Maastricht, wie wat waar?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 18:10

Hey bokkers,

Deze zomer wil ik met mijn vriend een paar dagen naar Maastricht. Wat zijn de dingen daar die je echt gedaan en gezien moet hebben?

Hele belangrijke vraag: weten jullie een leuk en goed hotel of iets anders waar we kunnen overnachten? 1 vereiste is dat parkeren met de auto mogelijk moet zijn. :D

The smell of earth after rain!


nafkedemi
Berichten: 1297
Geregistreerd: 31-07-07

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:15

Sowieso de boekenwinkel in de oude Dominicaanse kerk gaan bekijken!
Echt leuk

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:16

Het Design Hotel moet erg goed zijn begrijp ik van piloten die daar overnachten :')

Ik kom zelf uit de buurt van Maastricht, wat vind je leuk om te doen?

Wat zeker een bezoekje waard is zijn de schuilkelders! Rondom de Enci groeve kan je wandelen en was een recreatiestrandje. Ook Fun Valley is wel een aanrader. Hou je van musea, dan is het Bonnefanten wel ongeveer het bekendst in Maastricht.

Daarnaast is er in de omgeving natuurlijk Valkenburg, Aken en Luik. Camerig gaan ook veel toeristen naartoe om een ijsje te halen bij De Wingerbergerhoeve.

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Dawn1993
Berichten: 361
Geregistreerd: 08-03-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:22

Vrijthof, frietje eten bij Reitz op de merret, Enci groeve bekijken, wandelen op de Sint Pieters berg.

Op zoek naar leuke mokken die je nergens anders ziet? http://www.muggiezz.nl

Emj_23
Berichten: 1182
Geregistreerd: 09-08-16
Woonplaats: In het zuiden des lands

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:25

Maastricht is altijd leuk, dus zeker komen. Wat bedoel je met parkeren? Er zijn natuurlijk genoeg parkeeropties in Maastricht, maar de leukste plekjes zijn (vind ik) in de binnenstad en dan is er niet altijd een parkeermogelijkheid bij t hotel zelf. In de stad zelf heb je de auto niet nodig.
Ga zeker eens kijken bij grotten bij de st.pietersberg en pak daar een terras met uitzicht op de stad. Ga inderdaad naar de boekhandel in de kerk en struin door zijstraatjes voor leuke winkeltjes en terrasjes.
Mocht je langer blijven, Aken is leuk om te bezoeken en ik ga graag naar het Gaiapark. Verder geen hoteltips, ligt ook helemaal aan jullie budget.

Foaly
Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:26

Idd, wat vind je leuk? Houd je van wandelen (St. Pietersberg), musea (Bonnefanten idd) of shoppen (Wyck! Of, als je geld teveel hebt, het Stokstraatkwartier :+ ). De schuilkelders zijn ook leuk, net als de grotten onder de St. Pieter (of in Valkenburg, maar ik vind Valkenburg zelf echt heel stom :+ ).

Qua eten en drinken: sla het Vrijthof over (veel te duur!) en loop iets verder door de Platielstraat of naar het Onze Lieve Vrouweplein. Café Sjiek is een begrip, erg lekker en niet duur :D

Qua hotel, het Kaboom hotel is niet duur, wel netjes en ligt pal tegenover het station. Geen idee hoe het met parkeren zit, maar als je met het OV komt is het ideaal. En niet te ver van de binnenstad, maar toch uit de drukte

Veel plezier in elk geval, heb er zeven jaar gewoond en nog elke dag heimwee :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:02

Eten bij beluga :9

Bonnefantenmuseum vond ik oersaai, zou ik overslaan. Tenzij je wel van kunst houdt natuurlijk.
Je kan er heel leuk shoppen :)

[o]

xSwanHeart
Berichten: 4422
Geregistreerd: 03-01-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 19:07

Zelf erg leuk overnacht in Townhouse hotel en heerlijk gegeten bij restaurant Bijzonder :9

TurdusMerula
Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 02:05

Ik vind (als Randstedeling) de omgeving net over de grens ook heel erg mooi. Pietersberg, Canne, Eben Emael, die kant op. De grotten idd (Maastricht zelf vind ik stukken leuker dan Valkenburg), de binnenstad (olv leuker vrijthof) en mocht je nog tack nodig hebben dan is iets verderop de Country Store in Zonhoven nog een aanrader. :P
Verder is het nogal afhankelijk waar je van houd. Ik vind Maastricht in elk geval top, en voor ieder wel iets geschikt!

Op de hoogte blijven van paardgerelateerde activiteiten? Tips over houding en zit ontvangen? Schrijf je in voor de nieuwsbrief!
paardplus.nl
Paardplus op Facebook

Kmbrly
Berichten: 1843
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 11:30

Je kan ook altijd nog door rijden naar Maasmechelen Village. Als je nog extra wilt shoppen.

Ik kom regelmatig in de stad en kan er
Momenteel echt niet opkomen van hoe of wat :o?

I know you'll be a sun in somebody else's sky


Neonlight
Moderator Kantine
Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 21:42

De stadswandeling (verkrijgbaar bij de VVV) is ook echt een aanrader. Ben al veel in Maastricht geweest maar kwam toch op verrassend mooie plekjes.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-07-19 17:53

Inmiddels is het bijna zo ver!

Heeft iemand nog suggesties voor een goed sushi restaurant?

The smell of earth after rain!

snoetie
Berichten: 1687
Geregistreerd: 11-09-04
Woonplaats: landgraaf, zuid-limburg!

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 18:54

Tokyoto of sashimi

кαѕρєя voor altijd мιנи ℓιєνєℓιиg :+:

Bento1988
Berichten: 624
Geregistreerd: 26-08-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:02

Parkeren bij Maastricht noord naast station
Vandaar kun je voor €1 PP met de bus naar het centrum en je auto staat gratis geparkeerd
De gouverneur met zijn bierbijbel vond ik erg leuk

Hoek's Milord: dressuur Z1, springen L+6, eventing Z+3 /CIC* r.i.p. 28-9-2011
Valando:dressuur M2+8 en kringkampioen, springen B, eventing B+1 r.i.p. 12-10-2016
Herby
Instructeur eventing niveau 3 / Dressuur jury klasse B-L / Eventing stijljury

miicchhellee
Berichten: 1340
Geregistreerd: 06-09-11
Woonplaats: Kerkrade, Zuid Limburg

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 19:29

Ik raad je ook het 3landenpunt aan, dat is de plek waar belgie, Duitsland en Nederland samen liggen en is een mooi gebied om te bezoeken. Ligt op 20min van Maastricht af

Golden Magic (voorheen. Coehoorn's Pinksterblom / Princess Of Paradiso); Muchacho; Alcapone MB; Elmo ~ RIP
Lincom's Celebration; Caretino x Corofino ~ Z1 + 12 ~ Z2 + 11

Karri 'f' Lee; Fleetwood Mac CL x Caretino ~ geb. 14-03-2015

Dioxide
Berichten: 7666
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: FL360

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-19 20:55

Kobe, als er uberhaupt zo kortdag nog plek is!

We'll ride the spiral to the end and may just go where no one's been

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 11:54

Wat vinden jullie de beste ijssalon in Maastricht?

Wij komen overal Pinky tegen, is het goed of heel standaard massaal ijs?

The smell of earth after rain!

Neon
Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 11:56

Luna ROSSA

Granoek
Blogger
Berichten: 10469
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:12

Ik weet niet wat lang parkeren kost maar wij zetten de auto altijd in de Qpark en gaan dan te voet de brug over, in de stad zelf heb je inderdaad geen auto nodig.
Die boekenwinkel is inderdaad een aanrader en verder geraak ik nooit verder dan de winkels en de terrasjes op vrijthof :')

Kijk wel even of André Rieu niet speelt.
Wij zitten dik 30km weg van Maastricht en alsnog zijn hier alle hotels volzet als hij in Maastricht is (we hebben zelf hotel vandaar dat ik het weet haha)

Alpha89
Berichten: 1058
Geregistreerd: 24-08-13
Woonplaats: Ergens in Nederland, Spanje en Portugal

Re: Maastricht, wie wat waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:16

Toffe dingen die ik nog niet heb zien staan in dit topic:
O.a. de stadsmuren, Helpoort, ambachtelijke vlaai eten bij de Bisschopsmolen, Natuurhistorisch museum Maastricht, boottocht over de Maas naar de Mergelgrotten + tour en weer terug.

Eivissa (v. Rubiquil) <3 samen sinds 25-06-2013
Dressuur B + 11 | L1 + 11 | L2 + 11 | M1 + 2

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:19

Petrichor schreef:
Wat vinden jullie de beste ijssalon in Maastricht?

Wij komen overal Pinky tegen, is het goed of heel standaard massaal ijs?


Wij kwamen als kind al altijd bij ijssalon Venezia - of het de beste is: geen idee, maar never change a winning team haha.
Verder inderdaad shoppen in het centrum of Wijck.
Eten kun je echt overal, en inderdaad: OLV en Markt zijn leuker dan Vrijthof.
Sint Pietersberg is leuk - moet ik eigenlijk de volgende keer zelf ook weer eens doen, al jaren niet geweest.
Valkenburg ook.
Wandelen in het Heuvelland.
De Amerikaanse begraafplaats in Margraten is ook echt indrukwekkend en de moeite als je er dan toch bent.
Qua musea durf ik eigenlijk niet te zeggen - het grote risico als je er al je hele leven komt voor familie, is dat je dát soort dingen dus gewoon niet doet.

Foaly
Berichten: 4819
Geregistreerd: 09-05-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:20

Petrichor schreef:
Wat vinden jullie de beste ijssalon in Maastricht?

Wij komen overal Pinky tegen, is het goed of heel standaard massaal ijs?


Bij Pinky moet je wafels eten en geen ijs :+

People like that…corporations like that, they have all the money, they have all the power, and they use it to make people like you go away. Right now, you're suffering under an enormous weight. We provide…Leverage

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 12:21

En welke all you can eat sushi restaurants zijn goed? Mijn vriend is een beetje lastig met eten en dan is all you can eat wel handig!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 23-07-19 12:21, in het totaal 1 keer bewerkt

The smell of earth after rain!

__PrinCes
Berichten: 2551
Geregistreerd: 14-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 12:21

Van de winter in maastricht geweest, hebben toen gegeten bij Witloof (avondeten) en bij Petit Café Moriaan (Lunch) raad beiden voor iedereen aan :j
En we hebben overnacht bij The Dutch. Sowieso vond ik Wijck een leuke buurt om lekker rond te lopen :)

Petrichor
Berichten: 10527
Geregistreerd: 14-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-07-19 15:09

Even een kleine update!

Vanmorgen aangekomen auto in de garage gezet en hup Maastricht in. Vrij snel kwamen we de vvv al tegen hun hebben ons zeer vriendelijk geholpen en zijn daar weg gegaan met veel informatie en gidsen. We hebben besloten om met de citytour te beginnen, we hebben super leuke plekjes gezien! Daarna hebben we even geluncht op het Onze Lieve Vrouweplein, daarna een ijsje gegeten bij Marks was lekker maar niet zoals wij dat gewend zijn!

Vanavond gaan we lekker ergens eten en morgen willen we naar de groten met de boot!

The smell of earth after rain!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: karelien, ontherun en 152 bezoekers