Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 20:00

Je gaat te veel willen gaan bekijken. Je gaat er te weinig tijd voor vrij maken en vervolgens ga je de helft dus niet bezoeken. Vergeet ook vooral niet om gewoon te zijn.

Ik ben blijkbaar een heel ander soort reiziger dan de persoon van het lijstje uit jouw link :D :D De standaard zaken zoals reispapieren gelden natuurlijk voor iedereen, maar voor de rest ziet mijn inpaklijst er totaal anders uit :j
Ik heb waarschijnlijk ook een geheel andere beleving van vakantie :D

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 11:32

Hihi ik denk dat ik ook te veel ga willen bekijken, ik heb de route gepland met Sygic maps.
Dit is wat we tot nu toe hebben. Natuurlijk valt het allemaal te zien van hoe de dag loopt, wat en wel kunnen bezoeken en wat niet, maar zo hebben we een overzichtje van ons vooruitzicht.

https://go.sygic.com/travel/trip?id=5c5cc3815866c

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-19 11:55

@Ikke: ik ben al een heel eind terug geschakeld. Maar voel me nog te nieuw in het reizen om zomaar onvoorbereid te gaan. Ik heb 2 overnachtingen in Edinburgh geregeld en dat vind ik al heel wat :D

Verder zie ik wel. Ik heb een lijstje van leuke of mooie dingen die ik wil zien. Maar als Loch Lomond of de regio Glen Coe echt heel mooi is dan blijf ik daar langer en schrap dan Skye.

Ik heb geen hele lijstjes. Meer zoiets van, als ik straks thuis ben dat dan blijkt dat ik in de buurt iets heel moois heb gemist (zal toch wel ergens een keer zo zijn denk ik).

Ik neem ook geen 100 kilo bagage mee. Is maar een weekje en pleisters en zo zul je daar ook wel kunnen kopen denk ik.
Vooral goede schoenen en een 'n regenjas, oplaadkabels en mijn spiegelreflex camera.

@Evelien: dank voor de tip. Ga straks even je link bekijken :)

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Ilsje87
Berichten: 1277
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 23:04

@tafje: welke vlucht heb je de 31ste? Ik vlieg ook die dag terug!
Ga morgen al heen

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 09:11

Ilsje87 schreef:
@tafje: welke vlucht heb je de 31ste? Ik vlieg ook die dag terug!
Ga morgen al heen


Ohw veel plezier alvast Ilse *\o/* Ik ben wel f.. king zenuwachtig :7 In m'n eentje, naar een vreemd land, hopen dat ik geen oorpijn heb; daar kijk ik het meeste tegenop. Hahahaha.. Getting to old for this sh 8-)

Als ik niet voortijds ergens een ravijn in stort vlieg ik de 31 terug om 16.25 uur met vlucht EWVM3H9.
Zou in ieder geval leuk zijn als we elkaar dan zien op het vliegveld. PB anders je telnr dan kunnen we misschien appen onderweg mocht je willen :j

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Roquen
Berichten: 1603
Geregistreerd: 18-12-08

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 11:04

Ik heb gister een Airbnb gevonden voor het laatste deel van mijn verblijf in Edinburgh. Voor het eerste deel had ik al wat gevonden. Twee kamers vlakbij het centrum en de universiteit. Nu alleen de vliegtickets nog.

    20 years from now, you will be more disappointed by the things you didn't do than by the ones you did do.
    So throw off your bowlines, sale away from the safe harbour and catch the trade winds in your sails.

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 12:55

Roquen schreef:
Ik heb gister een Airbnb gevonden voor het laatste deel van mijn verblijf in Edinburgh. Voor het eerste deel had ik al wat gevonden. Twee kamers vlakbij het centrum en de universiteit. Nu alleen de vliegtickets nog.

Ik heb ook 2 nachten via Airbnb geboekt. Heel netjes mailtjes gekregen van een oudere dame (weduwe) die met alle liefde mijn vragen lijkt te willen beantwoorden :D Ze heeft net ook een makkelijke routebeschrijving gestuurd.

Tickets via Cheaptickets geboekt. Ik probeer de app te downloaden zodat ik ook online kan inchecken en alle gegevens geupdate op mijn telefoon heb.

Succes!!!

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 13:01

Ilsje87 schreef:
@tafje: welke vlucht heb je de 31ste? Ik vlieg ook die dag terug!
Ga morgen al heen



Ik zit verkeerd te kijken.. ik vlieg via Easyjet om 16.25 u met vlucht U26923 :)

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:23

Tafje schreef:
Ilsje87 schreef:
@tafje: welke vlucht heb je de 31ste? Ik vlieg ook die dag terug!
Ga morgen al heen


Ohw veel plezier alvast Ilse *\o/* Ik ben wel f.. king zenuwachtig :7 In m'n eentje, naar een vreemd land, hopen dat ik geen oorpijn heb; daar kijk ik het meeste tegenop. Hahahaha.. Getting to old for this sh 8-)

What's the problem??

HET voordeel van reizen in je uppie is dat je heel snel contact hebt met locals. GB is best wel heel gastvrij maar die Schotten nog net ietsje meer. Toon wat interesse in de omgeving waar je bent en je hebt een gratis reisleider die je op dingen wijst die je anders nooit gevonden had.

Tegen de oorpijn heb ik een simpele maar wat ingrijpende oplossing, volgens sommigen: ik ga met de boot :D
In je uppie is dat een tikkie duur, met z'n tweeën vaar je goedkoper dan je vliegt.
Maar bovenal reist het heeeel relaxed *zen-smilie*

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 13:44

ikke schreef:
What's the problem??
HET voordeel van reizen in je uppie is dat je heel snel contact hebt met locals. GB is best wel heel gastvrij maar die Schotten nog net ietsje meer. Toon wat interesse in de omgeving waar je bent en je hebt een gratis reisleider die je op dingen wijst die je anders nooit gevonden had.
Tegen de oorpijn heb ik een simpele maar wat ingrijpende oplossing, volgens sommigen: ik ga met de boot :D
In je uppie is dat een tikkie duur, met z'n tweeën vaar je goedkoper dan je vliegt.
Maar bovenal reist het heeeel relaxed *zen-smilie*


Vooral zenuwen.. in de omgang en qua taal en zo ben ik niet zo bang. Dat gaat me lukken. Ik ben zelf nogal extravert, maak snel contact, dus hoe contacten meer hoe beter :D

Eigenlijk meer zoiets als; kan ik mijn weg vinden, lukt het rijden, als ik met de bus ga kan ik dan terug en waar moet ik dan opstappen, blijft mijn auto heel, etc. etc... Zeg maar alles waar je je druk over kunt maken als je voor het eerst alleen op vakantie gaat :o

Gelukkig is Ilse87 in dezelfde week in Schotland (we zitten zelfs in hetzelfde vliegtuig terug naar Amsterdam de 31e).. dus een klein beetje een hulplijntje is wel zo fijn ;)

Ik heb net mijn vliegtickets geprint, nu nog een boot plannen is een beetje laat. Ik heb zo'n beetje alles in huis wat oorpijn moet voorkomen. Neusspray, oordruppels, oorpluggen, paracetamol.. en evt. nog de stewardess vragen om bekertjes met warme watten.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 13:56

Weet iemand eventueel een paar leuke adresjes in de buurt van Inverness/Cairngorms waar je een rit te paard kan boeken?

Ik ben vandaag ook mijn ponden gaan afhalen en het begint dichterbij te komen! nog 18 dagen en dan zijn we weg! :D

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 13:57

Evelien_vp schreef:
Weet iemand eventueel een paar leuke adresjes in de buurt van Inverness/Cairngorms waar je een rit te paard kan boeken?

Ik ben vandaag ook mijn ponden gaan afhalen en het begint dichterbij te komen! nog 18 dagen en dan zijn we weg! :D


Met dat eerste kan ik je niet helpen.. Ponden afhalen? Ik kreeg de tip op het vliegveld in Edinburgh te pinnen. Dat scheelt weer wat euro's in omrekenen.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

AbleToDream
Berichten: 777
Geregistreerd: 16-09-12
Woonplaats: BE

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:05

Tafje, geen idee of dat verschil maakt maar ik vertrek vanuit België, ik heb vorig jaar ook enkele ponden gaan afhalen op voorhand toen ik met de eurostar naar Londen ging vanuit Brussel. Zo veel verschil zat er nu niet echt op toen.

Ilsje87
Berichten: 1277
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:09

Ik moet eerlijk zeggen dat ik nooit ponden van te voren haal. Pin op het vliegveld en heel soms in de stad als de ponden wat sneller gaan als gedacht.

Wij gaan deze keer een paar dagen wales doen en ws iemand opzoeken in new castle.. ben erg benieuwd naar wales. We gaan daar op visite bij de familie van mn vriend maar schijnt wel mooi te zijn.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:13

Evelien_vp schreef:
Tafje, geen idee of dat verschil maakt maar ik vertrek vanuit België, ik heb vorig jaar ook enkele ponden gaan afhalen op voorhand toen ik met de eurostar naar Londen ging vanuit Brussel. Zo veel verschil zat er nu niet echt op toen.

Je grijpt de eerste de beste ATM en je hebt geld. Bovendien kun je ook in GB bijna overal pinnen met je gewone bankpas (dat was tot enkele jaren geleden niet mogelijk).

@Tafje: je hebt een huurauto, neem ik aan? Nou, kippetje-eitje want je zit aan de juiste kant van de auto. Dat maakt echt wel uit, zelfs wanneer je een ervaren chauffeur bent (ik heb zowel links als rechts gestuurde auto's). Het is net dat stapje simpeler.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 14:18

ikke schreef:
Je grijpt de eerste de beste ATM en je hebt geld. Bovendien kun je ook in GB bijna overal pinnen met je gewone bankpas (dat was tot enkele jaren geleden niet mogelijk).

@Tafje: je hebt een huurauto, neem ik aan? Nou, kippetje-eitje want je zit aan de juiste kant van de auto. Dat maakt echt wel uit, zelfs wanneer je een ervaren chauffeur bent (ik heb zowel links als rechts gestuurde auto's). Het is net dat stapje simpeler.


Misschien maak ik me gewoon druk om niets inderdaad.. ja ik heb een huurauto, en een creditcard.. en een gewone bankpas waarmee ik ook in Duitsland kon pinnen dus wellicht ook in GB denk ik nu ze nog in de EU zitten. Ga dat meteen eens ff checken op rabosite (voor de zekerheid _O- ).

https://www.rabobank.nl/particulieren/betalen/service/bankpas/bankpas-gebruiken-buitenland/
Dat kun je dus zelf makkelijk aanpassen in je Raboapp

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Ilsje87
Berichten: 1277
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:20

Je kan bijna met elke pinpas in GB pinnen. Maar een dubbel check is altijd handig

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 14:25

ikke schreef:
Nou, kippetje-eitje want je zit aan de juiste kant van de auto. Dat maakt echt wel uit, zelfs wanneer je een ervaren chauffeur bent (ik heb zowel links als rechts gestuurde auto's). Het is net dat stapje simpeler.


Het gaat denk ik meer om de schriksituaties.. Als je op een smal pad rijdt en er komt ineens een tegenligger. Je eerste reactie zal zijn je stuur naar rechts te trekken in plaats van naar links.
Bij een rotonde de verkeerde kant op te rijden. Of links, rechts, links te kijken bij een kruising in plaats van omgekeerd. Dat soort dingen.

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

Ilsje87
Berichten: 1277
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:29

Tafje schreef:
ikke schreef:
Nou, kippetje-eitje want je zit aan de juiste kant van de auto. Dat maakt echt wel uit, zelfs wanneer je een ervaren chauffeur bent (ik heb zowel links als rechts gestuurde auto's). Het is net dat stapje simpeler.


Het gaat denk ik meer om de schriksituaties.. Als je op een smal pad rijdt en er komt ineens een tegenligger. Je eerste reactie zal zijn je stuur naar rechts te trekken in plaats van naar links.
Bij een rotonde de verkeerde kant op te rijden. Of links, rechts, links te kijken bij een kruising in plaats van omgekeerd. Dat soort dingen.



Dat valt ruze mee omdat je ook aan de andere kant van de auto zit.

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:44

En rotondes kun je eigenlijk niet verkeerd-om nemen.

Het grootste risico is 's morgens als je ergens vertrekt, er geen strepen op de weg staan en niemand om te volgen of voorrang te verlenen. Kortom, een situatie die je niet triggert op het feit dat ze daar aan de andere kant van de weg rijden. Voordeel voor jou is dat je wel aan de juiste kant zit, zodat je eigenlijk gelijk de trrigger hebt dat de berm niet aan jouw kant hoort te zijn :D

Als ik in GB de fout in ga, is dat bijna altijd in zulk soort situaties.
Ik heb dan wel het nadeel van de eigen auto en de trigger dat de berm WEL aan jouw kant moet zijn, is veel minder sterk :D

Die reactie van de verkeerde kant op sturen zal voor jou ook minder zijn, ook weer omdat je op de juiste plek in de auto zit.
Ik herken het wel maar na 20 jaar GB ben ik er wel aan gewend maar nog steeds ben ik er wel alert op.
Mijn voordeel is dan wel weer dat ik gelijk als "buitenlander" herkent wordt en daar worden veel Britten heel begripvol van :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Tafje
Berichten: 1682
Geregistreerd: 09-11-09
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-05-19 14:53

ikke" en "ilse87 schreef:
Voordeel voor jou is dat je wel aan de juiste kant zit, zodat je eigenlijk gelijk de trrigger hebt dat de berm niet aan jouw kant hoort te zijn :D Mijn voordeel is dan wel weer dat ik gelijk als "buitenlander" herkent wordt en daar worden veel Britten heel begripvol van :j


:roll: Inderdaad, nog niet bij stil gestaan .. En anders kan ik daar altijd nog inloggen op Bokt en in dit topic om hulp vragen :D

There's no such thing like a 'no good horse' every 'no good horse' was made by a 'no good human'!

I live now in your heart, a lovely place to stay. And what you have in memories, no one can take away
RIP mijn mooie lieve gouden man, ik mis je.. (1991 - 2017)

MarrieLeen
Berichten: 11375
Geregistreerd: 17-05-04
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:58

Tafje schreef:
Roquen schreef:
Ik heb gister een Airbnb gevonden voor het laatste deel van mijn verblijf in Edinburgh. Voor het eerste deel had ik al wat gevonden. Twee kamers vlakbij het centrum en de universiteit. Nu alleen de vliegtickets nog.

Ik heb ook 2 nachten via Airbnb geboekt. Heel netjes mailtjes gekregen van een oudere dame (weduwe) die met alle liefde mijn vragen lijkt te willen beantwoorden :D Ze heeft net ook een makkelijke routebeschrijving gestuurd.

Tickets via Cheaptickets geboekt. Ik probeer de app te downloaden zodat ik ook online kan inchecken en alle gegevens geupdate op mijn telefoon heb.

Succes!!!

Welke Airbnb hebben jullie geboekt? :) Mag ook via PB!

    You can't control the clouds that you are under
    A symphony takes patience, a little pain and wonder
    Some days are violins, and some are thunder

Ilsje87
Berichten: 1277
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:02

En de grote kans dat je aan de verkeerde kant instapt 8)7

Qimm
Berichten: 15108
Geregistreerd: 04-08-05
Woonplaats: 't oost'n

Re: Bokkers naar Schotland 2019 - Aye! Go on then!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:08

Wij hadden autopech met onze eigen auto, wij naar een garage. Dude stapte mooi rechts in :')

:wave: Volg je mee? -->instagram the_real_qimm

ikke
Berichten: 37457
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 15:15

Ilsje87 schreef:
En de grote kans dat je aan de verkeerde kant instapt 8)7

Ach, daar is niks gevaarlijks aan; ik wil meemaken dat jij vanaf die plek de auto gedachteloos aan de praat krijgt :D :D


Maar dat verbaasde gezicht is wel goud waard _O-

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: MeesMo, moonsparkle, noor14, Patriesje, Roosch, SusanH, Whizz en 68 bezoekers