Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:25

Emmaa schreef:
Ik word manager bij een Spa die in het park gelegen is. Daarnaast wil ik mijn eigen Social enterprise gaan starten

Ooooh wat ben ik jaloers! Ik hoop dat we je kunnen opzoeken in die tijd, South Luangwa staat heeeel hoog op het onze lijst!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Tancreda4
Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:41

Oh wat gaaf Emmaa!!


casperzazoe schreef:
Wauw Kameroen, nog nooit gehoord dat iemand daar is geweest. Heel gaaf :) zou je foto's willen delen? :D

Stoer Emma!Klinkt als een mooi vooruitzicht.


Voor vakantie zou ik daar ook niet heen gaan. Helemaal niet gedeelte waar wij zaten (noorden tegen Tsjaad) maar het was prachtig! Wat zo gaaf is van Kameroen is dat ze alles hebben. Van regenwoud (zuid) tot Sahel woestijnachtig (noord). De treinreis van zuid naar noord was helaas veel nacht maar zo gaaf de transitie van het landschap te zien!

Ik zal eens wat foto's opzoeken :)

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 14:50

Hee leuk! Ik ben ook in Kameroen geweest voor een korte stage in 2015. Wel in een ander gebied, vlakbij Bamenda. Vooral het Engelse gebied gezien (western provinces). Inderdaad niet echt een vakantieland, al is het prachtig. Een goed ervaren reiziger zal zich er vast redden, al is het gebied waar ik zat nu erg onrustig helaas.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-10-19 15:16

Ik kan mij niets voorstellen bij Kameroen.

Ook dat park in Zambia ken ik niet. Heel gaaf blijkbaar?
Iris: hou mij op de hoogte als je gaat dan :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 16:41

Heel gaaf hoor Emma. Super stoer ook dat je het gewoon doet !

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Suuszels
Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 18:59

casperzazoe schreef:
Suuszels schreef:
Oeh, bij mij kriebelt het :)
In december kunnen we vakantie nemen en mijn vriend wilde een relaxvakantie, dus geen rondreis.
Nu zat ik te denken om Zanzibar te combineren met 3 of 4 dagen selous safari. Heeft iemand dat wel eens gedaan?
En dan op voorhand geboekt of ter plekke? En ervaringen met organisaties?


Wat is selous? Mocht je naar Tanzania willen dan heb ik hier een aantal uitgebreide posts in het topic staan :) Zanzibar heb ik geen tips voor, alleen Stone town ken ik maar dat had je vast al gevonden.

Tancreda: ach, beste wat je kan doen toch? :)) Zo snel mogelijk Johannesburg uit en op naar de wilde dieren! 'eventjes' langs Durban haha.. gaan jullie zelf rijden? Dan heb je wel een prachtige route!

Selous is een natuurpark :) dus we zijn even aan het kijken wat daarin mogelijk is!

Wow Emma, wat enorm tof! Heel veel plezier alvast!

Hier ook onbekend met Kamroen

Op zoek naar een fotograaf voor... je bruiloft, newborn, gezin of dier?

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-19 20:15

Hier wat foto's van Kameroen uit een oude doos getoverd!


[ img ]
Dit is aan de kust, in Limbe


[ img ]
Markt in Bamenda


[ img ]
Bij een theeplantage


[ img ]
Vlakbij ons 'huis'


[ img ]
Op een health fair in een afgelegen dorp


[ img ]
Hetzelfde dorpje

Tancreda4
Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:03

In 2010 dus in Kameroen geweest. Heb niet echt veel foto's bij de hand, maar hier een aantal om een indruk te geven. Ik heb geen foto's van de grote steden (Garoua, Maroua of Yaounde). Wij zaten voornamelijk in het veld in het noorden, Waza national Park. We kwamen aan in erge droogte (Sahel) (april) en zijn aan de start van het regenseizoen (juli) weggegaan. Gaaf om het landschap te zien veranderen van dor en dood naar groen.

Buiten het National Park (we deden onderzoek in het park & in cultivated gebieden). Kaal. Droog.
[ img ]

In het park, aan de rand van een grote open vlakte
[ img ]

Andere delen van het park waren meer bebost
[ img ]

Bij het bergje verderop lag ons kamp. Daar startte het park. Alles voorbij het park is het National Park
[ img ]

Op de Benoue rivier in Garoua. De mannen gingen in een kano bij een kudde nijlpaarden kijken. Wij dames durfden niet ;) Achteraf bleken het ook niet de mensen te zijn met wie we de afspraak hadden gemaakt, maar gozers die er hun eigen slaatje uit wilden slaan :=
[ img ]

Onderweg kwamen we af en toe hele grote groepen migrerende nomaden tegen. Heel bijzonder!
[ img ]
[ img ]

En van de dorpjes langs de weg in het noorden van Kameroen
[ img ]

In de laatste week zijn we naar het westen gereisd om Rhumsiki te bezoeken. Hier hebben we een lange tocht gewandeld waarbij we ook even in Nigeria zijn geweest
[ img ]

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 14:34

Prachtig hoor! Ik kan mij voorstellen dat je zeker in Kameroen super opvalt als blanke (vrouw) persoon?

Tancreda4
Berichten: 23923
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-19 21:42

bobje26 schreef:
Prachtig hoor! Ik kan mij voorstellen dat je zeker in Kameroen super opvalt als blanke (vrouw) persoon?


Jep. Overal waar je kwam was het 'nasara, cadeaux' (blanke geef mij iets!). Voelde mij in het noorden wel op het gemak, maar in de steden soms ietsjes minder. Ondanks dat we bekend waren bleven we een attractie. Soms leuk, soms ook niet. Opdringerige mannen zijn niet leuk. Maar een klein jong meisje van een jaar of 4 die naar je toe rent en je stevig omarmt wel. Vond ik heel bijzonder omdat je toch vaak merkt dat kinderen juist bang zijn.

Scheelde enorm dat onze begeleiders, die mee het onderzoek deden, al aantal jaar daar woonde en dat we onze chauffeurs en gidsen hadden.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 22:38

Grappig om te zien hoe divers het land is. Ik heb een hele andere regio bezocht en daar was alles groen! En zeiden ze ipv nasara, WHITE MAN! Ik heb de kids nog uitgeprobeerd te leggen dat ik een white women ben, maar dat lukte niet helemaal :').
Nu in Ghana, ben ik een obroni!

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-19 21:40

Wat een mooie foto's van Kameroen! Het lijkt me ontzettend gaaf om naar een land te gaan dat nog échte Afrika is, al ik daar denk ik niet voor een langere tijd zou kunnen verblijven. Daar ben ik te westers voor, tot m'n eigen spijt :+

Ik heb zoooo'n heimwee! Ben al sinds Januari terug maar pfff.. ik wil zo graag terug. Vooral de foto's van Sossusvlei maken me heel stil, dat was ongekend prachtig. Ik kan niet wachten tot ik over een aantal maanden / jaren 'voor goed' die kant op kan. Niks lijkt me vetter dan in je weekend eventjes naar bv Etosha te gaan.

Heeft er iemand hier nog mooie plannen?

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-19 14:29

Bijna Oeganda hier :D kriebelt inmiddels ook wel weer. Ben in november in Florida geweest maar daar is toch echt een pak minder te zien.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-19 21:25

Florida kun je ook errug interessant natuur vinden toch? :) Maar niet te vergelijken met het echte Afrika nee.

Kan iemand me helpen? Ik zoek de naam van een vogel die je super veel hoort in natuurrijke gebieden. (In iedergeval Kruger en Sergenti, Western Cape bv niet). Klinkt een beetje rollend, komt rustgevend over :))
Het is niet een go-away bird, lilac crested roller, Cisticolas maar wel eentje die, na mijn idee, veel voorkomt.. krijg het na een half uurtje YouTube ook niet gevonden maar het is echt mijn ultieme Afrika geluid <3

Edit: gevonden! Woodland kingfisher, heerlijk <3

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-12-19 12:36

Het is een heel interessant ecosysteem en de everglades waren erg indrukwekkend. Maar vond het zeker niet zoals afrika. Ik ben ook wel een berg en bos mens dus stranden en eilanden doen het gewoon niet zo voor mij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:46

Zoooo.... hebben jullie die beelden gezien van de Vic falls? :x :x

Onbegrijpelijk, toen wij er waren vorig jaar in april waren ze op hun grootst en was het, door het opspattende water, één natte bende :')

Maar goed, regenseizoen gaat nu een beetje opstarten. Hoop dat ze weer voldoende water krijgen daar. Zal ook dat het regende in een deel van Namibie. Dat is wel goed nieuws.

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 08:49

Goddank hebben we regen gehad hier! Er zijn farms die in 6 jaar geen regen hebben gehad, die eindelijk wat hebben gekregen. Veel was het niet, maar het is ook nog maar het kleine regenseizoen.
We hebben goede hoop!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:08

Fijn, moest idd nog aan je denken toen ik de buienradar zag van Namib. Had gehoopt dat er bij jullie ook wat zou vallen. Nu maar hopen dat het goed gaat regenen komende tijd, tot maart. In april trekken we de Kalahari in, dat zou wel iets makkelijker zijn zonder regen :')

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-12-19 09:21

Vorig jaar in november was hij ook al flink droog. Toch wel eng.

Ben benieuwd naar je trip in de kalahari sakura!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 09:47

Ja, ik ook :D

Met kerst nog even de puntjes op de i. De auto is gereserveerd, de campings in de Kalahari ook, alleen stuk ervoor en erna moeten we nog even een klap op geven.

Blijft soms lastig communiceren met die organisaties daar. Ik heb nu een lodge met campsite op het oog, maar geen idee hoe daar te komen. Net op de grens met ZA/Botswana. Google maps zegt route over de grens (maar geen officiele grensovergang), dus dat lijkt me niet helemaal de bedoeling.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:54

Wat fijn dat er eindelijk wat regen valt Iris! Hopelijk komt er nog meer!
Gaaf vooruitzicht Sakura! Ben ook benieuwd naar je trip en foto’s

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 20:57

Die foto die rond gaat van de Vic falls is nep. Hoe het precies zit weet ik niet, ga ik zo eens opzoeken trouwens. Maar geloof dat de foto zo is gemaakt dat alles opgedroogt lijkt, maar links ervan is nog een flinke waterval.
Maargoed, dan is het alsnog bizar dat een deel wél droog staat.

6 jaar geen regen, daar kan je je toch niks bij voorstellen := erg knap dat farms het daar alsnog volhouden!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-19 21:25

Die ene foto is van dezelfde plek als deze foto volgens mij:

[ img ]

Regenseizoen start ook pas, dus het is niet zo heel gek. Het is wel echt veel droger geweest, geloof dat het één keer eerder was voorgekomen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-12-19 08:15

Hij droogt wel standaard elk jaar half op toch? Zou nu alleen extremer zijn zo begreep ik het. Bij mij was het ook half droog gewoon net voor het regenseizoen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 08:33

Volgens mij zullen ze echt wel een stuk droger zijn nu. De afgelopen dagen is er best weer wat regen gevallen:

[ img ]

Zo gaat dat in Nederland ook denk ik, vorig jaar ren ontzettend droog jaar en nu lijkt het niet te stoppen met regenen.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Eva1975, GoogleAdsense en 7 bezoekers