Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:18

Ik kom morgen aan in Inverness, reis na een paar dagen weer verder naar Skye. Tot nu toe heel mooi weer!

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay


Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 19:51

Ooooh de NC500! Heel veel plezier en geniet van alle uitzichten! En hou je van vis? Ga even langs Ullapool voor de smokehouse daar! <3 <3 <3

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 14:43

Zojuist deze route gereden, wouw wouw wouw! Zo gaaf. Er lag op sommige toppen al sneeuw en zoveel mooie uitzicht. Wegen zijn ook prima begaanbaar. Eén keer een flinke hagelbui gehad, maar voor de rest heel veel zon! Komende dagen ga ik Skye verkennen. [ img ]

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:03

Cool! Veel plezier :D

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-19 15:36

Tof, veel plezier!

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 10:38

HorseTimeXL schreef:
Ik wil misschien met een vriendin begin december naar Edingburgh, maar zouden jullie dat aandurven met de Brexit in het achterhoofd?

https://www.nu.nl/brexit/6005983/eu-gee ... -2020.html
Brexit vermoedelijk uitgesteld tot 31 januari, op naar Edinburgh dus. ;)

Verder nog mooie foto's van al die mooie routes? :D

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:15

Rije, dank voor de tip, helaas kwamen we daar langs toen we al lekker gegeten hadden, anders hadden we ‘t zeker gedaan :j

Ik ben nog veel verliefder geworden op Schotland. Was er alleen in de zomer geweest, natuurlijk prachtig maar het najaar heeft echt mijn hart gestolen <3 Adembenemend!
Tot nu toe ook elke dag heerlijk (voornamelijk zonnig) en crispy fris herfstweer. Komende dagen schijnen ook mooi te blijven waar ik nu zit. Ik ben er nu bijna twee weken, zaterdag helaas weer naar Nederland.

Kleine impressie alvast van m’n reis tot nu toe.

Begonnen in Edinburgh
[ img ]

Door naar Pitlochry en omgeving
[ img ]

Omhoog t/m de Orkney eilanden
[ img ]

De NC500 verder gereden
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Nu omgeving Glencoe, dit is m’n uitzicht <3
[ img ]

Bonnie Scotland!

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:17

Aaaah de herfst is écht het meest fantastische seizoen om naar Schotland te gaan. Wat een fijne foto's!!! <3 <3 <3

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:19

Wat een geweldige foto's! Fijn dat je ze deelt, ik kan er zo in wegdromen :)

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

Qimm
Berichten: 15112
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 10:20

Daar gaat mijn hartje ook sneller van kloppen <3

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

aniek1985
Lid Nieuwsredactie
Berichten: 13027
Geregistreerd: 18-05-05
Woonplaats: Schagen

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:00

Wat een mooie foto's! Tof dat je ze deelt :j

gaucho
Berichten: 9493
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:02

<3 Ik was vorig jaar rond deze tijd in Schotland en krijg echt spontaan heimwee.

Hier ook alweer plannen aan het maken, maar denk dat het komende keer toch voorjaar gaat worden en dan langs de kust / eilanden voor o.a. Vogels en bloemen. Wil graag zeearenden, visarenden en papegaaiduikers fotograferen.

Life begins at the end of your comfortzone.

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie
Berichten: 27951
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Niet meer in Zwolle

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 11:06

Het broedseizoen is idd ook machtig mooi. Waren wij net iets te laat voor helaas...

Heb jij een Arabisch volbloed (of minstens 50%) en rij je western? Word lid van de gezellige en sportieve DAWRA!

Killyenn
Berichten: 4608
Geregistreerd: 16-03-09
Woonplaats: Glasgow, Scotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 12:32

Ik was twee weken terug in de Highlands voor werk, prachtig op het moment :j Dit was het noordelijke puntje van Loch Ness!

[ img ]

Het begint nu wel echt koud te worden, en gok dat de mooie herfst niet zo lang duurt dit jaar en al snel winter wordt :=

“You have to learn how to care about people without taking on all of their problems.”
-Phylicia Rashād

Prrrr
Moderatorrrr
Berichten: 30198
Geregistreerd: 08-10-05

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 13:05

Tisalfris :j

The purpose of life is to live it
Eleanor Roosevelt

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 15:23

Wordt inderdaad kouder! Ik moest vanmorgen voor het eerst weer krabben :brr: . Zit nu bij Loch Lomond.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 20:13

Mooie foto’s komen hier al voorbij zeg!
Ben hier volop aan het kijken voor september 2020, maar is de ring van Brodgar op de Orkney eilanden dan nog steeds zo toeristisch? Of zwakt het dan al af?
We kunnen namelijk twee reizen kiezen waarvan 1 er naar de eilanden gaan en de ander een wild life tour in heeft zitten waarbij je zeehonden en arenden kan zien, mits ze te voorschijn komen dan he?

Waar zou iemand die al 2 keer is geweest volgens jullie meer aan hebben?

@Killyenn is dat bij restaurant Donna’s Inn?
Ziet er herkenbaar uit en vond ik toen zoveel gaver dan het toeristische punt Urqheart Castle. (Zal de naam vast weer eens verkeerd schrijven..xD)

Domiinooo_
Berichten: 223
Geregistreerd: 19-11-10
Woonplaats: Schotland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 15:33

xSagan schreef:
Mooie foto’s komen hier al voorbij zeg!
Ben hier volop aan het kijken voor september 2020, maar is de ring van Brodgar op de Orkney eilanden dan nog steeds zo toeristisch? Of zwakt het dan al af?
We kunnen namelijk twee reizen kiezen waarvan 1 er naar de eilanden gaan en de ander een wild life tour in heeft zitten waarbij je zeehonden en arenden kan zien, mits ze te voorschijn komen dan he?

Waar zou iemand die al 2 keer is geweest volgens jullie meer aan hebben?

@Killyenn is dat bij restaurant Donna’s Inn?
Ziet er herkenbaar uit en vond ik toen zoveel gaver dan het toeristische punt Urqheart Castle. (Zal de naam vast weer eens verkeerd schrijven..xD)



Orkney hangt enorm af van de geplande cruiseboten. Als er geen cruiseboot binnenligt is het enorm aangenaam en rustig. Maar vanaf dat er een boot binnenligt is het feest :o

Als een cruiseboot binnenligt en je bent net op tijd vertrokken voor een eilandtour dan is het nog enorm goed te doen!

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 13:51

Ik was vorige week op Orkney en het was er hartstikke rustig, wij waren ongeveer de enige toeristen :+ Maargoed dat was eind oktober.

chantalboes
Berichten: 1570
Geregistreerd: 06-06-12

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:27

Zooo heb de terugreis overleefd! Had in Schotland zeeziek pilletjes gehaald en die hebben super goed geholpen. Binnenkort even de foto's uitzoeken.

“It takes ten times as long to put yourself back together as it does to fall apart.”
― Suzanne Collins, Mockingjay

Susanne
Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-19 09:34

Fijn dat de terugreis goed is gegaan!
Ik ben gister ook weer thuisgekomen. Wij hadden een prima reis met vrij rustige zee. Ik heb in ieder geval heerlijk kunnen slapen haha.

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-19 20:04

Een rustige zee helpt inderdaad al heel veel!
Ik ben wel van plan om toch een buitenhut te gaan boeken voor de heen en terugreis. Ben ik dan maar even meer kwijt, maar merkte dat het daarmee zoveel beter ging!


Maar fijn dat het goed is gegaan!

xSagan
Berichten: 651
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 21:26

Vanavond bij elkaar gezeten en grote kans dat het deze reis gaat worden: https://www.bolderman.nl/rondreis-fasci ... th=2020-09

We hebben alleen nog even gemaild met wat vragen over bepaalde prijzen.
Dit is echter onze eerste reis met deze organisatie, hebben jullie nog tips waar we rekening mee moeten houden?

We weten al wat de toeslag is voor een 1 persoonskamer enzo en dat sommige punten heel druk zijn qua toerisme, maar ach, je bent dan op vakantie, dus kan je wel een beetje verwachten.xD

ikke
Berichten: 37459
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:28

xSagan schreef:
Vanavond bij elkaar gezeten en grote kans dat het deze reis gaat worden: https://www.bolderman.nl/rondreis-fasci ... th=2020-09

We hebben alleen nog even gemaild met wat vragen over bepaalde prijzen.
Dit is echter onze eerste reis met deze organisatie, hebben jullie nog tips waar we rekening mee moeten houden?

We weten al wat de toeslag is voor een 1 persoonskamer enzo en dat sommige punten heel druk zijn qua toerisme, maar ach, je bent dan op vakantie, dus kan je wel een beetje verwachten.xD

Van de 10 dagen ben je dus vier dagen NIET in Schotland. Kun je het nog zo leuk schrijven, maar het is inderdaad twee dagen autosnelweg jakkeren om via Dover naar Schotland te rijden en het zijn niet de leukste snelwegen van GB; ik heb ze alle drie gereden.....

Ik zou een andere club zoeken; eentje die de ballen heeft om vanaf IJmuiden te gaan en dan langs de kust naar Edinburg rijdt.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

fohadie
Berichten: 4260
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-19 22:44

Boldermanheeft ook een reis door oa Schotland en Ierland. Die gaan mijn ouders volgend jaar doen. Persoonlijk houd ik niet van busreisvakanties: je bent meer op de snelweg dan dat je wat ziet en je bent enorm tijdsgebonden. Wil jij lekker uitgrbreid iets bekijken en dan moet je de bus alweer in. Ze zeggen dat je tijd genoeg krijgt, maar daar ben ik het niet mee eens.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Albertina71, eva1969, fohadie, GrapeshotBot, leonie1988, love_juliet, MagicBullet, milatje, mvdende, purny, Rox87, Suzysuze, TinusB, Vitas en 80 bezoekers