USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 06:55

Emmaa_ schreef:
Ik ben er een paar jaar terug rond deze periode geweest (eind juli/begin augustus) en wij hebben echt ontzettend noodweer gehad. Geen hele heftige dingen, maar elke dag wel een hele flinke tropische bui rond de middag en het klaarde daarna slecht op/bleef vaak een beetje bewolkt. Het was zo extreem warm dat die regen op zich wel welkom was, maar het was soms wel lastig/gevaarlijk op de weg.

Denk dat het dus echt super veel kan wisselen. Een maand kan veel verschil maken maar ook in september kan je gewoon rotweer hebben.


Het ligt er ook wel aan waar je zit. Orlando ligt een stuk landinwaarts. Heb je ook wel onweersbuien maar niet zo idioot vaak. Aan de Golf van Mexico loop je het risico om elke paar uur in een onweer terecht te komen. Duurt zelden langer dan 10 minuten overigens, maar je gaat ook op de Interstates terug naar wandeltempo. Zo lang niemand begint te remmen is er niks aan de hand, maar er is altijd wel een oude l*l in een town car die als eerste op de rem gaat -:(- en dan wordt het effe spannend.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 06:38

Fitzroy schreef:
Ik ben meer van de Cheesecake factory :9
Daar ga ik in december zeker een keer naartoe. En Ford’s garage .. En waar ik ook veel goede verhalen over lees, maar zelf nog nooit geweest ben, is Cracker Barrel.


Er zijn er 660 van in de VS, dus vroeg of laat kom je er wel 1 tegen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:00


.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:09

Keet schreef:
CB ziet er altijd heerlijk ouderwets uit :) nog nooit binnen geweest :)


1x in CA....moet in de buurt van Santa Barbara geweest zijn. Die toko is (met 660 vestigingen) dus gewoon keihard Corporate America.....maar dat weten ze inderdaad handig te verbergen onder huiselijke kneuterigheid. Helaas heb ik niks met Corporate America, dus de uitdaging is om goede tenten die vinden die er niet onder vallen....wat in de afgelopen 15 jaar in een plek als bijvoorbeeld Orlando zo-goed-als onmogelijk is geworden overigens.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-19 11:48

Keet schreef:
Ja dat zie je inderdaad gebeuren. Maar dat zie je in nederland ook wel gebeuren hoor. Bij ons in de binnenstad zitten alleen nog maar ketenwinkels. Geen leuke boetiekjes niets


Dat is waar. Maakt ondertussen dan ook nauwelijks meer uit of je gaat shoppen in Groningen, den Helder of Middelburg of Heerlen....allemaal dezelfde winkels met hetzelfde aanbod..... -O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 20:52

Keet schreef:
Keet schreef:
Hmmmmn ben bang dat de plannen wat gaan veranderen :+ :D eens kijken hoe dat financieel gaat zijn tov NY :+




Mijn plannen zijn inderdaad gewijzigd. Ik ga niet naar NY maar voor 9 dagen naar Florida :D
Voornamelijk Disney maar zit op loopafstand tot een outlet mall :+: dus ook wat shoppen :D
Even met mijzelf op vakantie :D


In je uppie? Mazzelaar!

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 09:38

Keet schreef:
Echt he? En die is inmiddels net zo duur :D dus dan maar naar Orlando :+:


Zoals Cruyff zou zeggen: "Da's logisch" _O- _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:38

Niemand beef jerky? Is het eerste dat dochterlief en ik kopen.....

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-19 20:41

Nabster schreef:
Ik heb twee grote zakken meegenomen. Hebben geen twee weken overleefd.


You know it! :j

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:22

poes schreef:
Hoi

Ik ga eind oktober 3 weken naar Florida. We eindigen de reis met 3 dagen Disney parken en 2 dagen Universal parken. Daarvoor hebben we 12 dagen om rond te reizen. Op het lijstje heb ik alvast: space kennedy center, Miami, the Keys, everglades, Bush gardens?, Jacksonville.
nog tips of aanraders?

alles is welkom!!!
Must see
Eten
Slapen (we zijn met twee maar geen koppel, wel, flexibel dus dorm of in 1 bed kan)

Qua slapen hou ik de prijs graag laag, ben vrij makkelijk zolang het maar matig schoon is.

alvast bedankt!


Als je gaat tanken onderweg, kijk in de shop van het tankstation even om je heen. Met wat mazzel vind je daar kortingsbonnen voor plaatselijke motels. Nachtje Motel6 in upstate New York voor iets van $11 :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 08:09

purny schreef:
Ik ben naar de yankees geweest. Het was een leuke ervaring maar ik snapte niks van het spel. Maar ik heb een foam finger :D


_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-19 14:15

Keet schreef:
Cowboy55 schreef:

_O- Dat is eigenlijk ook het allerbelangrijkste.... :D


Wij hebben het ook wel eens in een cafe zitten kijken, vol verwondering :+
Die avond in het hotel de spelregels eens opgezocht tijdens een wedstrijd, werd een stuk duidelijker


Als ex speler/coach wil ik jullie best live bijpraten. In ruil voor een vliegticket wellicht? Regel ik de kaartjes voor de wedstrijden wel...... O:)

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 07:48

Tampa Zoo? Busch Gardens?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 15:16

purny schreef:
Ik ben weer terug. Heb 130 km gelopen en 6534 kcal verbrand. Niet slecht toch?


Niet slecht, maar weet je het zeker? Doe je jezelf niet tekort?

Als ik 5 km/uur loop verbrand ik volgens deze site https://www.caloriecalculator.nl/calorieen-wandelen/ 500 calorien. Dan zou ik bij 130 kilometer uitkomen op (26x500=) 13.000 calorien. Als ik 3 kilometer per uur zou lopen is dat nog steeds (43x275=)11.000/12.000 calorien Nou ben ik wel een stuk zwaarder/groter/ouder dan jij (gok ik) maar 6534 lijkt me heel/te weinig bij zoveel uur lopen?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:35

Nadir schreef:
Zeker een mooie route!
Persoonlijk vind ik dat je de Highway 1 van noord naar zuid moet rijden. Dan rijd je namelijk aan de kant van de zee en heb je schitterende uitzichten. Als je dat wil is het idd handiger om te vertrekken vanaf LA en daar ook te eindigen.


PLUS de Highway 1 heeft wat mooie bochtige stukken waar je ver vooruit kunt kijken en heerlijk kunt scheuren sportief rijden. O:)
Zelden meer lol gehad op 4 wielen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-19 12:43

Nadir schreef:
Ik was kotsmisselijk op dat stukje :D


Mijn passagiers ook na 45 minuten. :D

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:29

Nadir schreef:
In Washington kun je je echt wel 4 dagen vermaken hoor. Zeker als je van musea houdt.


Plus een kwestie van ‘de 1 voor de ander’. Ik heb tot mijn 18e alle vakanties in ‘de natuur’ doorgebracht. Heb genoeg natuur gezien voor de rest van mijn leven. Doe mij maar 4-5 dagen Washington/NY/Boston, dat soort plekken.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 08:27

nenahdm schreef:
Goh wil je onweer in FL dan zou ik misschien kijken naar juli/augustus.. super warm en vochtig maar dat is september/oktober wellicht ook :)) En ja met het orkaanseizoen is het erop of eronder..


Voor het beste onweer :D moet je in die periode aan de westkust van Florida zijn. In juli/augustus heb je er dan elke paar uur wel 1 kwartiertje ‘knetteren’ en weer verder.

Soms wat lastig in het verkeer als je ruitenwissers het werk niet meer aan kunnen. 3 dagen op rij naar het honkbalstadion moeten omdat het veld 5 minuten voor aanvang van de wedstrijd weg spoelt (ik zweer dat ik gators zag rond zwemmen) is ook niet alles trouwens. Maar daar heb je ‘rain checks’ voor.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 16:27

Texnex schreef:
San Francisco stinkt naar poep en zit vol met junkies. Ik zou Santa Barbara/Carmel By The Sea/Monterey/Santa Cruz doen!


Ben opgegroeid in een stad vol junks. Vond SF goed te doen. ‘S avonds buiten het hotel een shaggie doen vlak bij Union Square. Boeiende gesprekjes gehad met ontspoorde Irak-veteranen.

Santa Barbara is boring as hell.

Carmel is goed te doen maar zoek een hotel in het centrum, schuif niet naar de buitenkant. Ook boring as hell namelijk.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-22 18:48

elnienjo schreef:
Napa Valley is ook heerlijk.


Santa Rosa in de vallei ernaast is ook wel OK. Restaurant Sazon, gelegen aan de Sebastopol Road is het beste Peruaans restaurant waar ik ooit gegeten heb. Nou heb ik in alle eerlijkheid maar 1x in mijn leven Peruaans gegeten. :+

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:21

Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc


Wat is je route concreet?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-22 22:40

elnienjo schreef:
Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.

Nu heeft mijn man al redelijk wat uitgestippeld qua wat hij wilt zien, maar ik hoop misschien dat jullie uit eigen ervaringen tips hebben. ;) Wat we echt aan moeten doen of moeten zien etc

Yosemite, Bodie, Lake Tahoe, Death Valley, Zion, Bryce, Arches, Monument Valley, Grand Canyon.


Je hebt hier 2 accounts? Of je bent de wederhelft van Amber?

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-22 20:55

Josien_ schreef:
Heeft hier toevallig iemand al eens een roadtrip new england gedaan en een voorbeeldroute voor ons?


Ja en nee. Neem uiteraard Boston mee. Pik een wedstrijd van de Red Sox mee. Dat kan tegenwoordig weer zonder faillisement. Bezoek, zo’n 80 km ten noorden van Boston, Salem. De enige plek in noord Amerika waar heksenvervolgingen plaats vonden. Ook een super plek om echt whalewatching te gaan doen. Mooie oude B&b’s.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 18:48

MoniqueT schreef:
Amber_ schreef:
In september ga ik met manlief 5 weken op huwelijksreis naar de westkust. *\o/* We starten in SanFransisco en gaan rijdend langs westkust in 5 weken naar LasVegas.


Ik lees verderop dat jullie geen planing willen maken, maar gewoon van hotel naar hotel willen rijden. Bezint eer ge begint ... het wordt steeds drukker en september is echt nog hoogseizoen! Zeker in het weekend van Labour Day (eerste maandag van september) zal alles al maanden van tevoren zijn volgeboekt!

Mijn ervaring en die van veel andere Amerikagangers die ik al jaren volg, is dat een goede planning de reisvreugde 200 procent groter maakt. Je kan je dagen volledig benutten, zonder op zoek te moeten naar een volgende slaapplaats, je slaat geen mooie hoogtepunten over, als je annuleerbaar boekt kan je onderweg toch nog eens een keer de route aanpassen. Soms wil je eerder ergens weg of juist niet, ben je een dag niet lekker en blijf je graag in je hotel of in de buurt, dat soort dingen. Ik heb zelfs weleens twee versies van de route gemaakt en gewoon de ene onderweg stapje voor stapje gecanceld, omdat het niet haalbaar bleek vanwege het slechte weer in Yosemite. Nu zijn daar bijvoorbeeld weer bosbranden, waardoor een groot deel niet bereikbaar is.

Voor september ben je nu al rijkelijk laat om dingen vast te leggen, maar ik geef je toch het dringende advies mee dat te doen. Kijk eens op het het forum van AllesAmerika (https://www.forum.allesamerika.com) voor ontelbaar veel tips, routes etc.

Voor vijf weken zou ik zelf globaal. San Francisco - Highway 1 - LA - San Diego - Anza Borrego SP - Grand Canyon - Page (Antelope Canyon, Horshoe Bend, Glenn Canyon Dam) - Monument Valley - Moab (Arches/Canyonlands) - Capitol Reef NP - Bryce - Zion - Las Vegas rijden. De routes van plaats naar plaats zijn dan nog best variabel op sommige plekken. Misschien ook eens kijken naar Sedona (bij Grand Canyon).

Neem je tijd voor de ritten op zich en probeer op een aantal plekken zeker 2 of drie dagen te blijven. Moab bijvoorbeeld, minimaal 2 nachten. Highway 1 liefst met twee stops tot LA, Monument Valley kan makkelijk met 1 nacht en de Grand Canyon ook (mits je niet echt grote hikers bent), Zion minimaal 2, Bryce kan weer met 1 nacht.

N.B.: in dit voorbeeld mist Yosemite, omdat dat vaak op de terugweg naar San Francisco wordt gedaan, terwijl jullie stoppen in Las Vegas. Je zou eerst naar Yosemite kunnen gaan en dan weer terug naar de kust (bijvoorbeeld naar Monterey) en dan beginnen aan de rit langs Highway 1. Jullie hebben tijd genoeg voor dat soort ´slingers´.

N.B.: ik zit de komende dagen urenlang in de auto. Ik kan wel een keer een voorbeeldroute voor je maken als je dat op prijs stelt.



SF naar LA via Highway 1 heeft inderdaad 1 a 2 tussenstops nodig anders rij je je helemaal de @#€&*!
Ik ben zelf fan van Carmel-by-the-sea. Hotel midden in t dorp zoeken, 17 mile drive rijden, koffie pakken op het terras van het clubhuis van de wereldberoemde Pebble Beach golfbaan (uitzicht op het 18e hole). Californië op zijn chillest……

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-22 21:29

MacavityL schreef:
Josien_ schreef:
Hoe ver vantevoren regelen jullie je ESTA?


Heb ‘m van het weekend geregeld voor vertrek eind van de maand.


Om iedereen even te laten stressen: :D ik stond (rond 2005) op vliegveld Düsseldorf en ineens bleek mijn ESTA die gewoon geldig was aan de gate ineens NIET geldig te zijn. Geen idee waarom, software hickup denk ik. Dus 2 uur voor vertrek met een noodgang bij een internetzuil alsnog een 2e ESTA geregeld. Mijn wederhelft en dochter waren rijp voor de sloop bij de gedachte dat ze zonder mij naar Florida moesten gaan _O-

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: leenleen11, Poco, SemrushBot en 71 bezoekers