Interrail tips gezocht!

Moderators: Duhelo, Muiz, Essie73, Ods, MirandaT

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

troi

Interrail tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-10-19 19:56

Ik wil komende zomer met mijn zoon gaan interrailen en zoek tips!

We willen richting het oosten gaan en vooral met de nachttreinen gaan reizen. Bijv eerst met de nachttrein naar wenen, en dan verder. Ik zoek tips voor handige verbindingen en routes. Is iemand die kant al op gegaan? We willen een dag of 2 in een stad blijven en dan doorgaan. In totaal een week of 2 wegblijven.

Ik begreep dat je in elke trein kan stappen maar sommige treinen moet reserveren en bij de nachttreinen vaak extra moet betalen voor de bedden. Klopt dit?

Bij voorbaat dank!

troi

Re: Interrail tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:33

Oh nog een extra vraag, krijg je met een interrail kaart ook toegang tot lokale metro’s en bussen? Of korting?

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 09:43

troi schreef:
Oh nog een extra vraag, krijg je met een interrail kaart ook toegang tot lokale metro’s en bussen? Of korting?

Dit verschilt per land. Ik weet dat je met je interrail pas gratis kon reizen in de bussen in Wenen. De metro dan weer niet volgensmij :)

Ik heb vorig jaar een interrail gemaakt en we zijn van Warschau naar Wenen gegaan, toen naar Boedapest, Zagreb, Venetië, Praag en weer terug naar Amsterdam.

Taifoen

troi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-19 09:52

Taifoen schreef:
troi schreef:

Dit verschilt per land. Ik weet dat je met je interrail pas gratis kon reizen in de bussen in Wenen. De metro dan weer niet volgensmij :)

Ik heb vorig jaar een interrail gemaakt en we zijn van Warschau naar Wenen gegaan, toen naar Boedapest, Zagreb, Venetië, Praag en weer terug naar Amsterdam.

Klinkt als een mooie route! Hoe lang heb je erover gedaan?

Badeendje

Re: Interrail tips gezocht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 10:11

Ik heb vorig jaar geinterraild en de route Berlijn-Praag-Krakau-Boedapest(nachttrein)-Wenen-Venetië gedaan in bijna 3 weken. Ik zou overal toch wel minimaal 3 dagen blijven als ik jou was, 2 dagen is kort. Ik vond het fantastisch! Je moet alleen wel overal nog een OV-kaart kopen. En nachttreinen slapen niet bepaald goed, dus dat moet je overwegen.

Elk bad heeft er eendje.

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-19 13:45

troi schreef:
Taifoen schreef:

Klinkt als een mooie route! Hoe lang heb je erover gedaan?

Wij zijn 15 dagen weg geweest maar ik was liever iets langer gegaan. Voor de meeste steden hadden we 1,5-2 dagen. Praag maar 1 dag, maar daar was ik ook al een keert geweest. Ik zou zeker 2 (misschien 3) dagen aanhouden per stad :)

Taifoen

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie