Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 14:42

Oh en kijk als je route een beetje duidelijk is of er in de buurt highland games gehouden worden (of pas je route er op aan). Ik ben bij games bij Glamis Castle geweest en was echt heel leuk om rond te kijken! http://www.shga.co.uk/events.php


assie
Berichten: 9475
Geregistreerd: 31-07-01
Woonplaats: Grun

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:16

Oja. De Highland games <3 . Dat was echt heel speciaal om mee te maken. De sfeer, de oneindige enthousiaste dansen, de kits, de whisky, de spelletjes en de gezelligheid.
Aanrader!

Kipu Pabu's Tentsi. Dressuur M+1, Vaardigheid M+2

Oppassie, dierenoppas.

Piekosjj
Berichten: 5433
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:34

Geen ervaring met Schotland (helaas!!) maar wel met veel links rijden. Toen ik net drie maanden mijn rijbewijs had heb ik namelijk een Engelse auto gekocht en naar de UK gereden voor een half jaar stage :+ Je went er echt direct aan en zodra je maar op de goeie helft zit, blijft het ook goed gaan. Rotondes zijn ovaal in de UK dus je hebt ook niet de neiging om daar verkeerd op te gaan oid.

En zoals veel anderen hebben gezegd; autorijden in UK is traaaaag, en dan zat ik nogeneens in Scotland :')

Rex_Rolfo
Berichten: 5364
Geregistreerd: 27-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 19:38

Tafje schreef:
Is er GPS?

GPS altijd, dat signaal komt vanuit de ruimte (de gps satellieten)
GSM bereik niet altijd, op de meer afgelegen plekken kan het goed zijn dat je mobieltje geen ontvangst heeft. Met gedownloade kaarten (of los tomtommetje) geen probleem.

Neem ook een ouderwetse kaart mee, b.v. Michelin. Op een kaart heb je altijd meer overzicht waar je zit en die doet het ook als elektronica er geen zin in heeft. En je hebt zo een overzicht van mooie wegen, dat valt bij veel digitale kaarten wel eens tegen.

[ img ]


Wat betreft rijtijden: met de motor hou ik rekening met een gemiddelde van 50 km/uur. Inclusief stuk snelweg op heen- en terugreis. Kijk ik achteraf terug op de navigatie zit de gemiddelde gereden snelheid altijd verdacht dicht bij die 50 kmh.

Links rijden in het verkeer is niet moeilijk, je rijdt gewoon je voorganger achterna. Op een single track ineens een tegenligger krijgen is trickier, in een reflex ga je toch makkelijk naar rechts. Voordeel van een huurauto is wel dat je elke keer bij het wegrijden een reminder krijgt dat je links moet rijden. Ik ben het ook wel eens vergeten, maar toen had ik na instappen geen stuur voor me. Heel veilig dus :+

Op de motor plak ik een L (gewoon stukje tape met een hoekje eruit) op de spiegel. Elke keer bij opstappen en in spiegel kijken heb ik dus een geheugensteuntje "links rijden". In de auto kun je dat makkelijk bij de snelheidsmeter plakken oid.

Schuur_
Berichten: 4831
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-19 20:15

Je went er snel genoeg aan om links te rijden, zeker als je een Engelse auto hebt maar echt, het gaat er traag, ook in het zuiden.

Op een stukje van 10km doe ik vaak 15/20 min. Ook omdat ik op de hoofdwegen blijf. Af en toe voel ik me dapper en neem een binnenweg maar dat is dus een single lane met muren of heggen en tegenliggers. Pittig

Detectie, nosebedience (vanaf midden januari), (puppy)jachttraining of gewoon fun met je hond in Limburg?

melding@dogsonpoint.be!

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 13:12

Thokkadisje schreef:
Ik werk in de reisbranche en ben zelf ook vaak op pad. Privé ga ik graag op de bonnefooi :D Maar dan reis ik vaak offseason.
Mijn ervaring als reisagent is dat je in Schotland, zeker op knooppunten als Skye en Fort William, beter van te voren wat kunt boeken.

Dank voor je advies.. Je hebt gelijk, vandaar ook dat ik hier dit topic heb geopend. Geen ervaring met zelf plannen en iets te enthousiast met alles dat ik wil zien :o

Ikke schreef:
Mag ik je een welgemeende tip geven: minder km en meer bekijken.
Kies ervoor om of het oosten te doen of het westen, maar probeer niet om beiden in een vakantie van een week te proppen.
Rijden in GB is niet moeilijk maar vergt zeker voor een minder ervaren chauffeur wel meer concentratie en concentratie kost energie.

Goede tip idd. Ik merk dat ik zelf een beetje ongemakkelijk wordt van de stress die ik mezelf anders opleg :j En ben best ervaren qua autorijden. Bijna 30 jaar mijn rijbewijs en ook paardentrailers steek ik zo'n beetje overal wel achteruit. *D

Vanillia schreef:
Wij zijn hier inmiddels 5 dagen en het rijden valt ons echt tegen. En dan hebben we voor het gemak al een luxe SUV automaat geboekt
Ik merk dat ik het wel lastig vind inderdaad om dit in te schatten. Ik houd de reistijden van Google Maps aan, die kan er toch niet zover vanaf zitten toch? En ik heb bewust voor een kleine Opel Corsa gekozen :D . Ik heb 10 jaar in een Nissan Patrol gereden en weet dat die niet altijd makkelijk zijn op smalle weggetjes.

Ikke schreef:
Ik heb je route eens uitgezet: https://goo.gl/maps/ib2sD9goawo
Als ik er zo naar kijk, zou ik Skye gewoon skippen en dan is de rest wel redelijk haalbaar.

Ja dat was de route die ik zo'n beetje in mijn hoofd had. Maar ben daar inmiddels op terug gekomen. Ik wil inderdaad niet alleen maar in de auto zitten en ook wat zien van het land. Dan maar vaker terug komen. Ik laat onderaan de planning zien die ik nu heb gemaakt. Jullie mogen daarop schieten uiteraard :)

assie schreef:
Dus kies vooral wat bij jou past.

Ook idem mee eens, dank voor je advies over rijden en landschap :j

_Lau_ schreef:
Oh en kijk als je route een beetje duidelijk is of er in de buurt highland games gehouden worden
Ohw goede tip!!! Eind mei zijn er twee die redelijk in de regio worden gehouden, maar daardoor moet ik weer mijn planning wijzigen.. Ik laat de Highlandgames dus even voor een volgende keer staan. Ben trouwens wel echt fan van doedelzakmuziek (en mannen in kilts 8-) )

Rex_Rolfo schreef:
GPS altijd, dat signaal komt vanuit de ruimte (de gps satellieten)
GSM bereik niet altijd, op de meer afgelegen plekken kan het goed zijn dat je mobieltje geen ontvangst heeft.

Jaaa tomtom had ik al op mijn lijstje staan. Ook de reisgids met uitgebreide kaart neem ik mee. En ik download de kaarten van Google op mijn telefoons. Dank je!

Wat heb ik bedacht? Ik sla het stuk richting Inverness (helaas) over. Ik heb daardoor iets meer tijd om te kijken en mocht het verkeer of iets anders tegenzitten heb ik toch wat marge om te schrappen. En, niet onbelangrijk, dan kan ik eindelijk mijn overnachtingen en overtocht met het pond naar Skye gaan regelen.

Mogelijke route & overnachting:

Vrijdagmiddag 13.30 u aankomst Edinburgh, met openbaar vervoer naar centrum.
Vrijdag en zaterdag daar overnachten. Bezoek aan o.a. kasteel, circus lane en Dean Village

Zondagmorgen, auto ophalen bij vliegveld en rijden. Onderweg stoppen bij Loch Lomond (via A82) – 85 mijl (2 uur), dan doorrijden naar Glencoe (signal rock) (daar de omgeving bekijken) en dan naar Fort William voor de 3e overnachting.

Maandag in de regio met punten om te gaan kijken; Castle Stalker, Glen Etive, Roybridge, Rannoch Moor, Kilchurn castle, Lochawe 4e avond ook overnachten in Fort William

Dinsdagmorgen aanrijden en langs Glennfinnan het viaduct gaan bekijken. Doorrijden naar Mallaig en met het pond naar Skye. Dinsdag en woensdag overnachten op Skye met als punten om te bezichtigen Quiraing / Hill of Cleatstirlin, Sligachan old bridge, Old man of Storr (bekende stenen)
Dunvegan Castle.

Donderdagmorgen terug rijden via de A87 en langs Eilean Donan Castle naar dan naar Stirling en daar overnachten (als er tijd is daar het kasteel bezichtigen.

Vrijdagochtend in Stirling en in de middag retourvlucht naar Nederland

De route (in totaal 12,5 uur en 840 km) ziet er via Maps zo uit: https://bit.ly/2YUuB5H

Wat vinden jullie??

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 19:07

Die 12 uur is wat optimistisch maar verder ziet het er wel haalbaar uit.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-04-19 19:35

Ja klopt qua tijd. Geen files, slecht weer, stopmomenten e.d. meegenomen

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:08

Tafje schreef:
Ja klopt qua tijd. Geen files, slecht weer, stopmomenten e.d. meegenomen

840km in 12 uur is een gemiddelde van 70km/h. Nou, dat kun je wel op je buik schrijven, zoals eerder ook al aangehaald is. Je mag in je handjes knijpen als je de 50km/h gaat halen en dus een slordige 16 uur achter het stuur zit maar 20 uur is waarschijnlijk realistischer.
Daarmee is het nog steeds goed te doen in je huidige planning. Vergeet ook niet om onderweg een beetje te genieten van het landschap en het uitzicht en stop gewoon langs de kant van de weg om even rond te kijken.

Geen Schotland, maar niemand die het ziet }>

[ img ]

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

lyanne_sanne
Berichten: 702
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-19 20:21

Ik heb van de zomer een roadtrip gemaakt door Schotland. Heb een hoop punten bezocht die jij ook wilt bekijken. Ik heb er toen een blog over bij gehouden met elke dag een verslagje en foto's. Als je het leuk vind kan ik je de link in een pb sturen?
Ik had overigens ook geen ervaring met links rijden maar het leert snel. Zelfs gewisseld nog van een auto met stuur links naar een huurauto met stuur rechts toen we een ongeluk kregen hihi. Alles goed gekomen! Heel veel plezier in Schotland. De omgeving is prachtig. Neem een goede regenjas mee

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-04-19 09:27

ikke schreef:
840km in 12 uur is een gemiddelde van 70km/h. Nou, dat kun je wel op je buik schrijven, zoals eerder ook al aangehaald is. Je mag in je handjes knijpen als je de 50km/h gaat halen en dus een slordige 16 uur achter het stuur zit maar 20 uur is waarschijnlijk realistischer.
Daarmee is het nog steeds goed te doen in je huidige planning. Vergeet ook niet om onderweg een beetje te genieten van het landschap en het uitzicht en stop gewoon langs de kant van de weg om even rond te kijken.

Ja erg optimistisch wellicht :') Maar ik moet toch een planning maken wil ik ergens een overnachting kunnen boeken. We zien wel. Fijn dat je denkt dat de planning toch haalbaar moet zijn :) Ik denk inderdaad dat ik heel vaak onderweg ga stoppen om van de omgeving te genieten :D

lyanne_sanne schreef:
Ik heb van de zomer een roadtrip gemaakt door Schotland. Heb een hoop punten bezocht die jij ook wilt bekijken. Ik heb er toen een blog over bij gehouden met elke dag een verslagje en foto's. Als je het leuk vind kan ik je de link in een pb sturen?
Ik had overigens ook geen ervaring met links rijden maar het leert snel. Zelfs gewisseld nog van een auto met stuur links naar een huurauto met stuur rechts toen we een ongeluk kregen hihi. Alles goed gekomen! Heel veel plezier in Schotland. De omgeving is prachtig. Neem een goede regenjas mee


Ja leuk Lyanne, ik wil je blog wel lezen en de foto's zien *\o/* Goed ook om te lezen dat het links rijden snel went. Regenjas had ik al op de planning staan.
Hoe hebben jullie de reis gepland? Georganiseerd of zelf? En ervaring qua rijden en de snelheid waarmee je van A naar B komt?

Volgende stap; regelen overnachting.

Iemand ervaringen met oordopjes voor in het vliegtuig? Ik heb tot nu toe 2 x gevlogen en écht mega mega pijn aan mijn oren gehad half uur voordat we geland waren al. En hele dag erna. Gewoon niet normaal. Dus nu wil ik otrivin meenemen en ik heb via de ANBW-winkel speciale oordoppen voor in het vliegtuig gekocht tegen de druk. Werkt dat ook??

En ik wil eigenlijk mijn spiegelreflexcamera meenemen in de handbagage. Is dat aan te bevelen?

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

lyanne_sanne
Berichten: 702
Geregistreerd: 17-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 12:51

Tafje schreef:
ikke schreef:
840km in 12 uur is een gemiddelde van 70km/h. Nou, dat kun je wel op je buik schrijven, zoals eerder ook al aangehaald is. Je mag in je handjes knijpen als je de 50km/h gaat halen en dus een slordige 16 uur achter het stuur zit maar 20 uur is waarschijnlijk realistischer.
Daarmee is het nog steeds goed te doen in je huidige planning. Vergeet ook niet om onderweg een beetje te genieten van het landschap en het uitzicht en stop gewoon langs de kant van de weg om even rond te kijken.

Ja erg optimistisch wellicht :') Maar ik moet toch een planning maken wil ik ergens een overnachting kunnen boeken. We zien wel. Fijn dat je denkt dat de planning toch haalbaar moet zijn :) Ik denk inderdaad dat ik heel vaak onderweg ga stoppen om van de omgeving te genieten :D

lyanne_sanne schreef:
Ik heb van de zomer een roadtrip gemaakt door Schotland. Heb een hoop punten bezocht die jij ook wilt bekijken. Ik heb er toen een blog over bij gehouden met elke dag een verslagje en foto's. Als je het leuk vind kan ik je de link in een pb sturen?
Ik had overigens ook geen ervaring met links rijden maar het leert snel. Zelfs gewisseld nog van een auto met stuur links naar een huurauto met stuur rechts toen we een ongeluk kregen hihi. Alles goed gekomen! Heel veel plezier in Schotland. De omgeving is prachtig. Neem een goede regenjas mee


Ja leuk Lyanne, ik wil je blog wel lezen en de foto's zien *\o/* Goed ook om te lezen dat het links rijden snel went. Regenjas had ik al op de planning staan.
Hoe hebben jullie de reis gepland? Georganiseerd of zelf? En ervaring qua rijden en de snelheid waarmee je van A naar B komt?

Volgende stap; regelen overnachting.

Iemand ervaringen met oordopjes voor in het vliegtuig? Ik heb tot nu toe 2 x gevlogen en écht mega mega pijn aan mijn oren gehad half uur voordat we geland waren al. En hele dag erna. Gewoon niet normaal. Dus nu wil ik otrivin meenemen en ik heb via de ANBW-winkel speciale oordoppen voor in het vliegtuig gekocht tegen de druk. Werkt dat ook??

En ik wil eigenlijk mijn spiegelreflexcamera meenemen in de handbagage. Is dat aan te bevelen?


Wij hebben 2 weken van tevoren een ruwe planning gemaakt wat we ongeveer wilde zien en langs welke grote steden we wilde gaan. We zijn s ochtrnds gewoon gaan rijden met meestal 1 of 2 bestemmingen gepland voor die dag en rond 5 uur begonnen met zoeken naar een overnachting. We hebben veel b&bs gezien maar de meeste waren vol (augustus dus hoogseizoen). Wij hadden kampeerspullen mee en zijn dus heel vaak gaan kamperen. We hebben maar 1 keer gehad dat de camping vol zat.

Je kunt inderdaad niet zo snel rijden als dat je denkt. Veel wegen zijn slecht begaanbaar met flinke gaten in het wegdek. Ik denk dat wij per dag 2-3 uur reden en met alles wat je nog wilt zien onderweg was de dag daarmee redelijk rond. Ik zou je zeker aanraden om de overnachting minimaal 1 dag vantevoren te boeken zodat je zeker weet dat je een slaapplek hebt. Wij konden altijd nog wildkamperen als we niets konden vinden maar zo ergens aankloppen zou ik niet doen.
Zorg verder dat je tank niet te leeg is want soms rijd je rustig een heel eind zonder tankstation. Zeker op skye.

Voor je oren kun je het beste jezelf leren hoe je ze moet "klaren". Ik heb ook gigantische oorpijn met dalen maar als ik 1 of 2 keer klaar op het moment dat de daling ingezet wordt, dan gaat het de rest van de daling goed. Oordopjes heb ik geen ervaring mee helaas.

Ik stuur je een link zodra internet wat beter is hier.

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 16:27

Ik ben net terug van 2 weken Schotland en het vaste land vond ik zelf indrukwekkender dan Skye. Niet dat Skye niet mooi is, maar het vaste land is ruiger, hogere bergen, meer water en vooral een stuk minder toeristisch. Na ruim een week NC500 was de drukte op Skye echt even een domper.

Op Skye kan ik een wandeling naar de Fairy Pools zeker aanraden en ook Dunvegan Castle vond ik heel tof. Glenfinnan Viaduct zou ik van tevoren even goed onderzoeken zodat je weet waar je precies heen wil. Je hebt best wat punten vanaf waar je ‘m kunt zien, met elk z’n eigen voor- en nadelen.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 09:10

Vanillia schreef:
Ik ben net terug van 2 weken Schotland en het vaste land vond ik zelf indrukwekkender dan Skye. Niet dat Skye niet mooi is, maar het vaste land is ruiger, hogere bergen, meer water en vooral een stuk minder toeristisch. Na ruim een week NC500 was de drukte op Skye echt even een domper.
Op Skye kan ik een wandeling naar de Fairy Pools zeker aanraden en ook Dunvegan Castle vond ik heel tof. Glenfinnan Viaduct zou ik van tevoren even goed onderzoeken zodat je weet waar je precies heen wil. Je hebt best wat punten vanaf waar je ‘m kunt zien, met elk z’n eigen voor- en nadelen.


Goed om te lezen Vanillia! En dank voor de tips!
Jammer dat je Skye een beetje is tegen gevallen. Dunvegan Castle heb ik in ieder geval wel op mijn lijstje staan. Net als de Old man of Storr en de berg Quairing ->https://www.isleofskye.com/skye-guide/top-ten-skye-walks/the-quiraing

Ik laat me gewoon verassen :D. Ik zal tzt de foto's hier ook delen, voor wie dat leuk vind.

Iemand nog tips voor een gratis reisblog? Waar ik locatie, beschrijving en foto's kan delen? Ik heb wel wat voorbij zien komen, maar nog niet gericht gezocht.. Eén aanbieder (via de 'voorwaarden) wil dat je de copyright van je foto's overdraagt aan de eigenaren van de blog?! >;) (zodat ze die vrij kunnen gebruiken) dat gaat voor mij te ver :o

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:33

Tafje schreef:
xRaisin schreef:
Herkenbaar. Wij zijn dan 23 en 24. Veel verschillende sites bekeken, maar we hebben ons er toch maar bij neergelegd dat het huren van een auto erg duur gaat worden :(.


Jee klote zet. Scheelt dat heel veel? En met openbaar vervoer ben je wat beperkter in de hooglanden denk ik.


Wij hebben nu een voorschot van 250€ betaald en betalen nog eens 270€ als we toekomen, het is inderdaad wel een stuk duurder als je onder de 24 bent, en ik rijd wel al van mijn 18 dus rijervaring heb ik wel al. Zou het ook niets te maken hebben met dat de jongeren in UK pas op 21 beginnen met rijden?

Wij hebben onze auto gevonden bij Rhinocarhire trouwens.

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:53

Das niet waar, ze rijden hier al vanaf 17 :)) Het heeft te maken met de verzekering, die gaat hier per persoon i.p.v. per voertuig. Verzekering voor jonge chauffeurs is flink duurder omdat ze vaker ongelukken hebben!

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

xRaisin
Berichten: 1748
Geregistreerd: 12-11-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 10:06

Tafje schreef:
Iemand nog tips voor een gratis reisblog? Waar ik locatie, beschrijving en foto's kan delen? Ik heb wel wat voorbij zien komen, maar nog niet gericht gezocht.. Eén aanbieder (via de 'voorwaarden) wil dat je de copyright van je foto's overdraagt aan de eigenaren van de blog?! >;) (zodat ze die vrij kunnen gebruiken) dat gaat voor mij te ver :o


Polarsteps?

--

Mijn tante in Schotland heeft heel lief aangeboden dat we haar auto mogen lenen omdat zij dan op vakantie is. We moeten alleen nog even uitzoeken hoe dat werkt met de verzekering dan.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-04-19 12:57

xRaisin schreef:
Tafje schreef:
Iemand nog tips voor een gratis reisblog? Waar ik locatie, beschrijving en foto's kan delen? Ik heb wel wat voorbij zien komen, maar nog niet gericht gezocht.. Eén aanbieder (via de 'voorwaarden) wil dat je de copyright van je foto's overdraagt aan de eigenaren van de blog?! >;) (zodat ze die vrij kunnen gebruiken) dat gaat voor mij te ver :o


Polarsteps?


Helaas... ook Polarsteps gebruikt je foto('s) en content indien ze dat willen. Optie zou nog kunnen zijn de foto's met een watermerk te publiceren maar daar wordt het niet mooier van.

"You retain the intellectual property rights relating to the Content you make available through the Service. You acknowledge and accept that by making the Content available through the Service, you automatically and free of charge grant Polarsteps an unlimited, worldwide, irrevocable, sublicensable and transferable right to reproduce, distribute, redistribute, modify, translate, adapt, prepare derivative works, display and otherwise use all or part of the Content, by any and all means, to the extent that this is required in the context of providing the Service and/or our business activities. "

En wat fijn dat je de auto van je tante daar mag gebruiken. Daarmee houdt je alweer wat geld over om voor andere zaken te gebruiken.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 17:49

Evelien_vp schreef:
Wij hebben nu een voorschot van 250€ betaald en betalen nog eens 270€ als we toekomen, het is inderdaad wel een stuk duurder als je onder de 24 bent, en ik rijd wel al van mijn 18 dus rijervaring heb ik wel al. Zou het ook niets te maken hebben met dat de jongeren in UK pas op 21 beginnen met rijden?

Wij hebben onze auto gevonden bij Rhinocarhire trouwens.

Niet rottig bedoelt of zo, maar wij boekten Rotterdam - Hull voor net 500 euro. 2 personen, auto, diner, ontbijt.

Zo goedkoop is vliegen......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tessabuddy
Berichten: 433
Geregistreerd: 02-07-09
Woonplaats: Espel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 08:04

Wij zijn dinsdag weer teruggekomen uit Schotland.. Wat was het fantastisch mooi!! *\o/*

We zijn de eerste dag via Stirling naar Loch Lomond gereden, uiteindelijk in Arrochar overnacht.
De volgende dag via Glencoe (WAUW) naar Fort William gereden. De dag erna hebben we naast de Ben Nevis de Cow Hill Circuit route gelopen, en zijn naar Glenfinnan geweest.
Die avond hebben we in Spean Bridge overnacht, dat was echt fantastisch!
Vervolgens naar Inverness gereden, net daarbuiten overnacht. De een na laatste dag in een streep vanaf Inverness naar Edinburgh gereden en de laatste dag even de stad in geweest.

Voor schotse begrippen hadden we super weer.. 20 graden en slechts 1 avond een klein buitje :)

Overnachtingen hebben we ter plaatse geregeld via booking.com.. Dat was uitstekend, alleen reken wel op een €100 per nacht gemiddeld.

Chelsey ♥
ORUN niveau 2 gediplomeerd!

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-19 20:20

Tessabuddy schreef:
Wij zijn dinsdag weer teruggekomen uit Schotland.. Wat was het fantastisch mooi!! *\o/*

We zijn de eerste dag via Stirling naar Loch Lomond gereden, uiteindelijk in Arrochar overnacht.
De volgende dag via Glencoe (WAUW) naar Fort William gereden. De dag erna hebben we naast de Ben Nevis de Cow Hill Circuit route gelopen, en zijn naar Glenfinnan geweest.
Die avond hebben we in Spean Bridge overnacht, dat was echt fantastisch!
Vervolgens naar Inverness gereden, net daarbuiten overnacht. De een na laatste dag in een streep vanaf Inverness naar Edinburgh gereden en de laatste dag even de stad in geweest.

Voor schotse begrippen hadden we super weer.. 20 graden en slechts 1 avond een klein buitje :)

Overnachtingen hebben we ter plaatse geregeld via booking.com.. Dat was uitstekend, alleen reken wel op een €100 per nacht gemiddeld.

Dat is best aan de prijs ja. Kan ook best wat goedkoper, zeker buiten het seizoen. Gewoon rondkijken en als er dan B&B staat, stop je even. Dat is DE manier om op de meest wonderlijke plekken te overnachten, zoals die showstal met Shires :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-04-19 10:26

Tessabuddy schreef:
Wij zijn dinsdag weer teruggekomen uit Schotland.. Wat was het fantastisch mooi!! *\o/*

We zijn de eerste dag via Stirling naar Loch Lomond gereden, uiteindelijk in Arrochar overnacht.
De volgende dag via Glencoe (WAUW) naar Fort William gereden. De dag erna hebben we naast de Ben Nevis de Cow Hill Circuit route gelopen, en zijn naar Glenfinnan geweest.
Die avond hebben we in Spean Bridge overnacht, dat was echt fantastisch!
Vervolgens naar Inverness gereden, net daarbuiten overnacht. De een na laatste dag in een streep vanaf Inverness naar Edinburgh gereden en de laatste dag even de stad in geweest.

Voor schotse begrippen hadden we super weer.. 20 graden en slechts 1 avond een klein buitje :)

Overnachtingen hebben we ter plaatse geregeld via booking.com.. Dat was uitstekend, alleen reken wel op een €100 per nacht gemiddeld.


Ohw dat klinkt geweldig :D En ligt ook een beetje op mijn route, fijn zo die referentie!! En ook dank voor de tip over Booking.com; ik heb nog steeds mijn overnachtingen niet geregeld. Daar worstel ik nog een beetje mee (hoe veel rijdt ik, waar ga ik stoppen om te kijken en waar zit ik dan om te overnachten).

En ook dank voor de tips over de locaties en overnachtingsplekken.. Ik ga straks meteen kijken.
100,-- per nacht is wel veel trouwens. Ik kreeg vooral de tips om te boeken via hostels of https://nl.airbnb.com/. Dan kun je ook eens kiezen voor aparte slaapplekken zoals kastelen en zo (maar voor mij is een bed en douche eigenlijk voldoende)

Nog 3,5 week *\o/* *\o/* *\o/* Zin in!

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Granoek
Blogger
Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:40

Ik heb geen tips voor schotland, wij hebben enkel Edinburgh gedaan toen (wat wel super leuk was!) maar zijn niet verder geweest.

Kan je wel tips geven voor het autorijden, wij hadden een autootje gehuurd van manchester airport naar de fokker van mijn paarden.
Het links rijden op zich heb je zo onder de knie. Ik vond het enkel vreemd om de afstand tot de berm in te schatten nu die aan de andere kant van me lag. En ook het inhalen (haal je nu langs links in?) moest ik even over nadenken, maar uiteindelijk is het allemaal logisch.

Het enige wat ik niet wist, met het huren van de auto, is dat er slechts een bepaald aantal kilometers bij inbegrepen waren. Ik geloof dat dat voor ons neer kwam op zo'n 180km.
Nu was het voor ons toevallig 80km heen en 80 terug, dat dat maakte niet zo veel uit. Maar we hadden dus heel weinig speling om verkeerd te rijden :=

Oh en als je op een T-splitsing komt is het ook even omschakelen dat je, wanneer je naar links moet, dus niet moet oversteken.
Maar verder, rotondes enzo, ga je toch gewoon met het verkeer mee.

Ik kan ook zeker wel aanraden een automaat te huren! Dat was echt mijn enige vereisten, hoe die auto er verder uit zag maakte me niks uit :') Maar dat was voor mij toch al een zorg minder.

Suzanne_J
Berichten: 1459
Geregistreerd: 29-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 10:52

Ooit wil ik ook nog een keer naar Schotland! <3
Nog even een tip wat betreft het auto huren. Ik huur regelmatig auto’s in het buitenland, ook via Sunny Cars, dat is imo de fijnste maatschappij. Wat wel altijd een gedoe is, is het ophalen, want het lokale bureau probeert je altijd nog een extra verzekering aan te smeren. Doe dit niet, ookal blijven ze zeuren dat je dit nodig hebt. Je bent met Sunny Cars echt volledig gecoverd.

Wees daarnaast alert met het rondje lopen rond de auto waarbij ze de krassen aangeven. Pas tekenen als echt alles erop staat. Mocht je toch een kras rijden onderweg, even contact opnemen met Sunny Cars hoe je dit verder moet afhandelen. In sommige landen moet je zelfs voor een krasje een politierapport invullen. Tenslotte zetten ze een borg vast op je creditcard, dus je moet wel je pincode weten. Dat probleem had ik een keer in het buitenland. O:)

L'est en faisant n'importe quoi, qu'on devient n'importe qui

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Ik ga naar schotland - tips/adviezen gevraagd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-19 12:45

Ik zou echt opschieten met het boeken van je overnachtingen. Vrijwel alle B&Bs die wij onderweg tegenkwamen zaten vol en wij waren heel vroeg in het seizoen. Wij hebben wel alles van tevoren geboekt en €100 per nacht is idd niet gek. Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt voor 14 dagen (echt all-in; dus overnachtingen, tickets, auto met onbeperkte kms, eten, toegang bezienswaardigheden).


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers