USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 09:07

Van St Augustine krijg je geen spijt. Ik vond het een erg leuk en interessant stadje.


Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:06

Sla ook Mount Reinier niet over, zo mooi en prachtige hikes. Ik weet niet hoe lang je wil gaan, maar in het noordwesten is meer dan genoeg te zien, eventueel stuk Oregon meepakken. Columbia River gorge ( niet in het weekend , veel te druk) en Painted Hills *\o/*

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:51

Succes met de keuze.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:49

Mocht je geïnteresseerd zijn in een waanzinnige gratis ‘camping’ zonder voorzieningen bij de Painted Hills, stuur maar een pb

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 18:57

Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-20 19:00

Nadir schreef:
De VS heeft idd spectaculairdere natuur dan die je in Florida hebt gezien, dat ben ik met je eens. Daar zou ik idd ook niet perse voor naar Florida gaan. De staat heeft gewoon andere dingen te bieden die een hoop mensen ook leuk vinden.

Niet zo spectaculair als Arizona e.d. Maar wij hebben aardig wat stateparks bezocht en in gekampeerd en dat vonden wij toch wel erg mooi hoor. Florida was voor ons een winterzon bestemming. Kamperen in de kerstvakantie is best bijzonder.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:56

Leo schreef:
Ceetje_bokt schreef:
Zo dan! Jullie hebben er een gave route van gemaakt. Dat wordt een top reis! Afgezien van de tip die ik al gaf, nog wat goede ervaringen: Tofino (VI) campground Green point (beer bij de tent op 10 meter afstand terwijl we in pyjamaatjes stonden :D )
In Tofino een boottocht gemaakt naar hot springs en ondertussen ook beren en walvissen gezien.
Olympic Hoh campground. Vlakbij het hoh rainforrest. Nadeel van Olympic is dat er alleen een rondweg is, waardoor afstanden groot. Tivoli beach, gaaf met veel aangespoeld hout.
Mocht het druk zijn (lees; campgrounds vol, hadden wij een nacht) er zijn ook mooie campgrounds langs de 123.
Voor nu even... misschien ga ik je nog lastig vallen ;)


Thanks! *\o/*

Ik zie nu dat ik Mount Rainier np niet geschreven heb bij de laatste tip.
Wat voor jullie wel jammer is, is dat je start in Canada en dus de goedkope kampeerspullen van de Walmart mist. Maar daar is niks aan te doen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:00

Nabster schreef:
Waarom zo lang in Washington?

Zie PS 2 ;)
Ik zou naar Universal gaan voor Harry Potter, maar neem dan wel een combi ticket voor de twee parken, juist de treinrit is zo leuk tussen twee delen. Disney heeft veel meer parken in Orlando dan in Parijs. Magic kingdom lijkt het meest op Parijs, maar ik ken Hollywood studio’s niet (en ook niet die in Parijs )
Sla je St Augustine over? Vonden we erg leuk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 13:40

St Augustine is één heel oud (het oudste ??) stadje, leuke sfeer en een hoop historische zaken te zien. Wij hebben daar een heel leuke dag gehad.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 18:33

Fijne vakantie Monique, ik moest wel weer lachen om Albertje Kretiek. Dat herinner ik me nog van vorige verslagen.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 14:46

Alle aanwezigen in Florida: geniet er lekker van!

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 08:53

Wij hebben ook gekanood tussen de alligators. Vond het wel spannend, maar niks geks gebeurd. Was ergens in de Statepark niet heel ver bij Orlando vandaan.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-20 20:02

purny schreef:
Ik kom er net achter dat m'n vlucht naar Parijs is verschoven. Heb nu in december maar 1,5 uur overstap op CDG. Zou dit voldoende zijn?

Op de terugweg meestal wel. Dan hoef je niet het hele circus door hè.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-20 21:41

MoniqueT schreef:
Wij reizen op dit moment door Florida. Misschien kan je wat met ons verslag: http://www.tijmesflorida2020.com.

ik ben jullie blogs weer aan het lezen. Heerlijk om beider kanten weer te lezen. Het is net alsof ik ook weer even terug ben in de States. Beterschap voor Albert! Ik kan niet reageren op de blogs, iets met mijn e-mailadres en een vergeten wachtwoord van Wordpress.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 12:30

Ik heb alle nog niet gelezen reisverslagen van je gelezen, Monique (iets met veel thuis zitten ;) ) voelt alsof ik bij jullie in de camper zat. Dank je voor het meereizen. Heel veel zaken zo heerlijk herkenbaar. Overigens zijn een aantal zaken die je beschrijft voor ons de reden om niet voor een camper te kiezen (behalve in Alaska). We willen nog wel eens spontaan besluiten om even weg te gaan van de camping ‘s avonds. Wij combineren hotels/airbnb’s met eenvoudige campings het liefst ín de parken.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 13:36

Dat begreep ik al van jullie laatste trip. Blijft een heerlijk vakantieland.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 18:00

Wij hebben voor deze zomer een huisje geboekt voor een week in de Ardennen. Als dat niet doorgaat is het jammer, ik maak me dus niet druk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 16:15

Gecondoleerd Grit.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 08:11

Ik vind Florida leuk in de winter en het zuidwesten in mei (nog niet zo gruwelijk heet) en het noordwesten in de zomer. Net als Monique vind ik Florida niet te vergelijken met de westkant, maar alles mooi en geweldig. Grand Canyon, even wow en dan idd ok, gezien. Zion daarentegen vind ik zo gaaf omdat je dan ín het dal bent.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-20 17:07

Yosemite viel ons tijdens onze eerste trip verschrikkelijk tegen, we hadden het plan om het par een herkansing te geven in 2018 tijdens de Oregon -Californië route, maar toch geskipt ivm de afstand en de tijd. We hadden maat twee weken. Ach, het zal nog wel even staan. Las Vegas twee keer geweest en voor mij hoeft het niet.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-20 09:59

Prachtig! Ik ben een beetje jaloers ;)

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 07:07

Leo schreef:
Dat is echt vreselijk zuur... :\

Wij zouden 4 september vliegen. Het ging bij ons alleen om vliegtickets totaal 1200 euro (februari geboekt, vlak er na werd alles natuurlijk onzeker en dus niet verder gegaan met zaken boeken).
Echt keurig afgehandeld door de maatschappij (Icelandair).

Fijn geregeld. Ik had in 2010 (!) ook zo’n goede ervaring met Icelandair. Onze reis met tussenstop in IJsland kon niet doorgaan, Wij hadden de goedkoopste tickets, dus jammer dan. Later realiseerde ik me dat je belastingen op het ticket wel altijd terugkrijgt. De dag voor vertrek gebeld met Icelandair en wat bleek: van de €650 pp kregen we €450 terug. Hartstikke fijn natuurlijk.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:27

Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:44

Snap ik dat je daar nu niet heen gaat, maar in 2017 vond ik het ook niks. De lucht van de grote hoeveelheid zwervers... we hadden daar wel een supertoffe air bnb: oud appartement voor ons alleen. Heel mooi.

Ceetje_bokt
Berichten: 5166
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-21 07:51

Wat ontzettend verdrietig victory-boy. Heel veel sterkte voor jullie.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eliana en 193 bezoekers