Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 09:14

Ik ben net twee dagen terug van Schotland, wat een prachtig land!
Helaas had mijn reisbuddy een ander idee van Schotland te bezoeken en was ik verplicht om enkele dagen te gaan wandelen (+4u wandelingen welliswaar, geen kleintjes) met haar op skye (ik ben zelf meer een historische locaties bezoekend toerist en mooie fotoplaatsen opzoeken) Maar ik ga zeker nog een terug gaan, we zijn wel enkele leuke kastelen gaan bezoeken maar volgende keer hoop ik op meer richting Aviemore te gaan en langer in Craigorns national park te zitten, we zijn daar gaan paardrijden wat super was door de highlands op highland ponies, gallopjes op de heuvels doen is gewoonweg magisch! <3

Wie graag de polarsteps eens bekijkt, hier is ie: https://www.polarsteps.com/EvelienVanPu ... 0-scotland

Eens ik de komende dagen tijd vind om nog mijn foto's te bewerken van mijn camera post ik die er ook nog bij per dag, nu zijn het nog even gsm foto's ^_^


Roquen
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:30

Ik wil graag even weg uit de stad, dus zat inderdaad aan de Highlands te denken. Het wordt een beetje last minute, want ik wil even kijken hoe mijn cursus is opgebouwd.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 11:54


"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 12:02

<3 heerlijk Schots

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 12:20

Ohw wauw, ik wil weer terug :wow: Ik zal deze week even kijken of ik ook mijn foto's online kan zetten, dan kan ik ze hier ook delen. De foto's op mijn spiegelreflexcamera heb ik er ook nog niet af gehaald.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30196
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 13:43

Fijne plaatjes :+:

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:34

Ja dit zijn foto’s vanaf de telefoon, via de Boktupload :))

We zijn net in Portree op Skye aangenomen. Slecht weer :oo :oo En een idioten op de weg! Was een pittige rit er naar toe. Sommige mensen zouden echt hun rijbewijs weer in moeten leveren. Man man man.. en dan zitten wij nog ‘veilig’ in een auto, paps moet alles doorstaan op de motor. Hij liever dan ik.

Maar als dan dit je uitzicht vanaf de slaapkamer in onze B&B is...
[ img ]
:+:

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:39

Oei, die een na laatste foto van Berdien. Daar heeft een Nederlander niet zulke fijne associaties mee, vrees ik.....

Hetzelfde uitzicht, andere lokatie (Lake district), wetend dat er een twee-pijltjes helling volgt, als je in je ooghoek een Nederlandse Volvo 440 met vier volwassenen ziet passeren......

Ik reed dus even later in een steile binnenbocht vast op die Óllander die de helling dus niet kon halen! Ik kon me een stukje terug laten zakken en een erf op draaien, maar daar was alleen plek voor onze Discovery. Die Volvo moest dus een heel eind de helling af om een fatsoenlijke aanloop te nemen.......
Ik hoop dat ze het gehaald hebben. Ik ben er in 2-laag gewoon tegenop gereden.

Hoezo rijden als gekken?
Die Britten zijn gewend aan die weggetjes. De eerste jaren was ik daar ook wat voorzichtiger, maar je leert de wegen kennen. Het kan heus aan dat tempo, zelfs links gestuurd.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:42

Ivm de hellingen, ik moet zeggen voor een auto in schotland te huren zou je denken dat ze je eentje met meer PK's zouden geven, onze kleine gehuurde Renault Clio had ook wat moeite om snelheid te maken, hellingen in 2e nemen ging nog wel maar echt vliegen deed dat ding niet.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:44

Evelien_vp schreef:
Ivm de hellingen, ik moet zeggen voor een auto in schotland te huren zou je denken dat ze je eentje met meer PK's zouden geven, onze kleine gehuurde Renault Clio had ook wat moeite om snelheid te maken, hellingen in 2e nemen ging nog wel maar echt vliegen deed dat ding niet.

Dan ga je terug naar een en niet bang zijn zo'n ding naar de 4000 toeren te trappen. Het nieuwe rijden is voor hollanders op hun platte pannekoek, niet voor Britse heuvels.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-19 15:51

Oh wauw wat een mooie foto Berdien!!
Hoe werkt dat uploaden nu dan? Ik weet dat je voorheen je foto's eerst ergens anders moest publiceren en dan via een link hier moest plakken. Terug naar de middeleeuwen zeg maar, zo omslachtig allemaal -O- Is dat inmiddels aangepast en kun je hier rechtstreeks plaatsen? Dan plak ik hier straks ook even wat vanaf mijn telefoon ;)

Wat mij op Skye vooral opviel (buiten de goede maar smallere wegen) waren de massa's campers met nogal redelijk gestoorde chauffeurs; geen voorrang verlenen en ook niet aan de kant (willen) gaan _-:( Meestal met een D of F in het kenteken 8)7

@Evelien; een clio is inderdaad klein. Ik was achteraf toch heeeeel blij met mijn upgrade van een Corsa naar een Nissan qashqai :o Met bergklimmen, vermogen, etc. Ik ga nooit meer voor een kleine auto.

En inderdaad @Ikke; die rechtervoet wat meer omlaag +:)+
Laatst bijgewerkt door Tafje op 17-06-19 15:52, in het totaal 2 keer bewerkt

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:51

Inderdaad, lage versnelling en hem goed hoog in zn toeren jagen. Dan kom je elke berg wel op :D

De doodrijders waren overigens niet op de weg van de eennalaatste foto. Die weg is een koekie :)) Tweebaans en niet steil. Nee, in de slagregens in gaan halen in bochten en weet ik niet wat, en dan in de problemen komen door een tegenligger. Of de regels op single tracks niet toepassen. Of zó hard door de bocht komen dat de immense caravan die erachter zat uitbrak en zo op onze weghelft zwaaide :oo

Of het locals of toeristen zijn weet ik niet, maar tof is anders :+ Gelukkig gaan we straks Portree in met de benenwagen :P

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 15:56

Berdien schreef:
Inderdaad, lage versnelling en hem goed hoog in zn toeren jagen. Dan kom je elke berg wel op :D

De doodrijders waren overigens niet op de weg van de eennalaatste foto. Die weg is een koekie :)) Tweebaans en niet steil. Nee, in de slagregens in gaan halen in bochten en weet ik niet wat, en dan in de problemen komen door een tegenligger. Of de regels op single tracks niet toepassen. Of zó hard door de bocht komen dat de immense caravan die erachter zat uitbrak en zo op onze weghelft zwaaide :oo

Of het locals of toeristen zijn weet ik niet, maar tof is anders :+ Gelukkig gaan we straks Portree in met de benenwagen :P

Ach, dat soort gekken-met-caravans heb je overal. Met Hemelvaart weg geweest met de caravan (zo'n kleine Eriba achter de V70) en als je dan ziet hoe er gereden wordt, dan verbaast het je dat er niet veel meer caravans in de vangrail hangen.
Ik ben niet bang om gas te geven en bij een inhaalactie trap ik 'm rustig door naar de 120 maar je moet zo'n actie wel smooth doen. Beheerst opschuiven en beheerst weer terug naar je rechter baan.

Maar ik ben ook weleens aan 140 een hoosbui in gedoken. Vind de traction control niet leuk maar hij houdt de boel wel strak in het gareel, aquaplaning is voor de mindere goden......

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 16:01

Inhalen an sich is het probleem ook niet. Wel de manier waarop en de gekozen momenten. Ik rijd voor m’n werk een 40k per jaar en kan me hier ook echt wel redden. Maar met zulke stumpers op de weg is het niet altijd even leuk :D

[ img ]
Maar goed, al het leed is vaak gauw genoeg weer vergeten :))

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Berdien
Berichten: 64483
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:32

Vanochtend gestopt vanwege de zware regen, vanmiddag weer een poging gedaan. Wat was het gaaf!!!!

[ img ]
The Old Man of Storr <3

Vanochtend zijn we nog wel op dinovoetafdrukkenjacht gegaan, bij Staffin. En kijk! :):)
[ img ]

[ img ]
Hier zaten ze verstopt. De grootsten zaten helaas nog onder water.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:35

Berdien schreef:
Vanochtend gestopt vanwege de zware regen, vanmiddag weer een poging gedaan. Wat was het gaaf!!!!

[ [url=m/kxk4Ks.jpg]Afbeelding[/url] ]
The Old Man of Storr <3

Vanochtend zijn we nog wel op dinovoetafdrukkenjacht gegaan, bij Staffin. En kijk! :):)
[ [url=m/TsrgMO.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/2G6lzc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier zaten ze verstopt. De grootsten zaten helaas nog onder water.



Jaaaaa!
[ img ]

Geloof dat wij er wel een half uur over hadden gedaan :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

gaucho
Berichten: 9492
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-19 17:51

Brings back memories <3 we hebben eerder een week een huisje gehuurd met uitzicht precies over dat stuk van Staffin bay. Prachtige plek.

Life begins at the end of your comfortzone.

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:39

Oh dat wist ik zelfs niet! Die ga ik onthouden voor in de toekomst mocht ik nog eens naar Skye gaan.

Qimm
Berichten: 15109
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 09:43

Berdien, ben jij ook naar dat schattige dino museum geweest? Lag tussen kilt rock en staffin geloof ik

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 13:59

Hoi!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een rondreis Schotland - in mijn eentje :D
Nu heb ik me nog niet overal in verdiept maar was ik gisteravond losjes de kosten op een rijtje aan het zetten, en misschien dat er mensen zijn die al geweest zijn die me een idee kunnen geven of dit realistisch is of te veel/te weinig?

Optie 1: Vlucht naar Edinburgh en dan auto huren bij Sunnycars (10 dagen)
Vlucht (retour) €150
Auto 10 dagen €335

Optie 2: Met eigen auto van IJmuiden naar Newcastle
Retour €422

Benzine (even losjes geschat, ik wil wel veel zien en een flink stuk van de Hooglanden door incl. Skye)
€250

Overnachtingen
7x hostel €140 (gegokt)
3x hotel €180 (geschat)

Eten
€200 (geschat)

Excursies
€100 (geschat)

Wat denken jullie?

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 14:20

Martine_R schreef:
Hoi!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een rondreis Schotland - in mijn eentje :D
Nu heb ik me nog niet overal in verdiept maar was ik gisteravond losjes de kosten op een rijtje aan het zetten, en misschien dat er mensen zijn die al geweest zijn die me een idee kunnen geven of dit realistisch is of te veel/te weinig?

Optie 1: Vlucht naar Edinburgh en dan auto huren bij Sunnycars (10 dagen)
Vlucht (retour) €150
Auto 10 dagen €335
....

Wat denken jullie?


Leuk Martine!! *\o/*

Ik ben eind mei een weekje alleen geweest. Toen was het wel Hemelvaart/Bankholiday; dus wat drukker en duurder dan 'normaal'. En al is het lastig om precies alles hetzelfde te doen hierbij mijn kostenplaatje:

Vlucht retour via Easyjet € 270,-- (via Amsterdam Edinburgh)
Autohuur week € 240,-- (via Sunnycars bij Hertz)
Reisverzekering uitgebreid € 42,-- (via ANWB incl ziektekosten & WA voor 1 week) --> niet vergeten dus!!!
Diesel 2x tanken (1400 km incl Skye) € 120,--
Contant (eten, entree, etc) € 500,--
Overnachten B&B 7x bij div. via AirBnB € 516,-- (met en zonder ontbijt, tussen 40/100 € p nacht)

Mijn totale kosten voor 1 week voor 1 persoon: € 1.688,--

Mijn route en bezienswaardigheden zijn eerder in dit topic beschreven. Ik ben wel gewoon 'uit eten' geweest elke dag (dus niets zelf klaargemaakt via supermarkt of zo). Elke nacht ergens anders geslapen muv de eerste 2 dagen in Edinburgh.

Een hostel is natuurlijk goedkoper, en ook je eigen eten klaarmaken..
Mocht je nog meer vragen hebben.. ik hoor het wel :)

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Vanillia
Berichten: 7655
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 14:43

Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390

Monchou
Berichten: 7036
Geregistreerd: 16-08-05
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 15:11

Vanillia schreef:
Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390


Tafje schreef:
Leuk [***]!! *\o/*

Ik ben eind mei een weekje alleen geweest. Toen was het wel Hemelvaart/Bankholiday; dus wat drukker en duurder dan 'normaal'. En al is het lastig om precies alles hetzelfde te doen hierbij mijn kostenplaatje:

Vlucht retour via Easyjet € 270,-- (via Amsterdam Edinburgh)
Autohuur week € 240,-- (via Sunnycars bij Hertz)
Reisverzekering uitgebreid € 42,-- (via ANWB incl ziektekosten & WA voor 1 week) --> niet vergeten dus!!!
Diesel 2x tanken (1400 km incl Skye) € 120,--
Contant (eten, entree, etc) € 500,--
Overnachten B&B 7x bij div. via AirBnB € 516,-- (met en zonder ontbijt, tussen 40/100 € p nacht)

Mijn totale kosten voor 1 week voor 1 persoon: € 1.688,--

Mijn route en bezienswaardigheden zijn eerder in dit topic beschreven. Ik ben wel gewoon 'uit eten' geweest elke dag (dus niets zelf klaargemaakt via supermarkt of zo). Elke nacht ergens anders geslapen muv de eerste 2 dagen in Edinburgh.

Een hostel is natuurlijk goedkoper, en ook je eigen eten klaarmaken..
Mocht je nog meer vragen hebben.. ik hoor het wel :)


Kijk daar heb ik wat aan, fijn :D
Goedkoop is het niet.. ik bespaar natuurlijk wel door vooral in hostels te slapen. Die zijn hopelijk wel voldoende te vinden daar.
Ik denk dat ik toch liever een auto huur. Mijn eigen Toyota Aygo zie ik nog niet zo snel een berg op tuffen :') Hoewel met de boot gaan me wel super chill lijkt.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-19 15:22

Vanillia schreef:
Wij waren alles inclusief €1650 pp kwijt (met 2 personen) voor 14 dagen.

Voor 2 personen:
Overnachtingen in hotels en B&Bs € 1150
Vliegtickets € 180
SUV auto met onbeperkte kms € 390


Is dat incl. tanken, reisverzekering, entree's, rondleidingen, lunch en diners??

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 16:45

Martine_R schreef:
Hoi!

Ik ben me een beetje aan het oriënteren op een rondreis Schotland - in mijn eentje :D
Nu heb ik me nog niet overal in verdiept maar was ik gisteravond losjes de kosten op een rijtje aan het zetten, en misschien dat er mensen zijn die al geweest zijn die me een idee kunnen geven of dit realistisch is of te veel/te weinig?

Optie 1: Vlucht naar Edinburgh en dan auto huren bij Sunnycars (10 dagen)
Vlucht (retour) €150
Auto 10 dagen €335

Optie 2: Met eigen auto van IJmuiden naar Newcastle
Retour €422

Benzine (even losjes geschat, ik wil wel veel zien en een flink stuk van de Hooglanden door incl. Skye)
€250

Overnachtingen
7x hostel €140 (gegokt)
3x hotel €180 (geschat)

Eten
€200 (geschat)

Excursies
€100 (geschat)

Wat denken jullie?

Met de boot gaan :j Scheelt je een dag, reist echt veel relaxter en je hoeft je geen zorgen te maken over het gewicht van je bagage :)* en je kunt dus ongestraft allerlei lekkere dingen meenemen uit Schotland :9

Het voordeel zit 'm erin dat je 's nachts vaart. Het schip is comfortabel, goede keuken (schep in kleine hapjes op!!!) winkel waar ze leuke en nuttige dingen verkopen, die je bijvoorbeeld toch vergeten bent :D Kleine waarschuwing voor als je last hebt van reisziekte; het schip is niet zo groot dus deint merkbaar. Daar moet je tegen kunnen.

Het relaxte zit 'm in de afvaarttijd; je bent voor de middagspits in de haven waarna je je auto in een hoekje zet en je rustig naar de overkant dobbert, alwaar je je eigen autootje weer eraf rijdt, even door de douane (dat is echt een simpele formaliteit) en je rijdt richting Schotland.
Als je een beetje vroeg bent en dus vooraan op de boot staat, ben je binnen een half uur door de douane en op weg. Voor tienen heb je Newcastle al achter je gelaten.

Onze ervaring met B&B is richting 35 a 40 pond pppn; hotels zijn vaak duurder; hostels heb ik geen ervaring mee.

200 euro voor je eten kan wel, maar dan kun je niet te vaak uit de band springen en in tegenstelling tot wat men je probeert wijs te maken, die Britten kunnen goed koken! Sla ook vooral de Indiërs niet over!!

Excursies en dingen bekijken ligt aan je interesse. Overweeg een tijdelijke kaart van de scottish heritage: https://www.historicenvironment.scot/vi ... tage-pass/

Voor de rest kun je het echt zo dol maken als je zelf wil.

Benzine is er goedkoper dan in NL Pond is 1,08 euro; benzine 1,30 maar let erop dat Diesel er duurder is aan 1,33! Let erop dat je buiten de steden niet op elke straathoek kunt tanken!

Reisverzekering doen wij doorlopend. Kost net zoveel, maar je hoeft je er nooit meer druk over te maken.

Die Aygo trekt dat prima, als jij maar gewoon gas durft te geven. Dat ding begint pas bij 6000 toeren te sputteren. Trappen met dat ding! Kan ie prima.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DDD3, Johnie, mvdende, Scarremans, Stybba, Zira1994 en 76 bezoekers