USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-18 10:51

Kate_91 schreef:
Hoi!
Ik meld me ook bij dit topic :D . Ik heb 2 jaar in Boston gewoond en vind het leuk om de USA verhalen van anderen ook te horen :-)


Cool! Ver van het centrum van Boston? En met 'centrum van Boston' bedoel ik natuurlijk Fenway Park..... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 08:51

Boston Tea Party ships and museum in het Financial District is leuk voor kinderen en hen die in hun hart nog kind zijn. We zitten in 1773. Uit protest tegen belastingheffingen op thee en het gebrek aan politieke macht van de kolonien in 'London' wordt de thee onder het oog van de 'Engelsen' (de toeristen op Congress Street Bridge) door jou en de andere 'opstandelingen' vanaf de zeilschepen in het water van de haven gesmeten onder het motto No Taxation Without Representation. De start van iets dat daarna best een beetje uit de klauwen loopt en leidt tot de USA.

Spannend voor de kids, hilarisch voor de volwassenen door de manier waarop het verhaal verteld wordt.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 11:19

Als je toch al in Boston bent kun je nog overwegen om 30 kilometer noordelijk een dag (of twee) door te brengen in Salem, Mass. Bekend van zijn Heksenvervolgingen (de enige in Noord-Amerika) en zijn historische waarde als 1 van de belangrijkste aankomsthavens voor kolonisten in het vroegste begin van de VS. En je kunt van hieruit ook prima gaan whale watchen

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-18 23:39

SdaphneS schreef:
Wauw, wat een berg tips. Super! Hier kan ik wat mee. Bedankt. :D

Helaas is het geen walvis spot seizoen heb ik begrepen. Salem staat ook zeker op de planning. We gaan twee week en willen vanuit Boston gaan rond reizen. We willen ook naar Cape Cod en New York.

En ik heb geschiedenis gestudeerd en de Amerikaanse geschiedenis is één van mijn favo onderwerpen, dus leuk om jullie hierover tips te zien geven.


Meh....mijn wederhelft wilde whale watchen. Totaal buiten het seizoen. Maar ik zit graag op het water dus lekker doen. Vervolgens hebben we 2 uur naast 3 vissende/etende bultruggen gevaren. Als ik overboord was gesprongen was ik zo in de mond/bek van de beesten geland. Fantastisch!Dus wat mij betreft vooral een kwestie van mazzel hebben, seizoen of niet......Plus we hadden 2 whales aan boord. 2 Yanks van 150+ kilo (conservatieve schatting) die letterlijk de boot lieten hellen als ze van de ene kant naar de andere kant waggelden.....en de boot was zeker 50 meter lang :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 16:29

Noeps schreef:
In 2 weken heb je dan al aardig wat. Ik zou minimaal 4 tot 5 dagen NYC doen, 2 dagen Washington DC en een dag Niagara. Toronto ben ik nog nooit geweest dus ik kan daarvan geen inschatting geven. Maar inclusief reistijd zit je al gauw op 2 weken. Is Boston geen logischere optie in plaats van Washington?

<KNIP>


Toronto heb je ook wel een dag of 2-3 voor nodig. Terug ook via Toronto? Dan is het een behoorlijke ruk, zelfs als je Toronto-Niagara-NYC en Boston doet. Washington is dan helemaal feest qua rijden.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 14:15

Keet schreef:
Van Toronto naar NF moet wel lukken :D
Kan je daarna van Canada naar USA lopen :D altijd leuk om te kunnen zeggen dat je dat gedaan hebt :D


Daar zijn zelfs bustours voor. Kan je wat dagen autohuur en parkeerkosten schelen.....hoewel die tour ook niet gratis is natuurlijk.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-19 21:58

Nope. Wel de brug over gewandeld maar blijven steken bij MIT.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 00:07

Yasmine schreef:
Harvard is leuk om rond te lopen, maar wij hadden geen gids en vonden het daarom maar gewoontjes. Je ziet wat gebouwen maar krijgt niets van geschiedenis mee. Denk dat een tour wel aan te raden is.


Yup. Wij hebben ook maar wat doelloos rondgewandeld. Ook al omdat internet toen nog niet echt bestond. Wel nog een mooie honkbalhandschoen opgepikt. Jaren mee gespeeld.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 15:54

Josien_ schreef:
Wat is jullie ervaring met vliegen naar Amerika met Delta of KLM?
Enige voorkeuren?


Een paar keer KLM vanuit de USA en de Antillen. Personeel was vooral bij de nacht-/retourvluchten naar NL meer met elkaar bezig dan met de klanten. Maar dat is een ervaring op basis van slechts 2-3 metingen/vluchten dus daar kun je niet zo gek veel mee denk ik.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 13:46

joykel schreef:
wij gaan eind september van Toronto rondreis NY doen en eindigen weer in Toronto.
Hotel voor eerste nacht en NY liggen vast, maar kan iemand me vertellen of het een goed idee is om tussen Toronto en Ny op de bonnefooi te reizen en ter plekken iets te boeken?
Ik vind het lastig nu al vast te leggen waar we tussendoor precies stoppen...


Hoelang wil je onderweg zijn tussen de 2 en wil je onderweg nog iets gaan zien?

Voorbeeld: als het puur gaat om de 800 km in 2 dagen te doen dan zou ik gewoon knallen en eind van de middag/begin van de avond een goedkoop motel zoeken met een Denny's oid aan de overkant en klaar.

Als je nog dingen wil gaan zien op specifieke plekken dan zou ik wel reserveren zodat ze ook die dingen kunt gaan zien zonder tijd te verliezen aan het zoeken naar een motel.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 14:15

De Finger Lakes, overnachten in Watkins Glen. Cooperstown (kleine omweg). Batavia want Batavia :D
De Pocono Mountains.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 15:19

Kimalian schreef:
Ik heb niet het topic door gelezen dus excuses als de vraag al gesteld is.

Mijn vriend heeft een strafblad, is in ik geloof 2014 gepakt met een wiet kwekerij.

Klopt het dat je dan Amerika niet in komt?


De enige die deze vraag definitief kan beantwoorden is de Amerikaanse overheid. Zij gaan erover. Wat wij wel-of-niet denken of vinden heeft niet zoveel waarde.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 09:41

Alamo, met wisselend succes.

Min:
In Florida hebben ze me een keer een convertible aangedraaid (ja, daar stond ik zelf bij) maar daar heb je tussen 10:00 en 19:00 uur dus HELEMAAL NIKS aan want je wordt gekookt.
In SF probeerden ze ons in een Jeep Renegade Softtop te proppen (3 mensen met bagage voor 3 personen! Dacht het niet Piet!) en kreeg de Fransman naast me een Escalade aangesmeerd op een wel heel genante manier.

Plus:
In Florida moesten we met zijn 4-en plus bagage in een midsize SUV. De man op de parkeerplaats keek 3 seconden en concludeerde: "No way that's gonna work" en gaf ons een gratis upgrade.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-19 11:20

Yasmine schreef:
Wij hebben in Florida 2 jaar geleden een Chevy Camaro convertible gehad en dat was het beste ooit :D We hebben toen bijna de hele vakantie met het dak open gereden. Maar het was wel in januari. Als je in de zomer gaat is het inderdaad niet zo handig. :P

Maar bij zulke dingen vind ik het altijd wel makkelijk om gewoon nee te zeggen. Misschien komt dat omdat ik zelf sales doe en de trucjes wel ken :D


Was zo'n gevalletje: "Al 16 uur wakker, nog een uur rijden voor de boeg, moe tot de macht 10, all defense systems are down". Maximaal risico om een oor genaaid te krijgen. Hetgeen gebeurde.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 15:05

purny schreef:
Ik ga ook voor de 8e keer naar NY. in de staten en plaatsen is zoveel te doen.


Pas je op met trappen? :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:21

Michelleex schreef:
Ik zit inmiddels ook al op meer dan de helft van onze reis.

We hebben al gehad:
Toronto
1000 Islands
Lake Placid / Adirondacks
Albany
New York
Philadelphia
Washington DC
Hershey
Lancaster/intercourse

Momenteel zitten we in de Finger Lakes.
Als jullie het leuk vinden kan ik de link van Polarsteps hier neer zetten!


Als er autosportfanaten onder jullie zijn: het beroemde racecircuit Watkins Glen ligt aan de Finger Lakes, aan de zuidelijke punt van Lake Seneca. http://www.theglen.com

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-19 16:58

purny schreef:
Gister een kaartje voor de yankees gekocht en voor de kroon. Nu maar gaan wachten tot ik mag


Yankmes tegen wie? Tampa?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 07:48

purny schreef:
Cowboy55 schreef:


Yankmes tegen wie? Tampa?

Toronto Blue Jays


Ah OK. Ik dacht dat je NU in NY was.....maar dat is pas eind juni of half juli (of iets in die hoek).

@Michelleex: cool!

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:14

Nadir schreef:
Gaaf Michelle!!

Au, dat is niet leuk Annash! Misschien een heftige reactie op de spinnenbeet? Mijn moeder krijgt dit soort reacties op muggenbeten...

En Disney en goedkoop hoort niet echt in 1 zin :D


Dante schreef in La Divina Commedia: Laat varen alle hoop, gij die hier binnen treedt.
Disney maakte daarvan: Laat varen alle geld, gij die hier binnen treedt. :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 14:23

Annash schreef:
Nadir schreef:
Gaaf Michelle!!

Au, dat is niet leuk Annash! Misschien een heftige reactie op de spinnenbeet? Mijn moeder krijgt dit soort reacties op muggenbeten...

En Disney en goedkoop hoort niet echt in 1 zin :D


Zou kunnen! Ik heb niks gezien, werd ermee wakker. Heb ook wat muggenbulten maar die zijn klein zoals ik gewend ben, dus het is wel duidelijk dat dit wat anders is.

Het is nu nog even groot, maar de huid is niet meer zo heet.


Daar hadden we een jaar geleden een heel.....uuuuhmmm.....INFORMATIEF topic over :D

[LZP] Gebeten, wat kan het zijn?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 13:59

Yasmine schreef:
Dat is waarom wij bv nooit een 4x4 oid huren, die slurpen zoveel benzine :=


Je bent veeeeel beter af met een V8...... O:)

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 13:55

Tierania_ schreef:
Wij hebben van OFF de deep woods gekocht, werkt goed :)
Rondje Anchorage - Homer - Seward - Denali - Fairbanks - Valdez - Anchorage :D


Ik kan helemaal mis zitten, maar was OFF ondertussen bij ons niet verboden want serieus giftig?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-19 15:19

Als niemand het herkent dan zal ik wel mis zitten. Never mind, wilde geen onrust zaaien....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-19 11:11

knabbelgirl schreef:
En gewoon zelf je vlucht en auto boeken? Als je geen vast programma wilt kun je ook daar pas hotels/airbnb plannen, al zou ik dat zelf in hoogseizoen niet aandurven. Maar ik ben niet eerder naar Florida geweest dus ik weet niet hoe dat daar is :)


Easy peasy. Gewoon 1e hotel vooruit boeken. Daarna bepalen waar je de volgende dag naar toe wil en het volgende hotel online boeken.

In de tijd voor de interwebz gingen we helemaal op de bonnefooi. Gewoon rijden en bekijken wat je wil bekijken. dan in de loop van de middag een hotel gaan zoeken. Vroeg van de weg = kans op een hotel op een leuke plek. Later van de weg af = minder keus of uiteindelijk zelfs maar pakken wat je nog pakken kunt (Motel 6 naast een Denny's en 4 tankstations op een industrieterrein in Batavia, NY om maar eens wat te noemen).

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8474
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-19 13:24

L_iek schreef:
Voor de bokkers die naar Orlando gaan/ al zijn geweest. Wat zijn aanraders qua verblijf om de verschillende pretparken te bezoeken.


Huis huren in Davenport, Haines City, die kanten uit. Is een half uurtje rijden enkele reis maar rustiger en in mijn beleving is de kwaliteit van de accommodaties beter. Dat laatste is gebaseerd op een klein (5) aantal ervaringen overigens.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: fohadie, Saskia9, Suusw, Titsia, Zoolgangster en 93 bezoekers