Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 18:59

Ik zag laatst een foto voorbij komen dat er vanalles groen was rondom Dune 45 in de Sossusvlei, kan dat wel? :=

En natuurlijk DarkCrystal !


Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 19:17

Ik zou eerst voor jezelf bepalen of je zelf de safari wilt rijden of met een gids mee wilt.
Wil je graag zelf rijden, is dat (zo ver ik weet) alleen in Kruger mogelijk. Zelf rijden wordt vaak gedaan en krijg je makkelijk geregeld maar met specifieke tips kan ik je niet helpen :)

Als je met een gids mee wilt kun je wat dichterbij Joburg blijven, zodat je wat minder tijd kwijt bent.
Zou ik wel goed je research doen want er zit vanalles dichtbij Johannesburg maar dat zijn erg kleine reservaten waar het wildlife verre van echt wild is, helaas.

Ikzelf zou liever met een gids mee gaan, zij hebben contact met andere gidsen in het park en zo wordt er doorgegeven als er ergens een bijzonder dier is gevonden. Als je alleen rijdt, moet je het wat meer van goed geluk hebben.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 18-01-20 19:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:01

Veel plezier en geniet er van! *\o/*

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 13:39

Ah de zon lijkt toch ook nog te schijnen, gelukkig :D

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:43

Oeh Poes dat lijkt me heel heftig om te zien maar aan de andere kant ontzettend gaaf om bij te mogen zijn. Heb je foto's mogen maken van de stam?

Iris volgens mij doet geen enkele Simkaart dat maar moest heb je er wel speciale kaarten voor. Ben / T-Mobile in iedergeval niet

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 21:43

Zanzibar past wel in het plaatje voor een huwelijksreis! Kun je heerlijk op het strand zelf overnachten en ik gok dat de prijzen best mee vallen daar (maar ik heb zelf geen ervaring met luxe overnachten).
Op Zanzibar zelf kun je geen safari doen, wel wat daguitstapjes en snorkelen (duiken?). Voor een Safari zul je een heeel eind moeten reizen richting de Sergenti :) vanuit Arusha en Moshi kun je ook al dag safari's doen. Of er leuke safari's zijn rondom Dar es salaam weet ik niet.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-20 17:59

Ik volg African Horse Safari's op insta, ziet er zoooo gaaf uit maar denk dat je budget dan wel hoog moet zijn :=

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 20:57

Wat gaaaf die gorilla's! Mooie groep ook, wat een geluk <3

Ik volg heel wat mensen die in Namibië wonen en vind het zo leuk om te zien hoe blij iedereen is met de regenbuien, eindelijk :D

Gekke vraag voor dit topic maar ik wil graag als Masaai / Afrikaan gaan met carnaval :+ ik ga mezelf uiteraard niet donker sminken of een zwarte kroeshaar pruik op doen.
Ik kom alleen niet verder dan de Meisje-met-tafekleed look. Weet iemand waar ik nog zo'n shuka (doek) kan halen of hoe ik op een leuke manier m'n gezicht kan sminken / make up? Wil misschien met de optochten een oude stok van een bezem meenemen maar die komt natuurlijk die kroeg niet in.
( nee ik ga ook niet in rode kalk zoals bij de rituelen :') )
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 17:26

Snap je goed hoor Tutti! Is het zoiets als loadshedding of ergens een fout bij het energiebedrijf?

Ik heb zo vaak gedoe gehad met loadshedding. In het begin is het wel leuk, lekker dineren met kaarslicht en een beetje extra "Afrika feeling". Toen ik aan het werk was, was ik er snel klaar mee. Álles ligt gewoon stil, zo irritant. 24uur is wel erg lang dus ik hoop dat het inmiddels is opgelost :)

Wel grappig dat je daar een Decathlon hebt zitten :'). Nu ben ik gewoon erg nieuwsgierig maar zou je eens foto's willen delen van de buurt of je appartement? Ben best benieuwd hoe een nieuw gebouwd complex er daar uit ziet (of Accra überhaupt).
Ik had plannen om daar in 2015 naar toe te gaan voor een stage en toen las ik vnl berichten dat mensen op het strand poepte :+ dus ik kan me lastig voorstellen dat het een miljoenenstad is.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 11:38

Ziet er leuk uit Tutti! Kan me voorstellen dat je je niet erg veilig voelt als er geen stroom is, door de open tuin om je heen.
Fijn dat je naar huis hebt kunnen vliegen en hopelijk nog zonder koorts door de douane!

Ik ben in Tanzania doodziek geweest en ze zeiden dat het geen malaria was (maarja, bloedtest bij een blanke is niet betrouwbaar) maar oh, heb me nog nooit zo slecht gevoeld als toen. Ben nog steeds benieuwd wat het is geweest.

Zoveel geïnfecteerden zijn er nog niet toch in (zuidelijk) Afrika? Las wel ergens dat ze het ontzettend streng aanpakken. En terecht, ze zijn niet klaar voor zoiets.. :(:)

Hopelijk kunnen de reizen van jullie doorgaan en kan Iris haar paard halen, ik duim voor jullie!

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 12:28

Iris er zijn altijd ergere dingen aan de hand als je naar het grotere plaatje kijkt, betekent niet dat wij ons niet ontzettend poedersuiker mogen voelen om persoonlijke 'kleine' dingen. Ik had het je zo begint dat je eindelijk je merrie weer had, na het drama van je andere paard :(:)
Hoe is het momenteel met de regen in Namibië? Blijft alles nog wat groen? :)

Tancreda, ZA is ook (grotendeels) gesloten voor vliegverkeer toch? Als het goed is krijg je dan in ieder geval het geld van je vliegticket terug.. dat is vast niet je grootste uitgave als je accomodaties al hebt geboekt, maar in iedergeval iets.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 16:42

Lastige keuze Tutti maar klinkt wel als de beste :) Ga ja terug omdat je vreest voor de gevolgen van Corona of om even bij te komen van de malaria (en andere dingen)?

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:08

Groot gelijk Tutti, hopelijk kun je vliegen vandaag. Lekker genieten van je tijd hier met familie :)

Wat een gestress lijkt het me als je nu op reis bent of een reis geplant had staan. Ik volg veel backpackers-groepen op FB en het is echt chaos. Zoveel informatie loopt door elkaar en je weet niet meer wat wel en niet klopt, niemand is te bereiken.. :\ fijn dat jij er doorheen bent gekomen Tancreda!

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:18

Bruiloft in Zimbabwe bijwonen lijkt me heel bijzonder (en vet gezellig) :j het voorwerk is ook ontzettend leuk om te doen, lekker uitstippelen waar je heen zou willen en een beetje wegdromen..

Ik raakte gisteren met een Afrikaanse gids aan de praat die ik nog ken van een paar jaar terug. Ik moest binnenkort maar eens langskomen voor een 'gratis' weekje Kruger want het was "quiet this season" goh, flapdrol. :')

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 18:16

Zo dan. Botswana neemt maatregelen voor de komende 6 (!) maanden ..

[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 19:13

Ik zag 48 besmettingen voorbij komen maar weet niet of dat waar is. Heftige maatregelen dus voor zo weinig besmettingen. Aan de ene kant snap ik dat de angst groter is in een third world country maar dit is compleet funest voor alle ondernemers.. ben benieuwd of het stand gaat houden

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-20 23:47

Of die gesloten zijn in Botswana weet ik niet maar zou zeggen van wel. In Zuid Afrika in iedergeval wel. Kruger heeft voor het eerst de poorten gesloten. Rangers en anti-poaching teams zijn er natuurlijk nog wel.
Sprak ook iemand die als chef werkt in een lodge in een kleiner reservaat en die was in lockdown op de lodge samen met degene die de 'tuin' onderhoud en nog wat gidsen. Ze moeten natuurlijk wel hun lodge kunnen beschermen tegen de wilde dieren maar drives zonder een reden zijn verboden.
Je hebt op Facebook een pagina 'our life in Kruger'. Dat is een moeder die met haar gezin in het Krugerpark woont en daar nu ook mag verblijven. Ze deelt nu ook verhalen over hoe het daar is zonder massa's toeristen.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-20 19:24

Wat gaaf Iris! Lijkt me heerlijk om door de NP te rijden zonder drukte of domme toeristen. Extra van genieten <3
Ik ben oprecht wel benieuwd hoe de dieren gaan reageren als bv drukke parken zoals Kruger weer open gaan. Je ziet echt leuke foto's voorbij komen nu.


"When the lockdown takes to long" :+
[ img ]

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 16:35

Heel veel plezier Iris! Geniet een beetje extra voor ons, zielige Nederlanders (en Belgen) :D hopelijk mag je werken voor de docu!

Er ligt nog niks officieel vast maar heb nog niks anders voorbij zien komen dan Feb '21 en zou daar dan ook maar vanuit gaan (al denk ik zelf dat ze wel iets eerder weer open zullen gaan maargoed dat is mijn gevoel :o ). Ze zijn nu geloof ik (bijna) zo ver dat je weer vrij mag rondreizen in de provincie.
Eerlijk gezegt zou ik niet per direct weer die kant op vliegen zodra het mag. Ik denk dat het risico op overvallen worden toch wel groter is.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 18:38

Ik zie het ook niet als een onveilig land maar je moet wel wat meer opletten. In Amsterdam zou ik ook niet s'avonds laat nog in m'n uppie op straat willen lopen of met m'n camera staan zwaaien.
Gelukkig kun je gemakkelijk een Uber regelen die je van deur naar deur brengt en hebben veel hotels (ook budgethostels) wel de mogelijkheid om daar te eten of een drankje te doen. Over de route die jij in gedachte hebt kan ik ook weinig specifieks zeggen :)
Enige waar ik me onveilig voelde was in Gansbaai aan de kust (sorry Laughterline :)) ), juist omdat daar niemand op straat te vinden was. Dan is er geen sociale controle meer.
In Kaapstad of Jozi nooit onveilig gevoeld, daar loop je gewoon in de menigte mee. Kwestie van je spullen goed opbergen.
Ik heb maanden door dorpjes en steden gelopen (veel gelopen, Uber werd me te duur) en ik ben een klein meisje met een schattig uiterlijk (blijkbaar) dus een makkelijk doelwit. Nooit lastig gevallen. Zelfverzekerd 'stoer' lopen, nooit laten merken dat je verdwaald bent of de toerist uithangen en bij elk wissewasje stoppen en een foto maken.


oliebol zeg Laughterline! Vreselijk gevoel als er iemand in je huis is geweest :(:) ben je nog wel zeker van je baan of heeft jouw werk al problemen door de lockdown?

Ben ook bang wat de toekomst brengt. Ik ben van plan m'n FGASA (field guide) papieren te gaan halen ergens in 2021 maar denk dat de prijzen omhoog schieten en ze nog minder internationals gaan aannemen. Scheelt weer dat ik geen gids wil worden (maar moet wel m'n basis hebben) of me wil vestigen in ZA.. andere landen schijnen makkelijker te zijn voor internationale.

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-20 20:03

Voordat ik in Gansbaai verbleef zat ik op een project met 30+ mensen dus altijd wel wat om je heen, denk dat het daarom 'eng' was om weer alleen over straat te moeten. Had toen wel t hostel voor mezelf, god dat was chill :+
Wel fijn dat je door kan werken Laughterline! En misschien ook wel lekker om eens tijd te hebben voor de paarden zonder (vervelende) toeristen erbij? :D de onzekerheid lijkt mij erg vervelend nu, niet weten wat de toekomst brengt. Een baan verliezen heeft voor jou wel grote gevolgen. Zit je daar verder wel helemaal op je plek? Of toch weer lekker in Nederland opzoek naar een baan als je visum verloopt?
Ik woon helaas nog in Nederland.. :+

Oef Sureido dat klinkt wel als een verhaal dat je niet tegen je ouders vertelt zegmaar haha. Ach, zo had ik een hyena 2meter achter me ready om een klauw uit te slaan, liep er een luipaard langs het zwembad 10min nadat wij binnen waren en vast nog heel wat mogelijke enge situaties waar we ons niet bewust van zijn geweest.
S'avonds laat naar het tankstation lopen in een sketchy buurt omdat je sigaretten op zijn en je eigenwijs bent.. Taxi's voor langere afstand door the middle of nowhere vind ik toch altijd wel spannend. Die komen om de een of andere reden altijd pas als het donker is, 2uur te laat en met een andere auto dan die op hun Whatsapp staat. Ik appte dan altijd het nummerbord en aankomsttijd door naar het hostel waar ik heen ging of juist wegging (bij wie ik een beter gevoel had dat ze daadwerkelijk iets zouden doen als ze niks meer zouden horen).

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-20 21:58

Wauw ik wil jouw camera! :wow: <3

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-20 13:11

Ik heb niet het hele artikel gelezen want hij laadt slecht maar september lijkt me wel erg vroeg? Misschien dat je dan nog aan strenge regels vast zit met bv een maximum aantal personen in een game viewer waardoor de kosten omhoog zullen vliegen.
Ze lopen volgens mij wel voor op het oorspronkelijke plan kwa levels. Zo zijn ze nu in level 3? en zijn de nationale parken geopend maar wel alleen voor self-drive en zonder overnachtingen. Level 3 stond geplant voor eind Juni als ik het goed zeg.
Maar laten we hopen dat 2021 in iedergeval worst case is en dat we snel weer mogen genieten van de luipaarden en kudus :D

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 11:41

Wauw Iris, goed gespot in dat dorre gras :D
Hoe bevalt het zonder toeristen? Heb je het rijk alleen of is het toch nog druk op bepaalde plekken?

Lekker baantje Poes! Er zijn ergere manieren om geld te verdienen :)) waar gaat de reis naar toe? Ik zou het zelf niet aandurven, al zou ik het ook héél moeilijk vinden om een reis te annuleren. Ben je de aanbetaling kwijt als het niet doorgaat of krijg je een deel terug als bv voucher?

Nyaleti
Berichten: 5999
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:15

Is er iemand op de hoogte van de situatie in Zuid Afrika? De protesten vanuit de toerisme / safari branche? Ik zie allerlei mooie berichten en demonstraties voorbij komen maar krijg helaas (again) geen duidelijk artikel gevonden over hoe en wat.
Ik begrijp dat ze demonstreren tegen de restricties vanuit de overheid om het land nog lang dicht te houden voor toerisme, maar hoelang etc?

Nu wil ik niet hypocriet overkomen uiteraard, er zijn veel ergere dingen aan de hand maar ohhh ik knijp hem toch wel voor mijn toekomst. Had wel het plan begin 2021 mijn papieren te halen in ZA maar zoals het er nu naar uit ziet, is mijn kans op een baan vrijwel 0 de komende tijd (jaren). Gelukkig heb ik mijn heimwee naar Afrika wat los kunnen laten. Wilde hier geen cent meer uitgeven zodat ik eerder terug zou kunnen, zat met m'n hoofd alleen maar in de bush etc.. Inmiddels dapper een vakantie geboekt, gewoon lekker in Europa :)

-
Iriscope, hoe is het in Windhoek? Daar zie ik eigenlijk niks over voorbij komen alleen dat veel vliegmaatschappijen hun lijn cancellen en je simpelweg om die reden eigenlijk niet meer in Namibië kunt komen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: roosjenat, spookyskippy en 71 bezoekers