Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 10:56

Ja Poes, als ik ze hier zie rondrijden trekt het me ook niet. Net een stel vissen in een aquarium en behalve dat je in Etosha overzicht hebt, vind ik het meer een dierentuin gevoel geven.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


manzano
Berichten: 23851
Geregistreerd: 22-10-01

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:02

Groepsreizen trekken mij ook niet. Al moet ik zeggen dat vrienden van ons die echt veel individueel reizen ook zo'n afrika-trip hebben gedaan met zo'n truck en het is hun wel heel goed bevallen.

Margoooo
Berichten: 2804
Geregistreerd: 19-06-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:27

Ik heb hetzelfde.. Maar moet zeggen, ik ben 25 en heb wel al jaren mijn rijbewijs maar weinig ervaring, nooit een auto gehad. Reisgenootje is 24 en zelfde verhaal (ook beide kleine, blonde dames). Zie ons eerlijk gezegd ook niet zo snel alleen op pad gaan ofzo.. (wel gek want in Azië, USA of Zuid-Amerika doen we dat wel..)

Maargoed, ik ga even navragen of de game drives ook met die truck zijn. Dat lijkt mij echt ruk. Maar ik ging er eigenlijk vanuit dat dat met een apart voertuig zou zijn... Misschien kan dat tegen een meerprijs.. Nog steeds is 70% korting echt iets wat ik gewoon niet kan laten liggen, hoe erg ik ook 'tegen' groepsreizen ben :')

Always smile it makes people wonder what you're up to!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 13:33

Ik zou het ook zeker niet laten liggen en gewoon eens proberen! Wellicht kun je losse game drives bij boeken?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 14:08

Met zoveel korting kun je toch lekker op pad gaan. Groepsreizen trekken me nu niet zo erg meer, maar ik heb op een aantal reizen veel lol gehad en leuke contacten aan over gehouden. Ga je later gewoon nog een keer :D Haha het is wel verslavend, een collega van mij is op aanraden naar Namibie geweest en gaat nu boeken voor Botswana, helemaal verslaafd.

Ik zou een overland truck voor de lange afstanden op zich wel prettig vinden, ik kan boek lezen, muziek luisteren en overal slapen. Dat doe ik minder snel als ik zelf achter het stuur zit, of mijn partner aan het rijden is.

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 15:27

Groepsreizen vind ik ook niks. Lekker zelf op pad. Heerlijk.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Zira1994
Berichten: 1219
Geregistreerd: 24-10-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-19 19:21

Voor 70% korting snap ik dat je het niet laat liggen dat is gewoon echt te veel verschil in prijs. Maar zijn er geen routes waar iets meer rust ingebouwd is? Dit komt op mij wel over alsof je steeds verder moet en nergens echt de tijd hebt om dingen te bekijken en ook nog gewoon een beetje te relaxen naast de activiteiten

https://www.euroclix.nl/index?SRef=NKCjJB75SHB4D5g6

But remember boy, you hold a heart in your hands that is never before given away.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-07-19 22:01

Dit is wel meestal het concept bij deze reizen. Heb al best veel begeleiders ontmoet tijdens het reizen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:43

Ik heb een vraagje voor de Afrika liefhebbers hier. Wij willen volgend jaar of 2021 o.a. naar Zuid-Afrika. Heeft iemand een idee / ervaring van een lodge / resort op een normale rij-afstand (tot 4 a 5 uur enkele reis ongeveer) vanaf Kaapstad ergens in een reservaat? Graag wel iets van luxe (en liever niet duizenden euro's per nacht :P ) en iets met 'vrij uitzicht' dat er ook een kans is vanuit de lodge dieren te spotten (uiteraard gaan we ook op tour).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 12:49

Ik ken er zelf geen (sta ook niet zo achter het concept gezien het stukje jacht) omdat ik de nationale parken verkies waar je vaak ook leuk kunt slapen. Maar hier moet vast wel iemand iets weten!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:53

Mocht het een nationaal park zijn ook geen probleem (laat ik als leek zeggen dat ik een stuk natuur bedoel waarin we wilde dieren kunnen spotten).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 12:59

Poeh dat is wel lastig hoor. Ik moet zeggen dat er weinig in die buurt zit, behalve Aquila maar ik vind Aquila net een dierentuin en zou het je niet aanraden.
Misschien weet iemand anders hier iets, ik heb nog even gegoogled voor je ook, maar kan zo niets vinden. Game reserves moet je toch meer noordelijk voor zijn, of anders richting KZN.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 13:00

Hmmm de dichtste met behoorlijk wat dieren van Kaapstad zijn denk ik Addo en Mountain zebra, maar die zitten echt op 9u rijden.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:02

Precies, dat zijn ook degene waar ik aan dacht Poes! Maar das wel een eind rijden nog. Of je moet naar P.E. vliegen voor Addo! Er is ook een klein game reserve in Plettenberg, maar ook dat vond ik net een dierentuin.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 13:04

Oja rond plet stikt het ook van de sanctuaries maar daar zou ik precies ook van wegblijven :D

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:15

Op zich kan een interne vlucht of iets verder rijden ook, alleen het moet sowieso in combi met Kaapstad want m'n reisgenootje wil sowieso naar het pinguin strand (en van wat ik bekeek leken Kaapstad of Johannesburg het handigste qua vluchten in combi met de Seychellen waar ik graag terug heen wil gaan).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-07-19 13:18

Pinguïns zijn naar het schijnt leuker bij betty’s Bay dan boulders! Vliegen op port Elisabeth is goed te doen en dan zit je op een klein uurtje van Addo.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:21

Penguins zijn veeeel leuker bij Betty's Bay! Zeker daar heen rijden, mooie rit ook, minder toeristisch. Geen mensen die zwemmen met ze en die beesten constant lastig vallen.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Nessie
Berichten: 8564
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 13:27

Goede tip dankjewel allebei ! Mochten er toch nog mensen zijn die een lodge weten op enigszins rij-afstand van Kaapstad die de moeite waard zijn hoor ik het graag. (Heb in de USA in een week toen zo'n 5000 km gereden als enige bestuurder met een rit van ruim 1200 km zonder tussenstop en dat vond ik wat vermoeiend).

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 16:17

Reisverzekering betaalt het maximaal te vorderen bedrag volledig uit voor onze gemiste vlucht! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dit dekt niet de volledige extra kost, maar wel bijna volledig de nieuwe vluchten (en het extra dagje was leuk genoeg en dus zijn geld waard). Blij mee!!!!

Tip van de dag: neem een reisverzekering (en dien een goed voorbereide claim in).

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Supervixen
Berichten: 12747
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:26

Fijn! Wij hebben een doorlopende reis- en annuleringsverzekering. Dat scheelt qua geld ook op jaarbasis.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 16:28

Idem, dekt ook veel meer dan wat je altijd los bij boekt. Bovendien boeken we niet bij een touroperator en gaan we ver weg, dus een reisverzekering is echt wel nodig. Nu waren het lage kosten, maar als je ergens van een berg afrobbelt en je enkel breekt en je moet met een helicopter gehaald worden... Dat gebeurt e... Dat wil je echt niet zelf moeten betalen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 16:43

poes schreef:
Reisverzekering betaalt het maximaal te vorderen bedrag volledig uit voor onze gemiste vlucht! *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Dit dekt niet de volledige extra kost, maar wel bijna volledig de nieuwe vluchten (en het extra dagje was leuk genoeg en dus zijn geld waard). Blij mee!!!!

Tip van de dag: neem een reisverzekering (en dien een goed voorbereide claim in).

Wat een super goed nieuws Fem! Ben echt blij voor je helpt mooi met je stallingskosten straks

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-07-19 16:44

Ja toch weer twee maand eruit :’) stomme beesten (grapje)

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MarijeR
Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-19 22:23

Wat een goed nieuws!

Hier ook een doorlopende reisverzekering. Met het aantal trips dat ik per jaar doe, ben ik meer kwijt aan alleen al de losse poliskosten dan aan een doorlopende verzekering :+
Heb wel m'n fotospul apart verzekerd want een gewone reisverzekering dekt daar maar heel weinig van.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kosseh en 71 bezoekers