Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
_Madelon
Berichten: 4758
Geregistreerd: 25-12-03
Woonplaats: Westervoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:01

Nadir schreef:
Leuk Madelon. Heb je nog tips voor Denemarken met kinderen? En waar gaat de huwelijksreis naar toe?



Wij hebben in een huisje van Landal gezeten bij Gjern.
Zijn naar Aarhus geweest, naar het openlucht museum en het natuurhistorisch museum, nadeel van het laatste vonden wij dat er veel alleen in het Deens uitgeschreven stond. Ook in de botanische tuinen geweest, vooral de koepel middenin is lekker als het een beetje koud is :P

Wij hebben gewandeld in het merengebied ten zuiden van Silkenborg. Hier hebben we de hoogste "berg" van Denemarken beklommen: Himmelbjerget. Hebben ook gewandeld bij Ronde en Ebeltoft en daar een kasteelruïne bekeken.

Op een uurtje rijden zat legoland maar dat vond ik zonde om 1 dagje heen te gaan met het feit dat ik het erg duur vond.

Wij krijgen onze huwelijksreis van mijn ouders en het idee is om meerdere autorondreizen samen te stellen en dat mijn ouders er dan 1 voor ons uitkiezen. Dan is het uiteindelijk nog een verassing waar we heen gaan maar is het sowieso een reis die wij graag willen maken.



moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 19:27

Ik kan me goed voorstellen dat de tickets naar Canada meestal goedkoper zijn in die periode, ik ga zelf namelijk liever ook wanneer het aangenaam is buiten :o

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

NadirJarig
Berichten: 12707
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 19:57

Dank je voor je suggesties voor Denemarken Madelon, ik ga er eens naar kijken.
Wat een leuk idee om de huwelijksreis zo te plannen, leuk cadeau ook van je ouders!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:06

Ik ben ook gek op het plannen van reizen *\o/* .

Wij zijn in January 10 weken wezen reizen met ons gezin (2 jonge kinderen en 2 volwassenen) door dubai, sri lanka, malediven, noord thailand, borneo en Maleisie <3 .

Nu bezig met een website & youtube pagina op te zetten.
Hopelijk gaat dat ooit lopen en kunnen we nog meer en lang reizen *\o/* .

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:33

@ liesj: Wauw wat gaaf!!!! Geweldige landen heb je bezocht!

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:42

Travel_me schreef:
@ liesj: Wauw wat gaaf!!!! Geweldige landen heb je bezocht!

Ja was ook echt super leuk. lekker quality time met de kids.
Nu weer druk aan het sparen voor een volgende reis.

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-19 20:44

Wat gaaf lies! Borneo en Maleisië staan hier ook nog op de lijst, wil je er wat meer over vertellen?

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

NadirJarig
Berichten: 12707
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:54

Wauw, 10 weken! Hoe oud zijn jouw kinderen?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 20:59

Ik ben vooral dol op reizen, dat plannen is daarbij een noodzakelijk kwaad :') Ik reis vooral in het Midden-Oosten, dus dan is het wel handig om vooraf het een of ander uit te zoeken, het is namelijk nooit zo eenvoudig als je denkt dat het zou kunnen zijn :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

MarijeR
Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:05

10 weken aaneengesloten van huis, dat krijg ik er hier echt nooit door :D

Narya, toevallig in Saoedi Arabië geweest?
Daar hoop ik komende winter heen te gaan, ben uitgenodigd om kamelen te fotograferen en de mensen daar gaan ook kijken wat mogelijk is om in Jeddah te fotograferen.
Maar is lastig als vrouw alleen. Hoop dat het allemaal rond te krijgen is.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:22

Dat staat op mijn verlanglijstje, maar op dit moment bestaat er nog geen toeristenvisum voor Saoedi Arabië, dus daar kom je als alleenstaande jongedame niet zomaar binnen. Als jij lokale contacten hebt die dat voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je dat absoluut doen! Mag ik dan mee om jouw camera te dragen? Ben je ook geen vrouw alleen meer :D

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:28

Moonsparkle: Ja tuurlijk, vind het wel lastig om een korte versie te geven dus Mocht je vragen hebben mag je pb sturen.. Wij zijn Borneo een week in kuching gebleven. Dat is een mooie basisplaats voor bako nationaal park ( wij deden de 1/2 dag tour met gids), semi wilde orang oetans gezien, we zijn bij een stam wezen eten (met onze grap driver) sarawak cultural village en natuurlijk de waterfront. Het is heel gemoedelijk en lieve, gezellige mensen.

Tip: maak er een rondreis. Wij bleven in kuching maar wij willen echt terug om meer van maleisisch borneo te zien.

Maleisie: we hebben een auto gehuurd en zijn vanuit kuala lumpur,cameron highlands, taiping, penang, pankor, ipoh, kuala lumpur.
we wilde ook naar de perhentian maar die was gesloten ivm regen seizoen.

Kuala lumpur heb ik niet meer dan ziekenhuis en hotelkamer gezien door een val. Daardoor ook helaas geen hele spannende activiteiten meer gedaan ( hiken, door jungle klimmen)in de rest van maleisie en kuching

Ook kan je kijken op ons you tube kanaal: sijtsjesopreis. Dit zijn nog de dagfilmpjes ( maken er nog goede vlogs van) maar heb je al weel een beeld.


Nadir: mijn kids zijn 5 & 2 jaar

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

MarijeR
Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 21:47

Narya schreef:
Dat staat op mijn verlanglijstje, maar op dit moment bestaat er nog geen toeristenvisum voor Saoedi Arabië, dus daar kom je als alleenstaande jongedame niet zomaar binnen. Als jij lokale contacten hebt die dat voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je dat absoluut doen! Mag ik dan mee om jouw camera te dragen? Ben je ook geen vrouw alleen meer :D

Klopt dat een toeristenvisum er nu niet is maar een business visum is gelukkig geen enkel probleem voor mij ivm werk daar.
En ik ben 40+, dan zijn de eisen al veranderd dat je zonder mannelijke begeleider het land in mag.
Tsss, ben geen kameel meer waard op mijn leeftijd... -O-
Het gaat mij meer om het vrij fotograferen in Jeddah en daar buiten de stad. Wil daar eigenlijk met een lokale vrouwelijke gids op pad in de stad. In theorie zou dat moeten kunnen als er geen permits voor nodig zijn.
En anders maar een beetje Tommy Tourist uithangen met een compact camera of telefoon. Dat is geen probleem.

Zira1994
Berichten: 1234
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 22:16

Wauw Liesj!! Wat gaaf zeg om dat zo met je gezin te kunnen doen! Wat een ervaring !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 08:52

Wauw mooie reis Liesj!

Wij gaan eind juni een 2-weekse trip doen in Alaska.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Travel_me
Berichten: 1266
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 09:07

@ Tierania:Wauw ook heel gaaf! Daar wil ik na je reis wel eens foto's van zien :)

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:00

MarijeR schreef:
Narya schreef:
Dat staat op mijn verlanglijstje, maar op dit moment bestaat er nog geen toeristenvisum voor Saoedi Arabië, dus daar kom je als alleenstaande jongedame niet zomaar binnen. Als jij lokale contacten hebt die dat voor elkaar kunnen krijgen, dan moet je dat absoluut doen! Mag ik dan mee om jouw camera te dragen? Ben je ook geen vrouw alleen meer :D

Klopt dat een toeristenvisum er nu niet is maar een business visum is gelukkig geen enkel probleem voor mij ivm werk daar.
En ik ben 40+, dan zijn de eisen al veranderd dat je zonder mannelijke begeleider het land in mag.
Tsss, ben geen kameel meer waard op mijn leeftijd... -O-
Het gaat mij meer om het vrij fotograferen in Jeddah en daar buiten de stad. Wil daar eigenlijk met een lokale vrouwelijke gids op pad in de stad. In theorie zou dat moeten kunnen als er geen permits voor nodig zijn.
En anders maar een beetje Tommy Tourist uithangen met een compact camera of telefoon. Dat is geen probleem.


Daar zijn sowieso vrouwelijke gidsen, laatst was er nog een documentaire over Saoedi Arabië en daar lieten ze een vrouwelijke gids zien! Uit mijn hoofd was het Sinan Can die op pad was met een dame in Jeddah, de trainde ook echt vrouwelijke gidsen enzo. En 40+ en geen kameel meer waard, dat is nog maar 10 jaar wachten voor mij :')

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

MarijeR
Berichten: 24927
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 18:48

Ja die hele serie van Sinan Can in SA heb ik idd ook gezien. Was volgens mij begin van het jaar op tv, mijn vader was in die periode toevallig in Saoudi Arabië.
Die heb ik altijd nog achter de hand mocht het lastig zijn. Moet ie maar mee als mannelijke familielid en begeleider :')
Maar is lastig plannen want hij is normaal altijd mijn paarden en honden oppas als ik in het buitenland zit.

Tierania_, wat wordt je planning voor Alaska?

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:02

Tof dat jouw vader zoiets doet, de mijne komt niet verder dan all-inclusive Turkije (maar uiteraard hebben ze wel overal waar ik naar toe wil gaan een mening over :P)

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:23

MarijeR schreef:
Ja die hele serie van Sinan Can in SA heb ik idd ook gezien. Was volgens mij begin van het jaar op tv, mijn vader was in die periode toevallig in Saoudi Arabië.
Die heb ik altijd nog achter de hand mocht het lastig zijn. Moet ie maar mee als mannelijke familielid en begeleider :')
Maar is lastig plannen want hij is normaal altijd mijn paarden en honden oppas als ik in het buitenland zit.

Tierania_, wat wordt je planning voor Alaska?


Hebben natuurlijk maar 2 weken dus kunnen niet alles meepakken.
Anchorage - Homer - Seward- Denali NP - Fairbanks - Valdez - Anchorage

Hebben sowieso overal wel een tour geboekt. In Homer gaan we met een vliegtuigje op berentour. In Seward en Valdez op dag cruise. Wildlife tour in Denali en een soort van goudzoek tour in Fairbanks :)

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

NadirJarig
Berichten: 12707
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:27

Gaaf hoor Tierania! Alaska lijkt mij echt heel bijzonder.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:39

Alaska lijkt me ook super gaaf, daar wil ik na je reis ook wel meer van horen..

Zie veel mooie plekken voorbij komen.

Hoeveel keer per jaar gaan jullie gemiddeld op reis?

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

moonsparkle
Berichten: 21700
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-19 21:04

Ik ga 1 of twee keer per jaar, dat kan ver en lang maar het kan ook zijn met de tent binnen Europa.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1234
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:06

Wij meestal 2 x een simpele wintersport en zomers een rondreis verder weg

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:15

Ik doe een grote reis in het voorjaar en eentje in het najaar, en daartussen nog een weekje Europa. Pasen en Hemelvaart ben ik ook onderweg. Maar aangezien ik in het buitenland werk, gaat een deel van mijn vakantiedagen ook wel op aan naar NL reizen.

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Jody_ en 110 bezoekers