USA deel 2

Moderators: Dani, Firelight, NadjaNadja, Duhelo, Muiz, Essie73

happy2014

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 16:27

knabbelgirl schreef:
Oeh Dizzy gave foto's! Wanneer zijn jullie geweest? Wat viel je tegen aan noord cali?

Fijn dat het goed geregeld is Leo! Hopelijk mogen jullie de reis toch op 'korte' termijn gaan maken!

Happy hadden jullie wel restitutie aangevraagd? Voor onze reis in juni waren toen enkel nog vouchers, week later kwam dat ook restitutie mocht, maar ene maatschappij deed restitutie voor die tijd wel al de ander nog niet. Hier is alles omgeboekt naar volgend jaar (door gebruik van vouchers), kunnen we dan nog niet, dan willen we restitutie Voor nu zijn we hier heel tevreden mee en ook de service was uitmuntend gelukkig

Zal nog wel een poos wachten zijn gok ik Purny, goed dat je jezelf in ieder geval behoed van teleurstellingen, wel reëel ook denk ik helaas

Jetje Beetje dat was ook netjes geregeld zeg! Top :)

Jammer dat jij ook niet weg kan Dallista, fingers crossed voor volgend jaar!

Knabbelgirl, wij hadden niet echt een optie. De reis hebben we door een bureau laten samenstellen, dus compleet pakket. We hebben de helft aanbetaald (5.000 EUR) en konden eigenlijk alleen een corona voucher krijgen. Andere optie kregen wij niet van het reisbureau.

We hebben inmiddels laten weten dat we de reis niet om gaan boeken en de voucher dus uitbetaald willen krijgen. Dat gaat (hopelijk!!) plaatsvinden tussen oktober en april 2021

B+12 L+4

knabbelgirl

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:21

Dat hadden wij inderdaad ook, volledige reis ook echt al betaald. Ik hoop dat jullie het snel uitbetaald krijgen, zou heel fijn zijn!

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:27

Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!

Dizzy505

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:41

Ceetje_bokt schreef:
Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!

Portland hebben wij met opzet volledig ontweken. Er zijn al maanden riots gaande in zo verre dat zelfs de politie niet meer ingrijpt. Enorm zonde hoe het er aan toe gaat in zulke steden.

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:44

Snap ik dat je daar nu niet heen gaat, maar in 2017 vond ik het ook niks. De lucht van de grote hoeveelheid zwervers... we hadden daar wel een supertoffe air bnb: oud appartement voor ons alleen. Heel mooi.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:22

Ik vind de meeste steden sowieso eigenlijk niks, dat zijn toch altijd wel de rioolputjes van elk land.

Zsm van de luchthaven de natuur en dorpjes in, daar is het leven goed.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:59

Ik ben in 1991 :o in San Francisco geweest en toen was het echt een mooie stad. Maar ook al wat zwervers bij Union Square.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 20:06

Ook ooit eens in SF geweest. Prachtige stad. Maar ook virginia is prachtig

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 20:38

Eens over SF, ook niet mijn stad...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 09:30

Ik was in 1983, 2002 en 2009 in San Francisco. Dan praat je inderdaad wel over heel veel tijd en de verloedering direct buiten de toeristengebieden was echt wel duidelijk de laatste keer.

In 2016 hadden we een dag ingepland voor de terugvlucht naar Nederland, maar besloten we dat te laten zitten en lekker langs Highway 1 te toeren tot Santa Cruz en te besluiten met wat shoppen in Gilroy :-)

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat Noord-Californië niet mooi is, er zijn daar prachtige natuurgebieden, zoals Lake Shasta en de Redwoods die zeker de moeite waard zijn! Het platteland vind ik er wel beduidend armer dan in het zuiden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:00

Ik vond Yosemite, Lake Tahoe en Napa zeker wel de moeite. Ook Dead Valley was leuk om 'n keer mee te maken (maar daar hoef ik niet persé terug naartoe) En Bodie vond ik prachtig spookdorpje.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 11:04

elnienjo schreef:
Ik vond Yosemite, Lake Tahoe en Napa zeker wel de moeite. Ook Dead Valley was leuk om 'n keer mee te maken (maar daar hoef ik niet persé terug naartoe) En Bodie vond ik prachtig spookdorpje.

Bij mijn oudtante in haar woonplaats is er ook zo'n straatje. Alsof je in een wildwest film bent beland. Misschien weet zij de straatnaam en kan ik het met Googlemaps vinden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 19:03

Natuurlijk horen Yosemite, Lake Tahoe en Bodie ook bij Noord-Californië. Prachtig toch!