Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-20 07:25

Hij was op een groep springbokken aan het azen, maar helaas hadden die hem al heel snel gezien.
Wat voor pets mag je oppassen?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 07:03

Hier in Namibie staan we aan het begin van de outbreak. We waren natuurlijk maanden terug al in lock down. Toen verloren vele mensen hun banen, konden we geen alcohol kopen en hadden we rond de 12 gevallen totaal.

Nu waren de regels wat versoepeld en brak het echt pas uit. Dit virus moet zich, hoe dan ook, verspreiden. We kunnen het niet compleet tegen gaan en het was dom van de overheid om te denken dat ze dat wel konden.

Aan de kust zijn de meeste gevallen, maar ook in Windhoek beginnen de aantallen per dag op te lopen met 5 per dag. Aan de kust is nog steeds complete lockdown, die mogen dus ook de regio niet uit, maar de scholen zijn dan wel weer open (?!). In Windhoek op het moment geen lockdown, maar ik gok dat we daar snel weer naar terug gaan.

Het aantal besmettingen in Namibie staat nu boven de 1600 en dat stijgt per dag met tussen de 90-120 nieuwe gevallen. Namibie had maatregelen moeten treffen, zonder gelijk in lockdown te gaan.
In de eerste periode zijn zoveel mensen hun banen kwijt geraakt en werden alle regels heftig gecontroleerd maar was het eigenlijk nog niet nodig.

Nu is het wel nodig, want nu is het virus daadwerkelijk hier, en nu neemt niemand het meer serieus en raken straks nog meer mensen hun banen (opnieuw) kwijt.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 08:50

Heel eerlijk, mensen in ZA moeten thuis blijven en zo min mogelijk mensen zien. Wat wel en niet mag officieel is leuk, maar met het aantal besmettingen dat zo hard groeit, werkt het duidelijk niet.
Ik vind dat iedereen verantwoordelijk is voor wat hij/zij zelf doet en dat houdt ook in dat je niet naar restaurants gaat, onnodig afspreekt met mensen etc, ook al "mag" dat van de overheid wel.

Das de enige manier om het toerisme bijvoorbeeld weer open te krijgen, eerst van de Corona af, dan pas weer open. Ik zie ook niet in hoe het toerisme open gooien nu zin heeft, locals moeten nu niet willen reizen want dat verspreid het virus alleen maar meer, en internationaal mag en wil je nu niet naar een land waar Corona zo heftig is.

Wij hoopten in augustus nog eens gebruik te maken van de kortingsactie die we hier hebben voor Etosha, maar met het aantal gevallen dat zo stijgt, nemen we onze verantwoording en blijven we dus thuis.

Ik snap heel goed dat mensen hun banen kwijt zijn en geld nodig hebben, maar in mijn ogen zijn die half/half regels juist de reden dat Corona nog langer gaat duren.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 17:56

Nee wij hebben hier ook niks over Tanzania meegekregen helaas. Mocht ik wat horen, dan hou ik je op de hoogte!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-20 14:30

Wanneer het plan ingaat weet ik niet precies, maar dit is het plan volgens onze minister, Geingob;

Citaat:
Geingob notes the tourism revival plan announced in June has now been approved and would be implemented from Monday. Tourists would not be subjected to a 14-day quarantine, but will be required to stay at their first destination for seven days and to be tested before continuing.

Bron; The Namibia

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:18

Poes, je bent hier ook welkom hoor! Ook hier gaan de grenzen weer open en ook voor toeristen uit Europa.
Wel moet je je thuis laten testen en als je rondreist, moet je hier op dag 5 nogmaals een test laten doen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 20:31

Heb nog wel een zadel wat hierheen moet :+

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:02

Je bent altijd welkom meid. Ik kom ook binnenkort naar Nederland om familie op te zoeken, nu we het land hier weer uit mogen. Dan kunnen we vast ook meeten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 10:15

Het is hier al heel lang stil en das niet zo gek ook, maar ik ben toch benieuwd of er mensen zijn die al plannen hebben om hier heen te komen als het weer mag?

We hebben hier de perfecte situatie voor lockdown, we leven namelijk 90% van de tijd al zo ver van de bewoonde wereld :P

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:53

Ziet er geweldig uit!
Bah een poffie, hou die maar ver weg. Mn favoriete hond is er onlangs door in zn oor gebeten en zo zag hij eruit;
[ img ]
Gelukkig heeft ie het overleefd.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-22 21:19

Oh wat nice! Kom er gezellig bij. Als je het leuk vindt kunnen we meeten voor een etentje of braai of whatever :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 20:19

Hey Poes, vergeet je niet een hoogtepunt?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:25

Haha nee ik was meer aan het plagen. Maar die trip naar Etosha was inderdaad heel bizar. Nog nooit zoveel hyena's gezien :+

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-22 08:23

Ik ben zelf niet in Simangaliso Wetlands Park geweest, maar ik zie wel dat het een moerassig park is, dus kan me ergens voorstellen dat dat de reden is van de verharde wegen.
Ik snap dat je graag 4 van de 5 wil zien, maar zo werkt het niet in de bush. Soms rij je dagen rond en zie je maar 1 van de big five, soms rij je 2 uur rond en zie je er 3. Als je gegarandeerd dieren wil zien, dan moet je naar een kleine gamefarm, maar dan is het meer een dierentuin.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-22 22:19

Heb je ruimte voor een zadel? _O-

edit; Geintje hoor! Hoop dat je het heerlijk hebt!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 08:40

Ik had mijn schoonouders op visite en we zijn heerlijk naar de Kavango geweest en vervolgens naar Etosha.
Wat een HEL!
Etosha en de Kavango waren prachtig als altijd. We hadden zelfs het geluk dat we leeuwen hebben gezien in Bwabwata, met het hoge gras etc is dat echt wel bijzonder. En veel olifanten in Mahango en in Bwabwata.

Maar die schoonouders := Er was enkel geklaag over de leeuwen die we enkel ver weg zagen in Etosha, geklaag dat we in Etosha geen olifanten hadden gezien. Vroeg op om de katten te zoeken maar dan wel om 9 uur moeten stoppen voor ontbijt een half uur, terwijl ik ontbijt spullen IN de auto had zodat we tijdens kat-uren door konden jagen. En dan wel weer klagen dat we geen katten hadden gezien, maar niet willen wachten bij een boom waar ze achter lagen en uren dat de katten actief zijn verspillen aan ontbijt :=.

Daarnaast was het echt plaatjesjagen, totaal niks voor mij. Toen er een groep olifanten overstak, de eerste die we zagen, werd er 1 foto gemaakt en toen voor zich uit gestaard in de auto. Toen ik zei dat er nog veel meer olifanten aan kwamen werd er gezegd " ik heb al een foto". Maar dan wel weer klagen dat we ze in Etosha niet zagen.
Ik heb ze wel gezien in Etosha, aan het waterhole, maar daar zaten ze een uurtje en toen waren ze er klaar mee. Net toen ze weg gingen kwamen er olifanten aan :=.

Als je gegarandeerd dieren wil zien, dan moet je gewoon naar een dierentuin... Je zou overigens denken als je al 3x in Afrika bent geweest, dat je weet dat het geen garantie is.

Ik was er zo klaar mee dat ik tijdens het ontbijt op een picknickplaats zo ver weg ben gelopen als ik durfde, om even een half uurtje te mediteren en de negativiteit van me af te zetten.

Heb overigens wel mooie plaatjes gemaakt, dus als die bewerkt zijn zal ik er wat delen.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 09-05-22 08:42, in het totaal 1 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:02

Ik ben ook gewoon op vakantie dan :j. We besteden ons geld en tijd aan die trip, dus neem aan dat wij dan ook mogen genieten toch?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 10:26

Sakura789 schreef:
Iriscope schreef:
Ik ben ook gewoon op vakantie dan :j. We besteden ons geld en tijd aan die trip, dus neem aan dat wij dan ook mogen genieten toch?


Wat een nare ervaring zeg. Dat lijkt me heel lastig als je niet op één lijn zit. Ik zou dat ook best ingewikkeld vinden, leuk anderen mee, maar dan wel een beetje op dezelfde lijn. Eventueel meerdere auto's zodat iedereen z'n gang kan gaan. Meerdere auto's is ook handig als je een keer pech hebt of vast komt te zitten.

In de ochtend doen we ook alleen maar tent inklappen, water koken voor de thermosfles en broodjes klaarmaken en op pad. Soms zaten we bij de waterhole en deden we een dutje of lazen een boek. Ik vind dat juist heerlijk. Vooral in Etosha heb je waterholes die ver van de weg afzitten en die juist heel bijzonder kunnen zijn.

Wij genieten van het rond rijden, van de natuur en van het er echt tussen uit zijn. De vakantie is niet minder geslaagd als we de big5 niet zien. Wat amper lukt trouwens in Namibie/Botswana, omdat de buffels alleen op de Caprivi zitten.

Mijn dieptepunt was van de serene Olifantsrus (waterhole met allerhande aanwijzingen, praat zachtjes, draag geen opvallende kleuren, hou rekening met de natuur, nette toiletten/douches) naar drukke Okaukuejo (doorgaand klikken van camera's, luid pratende mensen, veel lawaai, overal afval en rommel en een smerige douche waarvan het putje verstopt was).


De afspraak was dat ze 1 van onze bakkies meekregen en dan zelf 1 week gingen en 1 week met ons samen gingen. Maar ze wilden niet alleen weg dus mijn man heeft vrijgenomen en is op allebei de trips meegegaan, en ik op 1 trip.

Op zich is het nog tot daaraan toe dat ze niet zo genieten van het in de bush zijn. Wij zijn net als jullie, gewoon het buitenzijn, lekker in de bush. Genieten van jonge zebra's, van bee-eaters, otters en alle andere kleine dingen. Dat iemand daar nog niet zo van geniet kan ik op zich nog mee leven. Maar de sfeer dan verpesten door constant te klagen over alles, daar moet je bij mij niet mee aankomen. Ben ook lichtelijk HSP, dus iemands stemming beinvloed me al makkelijk :=.

On a positive note; wij gaan verhuizen! We hebben van buren een geweldig huis te huur aangeboden gekregen dat grenst aan de game farm waar we al buitenrijden. We hebben daar een waterhole voor de deur waar kudu's en ander game komt drinken en we hebben vanaf ons plot rechtstreeks toegang tot de gamefarm, dus geen openbare weg meer als we buiten gaan rijden.
Oh en we hebben een zwembad! <3

Uitzicht vanuit de braai area, zwembad, daarachter het rivierbed waar de waterhole ook is en waar ze mijn rijbak gaan aanleggen.
[ img ]

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-22 18:56

Happy_Hippie schreef:
poes schreef:
Bij welke organisatie ging je gaan?

Wij liepen op een pofadder vandaag. Ook spannend!

We zitten nu in Drakensbergen.


We zouden vliegen met Namibië air geloof ik vanaf Duitsland, omdat men vriendin niet wilde overstappen en graag met die wilde gaan.

Verder zouden we de 4 weken gaan met deze organisatie

https://conservationtravelafrica.org/vo ... sanctuary/

Weet je heel zeker dat er niet een regeling is voor die gemiste vlucht, qua kosten en geld dat jij kwijt bent? Toen Air Namibia failliet ging, zijn er veel mensen de dupe geweest. Als je wilt, kan ik hier best even navraag doen voor je?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-22 15:04

Kun je een andere gebruiker ook laten bannen van bokt? Ik kan echt geen foto's van jou meer zien :# Ik woon verdorie in Afrika en zie groen en geel van jaloezie Poes!
Echt super, die welpjes ook <3

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-22 18:48

Oooh je zit in Plet, wat heerlijk! Daar verhuisd mijn paard naar toe. Lekker off-topic :P
Ga je Robberg in?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-22 10:26

Ah wat heerlijk zeg. Plet is zo prachtig mooi <3
Quo Vadis is trouwens verkocht :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-22 19:14

Neushoorns mag (en moet) je eigenlijk niet willen rapporteren op zulke lijsten!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 11:44

Eigenlijk maakt het ook niet heel veel uit in welk park je je tijd doorbrengt, als je veel dieren wil zien, moet je gewoon veel tijd in de bush doorbrengen.
Dan zou ik er eerder voor kiezen om 4 dagen op 1 plek te blijven, zodat je reistijd tussen de parken bespaart, dan veel heen en weer en van alle parken maar een paar uur per dag genieten.
Als je meer voor diverse natuur gaat, dan is het wellicht meer de moeite waard om verschillende parken te overwegen, datzelfde geldt natuurlijk voor de diversiteit aan dieren, wanneer het leefgebied verschilt, verschilt vaak ook de diversiteit aan dieren in die omgeving.

Kortom, aan mij heb je niets :+ Ik zou altijd voor meer dagen in de bush gaan, zeker als dit de enige safari is die je wilt doen. Of dat in de praktijk een groot verschil maakt qua reistijd vs. tijd in de bush, dat durf ik over de specifieke parken die je noemt niet te zeggen.

Vergeet ook niet dat je de beste sightings hebt 's morgens vroeg of rond zonsondergang. Als je de dag van de safari nog moet reizen naar het park en terug naar je verblijfslocatie of volgende stop, dan mis je die uren al en zul je dus minder kat-achtigen/roofdieren gaan zien.
Daarnaast is het ook nog eens zo dat de dieren 's morgens en eind vd middag meer actief zijn. Als je enkel gaat om de dieren een x gezien te hebben, maakt dat niet uit. Wil je meer unieke ervaringen, kijken naar de interacties van de dieren en wellicht ook graag een kill zien, dan moet je wel echt tijdens de schemeruren in het park zijn.
Laatst bijgewerkt door Iriscope op 09-08-22 11:50, in het totaal 2 keer bewerkt

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-22 12:08

Ik heb zoveel trips gedaan dit jaar en volgens mij amper foto's gepost.
Daarom een Small-animal appreciation post, foto's van Bwabwata en Etosha.
[ img ]
Dit was een van de meest bijzondere sightings die ik heb gehad tot dusver. Een otter in de Kavango river <3

[ img ]
Hoeveel ik er ook heb gezien, ik laat nooit een kans op foto's van de Lilac Breasted Roller schieten

[ img ]
Deze Banded Mongoose hield ons goed in de gaten in Etosha

[ img ]
Toch even checken wat we precies aan het doen waren

[ img ]
1000-en zebra's in Etosha en toch blijven ze uniek

[ img ]
Nog 1 Roller dan, om het af te leren

[ img ]
Tiener cheetah in de morgenzon

[ img ]
Zo fotogeniek! Banded Mongoose bij mn favoriete waterhole in Etosha, Goas.

Voor wie naar Etosha gaat, sla Goas niet over. Mijn mantrum voor Etosha is " Goas never disappoints". And it doesn't. Ik heb daar al zeker 5x leeuwen gezien, meestal 's morgens vroeg. Blijf vooral even staan en geef ze een kans om hun hoofd op te tillen, want ze liggen meestal verstopt in het gras bij de 2e waterhole. Hyena's zie ik daar regelmatig en we hebben er zelfs characal gezien.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 59 bezoekers