Wat is dat toch met Afrika?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 15:12

In Zuid Afrika zal de minister van transport, Mbalula, om 17 uur een pers conferentie geven met nieuwe maatregelen voor de travel ban.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!


Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:07

Ik vlieg komende vrijdag terug naar Nederland. Na een hele dag bellen met werk, vriend, familie etc. een wel overwogen beslissing gemaakt om terug te gaan. Veel vrienden van me blijven, veel daarvan hebben een Ghanese partner. Mijn support network zit in NL en voor mijn fysieke én mentale gezondheid toch gisteren een vlucht geboekt. Op de valreep, van Brussels Airlines maakt net bekend dat alle vluchten ná vrijdag vervallen voorlopig...

Ik ben zo moe, kapot, en gestressed. Ik zit er doorheen en wil naar mijn vriend en familie toe...

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 17:42

Lastige keuze Tutti maar klinkt wel als de beste :) Ga ja terug omdat je vreest voor de gevolgen van Corona of om even bij te komen van de malaria (en andere dingen)?

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:06

Mensen vanuit Nederland zijn nog welkom in Zuid Afrika.
De eerder genoemde landen zijn nog steeds dezelfde risico landen.

Verder hebben ze alle grensovergangen waar geen grote bewaking is gesloten. Dit betekent dat de overgangen waar 1 of 2 medewerkers zitten die een paspoort stempel geven en een politie bureau, maar geen echte douane bureau's met faciliteiten zoals op een luchthaven, dicht zijn.
Daarnaast is ook gekeken naar de overgangen waar voornamelijk mensen de grens over gaan, maar geen commerciele handel vervoerd wordt.

Met elk buurland is er nog minstens 1 grensovergang open.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:07

Oh en Tutti, ik begrijp je maar al te goed en stuur je een heel dikke knuffel!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:48

casperzazoe schreef:
Lastige keuze Tutti maar klinkt wel als de beste :) Ga ja terug omdat je vreest voor de gevolgen van Corona of om even bij te komen van de malaria (en andere dingen)?


Combinatie van allerlei factoren. Als alles hier op slot gaat kan ik net zo goed vanuit NL werken, bij mijn vriend en familie en vrienden zijn.
Als het zorgsysteem onder druk komt te staan en er gebeurt is met mij dan kan ik hier mogelijk niet de goede zorg krijgen.
Ik zou nu nog prima kunnen blijven, maar er worden veel vluchten geschrapt en wil hier niet vast komen zitten.
Ik voel me echt een dramaqueen, want meeste vrienden en bekende hier blijven. Maar ik moet doen wat nu voor mij goed voelt, en dat is naar NL gaan.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:39

Dan maar een drama queen die bij haar vriend en familie in Nederland is, liever dan een ongelukkige, zieke Tutti, alleen in een ver land waar wellicht ook de pleuris uitbreekt waarna je niet naar huis kan.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-03-20 21:08

Groot gelijk tutti.

Onbegrijpelijk dat zuid Afrika de grenzen nog open houdt. Het is daar veel dichtbevolkter dan in Namibië. En met de politiek die NL voert weet je gewoon dat je besmette mensen invliegt.

Overigens erger ik me nu wel dat Frankrijk/België/Nederland/Duitsland nu niet gewoon de zelfde politiek volgen...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Lielle
Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:12

Je hebt groot gelijk, tutti. Ik heb wel ervaring met de zorg in Ghana en destijds wilde je daar niet van afhankelijk zijn. Ik kan me niet voorstellen dat het erg verbeterd is sindsdien. Goede thuisreis!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 21:55

Hele wereld code oranje vanuit EU.

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 22:43

Ik zie het. Dan zou KLM niet meer mogen vliegen lijkt mij, of dan nog steeds?

Tutti_Frutti
Berichten: 4024
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Den Haag

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 00:54

Chaos hier. Vlucht bleek geannuleerd toen ik toch even ging checken aan de telefoon met met de airline office hier op de airport na de persconferentie. Hij kon verder niks voor me doen. Ondertussen bellen en appen met vrienden die vanavond met KLM vliegen, die zeiden allemaal dat vanavond de laatste vlucht zou zijn. Naar Brussel ook alles gecancelled. Kon KLM ticket office hier niet bereiken, niet in NL en niet op de airport. Briljante ingeving om Brussels Airlines dus te bellen, om te vragen even daar naar toe te lopen en voor mij te vragen of ik telefonisch kan moeten bij KLM voor morgen. Vlucht blijkt wel nog te gaan, en blijkt dat hij mij ook nog eens kosteloos om kan boeken. Wat een opluchting..... ik ga mn tassen inpakken, en hopen dat ik morgen kan vliegen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-03-20 00:57

Succes tutti! Het wordt een onderneming.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 08:19

Jemig wat een gedoe zeg... Fijn dat je wel mee kan...

KLM bereiken is ellende. Er hebben er 2 ruim een uur in de wacht gestaan. En 1 daarvan heeft het vannacht nog een keer geprobeerd maar keqm er ook niet door...

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:26

KLM kan zoiets echt niet aan, dus dat zal de komende tijd heel lastig worden. Wij gaan ons ticket in ieder geval omboeken. We wachten even tot de grootste chaos voorbij is. Online is alles op sommige momenten ook overbelast.

Succes Tutti, hopelijk kom je veilig aan in Nederland!

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:33

Ons lukt overboeken niet omdat we niet voor 31 mei 2020 willen vliegen. Dus gevraagd om een voucher. Maar het is idd niet te behappen voor KLM.... We hebben gelukkig nog wat dagen... We zouden maandag gaan.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 10:35

Ik ben erg bang dat het in Afrika allemaal uit de hand gaat lopen, zoals richting Europa.
Stel je voor dat het Soweto of hier, Katutura bereikt, waar amper stromend water is en mensen niet regelmatig handen kunnen wassen.

Wat ik probeer te zeggen; het is vrij onvoorspelbaar wanneer het hier beter wordt, dus pas op met omboeken naar een nieuwe datum die (wellicht) te dichtbij is.

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:02

Onthou wel dat het in zuidelijk Afrika een stuk warmer is dan hier en dat het virus slecht overleeft bij echt hogere temperaturen. Het blijft natuurlijk heel heftig en als het daar wel echt voet aan de grond krijgt zoals hier kan dat best hele grote problemen opleveren -O-

Ik hoop dat je kan vliegen Bent <3 Als ik iets voor je kan betekenen als je in NL aankomt moet je een gil geven he. Ik woon vlakbij Schiphol dus als je een logeeradresje nodig hebt oid ben je meer dan welkom.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:09

Helaas is het nog niet bewezen dat het virus slecht overleeft bij hoge temperaturen.

Daarbij is de omgeving van bijvoorbeeld Kaapstad echt niet heel erg warm en gaan wij momenteel richting de winter, dus de temperaturen zakken hier.

Kaapstad is in de winter rustig maar rond de 20-12 graden, dus of dat nu zoveel uit maakt?

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:11

Iriscope schreef:
Helaas is het nog niet bewezen dat het virus slecht overleeft bij hoge temperaturen.

Daarbij is de omgeving van bijvoorbeeld Kaapstad echt niet heel erg warm en gaan wij momenteel richting de winter, dus de temperaturen zakken hier.

Kaapstad is in de winter rustig maar rond de 20-12 graden, dus of dat nu zoveel uit maakt?

Oh nee zeker hoor. Ik bedoelde het goed, niet om het te downplayen ofzo. Ik hoop echt met heel mijn hart dat het in zuidelijk Afrika niet zo hard gaat als hier.

Iriscope
Berichten: 8603
Geregistreerd: 08-03-04
Woonplaats: Windhoek, Namibia

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:14

Nee snap ik! Ik hoop dat het een beetje helpt, alle beetjes helpen!

"Anything forced or misunderstood can never be beautiful"- Xenophon

If it ain't light, it ain't right!

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 11:54

Iriscope daarom kon ik het vorige week ook niet aan mijzelf verkopen om nog te gaan. Wat als ik het mee breng. Gezondheidszorg is daar toch wat anders dan hier al is ZA dan misschirn nog wel prima. Ben ook om die reden blij dat we niet meer gaan.

Tancreda4
Berichten: 24022
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 13:53

Jeej, we krijgen een voucher. En hopen later dit jaar een nieuwe poging te kunnen wagen!

Nyaleti
Berichten: 6111
Geregistreerd: 05-04-10

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 14:08

Groot gelijk Tutti, hopelijk kun je vliegen vandaag. Lekker genieten van je tijd hier met familie :)

Wat een gestress lijkt het me als je nu op reis bent of een reis geplant had staan. Ik volg veel backpackers-groepen op FB en het is echt chaos. Zoveel informatie loopt door elkaar en je weet niet meer wat wel en niet klopt, niemand is te bereiken.. :\ fijn dat jij er doorheen bent gekomen Tancreda!

Sakura789
Berichten: 2830
Geregistreerd: 19-06-16

Re: Wat is dat toch met Afrika?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 16:34

Wij kunnen alles verplaatsen naar volgend jaar gelukkig. Zelfde route, zelfde periode, wellicht wat indexatiekosten.

Nu even afwachten hoe alles gaat lopen en dan maar weer plannen maken. In principe hadden we in het najaar Algerije op de planning. Wellicht dat we dat iets gaan uitbreiden dan een week Sahara. We zullen het zien, hopelijk komt er eerst wat rust in de wereld.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beestenfreak, Flubberboot, senna21 en 142 bezoekers