USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:33


:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:47

Yay! Alleen hopelijk geen pcr test voor vertrek aangezien die prijzen daar hoog liggen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 13:57

purny schreef:
Yay! Alleen hopelijk geen pcr test voor vertrek aangezien die prijzen daar hoog liggen

"Als u vanuit de Verenigde Staten van Amerika naar Nederland reist moet u een NAAT/PCR- test overleggen van maximaal 48 uur oud voor vertrek naar Nederland of een antigeentest van maximaal 24 uur oud voor vertrek. Ook als u gevaccineerd bent."
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

Ik dacht dat ze juist goedkopere hadden, van Wallgreens enzo.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)


purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-21 14:07

astridastrid schreef:
purny schreef:
Yay! Alleen hopelijk geen pcr test voor vertrek aangezien die prijzen daar hoog liggen

"Als u vanuit de Verenigde Staten van Amerika naar Nederland reist moet u een NAAT/PCR- test overleggen van maximaal 48 uur oud voor vertrek naar Nederland of een antigeentest van maximaal 24 uur oud voor vertrek. Ook als u gevaccineerd bent."
https://www.nederlandwereldwijd.nl/land ... oronavirus

Ik dacht dat ze juist goedkopere hadden, van Wallgreens enzo.

Ja dat is nu nog zo, met het huidige advies. Eens kijken wat het gaat worden per 8 november

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Sky
Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 07:10

Zijn er nog mensen met mooie plannen? Ik ga hopelijk 20 februari naar New York, als alles goed gaat :)

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 08:14

Wij zouden 5 maart naar Orlando gaan maar hebben de tickets gewijzigd naar september. Ik vond het risico dat je daar vast komt te zitten doordat je positief test voordat je naar huis gaat te groot aangezien dat aardig veel geld kan gaan kosten. Mijn verzekering dekt ook niks als je in een code oranje land met corona naar de dokter of ziekenhuis moet. En dan ook nog de 5/10 dagen quarantaine als je terugkomt. Als we samen waren geweest had ik er misschien anders ingestaan maar met onze dochter van 1 wil ik me echt geen gedoe op de hals halen.

Ik baal als een stekker want we hadden er zoveel zin in en behoefte aan maar ik denk dat we een goede beslissing hebben gemaakt. Ik hoop dat we in september wel kunnen gaan. We kijken er in elk geval lekker naar uit :D

Sky
Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 19:52

SennaS schreef:
Wij zouden 5 maart naar Orlando gaan maar hebben de tickets gewijzigd naar september. Ik vond het risico dat je daar vast komt te zitten doordat je positief test voordat je naar huis gaat te groot aangezien dat aardig veel geld kan gaan kosten. Mijn verzekering dekt ook niks als je in een code oranje land met corona naar de dokter of ziekenhuis moet. En dan ook nog de 5/10 dagen quarantaine als je terugkomt. Als we samen waren geweest had ik er misschien anders ingestaan maar met onze dochter van 1 wil ik me echt geen gedoe op de hals halen.

Ik baal als een stekker want we hadden er zoveel zin in en behoefte aan maar ik denk dat we een goede beslissing hebben gemaakt. Ik hoop dat we in september wel kunnen gaan. We kijken er in elk geval lekker naar uit :D


Wat jammer! Ik kan mij wel voorstellen dat het rust geeft :)

purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:01

SennaS schreef:
Wij zouden 5 maart naar Orlando gaan maar hebben de tickets gewijzigd naar september. Ik vond het risico dat je daar vast komt te zitten doordat je positief test voordat je naar huis gaat te groot aangezien dat aardig veel geld kan gaan kosten. Mijn verzekering dekt ook niks als je in een code oranje land met corona naar de dokter of ziekenhuis moet. En dan ook nog de 5/10 dagen quarantaine als je terugkomt. Als we samen waren geweest had ik er misschien anders ingestaan maar met onze dochter van 1 wil ik me echt geen gedoe op de hals halen.

Ik baal als een stekker want we hadden er zoveel zin in en behoefte aan maar ik denk dat we een goede beslissing hebben gemaakt. Ik hoop dat we in september wel kunnen gaan. We kijken er in elk geval lekker naar uit :D

Anwb dekt oranje gebied en corona kosten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:12

purny schreef:
Anwb dekt oranje gebied en corona kosten


Die houd ik in gedachte voor september, bedankt! Al hoop ik eigenlijk dat de VS dan geel is, maar ik betwijfel het.

purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-22 20:31

SennaS schreef:
purny schreef:
Anwb dekt oranje gebied en corona kosten


Die houd ik in gedachte voor september, bedankt! Al hoop ik eigenlijk dat de VS dan geel is, maar ik betwijfel het.


Ik ben voor mijn reis vorige maand overgestapt naar anwb. En heb daarna mijn huidige verzekering opgezegd

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-22 20:04

SennaS schreef:
Wij zouden 5 maart naar Orlando gaan maar hebben de tickets gewijzigd naar september. Ik vond het risico dat je daar vast komt te zitten doordat je positief test voordat je naar huis gaat te groot aangezien dat aardig veel geld kan gaan kosten. Mijn verzekering dekt ook niks als je in een code oranje land met corona naar de dokter of ziekenhuis moet. En dan ook nog de 5/10 dagen quarantaine als je terugkomt. Als we samen waren geweest had ik er misschien anders ingestaan maar met onze dochter van 1 wil ik me echt geen gedoe op de hals halen.

Ik baal als een stekker want we hadden er zoveel zin in en behoefte aan maar ik denk dat we een goede beslissing hebben gemaakt. Ik hoop dat we in september wel kunnen gaan. We kijken er in elk geval lekker naar uit :D


Hier net zo… in 2019 nog naar Orlando en Fort Meyers Beach geweest. In 2020 stond een rondreis Californië geboekt maar dat ging natuurlijk niet door.

Nu hebben we die rondreis maar op de lange baan geschoven. Ook tot dochter wat ouder is. Zouden dan in mei dit jaar toch weer Florida doen, maar ik zie het niet gebeuren. Ik ben ook nog afhankelijk van de schoolvakanties. Dus ik denk maar te mikken op 2023.

B+12 L+4

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 16:47

Pfff het is ook echt niet alles nee.

Op een facebookgroep ook een blog gelezen van iemand in Florida, het is echt niet zoals vanouds. Veel schappen leeg, dingen zijn veel duurder en het testen voor de terugreis is een drama.

Ze zouden ook nog op Cruise gaan maar dat hebben ze wegens alle drama's met testen maar gecanceld.
Wij zouden 2020 ook een groot rondjes West USA doen, gelukkig hebben wij het toendertijd al niet verplaatst.. nu ga ik starten met een 2 jarige opleiding, dus besloten om dat ook even op de lange termijn te gooien... kunnen we het later maar even goed doen.
Zou het zonde vinden als je zo een mooie reis maakt je niet alles kunt doen wat je wilt wegens covid maatregelen.

Mocht het allemaal voorspoedig blijven gaan hoop ik stiekem dat we toch nog naar Florida kunnen dit jaar..

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:13

Wij zijn in december naar Sarasota geweest en hebben er eigenlijk vrij weinig van gemerkt. We vonden het heerlijk <3

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 17:42

Ik twijfel om in juli of augustus naar mijn beste vriendin te gaan die naar Illinois is verhuisd. Maar ik schrok nogal van de reistijden op cheaptickets. 31 u. Met een Elle lange layover in IJsland (?) of een kortere layover van 4 u in Atlanta, nu heb ik de vorige keer 4 u in Atlanta (eindbestemming) bij immigratie gezeten, dus lijkt mij daar dan 4 u weer te kort. Hoe kijken jullie voor de vluchten?

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 18:36

Billy, 4 uur zou ruim voldoende moeten zijn. Je kan anders eens een paar data invoeren op Airport Wait Times om te zien hoelang ze er ongeveer over doen. Misschien heb jij vorige keer gewoon pech gehad?

Ik gebruik ITA Matrix om naar vluchten te zoeken. Je kan daarmee op meerdere vluchthavens en data tegelijkertijd zoeken om te zien wat het goedkoopste is. Je kan vanalles aanpassen om het zoeken makkelijker te maken. Je kan er alleen niet boeken, maar als je eenmaal weet wat je wil is het makkelijk via andere sites te boeken.

Kerstmuts

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:45

Ik heb regelmatig maar 1.5 uur tussen vluchten gehad en heb nooit problemen ondervonden. Wel een keer een vlucht gemist door vertraging op Schiphol maar dat werd netjes opgelost.

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-22 19:51

Hier is 2 uur ook vaak genoeg!

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

billy3105
Ik hou van poffertjes!
Berichten: 2394
Geregistreerd: 07-02-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:18

Zoals de vrouw het mij de laatste keer uitlegde blijf ik eruit gefilterd worden om mijn data na te trekken. Ik ben daar 3 maanden geweest op een touristen visum, ik ging daar naar een endurance stal en had 0.0 intentie om daar geld te verdienen. De wedstrijden ed heb ik daar zelfs ook nog betaald. Alleen mijn eten en huis niet, maar ik kreeg dat niet uitgelegd aan die vrouw. Ze drukte het zo duidelijk uit de ik steeds eruit gefilterd zou worden dat ik nu een beetje bang geworden ben zeg maar :+ voelde me echt een crimineel. ik heb geen zin om een vlucht te missen.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.
Spoiler:
nieuwsgierige, kijk maar eens in mijn profiel

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 11:41

Heb ik ook last van gehad. Ik heb in 2012 een half jaar in de VS gestudeerd en ze hadden m'n visum niet goed afgemeld toen ik klaar was. Ik heb meerdere jaren gedoe gehad bij de douane en heb in Las Vegas een keer uren moeten wachten. Uiteindelijk is er ergens iets aangepast of genoteerd en heb ik nooit meer gedoe gehad.

Ik snap in dat geval dat je bang bent dat 4 uur niet genoeg is, maar normaal gesproken zou 1.5 a 2 uur al genoeg moeten zijn.

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-22 18:05

Ik ben sinds het weer kan alweer twee keer in Florida geweest (Fort Lauderdale/ Miami). Ben twee weken geleden voor het laatst teruggekomen.

...helaas gelijk een beetje gedoe met mijn vriend (woont daar, is piloot) dus misschien wel de laatste keer ;( .

Alles is inderdaad wel duurder! Maar het was altijd al wel duurder dan in Nederland, ook toen ik twee jaar terug in San Diego was viel me dat al op.

Gelukkig wist hij een plek waar je gratis kon testen, dus dat was fijn. Overigens kun je ook heel makkelijk deze test doen voor je terugreis:
https://www.toegangsbewijs.nu/

Ik vond het juist schrikbarend ontspannen allemaal, dat Florida, nergens QR-codes, iedereen zit bij elkaar (tot gruwel van hem haha), een echte Trump-staat :P zoals hij altijd zegt. Had niet het idee dat er Covid bestond, daar in Florida. En zeker toen ik er de eerste keer was, was het echt nog in Pandemic height.

Douane vond ik juist allemaal veel chiller dan voor de pandemie (San Diego was net ervoor; toen vroegen ze echt de naad uit mijn broek).

Ah, ik mis het, ik mis hem, ik mis alles. Dus ik hou snel op met erover praten.

Mocht iemand nog die testlocatie nodig hebben, als je naar Miami reist bijvoorbeeld, laat maar weten (zit in Aventura).

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 10:04

Dit weekend geboekt: eind september naar Boston.
Poging 2 tot een road trip in New England!

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Sky
Berichten: 5067
Geregistreerd: 04-08-06
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 15:37

Ik ben net terug van een week New York! Nergens lastig van gehad en ik denk dat het nog nooit zo rustig is geweest daar qua toerisme. Heerlijk :D . Zelfs 19 graden met zon gehad. Qua testen, dat kan echt letterlijk op elke straathoek en met terugvliegen ook nergens problemen mee gehad.

purny
Berichten: 27398
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-22 19:38

Ik heb vanmiddag een retourtje naar newark geboekt. Ik ga mijn oudtante bezoeken.
Ik ben er rond thanksgiving en ben heel nieuwsgierig hoe Black Friday daar verloopt

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:58

ik sta op het punt om te boeken! weet iemand hoe het zit met je corona. 2 entingen zijn voldoende, maar wat als hij verlopen is? moet je dan toch de booster halen? (die ik niet mag vanwege corona)

B+12 L+4

L_iek
Berichten: 9665
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:27

Hier ook aan het twijfelen om een tripje Los Angeles te doen. Twijfel alleen zo erg door corona, hoe zit het met vliegen etc. Alles maar even goed uit gaat zoeken.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 7September, chocky84, claudtje, ComscoreBot, Eskimo, GrapeshotBot, maxi90, moonsparkle, mvdende, shaddy82 en 77 bezoekers