Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 07:38

Helaas niet, dat was erg weinig regen en wij zitten nog wat zuidelijker. Ik geloof dat er voor ons op zn vroegst rond nieuwjaar weer regen valt, maar ben blij met elke druppel in Namibie.
Thanks voor het duimen en meeleven :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-19 07:53

Een klein stukje maar, Windhoek ligt ongeveer in het midden van het Oosten en Westen en dan net iets zuidelijker dan die mooie rechte, horizontale grens die met Botswana loopt. Klein stukje maar dus, maar de wolken op jouw plaatje waren zo klein, waarschijnlijk weinig regen uit gevallen.

We hebben gisteravond wel regen gehad, dus dat is top. En nu staat er voor vandaag mogelijk onweer. Gok dat we nog wel 1-2 buien krijgen voor het eind van het jaar, dus dat valt dan weer mooi mee :D

Is heerlijk te zien hoe alles hier groen begint te worden, zelfs het gras begint een beetje te groeien.
We hebben goeie hoop!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 09:07

Het is hier prachtig groen aan het worden met alle regen die is gevallen de laatste tijd <3

Wij zijn een trip naar het noorden aan het plannen, bedoeling is om naar Bwabwata national park te rijden, dan via Ondangwa naar Ruacana, Sesfontein, Brandberg en terug naar huis.

Zijn er hier mensen die in Bwabwata zijn geweest en daar zelf hebben gereden? Ben op zoek naar wat ervaringen in het noorden, online is er weinig te vinden.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 11:47

Ja in de caprivi inderdaad! We willen bij Ngepi overnachten en een trip naar Bwabwati maken en zelf rondrijden. We willen ook 1 boat trip doen en wellicht een georganiseerde safari, we hebben daar 3 nachten, 2 hele dagen.

Trip ziet er nu zo uit:

Windhoek - Ngepi, 3 nachten
Ngepi- Ondangwa, overnachten en door
Ondangwa- Ruacana, Hippo Pools, 1 nacht
Ruacana - Sesfontein, Ongongo <3, 1 nacht
Sesfontein - Brandberg, 1 nacht
Brandberg - naar huis

Excl eventuele extra overnachtingen indien er regen valt en we rivieren niet kunnen oversteken :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:08

Dank je wel, hier heb ik heel veel aan! Dan denk ik dat we Mahango zeker gaan doen. En we moeten inderdaad kijken of er kunnen komen. We hebben wel een 4x4, die niet erge fan van water is. Maar we moeten van te voren maar informeren hoe heftig de regen is, volgens mij is het regen seizoen tot nu toe gunstig maar nog steeds ver onder gemiddeld, dus maak me er niet al te veel zorgen over.

De rest van de trip heeft mijn man al gedaan, het is enkel Mahango/Bwabwate waarvan hij niet meer exact wist hoe het zat.
Thanks a lot :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 14:23

Lechwe <3 Die staan nog op mn lijstje :) Heb je ook sitatunga gezien?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 15:31

Ziet er tof uit! Ik heb een erg mooi boek over de antilopes van Afrika, weet niet of je die ook in Nederland kunt krijgen, maar het heet The Antelope of Africa en is geschreven door Willem Frost.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-20 10:51

De Reedbuck heb ik nog niet gezien, dus zou tof zijn als we die tegen gaan komen :D

Leuk he, zo'n boek! Ik ben ook een suffe vogelaar geworden. We hebben steeds zulke gave vogels in de tuin hier. Laatste hadden we een Long tailed paradise whydah in de tuin, zit een hele groep hier.
[ img ] (niet mijn foto)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:01

Sakura789 schreef:
Eindelijk ook regen rondom Kaapstad! Jullie hebben de afgelopen weken ook aardig wat water gehad, of niet Iris?

Lijkt me echt bijzonder van dor naar groen. Ik ben benieuwd of het regenseizoen voorbij is als we gaan in april. Op youtube heb ik wat filmpjes voorbij zien komen van ‘floods’ in de Kalahari.

Toen wij twee jaar geleden gingen, was het ook net droog begin april.


Het blijft hier maar plensen en we zijn er dolblij mee!
Tot nu toe zitten we vergeleken met andere jaren zelfs iets over het gemiddelde heen, alles is groen hier, bloemen overal, vlinders niet normaal.
Als we het terrein hier oprijden, rijden wel letterlijk door een zwerm vlinders heen zodat je bijna niets meer ziet <3

Paarden zijn er iets minder blij mee haha, staan de halve dag onder de bomen te schuilen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-20 20:05

Emmaa_ schreef:
Ik vond zelf rijden in parken trouwens heel leuk maar je mist wel een hoop omdat je ook enigszins op de wegen moet letten (vaak niet geasfalteerd en met nogal wat gaten, plus je moet uitkijken voor kevers waar je niet overheen mag rijden) dus je kan niet echt je ogen uitkijken. In die zin is een drive met een gids leuker. Ik heb in Addo zelf gereden en uiteindelijk ook een leeuw gespot (is daar niet zo makkelijk) omdat ik met volle vaart achter twee gidsen in een golfkarretje aan ben gereden en daarna in de file ben gaan staan voor de leeuw.


Ik vind zelf rijden juist heel erg leuk, als je dan iets ontdekt staan er nog niet gelijk 10 auto's bij. En je rijdt natuurlijk ook niet met een rottempo over die wegen, harder dan 15/20km per uur moet je niet rijden. In het Kruger kun je er bij minstens 3-7 auto's wel zeker van zijn dat er een leeuw oid zit, dus die mis je niet snel.
Iets anders wat ik ook beter vind, als je zelf rijdt kun je kiezen bij welke dieren je veel tijd wil doorbrengen. En je kunt altijd 1 drive boeken met een gids, mijn voorkeur gaat dan naar nacht safari's uit (Want in je eentje mag je dan niet meer rijden)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-20 10:02

Dan slaap je toch buiten het park? Als je in hazyview overnacht is het 's morgens 20/30min naar de gate van het Kruger en hoef je geen malaria medicijnen te slikken.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 10:01

Ik sluit me daar bij aan. Wij gaan naar malaria gebied over 2 weken en ik slik ook niets. Ik smeer goed, doe sokken over mn broek aan 's avonds zodat ze daar niet kunnen steken. Bijna alle steken van muggen die malaria verspreiden gebeuren tot max 20 cm vanaf de grond.
Lees je goed in zodat je de symptomen weet, die worden vanaf dag 10 zichtbaar als je het hebt. Als je dan gelijk naar t ziekenhuis gaat kunnen ze je alsnog de medicijnen geven.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 16:42

En toch valt het wel mee vind ik. Ik bedoel, het kost je wel wat alles bij elkaar, maar zo duur als veel mensen denken dat het is is het ook niet. Vliegen kan je vaak rond 700 euro als je een overstap niet erg vindt, benzine kost hier nog steeds weinig, dat helpt ook en kamperen/hostels kan je erg goedkoop boeken. En als je geen kamer wil delen dan is een tweepersoonskamer in een hostel ook goed te betalen.
Je moet gewoon een beetje opletten waar je kampeert bijvoorbeeld. En uit eten gaan /eten kost nog steeds relatief weinig hier.

Onze trip is 9 dagen en we zijn aan kampeerkosten 90 euro per persoon kwijt. Natuurlijk woon ik hier dus heb ik geen vliegreis en auto huur kosten, dat scheelt wel. Auto huren in Namibie is duur, duurder dan in Zuid Afrika vanwege het minder ruime aanbod.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-20 12:09

Klopt hoor, als je "local" bent dan betaal je al snel 3x minder... In Etosha betalen wij de volle mep, maar das 80 dollies, dus omgerekend nog geen 6 euro per dag. Een dagje dierentuin kost je al snel 6x zoveel in Nederland....

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:29

Gekke vraag, maar wie van de Nederlanders heeft een prepaid SIM kaart en heeft die in Afrika kunnen gebruiken? Wij zoeken een Nederlandse provider voor een SIM kaart die we af en toe hier voor wat zaken binnen Europa kunnen gebuiken.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:26

Wow Femke, wat een toffe reis heb je gemaakt :) Heb je ook nog de gorilla's gezien?

Wij zijn net weer terug van een super gave rondreis. Nu eerst bijkomen, dan foto's uploaden!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 20:54

WOW dat moet wel kippenvel zijn geweest!!!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 10:32

Jaaa het regent goed in Namibie. Wel verspreidt, we hebben hier in Windhoek nog niet veel gehad, maar op andere plekken blijft het regenen. We zijn enorm dankbaar!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 19:57



<3 *\o/*

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-20 09:18

Wipher schreef:
Ik denk dat als je het al hebt over een wasmachine en een koelkast dat je misschien ook een beetje moet wennen aan afrika.. de meeste mensen hebben die luxe niet (laat staan een gym??). Je woont nu eenmaal daar en er is wel vaker geen stroom.. so be it.
Sorry als dit hard over komt, maar ik neem aan dat je dit soort dingen wel wist toen je daarheen verhuisde?

Dat valt in de realiteit echt wel heel erg mee hoor. Of je moet in een sloppenwijk wonen, maar de meeste landen hebben gewoon de betere delen waar je dat allemaal hebt.
Ik denk dat jouw kijk op Afrika iets meer off is van de werkelijkheid dan die van Tutti_Frutti en dat bedoel ik zeker niet vervelend!


Tjee wat frustrerend als je eten off gaat, je geen electrisch hek hebt 's nachts. Ik begrijp je maar al te goed. We hadden hier het hek kapot door de regenval een paar weken terug en toen ging mijn man 2 nachten weg voor het werk. Voelde me toen ook totaal niet veilig! Ik zou ook snel een bewaker proberen te regelen of op zn minst een goeie, grote hond!

Is het wellicht mogelijk om ergens een generator te lenen/huren voor de maand dat het duurt voor je zonnepanelen hebt?
Verder hebben wij een goede campinglamp staan voor als het licht weer eens uitvalt, die geeft behoorlijk wat licht af. Dat ding heeft iets van 300 brand uren. Als je die ergens op de kop kan tikken, of 2, dan voel je je wellicht al wat veiliger 's nachts?

Edit; Zie dat je een Game hebt in Accra en zelfs een Decathlon. Ben op die laatste jaloers! Daar kun je vast wel een goede, grote campinglamp kopen om je huis wat te verlichten. Is in ieder geval een begin!

https://www.ghanayello.com/category/gen ... city:Accra

Dit kwam ik tegen als ik zoek op generator hire Accra. Misschien heb je hier iets aan?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 14:24

Ah verdorie, wat klote zeg! Veel beterschap en sterkte!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 15:54

Hier ook stress, wij vertrekken 25 maart naar Kaapstad om mn merrie op te halen. Als het mee zit tenminste, want als we haar niet kunnen halen ivm Corona gaat het me een forse klap duiten meer kosten.
De bloedtesten etc moeten dan allemaal opnieuw gedaan worden omdat die verlopen zijn. Al met al zijn we dan zo weer een paar maanden verder en ik wacht al sinds december tot ze eindelijk naar huis komt.
Ugh. Laten we hopen dat het meevalt, niet alleen voor ons natuurlijk, maar voor de hele situatie!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-20 17:57

We proberen haast achter het papierwerk te zetten, zodat we haar eerder kunnen gaan halen.
Wel zonde, hadden een paar dagen in Hermanus gepland, maar dat zal hem niet worden. Als we haar maar hier hebben, dan kan ik eindelijk ophouden met stressen over alles...

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-20 13:36

Er zijn nu 2 gevallen bevestigd in Namibie, sinds vanmorgen.
Er komen geen vluchten meer aan vanuit Quatar, Ethiopie en Duitsland. Er gaan ook geen vluchten die kant uit. Deze beslissing is voorlopig voor 30 dagen genomen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 19:00

Zuid Afrika sluit 35 van de 57 grensovergangen per direct. Mensen uit risico landen, ongeveer heel Europa valt daar onder, zijn niet welkom.

Sorry dames :( Ik baal ook enorm, zal alle tests en vergunningen opnieuw moeten doen. En dat grapje kostte me de eerste keer al heel wat :(

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, amy495, Fitii, Gaby, germie, Lijsken, ryukapple, stella92 en 85 bezoekers