Weekend parijs

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 17:01

Hi allen,
Dit is het vervolg van mijn andere forum (weekendje weg).
Parijs staat eigenlijk op 1.
Iemand leuke dingen om te doen die je echt op je buckitlist moet hebben staan, met je vriend voor zijn 18e verjaardag? <3
Ik weet nog niet of we vrijdag tot zondag gaan, of zaterdag tot zondag. De Eiffeltoren staat al op de lijst en uiteten (met daarvoor shoppen), maar waar weten we nog niet! Ik zoek daarvoor ook nog leuke dingen :)
Ook zoek ik een hotel mijn eisen:
- max 150 per nacht
- niet te ver van de Eiffeltoren (wat is ver, nou max 45 min lopen) :P
- mooie kamer (met bad) en ook wat ruimer
- ontbijt erbij

Iemand nog goede ideeën? Ik ga in de periode van juni
Groetjes,
Danine

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 17:11

Om te shoppen zeker eens een kijkje nemen bij La Fayette, erg mooi gebouw ook :)
De Arc de Triomphe beklimmen en daarna over de Champs langst place de la Concorde en dan door jardin de Tuilleries naar het Louvre wandelen is ook leuk.
Palais Royale is ook niet ver van het Louvre en wel een kijkje waard.
Het Panthéon ligt wat verder weg van alles maar als je het interessant vindt wel de moeite, ook een leuke buurt daar al zeg ik het zelf.
De Sacre Coeur moet je ook sowieso doen :)

De catacomben zijn ook interessant maar daar is een enorme wachtrij, dus misschien niet ideaal voor als je een weekendje doet

Hopelijk heb je er wat aan!

xDaninex
Berichten: 277
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Nederland

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-19 18:02

Bedankt! Nog leuke betaalbare hotels + restaurants ?

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-19 18:09

xDaninex schreef:
Bedankt! Nog leuke betaalbare hotels + restaurants ?


Ben niet bekend met hotels helaas, ik woonde in Parijs dus had geen hotel nodig :p
Qua restaurants wandelde ik meestal gewoon rond en ging ik iets eten in wat ik tof vond. Ééntje is me wel bijgebleven: misschien leuk om te gaan lunchen, was erg gezellig. La Crêperie tussen Jardin de Luxembourg en het Panthéon

SdaphneS

Berichten: 11422
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 04:37

Gebruik eens de zoekfunctie van bokt. Er zijn genoeg topics geweest over Parijs, daar kun je vast informatie uit halen. Succes. :)

Liebeskind

Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 06:46

Je moet niet op de Eiffel toren gaan joh. Kun je niet meer op de Montparnasse toren? Kun je ook prachtige foto's maken van de Eiffel toren.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:33

Zoek een hotel uit in de buurt van een metro station. Dan kun je overal makkelijk komen en maakt het niet uit als je iets verder uit t centrum zit.

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 09:35

Parijs zou ik juist in het weekend nu mijden met dat gele hesjes gedoe . Maar ieder zijn keus, stad is wel prachtig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 10:07

bigone schreef:
Parijs zou ik juist in het weekend nu mijden met dat gele hesjes gedoe . Maar ieder zijn keus, stad is wel prachtig.

Daar merk je echt heel weinig van. Ik was er een paar weekenden terug en zaterdag was de Champs Elysees + een paar metrostations afgesloten waardoor je soms wat verder moest lopen en ons plan om gezellig naar de Arc de Triomphe te gaan ging ook niet door. Verder is er echt geen dreiging, ze beperken zich tot de winkelstraat en knokken alleen met politie.

Je zoektocht naar een hotel gaat een lastige worden denk ik. Parijs is nou eenmaal rete duur. Een paar weekenden terug zat ik in een hotelletje bij Montmartre, Hotel Victor Massé, en die was betaalbaar. Maar geen bad, en al helemaal geen ruime hotelkamer. Vlakbij metrostation Pigalle wel, dat scheelt.

minouesmee

Berichten: 7424
Geregistreerd: 04-11-07
Woonplaats: Utrecht

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:03

In je andere topic gaf je aan dat je budget per persoon was. Is dat in dit geval ook? Want voor €150 een ruime kamer, met bad en ontbijt in Parijs vinden word een hele lastige klus.

Esmee_RS

Berichten: 4880
Geregistreerd: 10-07-11
Woonplaats: Op het circuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 17:06

Emmaa_ schreef:
bigone schreef:
Parijs zou ik juist in het weekend nu mijden met dat gele hesjes gedoe . Maar ieder zijn keus, stad is wel prachtig.

Daar merk je echt heel weinig van. Ik was er een paar weekenden terug en zaterdag was de Champs Elysees + een paar metrostations afgesloten waardoor je soms wat verder moest lopen en ons plan om gezellig naar de Arc de Triomphe te gaan ging ook niet door. Verder is er echt geen dreiging, ze beperken zich tot de winkelstraat en knokken alleen met politie.

Je zoektocht naar een hotel gaat een lastige worden denk ik. Parijs is nou eenmaal rete duur. Een paar weekenden terug zat ik in een hotelletje bij Montmartre, Hotel Victor Massé, en die was betaalbaar. Maar geen bad, en al helemaal geen ruime hotelkamer. Vlakbij metrostation Pigalle wel, dat scheelt.

Haha, zo te lezen was ik er het zelfde weekend :P Was prima te doen!
's Middags wel een grote optocht van gele hesjes in de buurt van hotel. Hebben we even van een afstandje staan kijken (ramptoeristen _O- )

Wat vindt je vriend leuk? Houdt hij ook van shoppen?

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8287
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: Weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-19 20:47