De allerbeste tips voor een lang weekend Wenen!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Doubtless
Berichten: 8463
Geregistreerd: 29-12-10

De allerbeste tips voor een lang weekend Wenen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-18 19:07

Vriendlief en ik zijn van plan volgend jaar naar Duitsland of Oostenrijk te verhuizen. Er staan daarom wat city trips op de planning, om uit te zoeken waar we wel en niet willen wonen. Wenen staat eind oktober op de planning! Ik ben daarom op zoek naar de allerbeste tips voor een lang weekend Wenen :D

Wij hebben allebei geen specifieke interesse in prinses Sissi, paleizen bezoeken of een hop-on hop-off bus. Ik ben meer op zoek naar de leukste restaurants, toffe bars, where to’s voor de zaterdagavond/nacht, hiking trips, mountainbike routes, wijnproeverijen, gezellige marktjes... De dingen die we thuis/in Nederland ook doen :9k

Wie kan me helpen?

      Sometimes the things you cannot change end up changing you.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 23:16

Een schopje. Een vriendin en ik gaan in juli naar Wenen en hebben ongeveer de zelfde interesses als TS heeft!

Anoniet
Berichten: 1723
Geregistreerd: 27-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 20:54

Als je van bier houdt: Mel’s Craft Beer and Diner. Zit op een plek waar je geen speciaalbiercafé zou verwachten, maar daar staan echt te gekke dingen op de kaart :D
Wij vonden ook nog een superleuk parkje waar de locals chillen met zelf meegebracht eten en drinken, maar daar zou ik je de weg niet heen kunnen wijzen, was echt zo’n ding waar je zomaar op stuitte zeg maar.

Tegenover het Novotel Suites hotel zit een goed ontbijttentje, wij zaten in dat hotel maar vonden het ontbijt echt megaduur en het zag er totaal niet lekker uit, dus hebben lekker bij de buren ontbeten.

Ik raad sowieso aan om een ov dag- of meerdagenkaartje te kopen. Wenen is mega groot, dus als je echt veel wilt zien en doen is het wel zo makkelijk dat je overal gewoon de metro naartoe kunt pakken. Was helemaal niet duur ook.

Floko
Berichten: 407
Geregistreerd: 31-10-18

Re: De allerbeste tips voor een lang weekend Wenen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-19 23:11

Het Schweizerhaus. Biertuin achtig restaurant. We zijn er een paar jaar geleden geweest en toen waren er voornamelijk locals. Ook echt lokaal eten, drinken en eigen manier van bestellen en afrekenen. Het zit in een soort pretpark, sowieso ook leuk om rond te kijken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dallista, L_iek, lukka63 en 152 bezoekers