Hoe plan je een roadtrip? (Andalusië + zuid Portugal)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Hoe plan je een roadtrip? (Andalusië + zuid Portugal)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-05-19 16:30

Hi roadtrippende bokkers :)

Mijn huisgenoot en ik hebben het plan om in juli, augustus of september een roadtrip te gaan maken langs de zuidkust van Spanje en Portugel. We zouden graag rijden van Malaga naar Lissabon. Ons idee is om via Indie Campers een camperbusje te huren, die we in Malaga kunnen ophalen en in Lissabon weer kunnen afgeven.

De kortste route van Malaga naar Lissabon is zo'n 670 km en via google maps te rijden in een kleine 7 uur. Deze route gaat voor een groot deel al langs de kust. Omdat wij vooral ook lekker tot rust willen komen en genieten van het buitenleven met zo'n camper, willen we 1 dag een paar uurtjes rijden en dan vervolgens nog 1 of 2 hele dagen op onze 'rustplekjes' blijven tot we weer naar de volgende plaats rijden.

Maar nu..;
- Hoe bepaal je de route die je wilt gaan rijden? Waar hou je rekening mee bij je keuze? (Ronda bijvoorbeeld zijn we allebei al eens geweest en hoeven we eigenlijk niet meer heen)
- Hoelang ga je/hoeveel tijd trek je er voor uit?
- Hoe weet je waar je allemaal het camperbusje neer mag zetten? Wildcamperen is illegaal, maar ik begreep dat je bijvoorbeeld in Spanje heel veel plekken heb waar je gratis met je camper/busje kan overnachten
- Andere dingen waar we rekening mee moeten houden?

We willen dus zoveel mogelijk langs de kust blijven. Vooral van de natuur genieten (strand en zee) en naar gezellige kustplaatsjes om een hapje te kunnen eten als we een keer geen zin hebben om ons eigen eten te bereiden.

Helaas kan ik via internet weinig vinden aan informatie van mensen die ook deze trip hebben gemaakt. Wel veel roadtrips in andalusie zelf. Zijn er bokkers die deze trip gemaakt hebben? Of wellicht andere ideeen hebben qua soortgelijke trips langs de kust.

Bedankt!

~ leef vandaag, want niemand heeft je een morgen beloofd ~


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _bloempje01_, claudtje, ComscoreBot, GrapeshotBot, Hannerups, KleinBoefje, lgw, lissssan, Muiz, Pferdchen en 85 bezoekers