Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:58

SV, geen punt joh! Als je maar genoten hebt van je reis :) geweldige foto's :)

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:27

Dat zeker Iriscope.
Heb jij nog wel genoeg voer voor je dieren met al die droogte?

Poes ik vond Namibië prachtig! Ik voelde me er veiliger dan in Zuid Afrika en ik heb genoten van alle mooie landschappen.

Alleen in Keetmanshoop hadden we een wat vervelende ervaring bij de supermarkt met van die mannetjes die dan op je auto willen 'letten'.

Wat ik ook zo bizar vond was dat je soms een paar 100km door het niks rijdt, dan een of andere hobbelige zandweg neemt en er opeens een superdeluxe lodge staat met alles erop en eraan. Zwembad erbij, terwijl het verder overal knetterdroog is.
Ik vond het wel fijn om bij Waterberg weer een beetje groen te zien.
Volgende spaardoel wordt de Victoriawatervallen/Botswana. Hopelijk over twee jaar, want volgend jaar al gaat dat niet lukken. Ik ben al even bezig geweest met mijn foto's, maar het zijn er zóveel :+

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-08-19 15:37

Heel herkenbaar !

Bots en Vic Falls heb ik vorig jaar gedaan :j wel een blitsbezoek. Maar wel indrukwekkend om de waterval te zien en ik zat in het droge seizoen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 16:01

Supervixen schreef:
Volgende spaardoel wordt de Victoriawatervallen/Botswana. Hopelijk over twee jaar, want volgend jaar al gaat dat niet lukken. Ik ben al even bezig geweest met mijn foto's, maar het zijn er zóveel :+



Haha dat is exact hoe wij het ook gedaan hebben. Namibie, twee jaar later Botswana en volgend jaar de rimboe van de Kalahari in *\o/* *\o/* *\o/*

Ik kijk er onwijs naar uit om weer echt in the middle of knowhere te zijn.

Hoe is het trouwens in Kenia, komt daar het toerisme weer wat los? Wij waren daar een vijftal jaar geleden en we waren toen de enigen in de lodge, die tot een paar jaar geleden bomvol zat. Ik hoor tegenwoordig wel steeds meer mensen weer over Kenia.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 21:13

Wauw prachtige foto’s Marije!!
En fijn dat je het super naar je zin gehad hebt Supervixen! Straks nog een keer nagenieten met alle foto’s ?

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 23:10

poes schreef:
WoW marije dit zijn echt heel mooie foto’s. Hoe was het met je hoogtevrees in de ballon?

Geen seconde last van gehad, was erg gaaf! :D

Sakura789, Kenia is wel weer hot geloof ik :+
Voor een deel zat ik in wat high end lodges en die waren vol maar niet druk. Doe normaal nooit dat soort lodges dus het was wel eens grappig.
11 dagen in de Mara was in een tentenkamp voor 10 gasten en met een leuke groep fotografen.
In de parken viel de drukte mij erg mee. Geen drukte bij de sightings alleen bij een build up wel drukte aan de overkant.
Moet wel zeggen dat ik in de Mara Triangle zat, dat is een wat rustiger deel met goed beheer.

Botswana en Vic Falls staat hier gepland voor sept/okt volgend jaar.
Ben erg benieuwd, Vic Falls trok mij nooit zo maar vlieg vanaf Kasane weer naar Zuid Afrika dus dan dan toch maar ff langs Vic Falls.
Ben ook nog bezig met een langere trip in Zimbabwe maar kan dat tot nu toe nog niet rond krijgen...

Zira1994, dank je!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 06:49

Heb je hulp nodig voor Zimbabwe? Ik ken iemand die daar wel alles kan regelen. Heb ik ook gebruik van gemaakt voor de Kalahari, was ook een drama om alles goed vast te leggen.

‘Jammer’ dat Kenia weer hot is. Vond het waanzinnig om bijna als enigen daar rond te rijden. We stonden ook alleen bij bijv. een luipaard en dan hoorde je, ja 15 jaar geleden stonden er dan 50 autos met toeristen. Dat leek me echt vreselijk -O-

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 07:00

Wij zijn in juni naar Uganda geweest en dat was echt prachtig! Daar hebben we wel nog heel vaak alleen door de parken gereden. Ook helemaal alleen bij een luipaard met jong gestaan. Sowieso een aanrader om safari te combineren met de gorilla’s.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 08:12

Ik wil ook graag naar Uganda. Had een groepsreis op het oog maar die is dus in een week gewoon volzet geraakt zeg... Staan nu 2 plaatsen in optie en als die niet doorgaan kan ik mee. Is tweede keer dat ik naast die reis grijp haha. Alleen doen zie ik toch niet zitten, alleen op pad met een auto in Afrika is me nog net een brug te ver...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 08:28

Ja gelukkig hebben wij ruim hooi ingekocht. Onze buurman importeert regelmatig hooi uit Zuid Afrika dus daar kopen we steeds van. We hebben nu ruim 150 balen liggen nog, er gaat er 1 per dag doorheen dus het komende bijna half jaar zitten we goed :) Lief dat je het vraagt!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:06

Sakura789, ik weet al waar ik heen wil en heb de contacten daar wel. Kan het alleen nog niet vinden voor mijn budget maar dat komt wel goed.
Is ook pas voor 2021 want volgend jaar heb ik al veel afrika trips gepland.
Veel plekken hebben nog geen prijzen voor 2021 maar dat is soms een voordeel want dan kan je soms voor de 2020 prijs boeken.

In Kenia heb ik maar 1x een drukke sighting gehad, meeste keren alleen met de eigen auto’s en geen anderen.

Oeganda ga ik volgend jaar juni heen. Niet voor de primaten maar gewone safari. Co-hosten en wat cursus geven.
Vlieg er zelf wat eerder heen om de shoebill te fotograferen.

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 10:56


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 10:59

o wat leuk ! Die leeuw en die antilopes en die gorilla :) mooi!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

biancaaaa
Berichten: 1589
Geregistreerd: 16-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:06

Wij hebben samen een rondreis gedaan in Uganda. Auto gehuurd zonder chauffeur en elke keer paar dagen vooruit de locaties geboekt via Booking.com en mail. Dat ging prima maar werden meestal raar aangekeken (of in ieder geval gevraagd waar onze chauffeur was) :D

Over het algemeen was het rijden zelf goed te doen. Somige wegen (naar en van Bwindi) waren wel heel uuh uitdagend. Hebben ook zelf safari gedaan en dat was heel gaaf (met zijn 2en op de savanne) maar met gids zagen we toch wel meer (zijn dus niet zo goed in zelf wild spotten. De kaart hielp ook niet erg mee, daar klopte niets meer van (meer wegen dan op de kaart stonden) :+

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:08

Oh wauw wat mooi zeg! Uganda moet hier ook maar op het lijstje :D

Aha op die manier, wij liepen er ook al tegen aan bij het boeken van volgend jaar. Wel gek want ik hoorde ook vaak dat men al vol zat, dan denk ik hoe doe je dat dan?

KDonna
Berichten: 129
Geregistreerd: 25-09-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 11:17

Mooie foto’s Bianca! Ik wil ook graag naar Uganda, als de kinderen wat groter zijn. Lijkt me een prachtig land!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-08-19 13:41

Ja met twee zou ik het zo doen maar alleen alleen toch niet ...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-19 14:26

Ik kwam een geweldige foto tegen net toen ik mijn foto's aan het bewerken was.

Mindf#ck :')

[ img ]

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

antje_vip
Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:08

:')

Weet wat je doet, wanneer je een shet ontmoet :D

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 10:02

Is er hier iemand die in de buurt v Okaukuejo heeft gekampeerd maar niet in het park? Wij zijn net gaan boeken en konden geen nacht in Okaukuejo meer krijgen voor onze trip. We zoeken dus een leuk private reserve aan die weg waar we kunnen kamperen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 11:10

Wij hebben in Etoscha village gezeten in een huisje. Daar was ook een camping bij. Ik vond het echt super daar.
Het eten was ook geweldig, maar je zult wel zelf koken als je gaat kamperen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:50

Ik heb daar naar gekeken maar is dat niet vrij grootschalig en super toeristisch? Ik zit aan Eldorado te denken, daar hebben ze ook game.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 12:58

Ik vond dat zelf erg meevallen, de plek om te eten vond ik daar ook heel leuk ingericht en het eten was erg goed. De huisjes staan een stuk uit elkaar dus we hadden totaal geen last van buren. Op de camping heb je er nog minder last van denk ik. Het zat ook niet vol bij ons.
Bovendien hang je de hele dag in Etoscha en kom je er alleen eten en slapen. Wij dan tenminste.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 13:43

Ja dat zal bij ons ook het geval zijn maar grote buffetten en een bar met grote TV enzo hoeft voor mij niet zo nodig. Maar goed, dat kan je natuurlijk ook ontwijiken.
Ik heb Eldorado geboekt, ook omdat ze er game hebben en ik het heerlijk vind om 's avonds nog dierengeluiden te horen. Ik ben benieuwd.

Alles is nu geboekt, dit is het plan:

Dag 1 : Vertrek naar Grootfontein, daar slapen op privat game reserve en buitenrit op mn vorige paard <3
Dag 2 + 3 : Etosha, slapen in Hallali
Dag 4: Ochtend drive Etosha/Eldorado, dan via de Khowarib Schlucht 4x4 drive naar Sesfontein, we slapen bij Ongongo: Ongongo.com
Dag 5: Skeleton Coast naar Cape Cross, daar kamperen
Dag 6+7: Langstrand
Dag 8: Rijden richting Sossus, we kamperen hier: https://hauchabfontein.wheretostay.na/
Dag 9: Sossuvlei
Dag 10: terug naar huis

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Supervixen
Berichten: 12749
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 14:20

Klinkt heerlijk!!

Ga vooral bij de zeehonden kijken bij Cape Cross :D
Als we meer tijd hadden gehad bij de Sossusvlei had ik wel een ballonvlucht willen doen.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Amado, aman2002, anne7, Earth, Fly_high, Furst, inge_romeo, kwii, lilopippa, Sterrendief, Tamara1991, Verara en 73 bezoekers