Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:19

Ik meld me ook, vind het geweldig. Probeer 1x per jaar iets langer weg te gaan, om het jaar dan ook wat verder. En verder gewoon veel kleine tripjes, weekendjes weg etc.

Vorig jaar 3 maanden rondgereisd door de VS en Canada, maar heb eigenlijk alleen 2.5 week roadtrip in Californië uitgezocht, rest was met vrienden/mensen die daar wonen en ook een deel met een bus.

Dit jaar gaan ik even bijtanken en surfen op Fuerteventura, ben naar Marrakech geweest, en ga nog een weekendje naar Londen.

En dan volgend jaar weer een grote reis, zit te denken aan de Trans Mongolië express, nog tips daarvoor?

Always smile it makes people wonder what you're up to!


Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 20:52

Dit jaar 1 week Turkije, 2 weken Denemarken/Zweden en een weekendje Londen. Volgend jaar staat iig 3/4 weken Thailand op de planning.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 21:02

Narya schreef:
Tof dat jouw vader zoiets doet, de mijne komt niet verder dan all-inclusive Turkije (maar uiteraard hebben ze wel overal waar ik naar toe wil gaan een mening over :P)

Was voor het werk hoor, we hebben klanten in SA. Maar hij doet het wel met z'n 74 jaar (en wil maar niet met pensioen).

Tierania_, leuk zeg!
Ooit staat Alaska ook nog op m'n lijstje. Ben benieuwd naar jouw ervaringen.

Hoe vaak per jaar? Het loopt hier helemaal uit de hand _O-
Vorig jaar 5 keer (2x Wit Rusland, 2x Zuid Afrika waarvan 1x met Botswana en nog een weekje Schotland).
Dit jaar tot nu toe 7 trips gepland, Noorwegen, Wit Rusland, Finland, 2x Kenia, Zuid Afrika en USA en kan maar zo dat er nog wat bij komt. Oh en was in januari ook nog naar Ameland geweest :)
Nu al druk bezig voor volgend jaar te plannen, sowieso Oeganda, Faroër Eilanden, Zuid Afrika/Botswana/Zimbabwe trip en daar komt ook vast nog wel wat bij.
Wil nog een koude bestemming erbij :P

Travel_me
Berichten: 1257
Geregistreerd: 26-02-07
Woonplaats: meppel

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 23:17

Wauw! Dat zijn heeeeel veel bestemmingen! Heerlijk dat je dat kan doen.
En ik vond dat ik veel ging. Niet dus (Mexico, Schotland, Ecuador en misschien Zuid-Afrika). Maar mag ook zeker niet klagen

Ik ga op wereldreis! Mij volgen?
@hetbackpackleven (instagram) // https://www.hetbackpackleven.nl

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 02:10

Ik doe 1 grote reis met mijn man, dan nog eentje alleen of (deels) met vrienden. En dan nog wat weekendjes of verlengde businesstrips.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 15:55

MarijeR schreef:
Hoe vaak per jaar? Het loopt hier helemaal uit de hand _O-
Vorig jaar 5 keer (2x Wit Rusland, 2x Zuid Afrika waarvan 1x met Botswana en nog een weekje Schotland).
Dit jaar tot nu toe 7 trips gepland, Noorwegen, Wit Rusland, Finland, 2x Kenia, Zuid Afrika en USA en kan maar zo dat er nog wat bij komt. Oh en was in januari ook nog naar Ameland geweest :)
Nu al druk bezig voor volgend jaar te plannen, sowieso Oeganda, Faroër Eilanden, Zuid Afrika/Botswana/Zimbabwe trip en daar komt ook vast nog wel wat bij.
Wil nog een koude bestemming erbij :P


Hoe dan?! :oo
Ben jij eigen baas, of doe je een Oeganda oid ook voor een weekje?

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 16:57

Soms denk ik ook om mijn baan op te zeggen en te emigreren, maar misschien gebeurd dat pas als ik met pensioen ben want mijn werk is ook wel leuk,maar ik vindt het wel erg jammer dat ik niet zo makkelijk kan zeggen ik ga een maandje weg. Of ik zou mezelf om moeten laten scholen tot iets wat je kunt doen op afstand. Of waarmee je makkelijker een tijdje weg kunt. Misschien ben ik ook teveel een doem denker, wat als je ooit terug moet of wilt maar zoals nu in deze periode kun je niet aan een huis komen, wat dan?

Ik kijk net outsiders en dan denk ik waarom zou ik het niet kunnen? Maar ja er moet toch ook iets van inkomen zijn.
Laatst bijgewerkt door moonsparkle op 07-05-19 17:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:17

Emigreren is leuk, maar ook dan moet je werken. In sommige landen heb je ook nog eens (veel) minder vakantiedagen, dus dan zie je nog niets van het land. Maar het is wel een groot avontuur, als je de kans krijgt zou ik het zeker doen!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 17:24

Narya schreef:
MarijeR schreef:
Hoe vaak per jaar? Het loopt hier helemaal uit de hand _O-
Vorig jaar 5 keer (2x Wit Rusland, 2x Zuid Afrika waarvan 1x met Botswana en nog een weekje Schotland).
Dit jaar tot nu toe 7 trips gepland, Noorwegen, Wit Rusland, Finland, 2x Kenia, Zuid Afrika en USA en kan maar zo dat er nog wat bij komt. Oh en was in januari ook nog naar Ameland geweest :)
Nu al druk bezig voor volgend jaar te plannen, sowieso Oeganda, Faroër Eilanden, Zuid Afrika/Botswana/Zimbabwe trip en daar komt ook vast nog wel wat bij.
Wil nog een koude bestemming erbij :P


Hoe dan?! :oo
Ben jij eigen baas, of doe je een Oeganda oid ook voor een weekje?

Ja en ik kan aardig m'n uren indelen en als ik onderweg af en toe mail kan checken dan redden ze het ook wel zonder mij voor een weekje.
Oeganda wordt 2 weken maar Zuid Afrika doe ik regelmatig voor een weekje. Ik combineer het dan met werkoverleg daar. En ik heb daar veel familie dus dat is altijd een goede smoes om er wat dagen aan vast te knopen. Niet dat ik ze dan altijd zie, Kruger is veel leuker ;)
En 1 of 2x per jaar 2,5/3 weken van huis kan ook wel.
Ben nu aan het plannen voor de Botswana trip van volgend jaar en dat wordt 3,5 week en heb ik voor moeten vechten :') Waarvan ook nog een groot deel van de tijd in de bush en totaal onbereikbaar maar dat heb ik nog niet verteld 8-)
Tripjes als Wit Rusland, Noorwegen, Finland, dat is wel 5 dagen tot een week.

Nu maar eens m'n zooi bij elkaar zoeken, morgen naar Finland om beren te fotograferen *-:)

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 17:27

Heel veel plezier, ik kijk uit naar je foto's

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-05-19 17:29

liesJ schreef:
Moonsparkle: Ja tuurlijk, vind het wel lastig om een korte versie te geven dus Mocht je vragen hebben mag je pb sturen.. Wij zijn Borneo een week in kuching gebleven. Dat is een mooie basisplaats voor bako nationaal park ( wij deden de 1/2 dag tour met gids), semi wilde orang oetans gezien, we zijn bij een stam wezen eten (met onze grap driver) sarawak cultural village en natuurlijk de waterfront. Het is heel gemoedelijk en lieve, gezellige mensen.

Tip: maak er een rondreis. Wij bleven in kuching maar wij willen echt terug om meer van maleisisch borneo te zien.

Maleisie: we hebben een auto gehuurd en zijn vanuit kuala lumpur,cameron highlands, taiping, penang, pankor, ipoh, kuala lumpur.
we wilde ook naar de perhentian maar die was gesloten ivm regen seizoen.

Kuala lumpur heb ik niet meer dan ziekenhuis en hotelkamer gezien door een val. Daardoor ook helaas geen hele spannende activiteiten meer gedaan ( hiken, door jungle klimmen)in de rest van maleisie en kuching

Ook kan je kijken op ons you tube kanaal: sijtsjesopreis. Dit zijn nog de dagfilmpjes ( maken er nog goede vlogs van) maar heb je al weel een beeld.


Nadir: mijn kids zijn 5 & 2 jaar


Zijn de wegen daar een beetje begaanbaar? Ik ga de plaatsen die je noemt even bekijken.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 20:57

Heel veel plezier marije ! En foto spam graag !! :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Luxorvalkje
Berichten: 1927
Geregistreerd: 06-03-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 21:25

Dit jaar is wat anders voor mij. Normaal ga ik kort weg dichtbij, vlak voor de zomervakantie. En dan lang en ver eind oktober/begin november.

Voor dit jaar:
Twee weken Disney World Florida (januari) Weekendje Liverpool in mei
Midweek Spitsbergen in juni
Weekendje Dublin in augustus
Weekendje Parijs in september
Weekendje Berlijn oktober

Tk: Harry Horse cap, witte rijbroek Eurostar (nooit gedragen in plastic), bruine broek eurostar, Blauwe broek met lederen zitvlak enkele keer gedragen. Kerstmuts

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-05-19 06:03

Dit jaar een weekend dusseldorf en een week Duitsland (heerlijk de natuur in in Harz en Saskische Schweiz). In de winter een of twee weken naar de zon en hoe verleidelijk ik het ook vindt mijn man mag iets gaan boeken (leek me wel leuk voor de verandering :'))

Dan staat Australië op het programma en daarna Canada. Australië is min of meer al helemaal uitgezocht qua route.

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 10:54

moonsparkle schreef:
Dit jaar een weekend dusseldorf en een week Duitsland (heerlijk de natuur in in Harz en Saskische Schweiz). In de winter een of twee weken naar de zon en hoe verleidelijk ik het ook vindt mijn man mag iets gaan boeken (leek me wel leuk voor de verandering :'))

Dan staat Australië op het programma en daarna Canada. Australië is min of meer al helemaal uitgezocht qua route.


Whaha dat hebben we hier ook afgesproken na al 3 jaar vakantie wat ik wil. Heb ik beloofd dat mijn vriend de bestemming voor volgend jaar mag kiezen. En nu vraag ik af en toe al ongeduldig of hij het al weet ookal
moeten we dit jaar überhaupt nog weg :')

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 11:03

Jaa leuk! Heb toch vaak een luxe probleem dat er dan weer een leuke reis langskomt, maar dan heb ik al wat geboekt.. Ga nu in juni weekje naar Kroatië, in oktober 2,5 week zuid Afrika en dit weekend met een paar meiden bedacht om in januari naar Miami te gaan. Dat laatste moet ik alleen ff kijken of dat überhaupt kan qua werk.. Dan heb ik nog een vriendin die volgend jaar graag naar Zanzibar wil en ik wil me daar best voor opofferen :):)
Ik doe groeps-/singlereizen, vind dat echt onwijs leuk, maar er valt verder inhoudelijk niet heel veel aan te plannen natuurlijk..

Op het lijstje staan sowieso nog IJsland/Lapland (Noorderlicht), Zuid Amerika, Sri Lanka icm Malediven, enz :+

Narya
Berichten: 5228
Geregistreerd: 23-12-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:02

moonsparkle schreef:
Dit jaar een weekend dusseldorf en een week Duitsland (heerlijk de natuur in in Harz en Saskische Schweiz). In de winter een of twee weken naar de zon en hoe verleidelijk ik het ook vindt mijn man mag iets gaan boeken (leek me wel leuk voor de verandering :'))

Dan staat Australië op het programma en daarna Canada. Australië is min of meer al helemaal uitgezocht qua route.


De Harz is echt zooooo mooi!! <3 <3 Goslar, Wernigerode en Quedlinburg zijn alle drie zeker het bezoeken waard :j

Ik ben net terug uit Italië en heb alleen nog een weekendje Dresden gepland voor Hemelvaart, voor de rest is de agenda helemaal leeg. Voor het najaar ga ik denk ik kiezen tussen Iran of de Verenigde Arabische Emiraten. Maar het allerhoogst op mijn verlanglijst op dit moment staan Oezbekistan en Pakistan. Gaat er dit jaar nog niet van komen, maar misschien binnen nu en vijf jaar ofzo :P

Düsler mi gerçek, gerçekler mi bir düs yoksa
Gerçeklesir belki bir gün, bitmesin, düs bile olsa

SplashIsLief
Berichten: 33019
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 18:30

Narya schreef:
Ik ben net terug uit Italië en heb alleen nog een weekendje Dresden gepland voor Hemelvaart, voor de rest is de agenda helemaal leeg. Voor het najaar ga ik denk ik kiezen tussen Iran of de Verenigde Arabische Emiraten. Maar het allerhoogst op mijn verlanglijst op dit moment staan Oezbekistan en Pakistan. Gaat er dit jaar nog niet van komen, maar misschien binnen nu en vijf jaar ofzo :P

Ik ben alleen in Dubai geweest, maar wauw! Heeft op ons een enorme indruk gemaakt. (De enorme gebouwen, maar ook de sfeer en hoe mensen met elkaar omgaan).

Splash † en Nuut † :+: Voor altijd in mijn hart, ik hou van jullie

Sinds 13 juli 2021 trotse mama van Nola <3

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:03

wat een leuke plannen komen er voorbij...
Heerlijk zoveel wegkunnen.

Wij zijn nu aan het kijken en sparen voor de herfstvakantie (8 tot 10 dagen ongeveer). We willen zon, snorkelbestemming,cultuur en niet al te duur. Iemand leuke ideeen.


splashislief: wij vonden dubai juist heel erg tegenvallen, grappig om te zien hoe iedereen dat anders ervaart

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 21:06

Mexico?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:21

liesJ schreef:
wat een leuke plannen komen er voorbij...
Heerlijk zoveel wegkunnen.

Wij zijn nu aan het kijken en sparen voor de herfstvakantie (8 tot 10 dagen ongeveer). We willen zon, snorkelbestemming,cultuur en niet al te duur. Iemand leuke ideeen.


splashislief: wij vonden dubai juist heel erg tegenvallen, grappig om te zien hoe iedereen dat anders ervaart


Egypte. Marsa alam of sharm el sheik (niet in centrum). Lekker weer en mooier snorkelen dan Caribisch gebied

Paardloos

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 17:25

Egypte. Marsa alam of sharm el sheik (niet in centrum). Lekker weer en mooier snorkelen dan Caribisch gebied[/quote]

klopt wij zijn vorig jaar in marsa alam geweest. Heerlijk voor een weekje inderdaad en mooi snorkelgebied.

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

moonsparkle
Berichten: 21656
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-05-19 17:30

liesJ schreef:
Egypte. Marsa alam of sharm el sheik (niet in centrum). Lekker weer en mooier snorkelen dan Caribisch gebied


klopt wij zijn vorig jaar in marsa alam geweest. Heerlijk voor een weekje inderdaad en mooi snorkelgebied.[/quote]

Kan je daar ook in restaurants in de omgeving eten? Ik ben zelf niet van het all inclusive :')

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 18:54

moonsparkle schreef:
liesJ schreef:
Egypte. Marsa alam of sharm el sheik (niet in centrum). Lekker weer en mooier snorkelen dan Caribisch gebied


klopt wij zijn vorig jaar in marsa alam geweest. Heerlijk voor een weekje inderdaad en mooi snorkelgebied.


Kan je daar ook in restaurants in de omgeving eten? Ik ben zelf niet van het all inclusive :')[/quote]

Bij ons werdt het afgeraden. Wel hadden wij een resort met 7 a la cart restaurants waar je mocht eten
(1was tegen betaling en de rest zat erbij).
Dat was echt wel fijn. Wij hebben zelf ook niets met all inclusief maar deze deal kon ik niet laten liggen

Coco Chanel is Met pensioen
L1+4 eindstand

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: Meer liefhebbers van het plannen van reizen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 20:40

Ik zou dan naar Turkije gaan. Daar kun je zeker buiten de resorts om lekker eten in een stadje. Het weer is goed en je kunt op sommige plekken prachtig snorkelen. Je moet van te voren wel even uitzoeken waar natuurlijk.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 70 bezoekers