Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 18:56

Thanks voor de uitleg LL :) goede foto's.
In Nederland zie je al veel kleine bedrijven verdwijnen, mensen die ontslagen worden etc. Ik kan me lastig voorstellen hoe ernstig de situatie in armere landen moet zijn :n Wel goed om te horen dat de protesten in rust gaan.

Wat een absurde regels zeg. Erg frustrerend.. Is er nog steeds een volledige alcohol ban?
Heftig van je collega. Zo'n stap maak je niet zo maar ook al begrijpt iedereen het wel. Fijn dat er de mogelijkheid was om hem te helpen!


Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 21:10

Alcohol ban vind ik ook wel logisch eigenlijk. Ofja, daar kan ik me wel in vinden. Alcohol + stress / opgekropte frustratie ivm lockdown etc is geen goede combinatie. Alleen een sigaretten ban, die snap ik niet zo goed? Ik denk dat het % drugsgebruikers wel fors is gestegen.

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:22

Joejoe,

Uiteraard is het al lang stil in dit topic. Ik ben nu bijna 2 weken in Zuid Afrika voor mijn FGASA Nature guide studie <3

Ik woon nu voor 3 maanden midden in een reservaat. Op Olifanten West in Balule nature reserve, vlakbij Hoedspruit. Op 'kamp' bestaat corona niet, wat een opluchting! (We zitten echt in een bubbel met 15 man, amper vreemde mensen die binnen komen). In de bewoonde wereld wel een mondkapje dragen, verplicht handen desinfecteren etc.

We gaan 2x per dag op Bush walk en gaan letterlijk alles wat je ziet leren. Van de mieren tot grote zoogdieren, tracks van alle dieren, van de wolken en de sterren tot aan geologie en alle soorten planten. Nu al een zware studie := maar absoluut geweldig. Ready for my future here :D

Ik kan om de een of andere geen foto's downloaden, ondanks dat m'n internet prima is, maar mocht je het leuk vinden kun je me volgen op Instagram @niet.claudia :)

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:00

Gefeliciteerd Laughterline <3

Het is ongelooflijk groen! Bizar! Ik ben hier in de winter geweest en in het voorjaar, dus de groene Bush is echt wel wennen :+ zelfs een giraffe verdwijnt gemakkelijk :+

[ img ]
(Ah nu uploaden de foto's wel)

Het is echt een cursus / opleiding die ik hier volg. In principe worden we opgeleid tot safari gids maar het is veel breder dan dat, zodat je ook terecht kan in bijvoorbeeld de conservation wereld :)

Volgende week gaan we voor visa extension. Blijkt nu met corona nog meer drama te zijn dan normaal := als het mee zit mag ik hier dan een half jaar blijven. Ik ga na deze cursus als het goed is een stage doen bij een wildlife dierenarts (ik ben paraveterinair :) ) en als het mee zit misschien al wat rondkijken voor werk. Al weet ik nog niet precies wat ik graag zou willen doen.
Ik wil in ieder geval ook door naar Namibië en zou ook graag naar Botswana of Zimbabwe willen. Ook om verder te kijken dan Zuid Afrika voor een toekomst (baan / visa in ZA is pretty much onmogelijk voor een Nederlander in de guiding industry := )

Sorry als m'n Nederlands slecht is. Heb er nu al moeite mee om Nederlands te typen haha.

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 04:44

Poes: de kleinste :') de Social media manager heeft nogal ongemakkelijke ideeën dus ben benieuwd hahah.
We hebben elke nacht meerdere hyena's ja (al schoenen gestolen die mensen niet hadden opgeruimd, heerlijk :+ ), luipaarden hebben we nog geen tracks van gevonden. Leeuwen zijn wel in de buurt maar gelukkig nog niet op het kamp geweest haha, iets te veel van het goede.
Ook al een paar keer olifanten net buiten het hek gehad <3

Tish en Chris zijn ook fantastische mensen! Tish heeft nu al mijn eeuwige respect en is mijn nieuwe heldin. Tattoo nog niks over gehoord, wie weet :')

Oeps, misschien toch een keer inlezen over Botswana dan. Ken wel een aantal Europeanen die daar werken, zal hun eens berichten.

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 06:38

Poes, we hebben veel olifanten gehad (die nu vertrokken zijn, ik mis ze -O- ) en ben wel blij met dat hek. Je deur open doen en een hyena zien is één maar je deur open doen en tegen de slurf van een ellie kijken is toch wel next level :+
Voordat wij kwamen, hadden ze veel baboons en Vervets in de keuken.. en die beesten zijn echt verschrikkelijk om rond je huis te hebben.


Heb besloten ook m'n Trails te gaan doen <3
Mijn opleiding nu is voor safari's met een auto (ook al doen wij nu alles te voet en is de auto momenteel kapot := ) en met m'n trails mag ik te voet, als 2e persoon ; more or less de groep sluiten. De 1e persoon loopt voor op en spot de meeste dieren.
Met trails ga je dieper in op animal behaviour en spoor zoeken / dieren opsporen en dat kan nog wel eens handig zijn als ik de research / conservation wereld in wil :) ook hebben we riffle handling (wat een grote flop gaat worden als klein meisje van 52 kilo :+ )

Ff wat foto's om jullie lekker te maken *D


Dit is dus het hek. De meeste dieren kunnen er onderdoor en is echt gemaakt voor de olifanten. Als ze willen breken ze dit zonder enige moeite maar de stroom houdt ze op afstand.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Leeuwen met een impala kill. Eerste foto is nog niet zo heftig maar op de 2e foto zijn ze al wel aan het eten
Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]


Puff adder <3
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 06:14

Wat een mooie route Emma! Heerlijk dat je daar een maand de tijd voor kan nemen :)
Ben jij toevallig degene die jaren terug maanden in de Westkaap heeft gezeten? Staat me iets van bij dat er altijd prachtige foto's gedeeld werden (en ik jaloers was :') )

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 10:24

Over duiken kan ik je ook geen tips geven, alleen dat de kust van KwaZulu Natal prachtig is! Het is wel begrijpelijk dat ze geen garantie kunnen geven.. als het vreselijk weer is dan kunnen ze gewoon niet met de boot weg?

iSimangaliso is absoluut geweldig maar heet niet voor niets Wetlands park. Ik denk dat dat inderdaad de reden is dat het (voornamelijk) over verharde wegen is. De vibe is wat minder maar bijvoorbeeld leeuwen, olifanten en wild dogs houden van de asfalt wegen. Makkelijk om van A naar B te gaan, lekker warm aan het eind van de dag en als ze een prooi opjagen wilt die wel eens uitglijden op het asfalt wat natuurlijk in het voordeel is van de predator.
En van een hele dag hobbelen op een slechte, onverharde weg wordt je ook niet gelukkig :+

Uiteraard wil iedereen de Big 5 zien maar zo werkt dat niet met wilde dieren in een groot park. Ik ben net terug van 4 dagen in Kruger, zoveel olifanten en buffalo's gezien dat je er bijna niet meer voor zou stoppen, maar geen glimp (of tracks) van een luipaard of neushoorn.
Vrienden gingen een paar dagen eerder; 4 luipaarden, leeuwen met welpen, 2 neushoorns en olifanten en buffalo's. Geluk hebben :)
Zeker als je voor één safari wilt gaan zou ik die verwachting laten vallen. 500 euro voor een overnachting en een safari vind ik wel heel erg duur maar ik ben niet echt op de hoogte van de prijzen in KZN.
Mocht je perse de big 5 willen zien dan kan ik je een paar parken aanraden maar ik ken er geen in KZN. Maar dat is echt een dierentuin idee (Plettenbergs Bay: letterlijk cheetah's en leeuwen in een apart stukje en dan trots zijn dat we ze gevonden hebben :+ )

In Mei komen mijn ouders me opzoeken (ik zit nu voor maanden in Hoedspruit, Kruger) en we gaan, zoals het er nu naar uit ziet, richting Maloti-Drakensberg <3 daarvoor paar dagen Kaapstad en Hoedspruit omgeving.
Daarna ga ik nog door naar Zambia om een vriend op te zoeken. Waarschijnlijk Kafue NP of Lower Zambezi. Erg nieuwsgierig naar! Nooit in verdiept maar het schijnt erg vriendelijk en veilig te zijn. En voor mij erg leuk om nieuwe biomes te zien en een safari met de kano te doen :)

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-22 18:25

Ik had een pangolin op mijn eerste drive in een big 5 reservaat :+ nog nooit van dat dier gehoord joh. We reden zo hard dus ik dacht "yes luipaard of leeuw!" was rete teleurgesteld toen we aankwamen bij deze gekke Pokémon :+
Nu weet ik wel beter en kan ik mensen jaloers maken met de foto's haha.

We hebben nu sinds +/- 2 weken een pack of wild dogs die zich aardig thuis voelen op ons reservaat <3
Vanochtend wakker geworden door vechtende hyena's en wild dogs over een kill .. kan het leven nog beter?

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 12:16

Heerlijk Poes! Wanneer ga je?

Marije, jammer dat je niet mee kon maar wat gaaf voor je vader :D
Zo bijzonder dat er maar +/-400 wild dogs zijn in ZA maar ze echt zo vaak gespot worden in de (Greater) Kruger..

Yeaahh <3 8-)
[ img ]

Verder een beetje aan het rond klooien tijdens de walks, olifanten en leeuwen on foot.. Een olifant was plots wat minder blij en stond ineens 10M van ons vandaan met z'n kop omhoog :+ ahwell, makes you feel alive!

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:02

That's me driving btw :o :D
Sighting is toch wel 10x zo spannend als jij de gigantische gameviewer bestuurd := (zeker als je er een hebt met een gebruiksaanwijzing)

Ik zit in Olifants West, Balule!

Poes, ik weet dat de weg naar Bateleur camp populair is bij de Wild dogs. Maar ik weet even niet meer of dat bij Letaba was of Shingwedzi.

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-22 12:13

Lielle schreef:
grote lijnen lijken zich te vormen, morgen maar even uitzoeken dat de annuleringsverzekering voldoende dekt en dan knoop doorhakken.

Idee is vliegen op Joburg, noordelijke deel van Kruger en bij Pafuri via Moz naar Zimbabwe (Sango border). In Zim Gonarezhou (Sango border); omhoog richting Chimanimani en Mutare; terug naar Mozambique, paar dagen kust (snorkelen, uitrusten) en terug naar Jo'burg. Totaal vier weken :-)

Komt dus neer op anderhalve week safari, een aantal dagen wandelen, en wat strandvakantie



Oh dat klinkt als een gave route! Ken niet veel mensen die dat stuk van Zimbabwe pakken dus ben benieuwd naar je foto's en ervaringen!

Ik heb net m'n tracks & signs examen gehad en met 95% level 3 gehaald! Super blij mee, dit staat lekker op m'n CV :D
Volgende week m'n echte examen (helaas wel te voet want de game viewer is weer stuk..) en dan ben ik een field guide *\o/*

Onze route voor in Mei is grotendeels ook rond :) eerst paar dagen Kaapstad. Dan vliegen we naar Bloemfontein om naar de Golden gate te gaan en vanaf daar naar St Lucia voor een drive in iSimangaliso:D dan Nelspruit - Panorama - reservaat in de buurt van Hoedspruit - paar dagen in camp waar ik nu woon en m'n ouders op safari en bushwalk nemen en dan terug vliegen vanaf Johannesburg.


Paar tips / vragen :)
iSimangaliso; ver van te voren al boeken? We verblijven denk ik gewoon in St Lucia dus zal om een volle dag safari gaan. Of anders tips om in het park te verblijven?

Golden gate - St Lucia, zit er aan te denken om nog te stoppen in de Drakensberg bij Giant Castle. Iemand ervaring mee? Ik kan helaas niet Lesotho in omdat ik nog geen antwoord heb op m'n visa.
St Lucia - Nelspruit is een akelig lange rit. Graag zouden we nog een tussenstop pakken met overnachting. Puur eten, slapen en door. Iemand nog tips voor een fijn dorpje? We pakken de route langs Swazi.

Tips voor een leuke lodge in (voorkeur) Timbavati of Klaserie? 5 sterren aub niet, daar voel ik me alleen maar ongemakkelijk :+

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 07:58

I'm a field guide *\o/*

Nu bezig met mijn apprentice trails guide course. Dat is voor bushwalks, we focussen vooral op Big 5 approach en riffle handling.
Gelukkig hebben we heel veel olifanten hier dus dat kunnen we veel oefenen. Van leeuwen poep ik toch nog in m'n broek :+ (gisteren tracks van een pride van 11 gevolgd. Vond het niet zo erg dat we ze niet gevonden kregen..)
Schieten is next level, zeker voor een jongedame van nog geen 1.60 en 55 kg := dit is een van de zwaarste rifles die er is (je moet er toch een olifant mee kunnen schieten) en de terugklap is echt heftig. Volgende week gaan we elke dag naar de schietbaan, zal daarna wel een foto van m'n schouder posten..

Vorige week mensen geleerd dat zelfs de kleinste insecten van belang zijn in een ecosysteem, nu leren we waar het brein van een leeuw zit om haar te kunnen schieten .. :=
( Als fulltime trails guide, schiet je gemiddeld 2x in 20 jaar. Maar je moet het dus wel weten / kunnen want als je schiet, hangt je leven er vanaf)
Maar het ziet er wel stoer uit :D
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-22 09:16

Top! Baal erg wel nog steeds erg van dat ik niet m'n examen heb kunnen doen met een drive maar met een walk maar goed. We trainen nu met Chris, super goede gast en vol met onzin :D hele dag flauwekulle haha.

Ik vond Swellendam erg mooi. Rustig dorpje maar je kan daar wel leuk hiken! En als je de tijd hebt kun je eens naar Worcester kijken. Zelf niet geweest maar wel gehoord dat het daar prachtig is.

Wij zitten even stil met plannen. We doen best een stuk door KZN en al hoewel we vooral op de hoofdwegen blijven, willen we toch even afwachten. Vreselijk wat daar aan de hand is.. Er zijn nu al 400 doden geloof ik en voor vandaag is er weer veel regen voorspelt.. ;(

Ik heb voor het eerst zitten kijken naar een lodge in Greater Kruger maar die prijzen zijn echt om te janken. Wat duur zeg! :wow: goedkoopste in Balule is 220 per nacht..

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 22:07

O nee ik wordt er ook niet happy van als ik de grote lenzen tevoorschijn zie komen :=
Die 500 foto's per sighting maken maar niks met eigen ogen zien of genieten van het gehele beeld. Dat andere zonder dikke camera maar plaats moeten maken voor ze..

Geen van de big 5 zien is wel heel bijzonder. Dan heb je echt pech. Ik weet je plannen niet meer Germie maar het zuiden van Kruger is volgens mij prima voor alles van de Big 5.
Of Kapama in Hoedspruit maar daar betaal je wel je nier voor :+ anders kan ik je nog wel een tip geven via PB, als je richting Hoedspruit wilt.

Ik heb m'n laatste certificaat ook in de pocket: apprentice trails guide :D
4 dagen op Primitive trails geweest ten noorden van Kruger (in de buurt van Pafuri, langs de Levuvu rivier voor de kenners) en het was echt magisch <3 wij waren de eerste groep die in dat gedeelte hebben gelopen! (Ook geen drives mogelijk daar). Heuvels klimmen via animal pathways, op het nippertje een niet zo gezellige confrontatie met een dagga boy ontkomen, met de nijlpaarden gezongen.. echt één met de natuur :)

En ik mag officieel een geweer gebruiken :+ toch wel raar aangezien degene die wij moeten gebruiken toch best wel zwaar is.
Moet zo lachen om deze foto. Een rare foto zonder context. Mijn laatste test op een érg moeilijk examen. Ene moment leer je over hoe belangrijk elk grassprietje is, andere moment waar je een buffalo moet schieten om hem in één keer dood te hebben :+
(Trails guide is gidsen te voet. Je moet met een geweer lopen om jezelf en je gasten uit een gevaarlijke situatie te kunnen redden. Ja deze kan een olifant op de grond leggen := )


[ img ]


Bush zit er nu eventjes op voor mij. Ben nu in Kaapstad, morgen landen mijn ouders en gaan we samen het land verder verkennen <3
(Van 4 maanden Bush naar een drukke hoofdstad. What could go wrong haha)

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-22 15:13

Dat ziet er goed uit Poes :j
Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad, zeker een mooie route gedaan!

Voor degene die vroeg over vervoer naar Arusha, als je snachts aankomt zou ik je aanraden zo dicht mogelijk bij het vliegveld te overnachten. Een taxi zou ik van te voren regelen. De busjes die daar rond rijden zijn niet te vergelijken met OV zoals wij het kennen en zou daarom zoveel mogelijk reizen met een taxi.

Mijn ouders en ik heb een fantastische tijd gehad, zo bijzonder om samen met hun het land te ontdekken <3 en grappig om op te merken hoe snel ik aan de Afrikaanse cultuur ben gewend en gekke dingen mij niet meer opvallen. :+
Ze snappen niet helemaal waarom ik nou zo gek ben op dit land maar ze zien wel dat ik hier thuis hoor en gelukkig ben :o
Vooral de Golden gate was geweldig! Manyoni NR, noordelijk van Hluhluwe kan ik ook aanraden, mooi park waar veel belangrijk werk wordt gedaan.
Helaas is mijn internet niet goed genoeg om foto's te delen.

Deze week begint mijn nieuwe avontuur.. ik heb namelijk een baan bij een anti-stroperij organisatie! *\%/* voornamelijk verantwoordelijk voor de paarden en patrouille te paard maar mag met allerlei werkzaamheden mee. Ik ben nu al goed gestresst maar wát een ongelooflijke kans!

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 15:03

Waar hou je van?
De olifanten fluisteraar
Over het leven in het wild van Martine van Zijll, zij was een wild life dierenarts in ZA
Olifanten oorlogen, al wel een ouder boek maar zeer interessant!

Changing a leopard spots, momenteel m'n favoriete boek <3 over 2 trackers maar ook veel over de cultuur (verschillen)
Alles begon met van Riebeeck
De Blanke Masaai

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-22 18:13

Wat een leuke tip van Trevor Noah! Die gaat op het lijstje :j

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:22

Neushoorns kun je niet melden in de app en ook niet op sightings borden.

Verkijk je inderdaad niet op de afstanden. De tijden die staan aangegeven bij de gates zijn gebaseerd op 50 km/pu rijden.
Wil je lekker spotten, is 50km echt al wel snel en rijd je eerder 20-30km/pu. En soms heb je ook gewoon een roadblock van een kudde olifanten of luie leeuwen dat je er simpel weg niet langs kan :))

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-22 11:31

Gaaf zo'n 4x4 route!

Toen ik in Kruger was, waren helaas de dirt roads afgesloten want het was een grote blub zooi (in Mei, HOE dan :+ ) maar we hebben veel gezien!
Zeker als je in een koudere maand gaat, zijn de tar roads favoriet bij de katten. Zeker zo eind van de dag als het afkoelt en het asfalt nog warm is.

Gaaf dat je het hele park door crosst ! Leuk om te zien hoe de omgeving veranderd. Vooral bij Punda Maria en Shingwedzi vond ik het prachtig <3 we hebben toen bij een van de 2 kampen de hele avond / nacht een kudde olifanten gehad bij de drinkplaats die onderling wat discussies hadden. Heerlijk om te horen!

De leeuwen bij Punda waren nogal, anders.
Dikke chonks. :+
[ img ]


Ik kijk uit naar je foto's en verhalen van Mozambique!

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:47

3 4 of 5 dagen is hoe het aangeboden wordt. Gaat er net iets anders aan toe dan in ZA.

Tarangire vond ik misschien wel het mooiste van mijn tijd in Tanzania dus ik zou het niet overslaan.
Je hebt ook wel meer kans op mooie vogels omdat er meer vegetatie staat.
Het is héél anders dan de Serengeti.


Maar als je naar Tarangire wilt om te kunnen zeggen "daar ben ik geweest!" zou ik het laten want dat kent toch niemand behalve mensen die er ook zijn geweest :')

Wel heb ik het idee dat jij je enorm focust op het zien van de Big 5 en heel je reis verpest is als je die niet gezien hebt dus alleen daarom al zou ik het er bij boeken. Geeft alsnog absoluut geen garantie natuurlijk maar de kans om olifanten te zien, is van die 3 parken wel het grootst in Tarangire volgens mij.

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-22 06:45

Kun je niet met Creditcard betalen?

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-22 17:36

:wow: waaaauww!!

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-22 23:26

Moshi en Arusha zijn prima. Veel vriendelijke mensen.
Ik voelde me er niet heel erg op mijn gemak als blanke jongedame maar meer omdat mensen naar me riepen ipv echt naar me toe kwamen en intimideerden bijvoorbeeld.
Het kan goed helpen om je bedekt te kleden.

Wel een gevalletje: let op waar je heen gaat. Niet de verlaten steegjes in lopen.
Dar es salaam vond ik echt niet leuk en voelde me al ongemakkelijk als ik 3 deuren moest zijn.

Wat erg van de toerist Poes.. was het nog niet tegen gekomen. Dit 'hoort' helaas ook echt bij Zuid Afrika. ;(

Nyaleti
Berichten: 6003
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-22 22:18

Jeetje Sakura, het ziet er echt gort droog uit ja. Bah. Wanneer hoort daar weer regen te vallen?
Die 4e foto, zijn dat nou allemaal karkassen? (Is dat een woord?)


germie schreef:
Nyaleti schreef:
Moshi en Arusha zijn prima. Veel vriendelijke mensen.
Ik voelde me er niet heel erg op mijn gemak als blanke jongedame maar meer omdat mensen naar me riepen ipv echt naar me toe kwamen en intimideerden bijvoorbeeld.
Het kan goed helpen om je bedekt te kleden.

Wel een gevalletje: let op waar je heen gaat. Niet de verlaten steegjes in lopen.
Dar es salaam vond ik echt niet leuk en voelde me al ongemakkelijk als ik 3 deuren moest zijn.

Wat erg van de toerist Poes.. was het nog niet tegen gekomen. Dit 'hoort' helaas ook echt bij Zuid Afrika. ;(

En vond of vind je andere landen in Afrika dan fijner? Gewoon even nieuwsgierig omdat jij kunt vergelijken.

Mijn plan is niet om naar Dar es Salaam te gaan. Misschien nog Zanzibar, maar het is goedkoper om terug naar huis te vliegen en dan vanaf SChiphol weer naar Zanzibar te gaan. Best absurd.



Ja, ik vond Tanzania wat overweldigend op dat vlak. Maar ik had er ook moeite mee dat het overal zo ontzettend druk was op straat.
Meer dronken mannen die in groepjes hangen en dus wat roepen. Maar door de drukte wel ook het gevoel van "sociale controle".
Daar ben ik ook helemaal niet aardig als je me tegen komt :+ beetje arrogant kijken, stug doorlopen en iedereen negeren. En ik vraag het liefst de weg oid aan iemand in een winkel. Die kan ook niet opdringen om met me mee te lopen :+



Namibië ben ik vooral in de woestijn geweest, daar komt geen kip behalve toeristen :')

In Hoedspruit, ZA nooit onveilig gevoeld, maar dat kan ook komen doordat ik het daar beter ken. In die omgeving zou ik het dan weer enger vinden om alleen in de auto op pad te moeten.

Grappig Poes, ik voelde me super veilig in Plet! Ik kreeg van Gansbaai de kriebels omdat het daar té rustig was op straat.

In Kaapstad pak ik voor alles een Uber als ik de weg niet weet of het donker is. Toen ik er met m'n ouders was en ik ze goed had gewaarschuwd over de Citybowl, vonden ze het wat overdreven allemaal. Zij hadden er geen onveilig gevoel bij terwijl ik daar echt 2x over m'n schouder kijk.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 bezoekers