Japan 2019: 行くぞ!

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 22:48



2018 is (al even) voorbij, we mogen de reizen voor 2019 gaan plannen. Waar ga je heen, wat wil je gaan doen? Heb je vragen, tips of andere zaken gerelateerd tot Japan? Here we are! Of je nou naar Tokyo vertrekt, Nara wilt zien of toch Hiroshima wilt bezoeken, er zijn genoeg mensen je voor gegaan en wij willen je graag helpen :)

https://www.jref.com/blogs/why-exploring-tokyo-is-a-great-way-to-start.1078/ - Blog over #101 Tokyo


Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-19 22:50

Zijn er nog Bokkers voor de Golden Week in Japan? :) Ik ben zelf in februari een week terug geweest, ik hoop in het najaar weer in Tokyo te zijn. Happy Reiwa btw! :)

Tibamar
Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 18:52

Vertrek over 2 dagen naar Japan, net na die week!

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 10:36

ik schop hem maar gewoon even omhoog. Dit jaar ga ik naar japan, en ik vroeg me af of jullie nog tips hebben wat in te pakken, wat mee te nemen, wat wel te doen en vooral wat niet misschien :')

Nachtlampje
Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 11:02

Wanneer ga je Nena, en welk deel doe je aan?

Sowieso van tevoren boeken voor overnachtingen, al is het maar een uur van tevoren. Aan de balie staan en vragen wordt daar niet gewaardeerd.

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-19 14:05

rondreis in het middenstuk zeg maar. beginnen in osaka en eindigen in tokyo.

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-06-19 13:55

Ik heb een volledige PDF geschreven voor first time travelers over general Japan en Tokyo. Kan ik naar je sturen als je wilt :)

Ondertussen is er in de community redelijk wat op hef over het feit dat Kim K een trademark heeft ingediend om het woord 'kimono' eigen te maken. De hele Japanse community (en kimono community) is hier boos over, want het product wat ze hiermee gaat verkopen/promoten heeft werkelijk niks te maken met een traditie en erfgoed symbool van de Japanse cultuur. Ik word soms zo moedeloos van mensen :+

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 13:57

Oeh Japan!!
Ik ben in mei geweest, zal vanavond nog even uitgebreider reageren. Altijd leuk om ervaringen van andere te lezen en tips te kunnen delen :j

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:16

Voorlopig gaan wij niet denk ik.. zitten aan de schoolvakanties vast :=

Oehlala
Berichten: 4294
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: On my horse!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-19 14:33

Courses schreef:
Ik heb een volledige PDF geschreven voor first time travelers over general Japan en Tokyo. Kan ik naar je sturen als je wilt :)

Ondertussen is er in de community redelijk wat op hef over het feit dat Kim K een trademark heeft ingediend om het woord 'kimono' eigen te maken. De hele Japanse community (en kimono community) is hier boos over, want het product wat ze hiermee gaat verkopen/promoten heeft werkelijk niks te maken met een traditie en erfgoed symbool van de Japanse cultuur. Ik word soms zo moedeloos van mensen :+



ja graag!

tja mensen met geld denken wel vaker dat ze vanalles kunnen maken helaas. :(

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-06-19 07:03

Als je mij per PB even je mail toestuurt zorg ik dat 'ie naar je toe komt :)

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:11

Ik ga waarschijnlijk in November een paar dagen naar Japan *\o/* Zal dan voor werk die kant op moeten :D

Insta: yl_aerial

savieralover
Berichten: 1700
Geregistreerd: 23-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-19 14:14

Ik ben in mei 2 weken in japan geweest en heb nu heimwee naar japan. dus ga in oktober nog maar een weekje naar tokyo om de duur naar een langere vakantie in japan iets dragelijker te maken :') Deze vrije week had ik toevallig al staan dus dat er maar van gemaakt _O-

Some days just pass by and some days are unforgettable. We can’t choose the reason why but we can choose what to do from the day after. So with that hope, with that determination. Let’s make tomorrow a brighter and better day

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-19 21:03

Schopje :=

We willen in februari/maart een week of 3 naar Japan. Mijn man wilt Tokyo graag zien, ben niet bekend met Japan maar het lijkt me dat 3 weken in dezelfde stad nogal lang is. := Wat zijn nog andere leuke plaatsen? Ik zou graag iets meer in de natuur willen na Tokyo.

Courses zou je me die pdf kunnen sturen? Klinkt handig!

Nachtlampje
Berichten: 4518
Geregistreerd: 22-09-10
Woonplaats: Nijmegen omgeving

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:18

Tokyo kun je met veel plezier eindeloos in rondbrengen, maar met een week heb je al heel wat gehad. Daarna zou je bijvoorbeeld mt Fuji kunnen bezoeken of de Japanse alpen rondom Matsumoto.

Of je neemt de bullettrain naar Kyoto en bezoekt daar tempels en natuurparken zoals mount hiei

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:22

Wij deden in 3 weken drie steden aan. Een week Tokyo, een week Nagoya ( :+: ) en een week Osaka. Vanuit die drie steden hebben we ook weer andere plekken bezocht :j

Moon_light94
Berichten: 3425
Geregistreerd: 10-03-10

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:29

Ik vond het eiland Hokkaido ook erg mooi! Maar dat is in Februari/Maart denk ik nog wel echt koud/veel sneeuw.
Ik ben daar in Daisetuzan geweest (is een natuurpark) en zelfs in Mei lag daar echt nog veel sneeuw. Wel echt onwijs mooi!

Ikzelf vond Tokyo dus echt tegenvallen. Kyoto vond ik veel leuker, net als Matsumoto, Takayama en Koyasan. Koyasan ben je in een dag doorheen hoor, daar niet van, maar wel erg leuk! Oh en Hiroshima is ook een aanrader! Goed te bezoeken vanuit Osaka.

Anoniem

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-19 09:38

Nu wil ik naar Nagoya verdorie _O- eens kijken of ik mn man zo ver kan krijgen dat we van de winter even een week gaan ofzo :+

Courses
Berichten: 9933
Geregistreerd: 15-04-08
Woonplaats: Gotham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-07-19 16:14

Anthea schreef:
Schopje :=

We willen in februari/maart een week of 3 naar Japan. Mijn man wilt Tokyo graag zien, ben niet bekend met Japan maar het lijkt me dat 3 weken in dezelfde stad nogal lang is. := Wat zijn nog andere leuke plaatsen? Ik zou graag iets meer in de natuur willen na Tokyo.

Courses zou je me die pdf kunnen sturen? Klinkt handig!


Stuur me per PB even je mailadres :)

Tibamar
Berichten: 8365
Geregistreerd: 06-08-04
Woonplaats: Drenthe

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 15:53

Qua natuur vond ik omgeving Matsumoto en Magome/Tsumago echt leuk...had ik wel langer willen blijven. Ook in Yudanaka geweest..noordelijk daarvan leek me ook geweldig.

Ook wel bij Hakone geweest..wel mooi maar erg toeristisch...

Kyoto en omgeving vond ik mooi

Eilanden bij kust bij hiroshima iets van gezien had ik ook nog wel verder willen kijken.

Hokkaido lijkt me erg gaaf

Tokyo vond ik ook niet zo...gaaf om eens zo'n metropool te zien en echt mooie dingen te zien..hou niet van drukke steden maar trok deze stad wel..het was wel relaxed..maar zou er niet weer heen hoeven..in tegenstelling tot Kyoto..

Willemiens
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 08:21

Schopje!

Ik ga in 2020 pas heen, met de Olympische spelen in Tokyo.
Daar wil ik het openingsfeest en sluitfeest en dressuur zien, en voorderest rondreizen.
Ik ga totaal 3 weken en ben erg benieuwd naar tips!

Ben nu alles al een beetje aan het boeken namelijk ivm de prijzen die straks omhoog gaan schieten :+

Tomorrow
Berichten: 956
Geregistreerd: 12-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 09:55

Willemiens schreef:
Schopje!

Ik ga in 2020 pas heen, met de Olympische spelen in Tokyo.
Daar wil ik het openingsfeest en sluitfeest en dressuur zien, en voorderest rondreizen.
Ik ga totaal 3 weken en ben erg benieuwd naar tips!

Ben nu alles al een beetje aan het boeken namelijk ivm de prijzen die straks omhoog gaan schieten :+

Wat leuk! Ik ga samen met een vriendin ook 3 weken naar Japan en de OS in Tokyo volgend jaar!
Wij hebben kaartjes voor de Special en Freestyle van de dressuur en springen de team finale.

Wat heb jij al geboekt en voor planning voor het reizen?

xU_Blinghx
Berichten: 1780
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 10:01


Insta: yl_aerial

Willemiens
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:31

Tomorrow schreef:
Willemiens schreef:
Schopje!

Ik ga in 2020 pas heen, met de Olympische spelen in Tokyo.
Daar wil ik het openingsfeest en sluitfeest en dressuur zien, en voorderest rondreizen.
Ik ga totaal 3 weken en ben erg benieuwd naar tips!

Ben nu alles al een beetje aan het boeken namelijk ivm de prijzen die straks omhoog gaan schieten :+

Wat leuk! Ik ga samen met een vriendin ook 3 weken naar Japan en de OS in Tokyo volgend jaar!
Wij hebben kaartjes voor de Special en Freestyle van de dressuur en springen de team finale.

Wat heb jij al geboekt en voor planning voor het reizen?

Ik heb nog helemaal niets geboekt haha! Hebben jullie een combi reis of de kaarten los besteld?

Willemiens
Berichten: 931
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Japan 2019: 行くぞ!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-19 12:51

Vliegticket heb ik overigens wel geboekt, ik vertrek 22 juli en 12 augustus weer terug!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Myrthe1, Nalonyda, secricible, shaddy82, Sizzle, StonedRomy en 77 bezoekers