Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:41

Ik ben twee keer in Zuid-Afrika geweest. Een keer met manlief en een keer met het hele gezin.
Ik ben twee keer in Namibië geweest. Een keer met manlief en een keer met het hele gezin.
En ik ben een keer met manlief in Kenia geweest en een voetstap in Tanzania ;)


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:58

Leuke reizen :j nog iets op de planning?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:21

@mickey en wat vond je het mooiste?

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 09:41

Hier ook een Afrika verslaafde :D
Sinds de eerste keer in Zuid Afrika in 1999 probeer ik zo vaak mogelijk terug te gaan.
De laatste tijd loopt dat wel wat uit de hand, afgelopen jaar in Botswana en 2x Zuid Afrika geweest en voor volgend jaar al 2 Kenia trips geboekt en gisteren nog een spontaan familie tripje naar Zuid Afrika (Kruger) geboekt :o
En ondertussen ook al bezig met plannen van een lange trip voor 2020 voor Zuid Afrika, Botswana en Zimbabwe :o

Alenthe05
Berichten: 1084
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: Naast de buren

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:14

Ik ben 2x in Zuid afrika geweest en helemaal verliefd op het land! 1e x heb ik Iriscope 5kg drop gebracht en de 2e x ben ik een weekend heen en weer gevlogen om wijn te drinken enn Iriscope lenzen te brengen hihi De 1e keer ben ik er een maand geweest, we hebben gereisd met eigen auto van Johannesburg naar Kaapstad langs de kust, vet gaaf!! Nu even wachten totdat de kleine geboren is, is hij oud genoeg en heeft hij alle vaccinaties gehad, gaan we echt terug om hem de dieren in hun eigen habitat te laten zien! En ff langs Iris natuurlijk!

[i]Pura Raza Espanola
Derrote II; Cautivo XIII x Cautivo VII x Pericon;
B+4, L1+6, L2+10, M1+10, M2+10, Z1+10, Z2+0 geblesseerd
Nederlands Kampioen MCI Level 1, 2019, 4x 4e op het EK MCI Iberische paarden, Parijs 2019

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 11:49

<3 Manous, je leeft nog! Fijn om van je te horen. Afrika is ook verliefd op jou geworden hoor!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 11:54

Iris en haar bokt-pakketjesdienst :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8600
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 13:02

Hahaha, Manous is ook al jaren een goede vriendin hoor! En jij ook sinds Etosha hoop ik :) Ben nog met de video bezig trouwens, zal een linkje plaatsen als ie klaar is!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 15:46

Tuurlijk ben je dat :)

Heel benieuwd naar de video!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 16:13

Haha pakketjesdienst wat grappig. Leuk die video’s van jou Iriscope!

Nyaleti
Berichten: 5952
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:29

wauw wat is Namibië prachtig! Of in iedergeval de Sossusvlei en de weg er naar toe :+

[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]

Na een maand langs de garden route was ik echt klaar met alle gebouwen en drukte, heerlijk om weer terug te zijn in de natuur! Bijna overhoop gerend door een groep Wilde beesten op de camping :Y) De temperatuur viel me reuze mee bij Deadvlei, rond de 37 zei de gids.
Nu ben ik in Dar es salaam en waan me echt in India, beetje eencultuurshock. Wat een zooitje ongeregeld hier. Morgen naar Arusha en dan eindelijk weer aan het werk! Blijkt dat ze bijna al het veterinair werk van de omgeving doen, olifanten van snares ontdoen, laatst ook een rhino orphan opgevangen, zó veel zin in! <3

SincereQ
Berichten: 903
Geregistreerd: 22-02-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 20:51

Ooh wat een gave foto’s!! Namibie staat boven aan mijn lijst voor een volgende vakantie, maar durf niet alleen dus zal met een groepsreis zijn als ik ooit geld heb :Y)

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-18 22:10

Leuke foto’s !!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:15

poes schreef:
Leuke reizen :j nog iets op de planning?

Dat waren zeker leuke reizen.
Wij zijn altijd vrij laten met regelen, dus we hebben nu ook nog niets geregeld ;)
DonDon schreef:
@mickey en wat vond je het mooiste?

Namibië <3
Met de kinderen hebben we rondgetrokken met een 4WD met daktent. <3
Etosha vind ik echt heel mooi. Maar ook Sossusvlei blijft mooi.

Dochterlief en ik hebben ook nog samen paardgereden in de woestijn :)

Dochterlief en ik zijn Afrika-fan en zoonlief en manlief zijn Azië-fan ;)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-18 23:55

casperzazoe schreef:
wauw wat is Namibië prachtig! Of in iedergeval de Sossusvlei en de weg er naar toe :+

[ [url=m/YVdiic.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/m2vtSe.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/aSubSw.jpg]Afbeelding[/url] ]


[ [url=m/UC7XKY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na een maand langs de garden route was ik echt klaar met alle gebouwen en drukte, heerlijk om weer terug te zijn in de natuur! Bijna overhoop gerend door een groep Wilde beesten op de camping :Y) De temperatuur viel me reuze mee bij Deadvlei, rond de 37 zei de gids.
Nu ben ik in Dar es salaam en waan me echt in India, beetje eencultuurshock. Wat een zooitje ongeregeld hier. Morgen naar Arusha en dan eindelijk weer aan het werk! Blijkt dat ze bijna al het veterinair werk van de omgeving doen, olifanten van snares ontdoen, laatst ook een rhino orphan opgevangen, zó veel zin in! <3


Wauw prachtige foto’s !! En wat gaaf al dat veterinair werk! Ben jaloers wauw gaaf hoor. Geniet ervan en wij willen wel meer fotos zien :D

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:08

Wauw prachtige foto's!
Wat jij had met Dar Es Salaam had ik met Mombasa. Ook een zooitje ongeregeld. Veel afval op straat. Blij dat we er maar 1 nachtje sliepen. In Dar had ik alleen een overstap, maar een vriendin van me is daar beroofd en moest er noodgedwongen een week blijven, en vond dat echt afgrijselijk.
[ img ]

Gelukkig vonden we Watuma, ondanks het regenachtige weer, wel erg grappig om te zien. Normaal gesproken is dat echt een toeristische hotspot maar zo in 't laag seizoen was het een soort verlaten kermis.

En mooie ruïnes :)
[ img ]

oomens
Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 12:17

Tutti_Frutti schreef:
Wauw prachtige foto's!
Wat jij had met Dar Es Salaam had ik met Mombasa. Ook een zooitje ongeregeld. Veel afval op straat. Blij dat we er maar 1 nachtje sliepen. In Dar had ik alleen een overstap, maar een vriendin van me is daar beroofd en moest er noodgedwongen een week blijven, en vond dat echt afgrijselijk.
[ [url=m/nLSfTB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gelukkig vonden we Watuma, ondanks het regenachtige weer, wel erg grappig om te zien. Normaal gesproken is dat echt een toeristische hotspot maar zo in 't laag seizoen was het een soort verlaten kermis.

En mooie ruïnes :)
[ [url=m/ho4PCH.jpg]Afbeelding[/url] ]

Stille meelezer hier met alleen een heel klein beetje Oost-Afrika-ervaring (2x Kenia, eenmaal overstap in Addis).
Kan het dat je Watamu bedoelt? Foto doet mij erg aan de ruïnes van Gedi/Gede denken daar vlakbij. Wij waren daar destijds ook buiten het seizoen (in het plaatsje zelf, niet in de resorts net ten zuiden ervan), maar gelukkig wel met mooi weer.

De sfeer daar was een verademing na het drukke Mombasa, maar vind de Swahilikust nog steeds niet te vergelijken met het binnenland van Kenia.

Schoentje, kerstmuts en [o]

Eydis
Berichten: 4885
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:37

Hier nog een Afrika verslaafde! Tot nu toe 3 maal Zuid Afrika,vorig jasr een lange reis alleen backpacken door Namibie, Botswana, Zimbabwe. Dit jaar naar Kenia geweest. En komt vast meer aan. :-)

Schoentje!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 14:37

Klinkt ook als leuke reizen!

wat een leuke foto met die kameleon hierboven!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:51

Die kameleon was eigenlijk heel zielig. :') we hadden door de regen erg weinig te doen, dus hadden een tour bij de Gedi Ruins gedaan incl reptielenhuis en vlinderhuis. Die vlinders waren best leuk, maar de slangen en reptielen zaten in veelste kleine hokjes opgesloten. De gids stond erop dat we minstens 1 diertje vast hielden... Lekker opdringerig type.

Was inderdaad in Watamu. Wij mochten onze eigen tent opzetten bij Arocha, een organisatie die onderzoek in het rif dat er ligt voor de kust.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-18 14:56

Zo heb ik mij in Peru eens heel kwaad gemaakt tegen een gids dat ik als vegetariër geen spinnen/mieren/wormen of andere insecten wou eten en dan niet omdat ik het vies vond maar omdat ik het onzin vind voor mezelf om dieren te eten... pfff.

Maar wij waren bij een rondtoer in de woestijn dus juist verteld geen kameleons aan te raken idd. Het zijn erg trage bange diertjes met weinig verdedigingsmechanismen. Blijkbaar geven ze bij angst een kwalijke geur af maar roofdieren komen hier juist op af.

In Namibie ben ik eens met 140 op een gravel road over eentje heen gereden. Teruggereden voorzichtig, en hij bleek netjes tussen de banden doorgegaan te zijn. Die hebben we toch maar rustig naar de kant van de weg gejaagd.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

DonDon
Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 11:28

Ik ben bezig om te kijken voor Namibië en vroeg me af via waar en wat jullie de reis hebben geregeld? Hoorde wel dat als je het zelf doet, goedkoper uit bent.

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 13:08

Wij hebben het via Out in Africa gedaan, wel aan te bevelen! Vond het heerlijk dat we zelf niet alles hoefden uit te zoeken, ook hebben zij ons op plekken gebracht waar we anders niet geweest waren. We werken beide fulltime, was een beetje last minute beslissing, dus vond het erg fijn!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-12-18 17:18

Mijne eerste keer Namibië was via Fox, was prima hoor!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Mickey
Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:12

DonDon schreef:
Ik ben bezig om te kijken voor Namibië en vroeg me af via waar en wat jullie de reis hebben geregeld? Hoorde wel dat als je het zelf doet, goedkoper uit bent.

Via Afrikaonline
Leony kon nog wel kampeerplaatsen regelen op campsites waar wij wilden kamperen.
Zelf lukte het ons niet meer omdat we te laat waren met reserveren, we hebben uiteindelijk zelfs 4 nachten in Etosha gekampeerd.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Plus_en_Min en 10 bezoekers