft zo zijn charme. Zoals ik al zei zoek ik iets voor het najaar. Liefst met duiken.
Als ik het goed plan, zie ik misschien wel babyolifantjes in Afrika <3 . Maar alles ligt nog open

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:13

Mijn hart ligt ook in Afrika en ik probeer er wel een paar keer per jaar heen te gaan.
Maar moet zeggen dat Scandinavië mij ook prima bevallen is dit jaar. Eerst in Noorwegen geweest en daarna Finland en in september ga ik weer terug naar Finland en voor volgend voorjaar zit ik er ook over na te denken als het in de planning past.
Sowieso bezoek ik landen graag meerdere keren. In verschillende seizoenen bv.

Wat ik ook een erg mooi land vind, is Wit Rusland. Ben er nu 3x geweest en de natuur is prachtig en de mensen vriendelijk. Het waren ook erg interessante reizen omdat we met lokale gidsen (biologen/ecologen) op pad waren. En die zijn nodig, Engels wordt er bijna niet gesproken en de regels voor buitenlandse bezoekers zijn erg streng. Al zijn de meest strenge visum eisen dit jaar wel wat versoepeld.

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:37

Overigens leuk om te gebruiken bij het plannen; https://www.tomtom.com/nl_nl/roadtrips/
Wij hebben echt op fantastische wegen gereden tijdens onze rondreis waar we anders waarschijnlijk niet hadden gereden!

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 18:23

Lielle schreef:
Wij spelen idd wel met de gedachte om een trip van drie maanden die kant (zijderoute) te doen. Niet vliegen, gewoon alles met de eigen auto :-)


Mag ik mee in de kofferbak? <3 <3

Ik had min of meer besloten naar Oezbekistan te gaan, krijg ik een aanbod om gratis in een enorm luxe appartement naast de Sagrada Familia te zitten voor onbepaalde tijd... lastig hoor :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 18:42

Piekosjj schreef:
Wij willen van de zomer ook weer gaan kamperen, iemand aanraders voor Tsjechie en/of Zuid Duitsland? :)

Triberg watervallen, Saskische Schweiz?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 18:44

Tot nu toe zijn qua reizen mijn mooiste bestemmingen Zwitserland, La palma en Hawaii. Zo zie je maar weer dat mooi niet altijd ver hoeft te zijn. Hoewel ik ondertussen druk bezig ben met de reis naar Australië :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 19:48

Nou ja, Hawaii is ook niet echt om de hoek natuurlijk :+
Maar dat zijn leuke vooruitzichten!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Anoniem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 20:57

Oke! Hier kleine Mauritius update na mijn GEWELDIGE vakantie;
Het is een geweldig eiland! Zo veelzijdig, groen, jungle en prachtige stranden en idem zee.
Veel mensen blijven op de hele mooie resorts, maar dit is echt af te raden omdat het gewoon zo'n mooi eiland is.
Dingen die ik heb gedaan;
- zwemmen in open zee met wilde dolfijnen (9/10pnt)
- prive tour door zuid Mauritius met fijne taxi chauffeur (10/10, geweldige tour door black river area gehad incl bezoek aan alle watervallen, 7 colored worlds en meer prachtige dingen)
- een dag op prive eiland Ile aux deus Cocos geweest met butler (zo decadent, maar zeker een 9/10)
- snorkelen (7-8/10, ben misschien niet op de meest perfecte plekken geweest, veel dezelfde vissen)
- bezoek aan port louis (7/10, was echt mega druk en voelde mij er niet heel prettig)
- Mauritius an sich (10/10, prachtig eiland, super divers en hele vriendelijke mensen)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 21:28

Wauw, dat ziet er echt prachtig uit :wow:

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-05-19 22:15

<3 geweldig, kun je daar ook alleen op pad buiten je resort?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 22:58

Wauw klinkt super gaaf ! En dat snorkelen met dolfijnen <3 lijkt me zo gaaf

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 04:34

Hangt ervan af met die dolfijnen hoe ze gelokt worden. Zodra er gevoerd wordt, zou ik het niet doen maar weet niet of het daar zo is?

Wel echt prachtig zeg!!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:40

Ja hoor! Is absoluut geen gevaarlijk land en je kunt ook zelf met de auto weg. Rijden alleen engels en vrij gevaarlijk, vandaar de keuze voor taxi.

Betreft de dolfijnen; ze komen zelf. Het is een gewoon indische oceaan e als ze wegzwemmen, zijn ze ook echt weg. Ze worden niet gelokt of zo.