USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-19 15:57

Tioga is gewoon goed Danique, niks mis mee. Maar ik zou met hen ook goed afspreken wat je wel of niet wilt :-) Zij boeken je in elk geval niet op 200 kilometer van een nationaal park.

Purny, jij hebt met je tante volgens mij niet de bekende route in het westen langs nationale parken gedaan. Daar zijn hotels vaak maanden vooraf al volgeboekt. Dan heb je dus kans dat je op 50 kilometer van de plek zit waar je wilt zitten of je betaalt 300 dollar voor een kamer die je vooraf voor 100 dollar had kunnen boeken.

En sommige mensen willen gewoon graag vooraf hotels selecteren op een aantal criteria. Voor ons is dat bijvoorbeeld wel belangrijk. Plus plannen en boeken is een heel groot deel van onze voorpret. Zoals jij reist, vind ik er niks aan :-)

Webshop - digital art: MoTekent


MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-19 11:48

Florida, Miami dus, zal in augustus absoluut veel zon hebben, maar ook bijna dagelijks een flinke stortbui. Het is er dan ook heel benauwd. Los Angeles is een enorme stad, meer een provincie bijna, zonzeker in augustus en niet te heet door de zeewind en drogere lucht. San Diego vind ik zelf veel leuker trouwens dan LA.

Een goedkoop hotel in een van die steden zal niet meevallen. Als ik de keus had, huurde ik een auto en deed Highway 1 van SFO naar San Diego. Maar ik weet niet hoeveel dagen je hebt?

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:43

Lancaster, PA voor Amish belevenis.

En geloof me, je ziet meer en hebt meer vakantie als je wel van tevoren een route maakt en een planning van wat je zeker wilt zien en doen. Dan kan je dus ook gewoon hotels vastleggen en relaxt de route gaan rijden. Ben je ergens eens wat langer, doe dan gewoon eens dagelijkse dingen als boodschappen, een keer boek lezen, een tour maken tussen verschillende plekken. In hotels kan je vaak leuke folders vinden en tips krijgen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:58

Dan heb je echt niet de moeite genomen Purny. Ik merk weleens meer dat jullie op een totaal andere manier vakantie vierden dan velen die ik ken. Wij zijn twee keer in Lancaster geweest en als je de moeite doet om eens een uurtje of twee in de omgeving rond te toeren, zeker op de kleinere binnenwegen, kom je heel wat koetsjes met Amish tegen en zie je ook veel Amish op het land aan het werk.

Bovendien staan zelfs bij Walmart koetsjes geparkeerd en kom je er Amish tegen in de winkel. Bij ons op de camping kwamen ze bijna elke dag met een koetsje taarten, eieren en brood verkopen. En we zijn zelf naar het Amish Farm & House geweest, waar je heel veel informatie krijg en rond mag kijken in een typisch Amish huis.

Het ligt dus echt aan jullie hoor. Er is genoeg te zien en zeker in de omgeving, bijvoorbeeld in de dorpen Bird in Hand, Ephrata en Intercourse (ja, zo heet het echt) is heel veel Amish-tourisme. Koetsentochtjes, winkeltjes, restaurantjes.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:35

Hij zal dat moeten aangeven op een ESTA-aanvraag en die zal daardoor geweigerd worden. Dus kan hij beter meteen een visum aanvragen en dan zal hij op in een gesprek moeten toelichten wat er gebeurd is. Dat wordt dan beoordeeld.

Niet naar waarheid antwoorden bij ESTA of visumaamvraag kan je duur komen staan. Je zal nooit meer worden toegelaten.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:30

Eh ... wie heeft er gezegd dat hij moet liegen op zijn ESTA? Ik niet hoor!

In dit geval altijd een visum regelen voor je een ticket boekt. Heel simpel. Dat visum is dan wel vaak voor meerdere jaren geldig.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:57

Dat is zijn enige legale kans.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-19 16:53


Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:54

Volgens mij heb ik je ooit nog gewezen op die under-age pakketten, Yasmine, lang geleden :-) We gaan al even mee als USA-liefhebbers :-)

De Duitse versie is USA-reisen.de Bij hun Alamo-boekingen zit een Underage-pakket met mooie prijzen en voorwaarden. De verzekerinen zijn in principe gewoon allemaal all-in.

https://www.usareisen.de/mietwagen/alam ... rtung.html

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 12:29

Oeps, niet eens gezien dat het over Canada ging :-)

Ha, in die tijd gingen wij nog een of twee keer per jaar naar de USA. Dat is wel een stuk minder geworden. Met twee huizen, Nederland en Spanje, leveren we wel een stukje in op reistijd en -budget, maar we genieten weer van hele andere dingen.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-19 20:59

Toch een pittige nasleep nog Katja, probeer gewoon lekker rustig aan te doen daar en te genieten van wat je wel kan. Grote hoed op tegen de zon!

Spekkie, ik ga even wat tips geven voor je route, hoewel je vast al veel gehoord hebt op het AA-forum, want het ziet er al heel goed uit!

Mijn eerste tip: kan je de reis omdraaien? Dat geeft je veel meer kans op dat de Tioga Pass open is en je dus wel de mooiste route tussen Las Vegas en Yosemite kan nemen. Je komt dan ook niet op Memorial Day aan in een ongetwijfeld bomvol Yosemite. Ik zou dat serieus overwegen, met name ook omdat je dan eerder in Joshua Tree NP park bent, wat in het voorjaar prettiger is dan al meer richting zomer.

Verder zou ik zeker 2 nachten Page doen plus een nacht Monument Valley. Als je niet echt uitgebreid wilt hiken kan je een nacht weghalen bij Bryce of de Grand Canyon.

Tussen Kingman en Joshua Tree zou ik zeker via Oatman rijden. Wellicht zou je van de Grand Canyon niet in Kingman kunnen overnachten, maar in Needles of Laughlin. Dat is goed te doen op één dag.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 09:59

Spekkie: twee uitgebreide reacties achtergelaten op het AA-forum. Als je wil zet ik ze hier ook nog wel een keer?

Vergeet Arches en Capitol Reef, die bewaar je voor een volgende reis, veel te weinig tijd voor nu en heel veel mijlen om. Ik boek bijna alles via Booking.com, heb ook in een topic op AA veel tips daarvoor gegeven. Succes!!

@Milka: vliegen is de veiligste vorm van vervoer, maar ik snap je wel. Succes!!

Spekkie: ik kijk altijd bij AutoEurope.nl welke maatschappijen de goedkoopste tarieven hebben voor de auto die wil willen en boek dan vaak rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Gebruik eventueel je ANWB-kortingscode, 504224 (altijd geldig bij Hertz). AutoEurope vind ik trouwens ook een prettig bedrijf om bij te huren. Altijd gratis annuleerbaar als je nog een mooiere prijs vindt later :-)

Voor ons komen Hertz en Avis vaak goed uit de bus. Let op: jullie huren in Californië en daar is de tweede bestuurder wettelijk gezien sowieso gratis meeverzekerd.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 14:30

Eens met Katja, veel te veel risico op orkanen en het gevoel dat je in een broeikas zit.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:42

Daphx, waar heb je dit rondje op gebaseerd? Ik mis echt alle logica. Yosemite overslaan, 2 nachten in Bishop (is niks te doen?), een hele grote omweg naar Phoenix (wat ga je daar doen?).

Waarom een overnachting in Santa Maria en niet een mooie kustplaats op Highway 1?

Williams voor de Grand Canyon??

Eens trouwens met Ceetje: mei vanuit Las Vegas is heerlijk. Mijn favoriete maand voor het zuidwesten!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 17:50

Daphx93. Geef eens aan wat jullie willen zien, welke dagen jullie gaan en we kunnen er misschien een route van brouwen. Dit is echt een rondje doelloos rondtoeren op het eerste gezicht.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 18:48

Ik zou sowieso een week te kort vinden, zeker voor Californië. Eer je gewend bent aan het tijdverschil, kan je weer naar huis.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 19:44

Nadir schreef:
Ik lees nergens dat het maar een week is?



Er vragen twee mensen naar Florida. NYC2B wil een wek naar Miami en BlueMilk twijfelt tussen Florida en California. En daar reageren we door elkaar op, geloof ik.

OK, zomer: California! Maar niet voor een week dus NYC2B. Zonnig in de zomer? Spanje, als je maar een weekje hebt.

September? Ook het westen, vind ik. Het noordoosten is op z'n mooist in oktober.
Laatst bijgewerkt door MoniqueT op 28-02-19 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:24

Voor mij als natuurliefhebber 100 procent Californië. En zeker ook San Francisco, Highway 1. Bosbranden kan je ontwijken, orkanen niet.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 20:42

Encore is echt top!

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-19 19:57

Dizzy505 schreef:
Een vraagje voor de gene die al vaker in de USA hebben gereisd. Welk formaat koffer word over het algemeen aangehouden voor handbagage?
Ik moet namelijk nog een nieuwe koffer kopen voor ik vertrek :j


Elke luchtvaartmaatschappij heeft de toegestane maten én het gewicht van de handbagage op de site staan. Vaak mag een extra item (cameratas, handtas, paraplu o.i.d.) extra mee. En als je koffers koopt staat er eigenlijk altijd bij dat ze geschikt zijn als handbagage (cabin).

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:37

Wij gebruiken in onze MIFI al een aantal jaren kaarten van ThreeUK. Ik koop ze via eBay, data-only kaarten. Geschikt voor elk simlockvrij toestel, ook MIFI. Ik heb ze met 24GB data, waar je 2 jaar mee kan doen. Heerlijk als je veel blogt en foto's plaatst, zoals wij altijd doen. Deze is geschikt voor 71 landen, waaronder de USA.

https://www.ebay.nl/itm/Three-3G-4G-Mob ... SweedcrfgN

Er zijn er ook voor rond de 30 euro met 12GB, maar let wel op uit welk land ze komen. Ik bestel ze alleen binnen Europa om extra douanekosten te voorkomen. Bij verkopers uit de Verenigde Staten loop je dat risico altijd. De link hierboven was in ons geval veilig.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 19:59

Hou het vaag. Ik heb voor vrienden die op een proefboerderij werken (dierenfarmacie) al diverse keren ESTA aangevraagd. Gewoon de naam van het bedrijf opgegeven en als beroep ´technician´. Kan van alles zijn, ze hebben er nooit vragen over gehad. Vragen ze wel wat, dan werk je er op de administratie, niet met de dieren.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:20

Spekkie, je hebt ook gelijk. Blijkbaar krijg je hooguit een korte extra controle.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-19 09:00

Er schijnen in elk geval weer genoeg stormen te zijn. Vrienden van ons wonen in de Ozarks en zitten al de hele nacht in de schuilkelder. Vlak bij hen is het een ravage. Ik vind het vreselijk.

Webshop - digital art: MoTekent

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-19 09:08

Ik heb er twee, een gekocht en de andere gekregen toen een medewerker van AT&T die van ons niet aan de gang kreeg met hun kaart. Haalde hij zo thuis uit de keukenla, met kaart erin. Die heb ik later zelf simlockvrij gekregen met een code.
m
De een is een ZTE (die van AT&T), de andere een Huawei. Allebei prima hoor. Ik denk dat de Huawei wat makkelijker is wat betreft instellingen. Die van ons is al oud, maar dit is de opvolger:

https://mifiwinkel.nl/products/huawei-e5573-2

Wij betaalden destijds (2014) meer dan het dubbele voor die MIFI! Die kaarten hierboven in de quote zijn echt ideaal!

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, chantal_bel, DotBot, Eliana, Fellow, Larissa123, lizy29, MyWishMax, naomi_mickey, ogidni, Sanet, Swift, Vecar en 64 bezoekers