Het Egypte topic!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Kmbrly
Berichten: 1839
Geregistreerd: 11-05-09
Woonplaats: Rekem

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:39

Marsa lag geen telefoonwinkel.
Wij hebben toen via de tourguide simkaarten gekregen.

Ik vond wel dat marsa een stuk duurder was dan hurghada :=

I know you'll be a sun in somebody else's sky


Tiahastrona
Berichten: 1529
Geregistreerd: 03-06-09
Woonplaats: Heenvliet

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:05

Hurgada is meer toeristisch, Marsa Alam koraal en onder water nog mooier. Ligt er beetje aan wat je wil.

Paardloos

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 06:50

In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-19 08:11

TamaraFloor schreef:
In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??

Arabia Azur Resort :D

LiannePuthzy
Berichten: 6914
Geregistreerd: 10-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 08:22

TamaraFloor schreef:
In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??


Albatros palace

Puthzy 1996~07-07-2020
Pinokio 15-05-2015

Strooigoed

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 13:25

TamaraFloor schreef:
In het hotel verkopen ze vaak ook simkaarten!

Ik zoek voor volgend jaar een leuk, niet te groot hotel met een mooi en groot huisrif. Wij zijn al meerdere keren in Royal tulip Beach resort in Marsa Alam geweest. Het hotel is top! Maar het huisrif heb ik inmiddels wel gezien. Het is alleen naar of links of rechts en dat is het.
Iemand tips??


Tropitel Sahl Hasheesh, is wel een groot hotel maar het is heel ruim opgezet, waardoor je niks merkt van de drukte. Toen wij er waren zat het hotel helemaal vol, en eigenlijk merkte je dat niet.
Dit hotel heeft een heel mooi huisrif , op de pier kun je in het “ondiepe” water gaan en al mooi snorkelen, maar loop je wat verder over de pier kun je in een stuk komen waar het water 10 a 15 meter diep is en heel veel en mooie koraalriffen hebt. Onze snorkel trip die wij gemaakt hebben,voegde eigenlijk niks toe omdat we net zo mooi konden snorkelen aan het hotel.
Ook niet geheel onbelangrijk, dit hotel is heel erg bezig met duurzaamheid, het hotel draait voor meer dan de helft op zonne energie bijv.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 18:57

Bedankt voor de tips!
Albatros en Arabia trekken me niet.
Tropital ziet er erg leuk uit!
Alleen heb je niet hier ook alleen een rif naar links en rechts aan een recht stuk door? Zodat je na 2x alles wel gezien hebt?

ikkedus
Berichten: 3241
Geregistreerd: 24-09-05

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-19 19:02

Waar wil je heen, behalve links, rechts en rechtdoor dan?

[o]

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 12:51

TamaraFloor schreef:
Bedankt voor de tips!
Albatros en Arabia trekken me niet.
Tropital ziet er erg leuk uit!
Alleen heb je niet hier ook alleen een rif naar links en rechts aan een recht stuk door? Zodat je na 2x alles wel gezien hebt?


Wij hebben ons er 11 dagen heel goed vermaakt!
Je hebt links en rechts (dan praatje over honderden meters) een hele koraal wal om het zo maar te noemen. En daar omheen heb je ook weer allemaal koraal eilanden. Wij hebben iedere dag eigenlijk weer nieuwe stukken en beesten ontdekt, we hebben aan het hotel o.a schildpadden, kwallen, murena’s , lionfishes, roggen waaronder een paar grote manta’s, stone fish , octopussen, kogelvissen van ik denk wel een meter groot gezien. Het koraal zelf was ook net zo mooi als op de snorkel trip, het enige wat de snorkel trip toevoegde waren de dolfijnen, maar de rest was aan het hotel net zo mooi.

Het eten is er ook lekker ( vooral de Mexicaan was echt super!!) de kamers zijn super ruim en heel schoon, en wij hebben geen last van ons buik gehad, terwijl ik het jaar daarvoor in het naast gelegen hotel (premier le Reve) wel last heb gehad. Al moet ik zeggen, daar serveerde ze ook carpaccio, en ik denk dat dat de reden is geweest. Wij zijn vanuit Tropitel dit jaar ook nog een hapje gaan eten in het Italiaanse restaurant bij Premier, en toen hadden ze de carpaccio ook van de kaart gehaald. Jammer want ik heb wel nog nooit zulke lekkere carpaccio gegeten.
Premier le Reve is overigens ook een aanrader als je zonder kinderen reist, echt even helemaal in de watten gelegd wil worden, en echt goed eten wilt hebben. Premier heeft ook een mooi koraalrif, maar Tropitel was mooier.

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 14:07

Dat klinkt echt super allemaal!
Bij royal tulip kon je echt alleen links en rechts. Wat heel mooi was maar na een paar keer en paar vakanties wel gezien!
Dus inderdaad van die eilandjes voegt een hele hoop toe dan!!
Heb je op het strand gewoon matrassen op de bedjes? Ik had een goed hotel gezien maar daar hadden ze dat dus niet. Dat is niet heel fijn voor mijn vader van 68.
Welke maand zijn jullie geweest?
Is er buiten het hotel nog wat te doen? En 's avonds in het hotel eventueel?

sannedeedee1
Berichten: 1970
Geregistreerd: 17-01-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 16:28

TamaraFloor schreef:
Dat klinkt echt super allemaal!
Bij royal tulip kon je echt alleen links en rechts. Wat heel mooi was maar na een paar keer en paar vakanties wel gezien!
Dus inderdaad van die eilandjes voegt een hele hoop toe dan!!
Heb je op het strand gewoon matrassen op de bedjes? Ik had een goed hotel gezien maar daar hadden ze dat dus niet. Dat is niet heel fijn voor mijn vader van 68.
Welke maand zijn jullie geweest?
Is er buiten het hotel nog wat te doen? En 's avonds in het hotel eventueel?


Wij zijn in de maand september geweest.
In principe heb je niet standaard een matras op de bedjes liggen, maar je kan er wel om vragen , ze hebben ze dus wel ! Wij hebben daar geen gebruik van gemaakt, maar de Nederlanders die wij daar ontmoet hadden wel, en heb ze bij meerdere mensen zien liggen.

In het plaatsje Sahl Hasheesh zelf is helemaal niks, dat is een beveiligd hotel gebied en hier heb je dus alleen maar hotels. Gelukkig is er in het hotel zelf echt genoeg te doen, de hele dag door is animatie en als je de rust op wil zoeken heb je ook only adults gedeeltes in het hotel. S’avonds zijn er genoeg afwisselende shows, live muziek , en bars aanwezig om je te vermaken. Ook regelt de animatie uitgaans gelegenheden naar Hurghada.
Dat is ook de reden dat wij dit jaar voor Tropitel hadden gekozen, wij wouden graag een hotel waar genoeg te doen was namelijk. Premier le Reve is kwa hotel en eten beter, maar Savonds is daar op wat live muziek na niks te doen en dat vonden wij jammer.... wij hebben dus bij Tropitel een veel leukere vakantie gehad dan in het betere premier. Aan te raden is wel om mocht je voor Tropitel kiezen , om naar premier te lopen en te vragen of je daar in het Italiaanse restaurant mag eten. Ik meen als ik zeg dat ik speciaal naar dat hotel terug zou komen voor het Italiaanse restaurant, dat is echt sublime. <3

Booooo
Berichten: 6504
Geregistreerd: 26-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-19 18:05

Mijn ouders gaan in augustus ook eindelijk voor het eerst naar Egypte :D Ze gaan naar Arabia Azur!

leonie87
Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:08

Hier nog 9 dagen <3 *\o/* wij gaan een rondreis maken met een groep :+

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-19 18:20

Ik ga 23 januari een week met mijn oudste zus naar Marsa Alam. ik hoop zo dat we geluk hebben met het weer.

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-19 12:31

Ik ben net terug van een heerlijke week Marsa Alam!
Ik heb met dolfijnen, schildpadden en een zeekoe gesnorkeld <3

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

leonie87
Berichten: 4412
Geregistreerd: 05-03-10
Woonplaats: regio Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 18:10

Stinkend jaloers! Wij zijn vandaag wezen snorkelen. Wel dolfijnen gespot *\o/* <3 maar de zee was te ruig om ermee te mogen zwemmen |( . Halve droom waargemaakt...
[ img ]

Wennedy (v Kennedy) Eindstand M1 +9
Empaier (v. Dayano) Eindstand M1 +8
Kwiedo (v. Furst Romancier) Eindstand Z1+1

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 12:11

Oh dat is toch ook gaaf!!

Hier de onderwatervariant!
[ img ]

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Char_elle
Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:49

Leuk dit topic! Ik ga in april voor het eerst naar Egypte, naar jaz lamaya in marsa alam. Ik ga vooral om te duiken en te snorkelen en ga er eigenlijk vanuit dat we gewoon heel de week op het resort doorbrengen. Maar ben benieuwd naar ervaringen of er in de omgeving ook nog wat te doen is?

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! :)ddd

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 16:52

Marsa Alam zelf is een grote zandbak. :D waar je ook kijkt: zand, zand, zand. Ik weet niet wat er bij jouw hotel nog te doen is trouwens :-) Wij hadden er een shishabar naast.

Mocht jij, of iemand anders, een tip nodig hebben voor een leuk duik-of snorkeladres, laat het even weten. Stuur ik met liefde de Facebook door van degene die mij op sleeptouw heeft genomen :-)
Dit was bij Dolphin House maar volgens mij gaan ze naar meer plekken.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

Char_elle
Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:32

Roosch schreef:
Marsa Alam zelf is een grote zandbak. :D waar je ook kijkt: zand, zand, zand. Ik weet niet wat er bij jouw hotel nog te doen is trouwens :-) Wij hadden er een shishabar naast.

Mocht jij, of iemand anders, een tip nodig hebben voor een leuk duik-of snorkeladres, laat het even weten. Stuur ik met liefde de Facebook door van degene die mij op sleeptouw heeft genomen :-)
Dit was bij Dolphin House maar volgens mij gaan ze naar meer plekken.

Bedankt voor je berichtje! Ik ga met mijn moeder dus opzich vinden we het prima als we een weekje kunnen relaxen op het resort. Zeker als ik dan kan duiken en snorkelen! Ik heb Coraya divers doorgekregen als tip van iemand die vaker met hun gedoken heeft. Mn moeder wil graag met dolfijnen gaan snorkelen. Hoorde dat dat daar ook ergens kon?

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! :)ddd

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 18:37

Ja, bovenstaande foto is gemaakt in Marsa Alam, bij Dolphin House!

Abu Dabbab is ook een toffe plek, daar heb ik 5 reuzeschildpadden en een zeekoe gezien. De zeekoe was geluk hebben, iedereen die ik sprak vertelde dat het de eerste keer was dit jaar dat ie zich liet zien.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:17

Als jullie in de omgeving van Marsa Alam zitten dan weet ik een top duikschool die de trip naar Sataya doen!!
Dat is met de boot 2,5 uur varen, dan kom je bij het rif van een kilometer of 20 lang. Daar komen de dolfijnen om te rusten en baren en de kinderen groot te brengen enz.
Daar aangekomen ga je met de dolfijnen snorkelen. Mits ze er zijn. Of anders gewoon snorkelen bij het super mooie rif!
Dan lunch je aan boord en ga je later op de dag nog een keer.
Slapen doe je op de boot!
S ochtends met zonsopgang ga je weer op zoek naar de dolfijnen.
Daarna vaar je naar een ander rif waar je weer gaat snorkelen en lunchen om vervolgens terug te varen.
Wij hebben de trip 4x gedaan en alle keren dolfijnen gezien. Niet alle 2 de dagen maar dat maakt het ook mooi want dat betekent dat ze er alleen zijn als ze daar willen zijn!
Er liggen met de 2 daagse trip ook bijna geen andere boten en dat maakt het nog mooier!
De laatste keer hebben wij wel een uur met een groep van wel 60 of meer dolfijnen gezwommen! Ze kwamen echt spelen! Geweldig!
Op de trip zit al het eten en drinken erbij.

Roosch
Berichten: 36594
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:35

Dat klinkt ook gaaf!

Ik was met een speedboot, 5 uur onderweg geweest, 2 keer in een grote groep dolfijnen gesnorkeld. De eerste keer haast 100, de tweede keer een stuk of 60.

Your life is your own
You're in charge of yourself

[BEU] [FOTO] Onze reis naar Fins Lapland!

TamaraFloor
Berichten: 822
Geregistreerd: 07-12-09
Woonplaats: Zaandijk

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 19:39

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Even snel van Facebook wat gehaald. De nog veel mooiere foto's en filmpjes van de laatste keer heb ik niet op mijn telefoon staan!

Char_elle
Berichten: 3477
Geregistreerd: 01-11-04

Re: Het Egypte topic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 23:03

Wauw, ik krijg er nog meer zin in nu ik jullie verhalen lees en foto’s zie! Die twee daagse boottrip lijkt me fantastisch. Probleem is alleen dat mn moeder niet zon held is als ik haha. Die wil heel graag met dolfijnen snorkelen maar is eigenlijk bang om in diep water te snorkelen. Dat dat waarschijnlijk niet helemaal samen gaat heeft ze nog niet door haha! Even kijken hoe dat daar gaat dan.

Nu ben ik echt iemand die het liefst heel de dag visjes gaat kijken en aan het snorkelen en duiken is, dus moeten we even een middenweg zien te vinden. Natuurlijk kan ik gewoon mijn gang gaan tot op zekere hoogte, maar om dan twee dagen weg te gaan met de boot vind ik niet leuk voor haar.

...Dus ik zweer het bij de goden,
liever dood dan uit de mode...
Weet,je kleding is gewoon
mijn pakkie-an!!!!!!!! :)ddd


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Ladyson en 63 bezoekers