Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-21 12:55

Emmaa_ schreef:
Mwah, journalisten in opleiding moeten in SA xhosa als vak nemen. Daar komt nog eens bij dat het lastig navigeren is met bronnen als je alleen Engels spreekt. Maar goed, het is sowieso alleen maar dromen want het is niet bepaald noodzakelijk dat ik naar SA gehaald word om journalist te zijn dus een werkvisum is out of the question :))
Gelukkig is Rhodes niet de enige universiteit in SA en Xhosa niet de enige Bantutaal die er gesproken wordt. :D


laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-21 10:19

Emmaa_ schreef:
Ja slim! En life partner zal idd makkelijker zijn, scheelt al een stuk. Kunnen jullie het vanaf daar regelen? Ik weet nog wel dat ik helemaal naar Pretoria moest als ik een visa extension wilde :')

Ja gelukkig kan ik het vanuit ZA regelen (omdat ik al op een lang visum zit), wel moeten we naar CPT natuurlijk maar dat heb ik er graag voor over.

Balen dat je niet alles hebt kunnen annuleren Sakura! Ik mag toch hopen dat we weer kunnen reizen in 2022 :')

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:22

Joejoe,

Uiteraard is het al lang stil in dit topic. Ik ben nu bijna 2 weken in Zuid Afrika voor mijn FGASA Nature guide studie <3

Ik woon nu voor 3 maanden midden in een reservaat. Op Olifanten West in Balule nature reserve, vlakbij Hoedspruit. Op 'kamp' bestaat corona niet, wat een opluchting! (We zitten echt in een bubbel met 15 man, amper vreemde mensen die binnen komen). In de bewoonde wereld wel een mondkapje dragen, verplicht handen desinfecteren etc.

We gaan 2x per dag op Bush walk en gaan letterlijk alles wat je ziet leren. Van de mieren tot grote zoogdieren, tracks van alle dieren, van de wolken en de sterren tot aan geologie en alle soorten planten. Nu al een zware studie := maar absoluut geweldig. Ready for my future here :D

Ik kan om de een of andere geen foto's downloaden, ondanks dat m'n internet prima is, maar mocht je het leuk vinden kun je me volgen op Instagram @niet.claudia :)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:43

Nou zeg, moest je dat nou op blue monday hier posten :+

Haha wat ontzettend tof zeg! Wat een heerlijk leven is dat, lijkt me echt heel leuk om eens te doen. Wat zul je er ontzettend veel van leren. Ben je zelf aan het leren of doe je onderzoek naar iets?

Het is nu regenseizoen toch? Is er al wat regen gevallen?

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 12:59

Wat gaaf! Gelijk naar je ista gegaan om je te gaan volgen.
Hier moeten we het voorlopig maar van jullie verhalen en foto's hebben. Gaan nu periode in dat er gewoon geen geld is dus kunnen we ook niet sparen voor zo'n gave reis.

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 17:12

oh wat gaaf zeg!! Ik ga je ook volgen op insta :) Ga je na de 3 maanden weer terug naar NL of ga je nog ergens anders naartoe? Inderdaad heel lang stil geweest zeg hier hihi!

Hier hebben we leuk nieuws, ik ben 2 maanden geleden ten huwelijk gevraagd! <3
Nu dus lekker plannen :D Al onze vrienden waren erbij, in een grot bij het strand :)
[ img ]
En de volgende dag wat foto's gemaakt
[ img ]

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 18:32

Gefeliciteerd!! *\o/* **\O/**

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 19:21

Van harte! *\o/* Wat een bijzondere plek!

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:00

Gefeliciteerd Laughterline <3

Het is ongelooflijk groen! Bizar! Ik ben hier in de winter geweest en in het voorjaar, dus de groene Bush is echt wel wennen :+ zelfs een giraffe verdwijnt gemakkelijk :+

[ img ]
(Ah nu uploaden de foto's wel)

Het is echt een cursus / opleiding die ik hier volg. In principe worden we opgeleid tot safari gids maar het is veel breder dan dat, zodat je ook terecht kan in bijvoorbeeld de conservation wereld :)

Volgende week gaan we voor visa extension. Blijkt nu met corona nog meer drama te zijn dan normaal := als het mee zit mag ik hier dan een half jaar blijven. Ik ga na deze cursus als het goed is een stage doen bij een wildlife dierenarts (ik ben paraveterinair :) ) en als het mee zit misschien al wat rondkijken voor werk. Al weet ik nog niet precies wat ik graag zou willen doen.
Ik wil in ieder geval ook door naar Namibië en zou ook graag naar Botswana of Zimbabwe willen. Ook om verder te kijken dan Zuid Afrika voor een toekomst (baan / visa in ZA is pretty much onmogelijk voor een Nederlander in de guiding industry := )

Sorry als m'n Nederlands slecht is. Heb er nu al moeite mee om Nederlands te typen haha.

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:06

Oh wauw wat een gave plannen allemaal!! Ik volg je ook vanuit het saaie Nederland :')

Jij ook gefeliciteerd met je verloving Laughterline! ^&+
Laatst bijgewerkt door Zira1994 op 17-01-22 21:07, in het totaal 1 keer bewerkt

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 21:06

Ik had al bij hun foto’s zitten spieken wie jij nu zou zijn haha. Het is echt een heerlijke plek midden in de Bush :j met regelmatig de grote katten gewoon op het terrein. Lijkt me heel speciaal!

Ga je de ‘tattoo’ nemen op het eind? :D

Laughterline: gefeliciteerd!

Oei majo hopelijk iets tijdelijks.

Een vriendin van me heeft alles opgezegd en is op wereldreis vertrokken. Ik wens het haar zo toe maar het hakte er even keihard in bij mij.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-22 21:16

Botswana zit volgens mij ook dicht voor gidsen. Daar is best strenge regulatie op bij de meeste plekken. Alleen voor inwonende Botswanen en dan het liefste ook gemixte teams, dus met achtergronden uit het noorde (Zambia/Zimbabwe) en San mensen.

Volgens mij volgen ze ook overal dezelfde opleidingen, ik zag regelmatig dezelfde cocktails en gerechten op de kaarten staan. Ook bij de lodges en kampeer/NP alleen maar Botswanen.

Hier ligt nog het boek You run you die, een Nederlands stel wat lodges heeft geleid. Daar moet iknog even tijd voor gaan maken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-22 21:30

Het is idd een uitdaging blijkbaar om ertussen te komen. Ooit interessant gesprek over gehad met iemand uit de UK die jaren gegidst had. Maar het lijkt me wel een super gave ervaring.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 04:44

Poes: de kleinste :') de Social media manager heeft nogal ongemakkelijke ideeën dus ben benieuwd hahah.
We hebben elke nacht meerdere hyena's ja (al schoenen gestolen die mensen niet hadden opgeruimd, heerlijk :+ ), luipaarden hebben we nog geen tracks van gevonden. Leeuwen zijn wel in de buurt maar gelukkig nog niet op het kamp geweest haha, iets te veel van het goede.
Ook al een paar keer olifanten net buiten het hek gehad <3

Tish en Chris zijn ook fantastische mensen! Tish heeft nu al mijn eeuwige respect en is mijn nieuwe heldin. Tattoo nog niks over gehoord, wie weet :')

Oeps, misschien toch een keer inlezen over Botswana dan. Ken wel een aantal Europeanen die daar werken, zal hun eens berichten.

manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 13:55

Gaaf hoor. Ik heb ergens gezeten waar ook studenten soort stage liepen (en daardoor vaak konden blijven hangen als guide) tijdens de opleiding. Ook leuke Nederlander die daar nu woont en werkt. Dus het kan wel. Ben toen nog als guest mee geweest op de laatste examenrit van student. Was heel leuk, maar je wil dan niet al te moeilijke vragen stellen haha. Enjoy!

Gefeliciteerd met jullie verloving laughterline! Lieve foto's!

laughterline
Berichten: 4977
Geregistreerd: 05-10-13
Woonplaats: Gansbaai, Zuid-Afrika

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-22 14:18

Dank jullie wel! :D

Hopelijk krijg je je visa extension snel binnen! Ik ben nu ook weer bezig met m'n visum. Die liep afgelopen oktober af. Had in mei een nieuwe aangevraagd maar die werd afgekeurd in september, 2 dagen voor ik naar NL vloog. Dus toen ik terugkwam kon ik nog net op tijd een nieuwe aanvraag doen voor die verliep. Nu zit ik dus zonder, maar ik mag wachten op de uitkomst gelukkig en nu moet alles goed zijn. Hoop stress, al die visas!

Mocht je een mooie plek zoeken in de conservation dan laat het maar weten. Het is prachtig hier :D

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-22 21:26

Klinkt echt heerlijk Nyaleti! Toen ik er was sloop er in de nachten een luipaard rond en hadden de aapjes ook een dure fles drank gestolen :D en hadden leeuwen een zebra gepakt op dat sportveldje. Echt zalig!

De schrikdraad tegen de olifanten is er nog niet zo lang dacht ik. Maar die maakten alles kapot :')

Edit: ik ben er maar een middag geweest overigens. Samen nog een sunset drive gedaan daar en een pride van 21 leeuwen gezien. Was echt heel leuk. Hele leuke plek.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nyaleti
Berichten: 5993
Geregistreerd: 05-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 06:38

Poes, we hebben veel olifanten gehad (die nu vertrokken zijn, ik mis ze -O- ) en ben wel blij met dat hek. Je deur open doen en een hyena zien is één maar je deur open doen en tegen de slurf van een ellie kijken is toch wel next level :+
Voordat wij kwamen, hadden ze veel baboons en Vervets in de keuken.. en die beesten zijn echt verschrikkelijk om rond je huis te hebben.


Heb besloten ook m'n Trails te gaan doen <3
Mijn opleiding nu is voor safari's met een auto (ook al doen wij nu alles te voet en is de auto momenteel kapot := ) en met m'n trails mag ik te voet, als 2e persoon ; more or less de groep sluiten. De 1e persoon loopt voor op en spot de meeste dieren.
Met trails ga je dieper in op animal behaviour en spoor zoeken / dieren opsporen en dat kan nog wel eens handig zijn als ik de research / conservation wereld in wil :) ook hebben we riffle handling (wat een grote flop gaat worden als klein meisje van 52 kilo :+ )

Ff wat foto's om jullie lekker te maken *D


Dit is dus het hek. De meeste dieren kunnen er onderdoor en is echt gemaakt voor de olifanten. Als ze willen breken ze dit zonder enige moeite maar de stroom houdt ze op afstand.
[ img ]

[ img ]

[ img ]

Leeuwen met een impala kill. Eerste foto is nog niet zo heftig maar op de 2e foto zijn ze al wel aan het eten
Spoiler:
[ img ]


Spoiler:
[ img ]


Puff adder <3
[ img ]

maj0
Berichten: 6564
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Twente

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 10:55

ga vooral door met mooie foto's plaatsen. Kan ik/wij nog lekker mee genieten

Stukje voor stukje, beetje bij beetje, komt er een mooie foto tot stand.
http://www.marjoleinreekersfotografie.nl/

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 12:53

Ziet er geweldig uit!
Bah een poffie, hou die maar ver weg. Mn favoriete hond is er onlangs door in zn oor gebeten en zo zag hij eruit;
[ img ]
Gelukkig heeft ie het overleefd.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-22 12:56

Wat heerlijk om daar te zijn nu :) wij hadden in Addo eens twee mannetjes leeuwen die een buffel aan het opeten waren gewoon naast de weg. Zoooo indrukwekkend. Op een gegeven moment ging de hele kop gewoon in het karkas.

Apen kunnen echt een pest zijn ja! Ik ben wel echt bang van baboons.

Van die rifle training weet ik. Meeste rangers die ik gesproken heb, hebben hem gelukkig nooit moeten gebruiken of hoogstens eens een schot in de lucht.

O Iris wat eng!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-22 14:28

Wauw gave foto’s zeg!!

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 21:57

Afrika! Eindelijk kan ik weer eens melden dat ik kan gaan :D Volgende week naar Tanzania!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-02-22 22:52

O wat leuk! Wat ga je doen? Zelf geboekt?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Wipher
Berichten: 506
Geregistreerd: 22-06-13

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 14:17

Ja zelf geboekt. Mijn zus woont er, dus op familiebezoek :) Lekker genieten vande zon, de mensen en natuur. Heb geen tripjes gepland ofzo.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AnniekSolana, Fly_high, kimmetje26, Maera, Manou, Marocje, miisshOrse, Nicje87, VuurVleugels en 61 bezoekers