Canada

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Picopico
Berichten: 865
Geregistreerd: 10-05-22

Canada

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-23 20:31

Ik zag dat er nog geen topic was voor dit jaar :D

Ik ben er nu over uit dat ik deze zomer toch naar Canada ga. Het wordt wederom Prince Edward Island, daar heb ik familie wonen (verblijf is dus gratis :P ).

Dit wordt de 8e keer in Canada en de 6e keer PEI. New Brunswick en Nova Scotia heb ik uiteraard ook gezien. Verder ben ik 1x in Alberta geweest en toen ik heel klein was bij de Niagara watervallen.
Deze keer zou ik wel naar Newfoundland willen :)

Zijn er meer bokkers die dit jaar naar Canada gaan of zelfs al zijn geweest? Waar gaan/gingen jullie naar toe?

Deel hier je avonturen!
Laatst bijgewerkt door Firelight op 28-12-23 16:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Topictitel aangepast


Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 08:59

Ik ben vorig jaar met mijn ouders in het oosten geweest, Ontario & Quebec. We zijn gestart in Toronto, omhoog gereisd naar Brockville, Quebec en Tadoussac en daarna via Ottawa, Algonquin en Manitoulin Island naar de Niagara Falls. Was een fantastische reis <3

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

_kimm
Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 18:35

Oeh ik meld me ook! Toevallig van het weekend geboekt na heel lang getwijfeld te hebben. Niet om de reis maar wel om het bedrag wat ik kwijt ben maar als het goed is wordt het een ervaring om nooit te vergeten. Dus toch de stap gewaagd.

Dit rondje ga ik doen:
[ img ]

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 09:11

Vrijdag vlieg ik voor het eerst naar Canada. Iemand nog laatste leuke of handige tips? Wij beginnen in Vancouver, Vancouver island, whistler en daarna richting Jasper om te eindigen in Calgary. :D

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:23

Gaaf! Ik ben er zelf nog niet geweest, dus echte tips heb ik nog niet (afgezien van het standaard natuurlijk). Ga je ook walvissen spotten op Vancouver Island?

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

_kimm
Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:24

Ik ben er ook nog niet geweest dus kan geen tips geven. Ik wil je wel alvast een hele fijne reis wensen! En zeker laten weten wat de aanrader zijn.

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:45

Leuk een Canada topic!

Ik ga in juli 3 weken alleen naar Oost-Canada op vakantie. Wordt mijn eerste keer, dus ben heel benieuwd wat ik kan verwachten :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:50

roosjenat schreef:
Leuk een Canada topic!

Ik ga in juli 3 weken alleen naar Oost-Canada op vakantie. Wordt mijn eerste keer, dus ben heel benieuwd wat ik kan verwachten :D

Tof! Welk deel van het Oosten ga je bezoeken?

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:57

Marjo schreef:
roosjenat schreef:
Leuk een Canada topic!

Ik ga in juli 3 weken alleen naar Oost-Canada op vakantie. Wordt mijn eerste keer, dus ben heel benieuwd wat ik kan verwachten :D

Tof! Welk deel van het Oosten ga je bezoeken?


Onderstaande route heb ik uitgestippeld:

[ img ]

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:35

Galeo schreef:
Vrijdag vlieg ik voor het eerst naar Canada. Iemand nog laatste leuke of handige tips? Wij beginnen in Vancouver, Vancouver island, whistler en daarna richting Jasper om te eindigen in Calgary. :D


Ligt eraan wat je gaat en wil doen! Het is een redelijk goed seizoen om hier te zijn - nog niet teveel mensen ;) , al kan het weer nog wat wisselvallig zijn. Vandaag is het bijvoorbeeld 25 graden, maar donderdag maar 10! Houdt er rekening mee dat de beren (zeker die met jonge) net uit hun winterslaap komen en daardoor misschien iets "aggressiever" kunnen zijn. Ook zijn veel plekken nog best in winter-omstandigheden (al kan dat snel veranderen), dus mogelijk is niet alles al sneeuw en ijs vrij. Hoeft op zich niet erg te zijn, maar soms kan het je verbazen! Ik weet niet of je er nog bent de 22ste, maar dan is het hier Victoria day (lang weekend) en het kan dan behoorlijk druk zijn overal (mocht je geen accomodaties op voorhand hebben vast gelegd). Mensen hebben hier heel weinig vrij, dus van lange weekenden wordt ontzettend goed gebruik gemaakt!

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:44

roosjenat schreef:
Marjo schreef:
Tof! Welk deel van het Oosten ga je bezoeken?


Onderstaande route heb ik uitgestippeld:

[ [url=m/TrQZAo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ah wat leuk! Dit is bijna een kopie van onze route afgelopen herfst! Wij zijn nog verder omhoog gegaan naar Tadoussac, verder is hij bijna identiek :)

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

Galeo
Berichten: 860
Geregistreerd: 30-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:54

Oshaa schreef:
Galeo schreef:
Vrijdag vlieg ik voor het eerst naar Canada. Iemand nog laatste leuke of handige tips? Wij beginnen in Vancouver, Vancouver island, whistler en daarna richting Jasper om te eindigen in Calgary. :D


Ligt eraan wat je gaat en wil doen! Het is een redelijk goed seizoen om hier te zijn - nog niet teveel mensen ;) , al kan het weer nog wat wisselvallig zijn. Vandaag is het bijvoorbeeld 25 graden, maar donderdag maar 10! Houdt er rekening mee dat de beren (zeker die met jonge) net uit hun winterslaap komen en daardoor misschien iets "aggressiever" kunnen zijn. Ook zijn veel plekken nog best in winter-omstandigheden (al kan dat snel veranderen), dus mogelijk is niet alles al sneeuw en ijs vrij. Hoeft op zich niet erg te zijn, maar soms kan het je verbazen! Ik weet niet of je er nog bent de 22ste, maar dan is het hier Victoria day (lang weekend) en het kan dan behoorlijk druk zijn overal (mocht je geen accomodaties op voorhand hebben vast gelegd). Mensen hebben hier heel weinig vrij, dus van lange weekenden wordt ontzettend goed gebruik gemaakt!


We zagen die 25 graden al staan idd, we nemen voor alle weeromstandigheden kleding mee! Om de beren maak ik mij nog het drukst om voor de hele reis. We gaan beerspray kopen en ik heb 100 keer gelezen wat je bij welke beer moet doen haha.

Al onze accomodaties zijn al geboekt dus dat komt goed met Victoria day. :)


@Marja , ja de boottocht staat al gepland!
@Kim , Bedankt!

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:58

Marjo schreef:
Ah wat leuk! Dit is bijna een kopie van onze route afgelopen herfst! Wij zijn nog verder omhoog gegaan naar Tadoussac, verder is hij bijna identiek :)



Oh echt? Wat grappig haha! Hebben jullie nog leuke tips voor activiteiten onderweg?

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Faringo
Berichten: 8106
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:23

Ik meld me ook!

Ik vertrek samen met een vriendin half juni naar Canada. Rijden in 22 dagen van Calgary naar Vancouver via Banff, Field, Jasper, Clearwater, Whistler, Campbell river, Tofino, Victoria. 4 excursies (wildlife en helikoptervlucht + hike) zijn geboekt en de shuttle bus naar Moraine Lake en Lake Louise. Verder zullen we vooral veel wandelen en ter plaatse nog wel wat dingen reserveren (raften , kanoën enz.). Ben erg benieuwd naar jullie reizen.

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:38

roosjenat schreef:
Marjo schreef:
Ah wat leuk! Dit is bijna een kopie van onze route afgelopen herfst! Wij zijn nog verder omhoog gegaan naar Tadoussac, verder is hij bijna identiek :)


Oh echt? Wat grappig haha! Hebben jullie nog leuke tips voor activiteiten onderweg?


Het ligt er een beetje aan wat je allemaal wil. Ben je echt een stadsmens of juist niet? Ik zou Quebec City zeker niet overslaan, het ouderwetse gedeelte van de binnenstad rond Chateau Frontenac is echt heel mooi en geeft een Frans gevoel.

Wij hebben in Tadoussac nog walvissen gespot, als het goed is kun je ook zo'n excursie boeken vanuit Quebec City
Wij hebben ook nog een extra lus over Manitoulin Island gedaan, daar zitten nog reservaten en communities van de First Nations. Dat was echt heel tof om mee te maken. Kan zijn dat dit te ver weg is van je route trouwens :)

Bij Niagara Falls zeker blijven tot het donker wordt voor het vuurwerk en het verlichten van de Falls, dat is ontzettend mooi.

Wanneer ben je in Algonquin? Die viel voor ons enorm tegen omdat het er stervend druk was, wij waren in het weekend daar.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:30

Marjo: ik vind eingelijk alles wel leuk haha! Zowel natuur als de stad.

Manitoulin Island klinkt erg leuk! Kan de route altijd nog wat aanpassen dus ga mij daar eens in verdiepen.

Walvissen spotten heb ik afgelopen jaar ook in IJsland gedaan, toen maar 1 gezien. Dus dat is nog wel voor herhaling vatbaar.

Niagara Falls heb ik een super deluxe hotel geboekt met uitzicht op de Niagara Falls. Wilde één speciaal hotel boeken en dat is die geworden. Daar kijk ik ook echt wel het meest naar uit <3

Algonquin park staat ook gepland in het weekend, dus dat is nog wel even om iets naar te kijken. Als is je alleen bent het misschien ook wel even fijn om het wat drukker te hebben.

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:35

Oh zeker, alleen was het bij ons zo druk dat het park gesloten werd, je hebt namelijk toegangspassen nodig (of een reservering op een camping). En dat betekende overvolle parkeerplaatsen bij de wandelroutes en file wandelen... hadden wij niet zo zin in dus hebben we een dagje bij de camper gezeten. In de omgeving van Algonquin zitten nog meer parken die ook echt de moeite waard zijn namelijk.

Op Manitoulin Island zijn we bij M'Chigeeng geweest in het Ojibwe Cultural Centre. Daar hebben we een fantastische rondleiding gehad en de mevrouw heeft ons veel verteld over cultuur en de kunst die ze maken. Ook nog zelf armbandjes gevlochten. Was allemaal gratis, een donatie wordt dan wel enorm op prijs gesteld.

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

roosjenat
Berichten: 1485
Geregistreerd: 19-05-13
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:42

Marjo schreef:
Oh zeker, alleen was het bij ons zo druk dat het park gesloten werd, je hebt namelijk toegangspassen nodig (of een reservering op een camping). En dat betekende overvolle parkeerplaatsen bij de wandelroutes en file wandelen... hadden wij niet zo zin in dus hebben we een dagje bij de camper gezeten. In de omgeving van Algonquin zitten nog meer parken die ook echt de moeite waard zijn namelijk.

Op Manitoulin Island zijn we bij M'Chigeeng geweest in het Ojibwe Cultural Centre. Daar hebben we een fantastische rondleiding gehad en de mevrouw heeft ons veel verteld over cultuur en de kunst die ze maken. Ook nog zelf armbandjes gevlochten. Was allemaal gratis, een donatie wordt dan wel enorm op prijs gesteld.



Nee dat is wel iets te druk haha. Bedankt voor de tip, dan kijk ik voor daar nog even naar plan B. :D

Bmh's Miley |Bixie | BB + 12 | B+14 | L1+11| L2+12 | M1+20 | M2+11 | Z1+0 dressuur

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:55

Parken die redelijk in de buurt vd stad zitten (Canadese redelijkheids normen) zijn in de weekenden idd altijd extreem druk! Wij wonen 10 min van Golden Ears provincial park en vermijden die op weekenddagen.

Wel iets om op te leten is idd de reserveringssystemen. Voor de BC gangers - enkele vd populaire (Joffre, Garibaldi en Golden Ears) werken sinds 2 jaar met toegangspassen (voor auto of bij Joffre per persoon). Deze zijn gratis maar moet je wel reserveren online (al zijn de meeste in mei nog vrij toegankelijk). Niet iedereen is hiervan op de hoogte, ook omdat het nog een experiment is. Vorig jaar was het het weekend nadat het pas systeem eindigde (half september) heel duidelijk waarom ze er waren!



Galeo schreef:
We zagen die 25 graden al staan idd, we nemen voor alle weeromstandigheden kleding mee! Om de beren maak ik mij nog het drukst om voor de hele reis. We gaan beerspray kopen en ik heb 100 keer gelezen wat je bij welke beer moet doen haha.

Al onze accomodaties zijn al geboekt dus dat komt goed met Victoria day. :)


@Marja , ja de boottocht staat al gepland!
@Kim , Bedankt!


Komt goed met de beren! Met gezond verstand kom je al heel ver. 1 vd weinige aanvallen hier in de buurt vorig jaar was op een meisje die van haar ouders een beer moest voeren voor de foto... de kans dat er iets gebeurd is echt heel klein en kan je verder verkleinen door op de populairdere paden te blijven en idd berenspray heel makkelijk bereikbaar te hebben (wel op letten dat je niet met de wind naar je toe sprayed mocht het nodig zijn). Als je op de rustigere paden komt, zorg dan dat je geluid maakt (praten is oké). Het grootste probleem is als je ze laat schrikken.

En mocht je het geluk hebben een cougar tegen te komen, ook daar werkt berenspray bij (als ze je aanvallen, wat vrijwel niet voorkomt!).

Marjo
Berichten: 37145
Geregistreerd: 04-02-06
Woonplaats: Velaris, City of Starlight

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:05

Op Manitoulin Island raakten we in gesprek met een Canadees, en die had nog nooit last gehad van de beren. Wel van de elanden :+ Die was al eens flink achtervolgd door een eland die een kalf bij zich had :=

    Sometimes, being lost is not knowing how to get from where we are to where we want to be, where we need to be. -Evan Buckley, 9-1-1

MB-Shots: Fotografie van mens & dier || Mijn fotografiejaar 2023
Bookstagram || Goodreads

_kimm
Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Re: Canada 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:15

Ik krijg net mail dat mn reis helaas geannuleerd is. Ik val natuurlijk ontzettend. Nu maar op zoek naar i4ts anders. Maar ik ben bang dat ik niet meer zo'n perfecte reis tegen ga komen in de zomervakantie dus misschien stel ik het een jaar uit.

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 17:24

_kimm schreef:
Ik krijg net mail dat mn reis helaas geannuleerd is. Ik val natuurlijk ontzettend. Nu maar op zoek naar i4ts anders. Maar ik ben bang dat ik niet meer zo'n perfecte reis tegen ga komen in de zomervakantie dus misschien stel ik het een jaar uit.


Wat jammer! Was het een groepsreis? Het rondje dat je liet zien is ook goed "alleen" (niet georganiseerd) te doen, maar misschien wil je dat niet.

Hier in Vancouver gaan we richting de eerste hittegolf van het seizoen (een groot deel van BC en ook Alberta gaan die kant op). Beetje overdreven zo vroeg in het jaar :+

_kimm
Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:04

Oshaa schreef:
_kimm schreef:
Ik krijg net mail dat mn reis helaas geannuleerd is. Ik val natuurlijk ontzettend. Nu maar op zoek naar i4ts anders. Maar ik ben bang dat ik niet meer zo'n perfecte reis tegen ga komen in de zomervakantie dus misschien stel ik het een jaar uit.


Wat jammer! Was het een groepsreis? Het rondje dat je liet zien is ook goed "alleen" (niet georganiseerd) te doen, maar misschien wil je dat niet.

Hier in Vancouver gaan we richting de eerste hittegolf van het seizoen (een groot deel van BC en ook Alberta gaan die kant op). Beetje overdreven zo vroeg in het jaar :+


Ik moet even gaan bedenken wat ik wil. Dit zou de eerste keer vakantie worden buiten Europa en vond dan een georganiseerde groepsreis wel erg makkelijk. Misschien dat alleen gaan toch een optie is..

Oshaa
Berichten: 1041
Geregistreerd: 19-09-14
Woonplaats: Maple Ridge, Canada

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 18:53

_kimm schreef:
Ik moet even gaan bedenken wat ik wil. Dit zou de eerste keer vakantie worden buiten Europa en vond dan een georganiseerde groepsreis wel erg makkelijk. Misschien dat alleen gaan toch een optie is..


Geen idee of dit een optie qua budget / data zou zijn:

https://beyondborders.be/canada/

Mijn man heeft reizen voor ze begeleid en het zit altijd wel heel goed in elkaar. Lijkt een beetje qua route op wat je ging doen.

_kimm
Berichten: 1760
Geregistreerd: 27-02-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 19:31

Oshaa schreef:
_kimm schreef:
Ik moet even gaan bedenken wat ik wil. Dit zou de eerste keer vakantie worden buiten Europa en vond dan een georganiseerde groepsreis wel erg makkelijk. Misschien dat alleen gaan toch een optie is..


Geen idee of dit een optie qua budget / data zou zijn:

https://beyondborders.be/canada/

Mijn man heeft reizen voor ze begeleid en het zit altijd wel heel goed in elkaar. Lijkt een beetje qua route op wat je ging doen.


Deze ziet er gaaf uit. Helaas is de eerste reis al vol en lukt de tweede reis niet omdat ik dan alweer moet werken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: venga en 6 bezoekers