Welke reis/annuleringsverzekering.

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Welke reis/annuleringsverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-20 21:32

Hoi hoi,

Wij hebben op 8 jan een reis geboekt zonder verzekering.
Vaak moet je die binnen 14 dagen afsluiten, maar vaak kan het ook nog daarna(met uitzonderingen op de voorwaarden).

Het enige wat ik eigenlijk verzekerd wil hebben is als de vakantie niet doorgaat vanwege annuleren van de vlucht wegens storing(tankprobleem vorig jaar) of bijvoorbeeld storm(zoals nu).

Iemand tips?


Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Welke reis/annuleringsverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:12

Bedenk je wel dat het na 14 dagen idd moeilijk is én dat niet alles gedekt wordt (overmacht etc)

Een mening is net als een kont.... Iedereen heeft er een.... De één wat duidelijker aanwezig dan de ander, maar toch....

Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:13

Heb je al op Google gekeken? Als ik jouw criteria intik heb ik al zo tien hits

Autumnn
Berichten: 8011
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 22:14

Liezel1 schreef:
Bedenk je wel dat het na 14 dagen idd moeilijk is én dat niet alles gedekt wordt (overmacht etc)


Nee hoor, ik heb een uur voor vertrek nog afgesloten :+

Fleur_Laura
Berichten: 4363
Geregistreerd: 28-07-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Welke reis/annuleringsverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-20 23:04

Ik heb toevallig onlangs een (doorlopende) reisverzekering afgesloten bij ‘De Internationale’. Ik had al meer dan 14 dagen daarvoor een reis geboekt voor aankomende zomer. Ik heb toen met hun telefonisch contact gehad daarover. Zij vertelde dat alles gewoon verzekerd is, zolang je maar niet al wist dat de reis misschien geannuleerd moest worden (zoals bij dreigend ontslag).

♥ ♥ღ

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 00:39

Autumnn schreef:
Heb je al op Google gekeken? Als ik jouw criteria intik heb ik al zo tien hits


Niet alle verzekeringen dekken annulering door overmacht (zoals storm).
Vaak zijn zulke verzekeringen voor priveomstandigheden.

Allianz bijvoorbeeld dekt alleen de eerste 3 dagen bij annulering vlucht
Laatst bijgewerkt door L1nda_91 op 10-02-20 00:41, in het totaal 2 keer bewerkt

Brainless
Berichten: 29660
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Munnekeburen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 00:39

Autumnn schreef:
Liezel1 schreef:
Bedenk je wel dat het na 14 dagen idd moeilijk is én dat niet alles gedekt wordt (overmacht etc)


Nee hoor, ik heb een uur voor vertrek nog afgesloten :+

Ook een annuleringsverzekering?

Sommige mensen worden totaal niet gehinderd door enige vorm van intelligentie.
;)

Niqui
Berichten: 2107
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 06:58

Ik lees ook even mee, want wij zijn bij Allianz verzekerd.en ik.lees hier dat er maar drie dagen vergoed worden bij een geannuleerde vlucht. Daar wist ik niets van!

Relaxed
Berichten: 26405
Geregistreerd: 01-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 09:25

Autumnn schreef:
Liezel1 schreef:
Bedenk je wel dat het na 14 dagen idd moeilijk is én dat niet alles gedekt wordt (overmacht etc)


Nee hoor, ik heb een uur voor vertrek nog afgesloten :+


Afsluiten kan ook wel, maar je bent dan echt niet meer gedekt voor annulering van die vakantie ;)
Zou wat zijn.. O ik moet mijn vakantie annuleren, eerst nog even verzekering afsluiten :+

maaikemuis
Berichten: 5248
Geregistreerd: 16-06-06
Woonplaats: Het randje van Almere

Re: Welke reis/annuleringsverzekering.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 10:12

Je gaat weinig hebben aan een annuleringsverzekering voor de door jou gestelde noodgevallen. In beide gevallen annuleer jij niet zelf vanwege zwaarwegende persoonlijke redenen en is de reden van annuleren er een van overmacht en niet opgenomen in de meeste polisvoorwaarden. Ik weet niet of dit te verzekeren valt, en als het al te verzekeren valt dan zal het een kostbare verzekering zijn.

Overigens doe ik niet meer aan annuleringsverzekeringen. Want ik heb twee van deze akkefietjes mee mogen maken. De eerste was de vulkaanuitbarsting op IJsland waardoor er niets meer vloog en ik uiteindelijk een deel van de reissom terug heb mogen ontvangen van de luchtvaartmaatschappij (na heel veel getouwtrek) en een tweede keer toen er oorlog uitgebroken was in Tunesië, zelfs een aangescherpt reisadvies was niet voldoende. Gelukkig besloot toen 12 uur van te voren de toeroperator te stoppen met het vliegen op de locatie en mocht ik kiezen geld terug of omboeken.

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 13:11

Niqui schreef:
Ik lees ook even mee, want wij zijn bij Allianz verzekerd.en ik.lees hier dat er maar drie dagen vergoed worden bij een geannuleerde vlucht. Daar wist ik niets van!


Ik heb het nog even nagekeken en het gaat dan om een vertraagd vertrek:

Artikel 12. Vergoeding in verband met vertraagd vertrek
Als bij een reis van langer dan 3 dagen vertraging (als omschreven in artikel 9.20) optreedt bij vertrek
uit Nederland of bij aankomst op de eerste reisbestemming, betaalt de Maatschappij een verhoudingsgewijze vergoeding op basis van het verzekerde bedrag. Hierbij gelden de volgende maxima:
• 8 tot 20 uur vertraging : 1 dag vergoeding
• 20 tot 32 uur vertraging : 2 dagen vergoeding
• 32 uur vertraging of meer : 3 dagen vergoeding
Deze vergoedingen zijn niet in de dekking begrepen als:
a. alleen de kosten van het vervoer naar en van de bestemming zijn verzekerd en niet de verblijfkosten op de plaats van bestemming;
b. het verzekerde arrangement een rondreis is, met uitzondering van vertraging bij vertrek uit
Nederland naar de eerste reisbestemming zoals beschreven in artikel 9.20.
Vertrek vanaf een luchthaven binnen een straal van 100 km van de Nederlandse grens wordt gelijkgesteld met vertrek uit Nederland.

Lees niets over annulering.

L1nda_91
Berichten: 74
Geregistreerd: 26-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-02-20 13:14

maaikemuis schreef:
Je gaat weinig hebben aan een annuleringsverzekering voor de door jou gestelde noodgevallen. In beide gevallen annuleer jij niet zelf vanwege zwaarwegende persoonlijke redenen en is de reden van annuleren er een van overmacht en niet opgenomen in de meeste polisvoorwaarden. Ik weet niet of dit te verzekeren valt, en als het al te verzekeren valt dan zal het een kostbare verzekering zijn.

Overigens doe ik niet meer aan annuleringsverzekeringen. Want ik heb twee van deze akkefietjes mee mogen maken. De eerste was de vulkaanuitbarsting op IJsland waardoor er niets meer vloog en ik uiteindelijk een deel van de reissom terug heb mogen ontvangen van de luchtvaartmaatschappij (na heel veel getouwtrek) en een tweede keer toen er oorlog uitgebroken was in Tunesië, zelfs een aangescherpt reisadvies was niet voldoende. Gelukkig besloot toen 12 uur van te voren de toeroperator te stoppen met het vliegen op de locatie en mocht ik kiezen geld terug of omboeken.


Hmm daar was ik al bang voor :(

Wat een pech trouwens, 2x zoiets. Gelukkig wel een deel en de tweede keer je geld terug gekregen.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie