USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 20:45

Katja schreef:
In september kun je ook voor het noordoosten gaan. Minder ver vliegen en prachtig met de herfstkleuren en nog lekker weer.


Zeker. Wij hadden eind september nog dik 30 graden in Washington

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn


Nadir
Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-02-19 21:04

Monique, haha dat denk ik ook :D
En Spanje is dan idd ook een goede optie. ;)

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:18

Yasmine schreef:
Wij boeken met Hotels.com, daar krijg je per 10 geboekte overnachtingen een gratis overnachting twv het gemiddelde wat je uitgegeven hebt. :j Hebben we al veel gratis mee kunnen slapen in hotels, en het is deel van Expedia dus ook betrouwbaar.

Dank voor de tip :)

Katja schreef:
Zijn jullie beiden boven de 25?
Ik kwam voor onze reis verreweg het goedkoopst uit bij Rentalcars.com.

Ja, beide boven de 25.

MoniqueT schreef:
Spekkie: twee uitgebreide reacties achtergelaten op het AA-forum. Als je wil zet ik ze hier ook nog wel een keer?

Vergeet Arches en Capitol Reef, die bewaar je voor een volgende reis, veel te weinig tijd voor nu en heel veel mijlen om. Ik boek bijna alles via Booking.com, heb ook in een topic op AA veel tips daarvoor gegeven. Succes!!

Spekkie: ik kijk altijd bij AutoEurope.nl welke maatschappijen de goedkoopste tarieven hebben voor de auto die wil willen en boek dan vaak rechtstreeks bij de maatschappij zelf. Gebruik eventueel je ANWB-kortingscode, 504224 (altijd geldig bij Hertz). AutoEurope vind ik trouwens ook een prettig bedrijf om bij te huren. Altijd gratis annuleerbaar als je nog een mooiere prijs vindt later :-)

Voor ons komen Hertz en Avis vaak goed uit de bus. Let op: jullie huren in Californië en daar is de tweede bestuurder wettelijk gezien sowieso gratis meeverzekerd.

Ik zag je reacties daar, top!! Ik moet daar nog reageren :)
Arches en Capitol Reef vallen onder Moab zag ik al en ik hoorde al van meerderen dat je daar echt wel een paar dagen voor moet uittrekken die niet in onze route vallen. Geen goed idee dus. Monument Valley wel meepakken. Dat is ook echt een bekende route en lijkt me prachtig.

Goede tips van autohuur. Formaat hanteren ze overal anders, ik kom op standaard/midsize/fullsize uit. Lijkt me fijn, lekker de ruimte en fijn cruisen, ook al zijn we maar met zijn tweeën. Ik kom bij AutoEurope op Alamo uit het goedkoopst en bij Rentalcars.com ook. Beide 640 euro voor een VW Yetta / Hyundai Elantra.
Bij Avis kom ik met kortingscode (H811101) uit op net iets minder dan 600 euro (voor C of D klasse), maar wel nu betalen (anders 60 euro duurder). Usareisen.de is duurder (begint bij 680 euro).


Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:22


Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:32

Fitzroy schreef:
Heb je ook al gekeken bij https://partners.rentalcar.com/american-vacation/
Of uscarhire.com?
Die gaven bij mij vaak de laagste prijzen. En ook Alamo.co.uk/Brits

Eerste is 720 euro, tweede 660 euro en derde 640 euro. Dus dat is helaas niet goedkoper :)


Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 14:34

Aulaantje de optie LV en LA combineren is een goede, erg leuk ook! Ik hheb me erg vermaakt in LA destijds :)

Daphx93: Ik zou inderdaad je route wat aanpassen, ik vind het ook wel veel kilometers steeds. Vraag me af of je niet meer in de auto gaat zitten dan daadwerkelijk dingen te doen.

Bluemilk: Zoals gezegd inderdaad beter Florida nog skippen. Dus Cali of misschien juist een rondje in de richting van New York, Pensylvania etc?

@Spekkie: Ik heb tot nu toe rechtstreeks op Alamo.nl en Alamo.com geboekt, dat gaf voor mij de laagste prijzen met het beste pakket. Misschien het kijken waard?

BlueMilk
Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:05

We weten nog steeds niet goed wat we moeten kiezen. We zijn wel fan van pretparken, maar daarnaast zou ik ook wel een aantal dingen willen bezoeken. We gaan normaal gezien voor 10 dagen, afhankelijk van wat we van plan zijn kunnen we nog 1 of 2 dagen extra.

Iemand al in Californië EN Florida geweest ? Wat zijn de pluspunten van elke staat opzich ?

:+: Blue! :+:

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:23

Ja, meerdere keren. Ik vind de twee staten niet te vergelijken. Californië biedt meer qua natuur, bergen, woestijnen, maar ook de wijngebieden bij Nappa Valley. Florida biedt ook veel natuur, maar meer in de nationale en staatsparken, het is vlakker, minder afwisselend dan C. Qua pretparken zit je in Orlando gebeiteld, maar daarnaast ook veel andere interessante bezienswaardigheden als cape canaveral, St, Augustine. Jullie gaan in september en dan zou ik echt eerder naar Californië gaan dan Florida.

Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:24

Ik zou ook de periode de doorslag laten geven. En dat is in jullie geval midden in hurricane season. Ik zou dus naar Cali gaan.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

BlueMilk
Berichten: 1933
Geregistreerd: 14-12-04
Woonplaats: Brugge, België

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 08:30

In Californië heb je die periode dan toch ook meer kans op bosbranden enzo ?

:+: Blue! :+:

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-19 09:24

Voor mij als natuurliefhebber 100 procent Californië. En zeker ook San Francisco, Highway 1. Bosbranden kan je ontwijken, orkanen niet.

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12704
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-03-19 10:47

Ik zou me idd ook geen zorgen maken om bosbranden...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 21:40

Hoi allemaal!
Even terug mijn reis al eens genoemd en ondertussen weer wat aan het voorbereiden.
Ik ben erg benieuwd of iemand eens de Angels landing of The Narrows heeft gelopen? Kan je er een aanraden?
En, iemand die op een van onderstaande plekken een tocht te paard heeft afgelegd en daardoor een goed adres heeft voor een ranch?
[ img ]

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!

Suusoi
Berichten: 2081
Geregistreerd: 02-12-03

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-19 22:00

@Danique07 Vorig jaar Angels Landing gelopen. Kan het alleen niet voor je vergelijken met de Narrows. Ik vond AL echt heel tof! Het is heel goed te doen. Het werd die dag vrij warm maar we zijn met de eerste shuttle die kant op gegaan. Ik vond het eerste stuk pittiger dan bij de kettingen. Daar ga je iets geleidelijker omhoog en moet je wat meer nadenken over waar je je voeten neerzet, maar ik ben geen enkel moment bang geweest om naar beneden te vallen. Ik zou het echt aanraden!

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 01:00

Smoke Tree Stables in Palm Springs ben ik onlangs op instagram beginnen volgen. Ziet er superfijn uit! Alleen geen ervaring mee dus. Maar zou er zelf wel graag heen willen :)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Jettie
Berichten: 5571
Geregistreerd: 25-10-04
Woonplaats: Provincie Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 03:02

Hier worden de plannen voor de vakantie in april (als mijn man ook deze kant op komt) steeds wat concreter! De auto is geboekt en de eerste paar nachten ook. We blijven eerst 2 dagen in Washington DC/Alexandria en rijden daarna naar Roanoke, Virginia. Daar heb ik voor mijn onderzoek net een week gespendeerd en ik vond het heerlijk <3 mooie natuur en heel gastvrije mensen, dus ik had al vrij snel besloten dat ik sowieso nog een keertje terug wil :D We willen daar ook graag hiken, in ieder geval naar McAfee Knob.

Heb die regio hier nog niet zo veel voorbij zien komen in dit topic, dus meer Virginia/Shenandoah/Appalachen-tips zijn van harte welkom! We hebben nog veel flexibiliteit in ons reisschema, zo lang we eind april maar weer in Washington eindigen.

x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 05:19

Omg, ik weet niet of ik die Angels Landing durf te lopen. Sommige stukken zijn echt zo smal en niet overal loopt een ketting. Hij loopt ook maar één kant dus je kan zo het ravijn in donderen :=

Filmpje van het laatste stuk route naar de top:

Wanneer ga je Danique?
Ik heb online verhalen gelezen over ritten van Roy Black in Monument Valley wat geen saaie stapritjes zijn en ook privé geboekt kan worden.
Mij werd geadviseerd om iets te zoeken in Monument Valley, Bryce of Zion omdat daar de mooiste natuur is om doorheen te rijden.
Ik zoek zelf ook nog een leuk adres :)


x_spekkie_x
Berichten: 4354
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 05:39

Danique07 schreef:
Ik ging daar bij dat hotel al een beetje vanuit door de let op tip! We gaan het zien. Het scheelde ons echt te veel (ruim €3000) via Fox of waar we een offerte voor hadden aangevraagd, dat maakte voor ons wel de keuze toch voor Fox te gaan (met in het achterhoofd van de route te moeten voor hotels).

Tioga Tours kwam bij mij ook met een hele hoge offerte (5000 euro voor 24 nachten). Toen ik zei dat ze hotels had gekozen met een te hoog luxe niveau (Hilton, Marriot) kwam ze met haar volgende offerte op 4000 euro uit. Nu zijn we zelf aan het boeken en komen we ongeveer rond 3000 euro uit, waarbij we op Yosemite na allemaal in de parken verblijven.

Zag bij Fox de 22-daagse rondreis. Die is qua kosten al bijna 1000 euro duurder dan wat ik zelf heb geboekt voor 25 dagen (vlucht, hotels, auto, benzine, entree parken voor 2 personen, prijs per persoon). En dan zit ik nog in veel centralere hotels.


Fitzroy
Berichten: 25089
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:44

Ik heb zowel in Bryce gereden als Monument Valley maar de rit in Monument Valley was toch echt veel gaver. Maar die had ik idd privé geboekt. Dus ik ging samen met een native American op pad. Het was echt super kicken. Ik kreeg een hele gave mustang hengst mee en ik heb echt nog nooit zo hard gegaloppeerd. Daarbij is de omgeving natuurlijk ook uniek. Je hebt als het ware het idee dat je in een western meedoet :')

In Bryce was het een saai stapritje met mensen die bij wijze van spreken nog nooit op een paard hadden gezeten. Wel gaaf om tussen de torentjes door te rijden, maar qua paardrijden zelf absoluut een no go. (Of je moet van stapritjes houden).

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Grit
Berichten: 6145
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 07:55

Ik zou ook zeker voor Californie gaan ipv Florida :j


Spekkie, zo vanaf het filmpje weet ik ook niet of ik dat zou durven := .


Jettie, wij gaan in mei naar Shenandoah, dus voor jou te laat. Dus als jij tegen die tijd nog tips hebt :D
We verblijven in Staunton. We willen Roanoke wel bezoeken, ook McAfee Knob staat op het lijstje.
Verder een dag in Shenandoah zelf (toch best prijzig anders, 60 dollar entree), onder andere de skyline afrijden.
De andere twee dagen meer zuidelijk van Shenandoah, over de Blue Ridge Parkway en dan zijn er genoeg leuke watervalletjes en wandelroutes onderweg te bezoeken.
Wellicht had je ze al gevonden, maar deze sites geven veel info;
https://www.blueridgeparkway.org
http://www.ontdek-amerika.nl/amerika/na ... ndoah.html

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 08:54

Ik heb gereden in Monument Valley, we waren met zn tweeen, een native american op een merrie met veulen en nog drie honden erbij... geweldig! Ook nog gedraafd en een kleine galopje (vriendlief heeft geen ervaring) en het was echt geweldig! Bryce is een staprit over de Peekaboo trail. Die is ook heel gaaf om te lopen, want weinig andere wandelaar,
In Zion hebben we de Angels Landing gedaan, nou ja, ik tot Scouts overlook want met mijn hoogtevrees is het laatste deel met de kettingen geen optie. VL wel de hele route en hij vond sommige stukken wel echt spannend. The Narows is in de zomer denk ik wel heel gaaf. Op mijn verlanglijstje staat Observation Point. Ook heel gaaf is de Taylor Creek Trail in de KOlob Canyons. Dat stuk heeft een aparte ingang.

purny
Berichten: 27449
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 12:20

Even een iets andere vraag. M'n zus gaat in juni naar Mexico. Ze heeft een overstap op Dallas. Weet iemand hoe het zit met visums? Ze zegt dat ze er maar eentje nodig heeft, een esta voor Mexico maar hoe zit dit?
Zou het zonde vinden als ze het land niet in komt of door de douane omdat haar visum niet klopt.
Is het esta voor de VS hetzelfde als voor Mexico?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:19

Ze moet dan voor haar overstap in Amerika een ESTA aanvragen. Ook een overstap waarbij je de luchthaven niet verlaat wordt gezien als toegang tot Amerika dus daarvoor heb je een ESTA nodig.

Maar dat heeft niets met Mexico te maken. Wat ze voor Mexico nodig heeft, kan je best opzoeken op de website van de Mexicaanse ambassade.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

purny
Berichten: 27449
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:29

Yasmine schreef:
Ze moet dan voor haar overstap in Amerika een ESTA aanvragen. Ook een overstap waarbij je de luchthaven niet verlaat wordt gezien als toegang tot Amerika dus daarvoor heb je een ESTA nodig.

Maar dat heeft niets met Mexico te maken. Wat ze voor Mexico nodig heeft, kan je best opzoeken op de website van de Mexicaanse ambassade.

Precies mijn gedachten. Ze gaat het consulaat bellen zegt ze.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Danique07
Berichten: 2492
Geregistreerd: 23-07-07
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-19 13:35

Wij vertrekken 17 juli (ik ben leerkracht en schoolvakantie gebonden, helaas) tot en met 6 augustus.
De AL lijkt mij ook echt wel heel erg spannend. Aan de ene kant denk ik, ik kan stoppen na het eerste stuk, maar loop ik dan niet liever The Narrows? Beide gaan we niet redden met tijd, warmte en conditie.

x_spekkie_x schreef:
Omg, ik weet niet of ik die Angels Landing durf te lopen. Sommige stukken zijn echt zo smal en niet overal loopt een ketting. Hij loopt ook maar één kant dus je kan zo het ravijn in donderen :=

Filmpje van het laatste stuk route naar de top: [ Video ]

Wanneer ga je Danique?
Ik heb online verhalen gelezen over ritten van Roy Black in Monument Valley wat geen saaie stapritjes zijn en ook privé geboekt kan worden.
Mij werd geadviseerd om iets te zoeken in Monument Valley, Bryce of Zion omdat daar de mooiste natuur is om doorheen te rijden.
Ik zoek zelf ook nog een leuk adres :)

Paragon’s Diable, ♥♥♥ B+10 L1+12 L2+12 M1+2
The Little White Guy, ♥♥♥ Eindstand L1+2
        Pieter, ♥♥♥ Eindstand: L1+4
        Luna, ♥♥♥ Eindstand: M1+8!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bianca_v_s, tinker_sally en 65 bezoekers