USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:28

knabbelgirl schreef:
@Poes ik haal ter plaatse inderdaad altijd een simkaart. Je zou ook zonder af kunnen gezien bijna overal wifi is, maar ik wil graag a la minute iets kunnen opzoeken en gewoon contact met huis kunnen houden, facetime als ik iets moois wil laten zien oid. Ik haal bij T-mobile (shop zoek ik voor vertrek op zodat ik hem bij aankomst direct kan halen) een prepaid kaart van 40 dollar tegoed en 10 dollar voor de sim. Daar ben ik met 3 weken non stop gebruiken niet doorheen gegaan dus zit een hele hoop tegoed op.


Ha top.

Ik vind het ook gewoon te praktisch om te reizen met internet en beltegoed. Belgische radio wat streamen tussendoor, waze opzetten, hotel contacten, etc. Fijn om te horen dat het makkelijk kan!

Veel plezier Purny!!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:52

Veel plezier Purny!!

Dat heb ik dus ook Poes. Je kan als je telefoon simlockvrij is gewoon overal een prepaid ding halen, zolang je maar op let dat het geen reizigersabbo is (duurder voor minder gb enzo) en geen echt abbo. Voor de handigheid geef ik hun altijd de telefoon zodat ze alles correct instellen en hij meteen ready to go is

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:30

ja hebben wij in zuid afrika ook gedaan :)

Zo fijn om gewoon lekker te kunnen appen of bokken ook tussendoor haha :D

Of als de luchthaven lam ligt en je je vlucht mist, je lekker op internet een nieuwe vlucht kunt boeken.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:05

Veel plezier Purny!

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:00

Veel plezier, purny!

Ik wil een kaartje via Arieli Sim bestellen. Daar lees ik veel positieve verhalen over. Krijg je gewoon thuis gestuurd en activeer je zodra je in de USA bent.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 03:18

Dank jullie wel allemaal
Nou ik ben er hoor. Maar het is niet van harte gegaan.
Gebeurde al op Schiphol dat m'n paspoort niet werd herkend. Vervolgens hadden we vertraging omdat er een pallet van 3,5 ton het vliegtuig niet in wilde.
Daarna moest ik nog 2,5 uur bij de douane staan wachten en als laatste was m'n boeking niet bij het hostel gekomen. Uiteindelijk kon ik gelukkig een kamer krijgen maar omdat de de dame in kwestie er nog bivakkeerde was deze bezet. Ik heb nu een dubbele kamer tot en met zondag en dan moet ik verkassen naar de andere kamer.
Maar toen ik naar times Square liep was ik het allemaal vergeten

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 04:35

Balen dat het zo moeizaam verliep, Purny. Maar gelukkig ben je er nu en kan je ervan genieten!

Qua simkaart heb je op alle grote luchthavens altijd wel een aantal shops van mobiele providers. Kaarten die je op voorhand bestelt en thuis laat leveren zijn vaak wat duurder.

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-19 09:26

Oei dat is een lange reis dan, Purny! Maar nu lekker genieten van je vakantie.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:00

Dank jullie wel. Eerst nu ontbijtje bij Starbucks

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

_Lois_
Berichten: 3278
Geregistreerd: 02-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 12:38

Wat een gedoe, maar je bent er! Heel veel plezier *\o/*

| https://www.schermvrijopvoeden.nl | Kies bewust voor offline opvoeden in een online samenleving |

_Tamara
Berichten: 4699
Geregistreerd: 17-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-19 21:53

Zag hier mooie plannen voorbij komen, veel naar NYC en Florida of mensen die er al zitten. Tof, veel plezier :D

Wij zijn inmiddels alweer even terug uit Alaska. Was echt fantastisch <3 We zijn in Vancouver twee weken op een cruiseschip gestapt en vanaf daar richting Whittier getrokken en weer terug (Vancouver - Ketchikan - Juneau - Skagway - Glacier Bay NP - Whittier/Prince William Sound - Hubbard Glacier - Glacier Bay NP - Skagway - Juneau - Ketchikan - Vancouver). Prachtige natuur gezien en veel gletsjers. Ook met een bootje dichtbij een gletsjer geweest waarbij we die gewoon hoorden kraken van binnen en waarna even later ook een groot stuk ijs eraf viel met een flink kabaal. Heel indrukwekkend! Ook heel veel wilde dieren gezien (veel bultruggen (ook springende), bald eagles, zeehondjes, zeeleeuwen, zeeotters en in de Inside Passage twee groepen met orka’s waarbij er 1 uit het water sprong) <3 Heel bijzonder!

Was een prachtige reis en gaan graag nog eens terug! Lijkt ons dan mooi om vanuit Anchorage de auto te pakken richting Denali NP en dat deel daar ook mee te pakken.

Zal nog een hele kleine selectie foto’s plaatsen (heb er meer dan 1000 :+). Voor de liefhebbers heb ik natuurlijk ook meer info en/of foto’s van waar we zijn geweest!

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 06:17

Mooie trip heb je gemaakt. Het idee om naar Denali te gaan met auto kan ik van harte aanbevelen.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:13

Wat een gave foto’s, Tamara. Prachtig daar!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 07:15

Alaska lijkt me erg gaaf, maar dan wel als roadtrip.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-09-19 08:04

Dat lijkt mij een hele indrukwekkende reis Tamara! Mooie foto’s, kan me voorstellen dat een selectie maken uit zoveel moois erg moeilijk is.

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Grit
Berichten: 6143
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 09:20

Heel mooi en geweldig dat jullie bultruggen en walvissen hebben gezien.

Hoe was het om twee weken op het schip te verblijven?

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 10:01

*D Geweldig, Alaska. Die beer zo hoog in die smalle boom

Webshop - digital art: MoTekent

luuntje
Berichten: 13929
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:50

Purny veel plezier.

Gave foto’s.
Hele ruige natuur.

[o]

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 18:52

Prachtige foto's. Alaska staat ook nog op mijn lijstje sinds ik een fotoverslag heb gezien van anderen. Nooit gedacht dat het zo mooi zou zijn, maar het is er inderdaad prachtig. Ik had vroeger een oom die er woonde, maar die is helaas overleden.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 19:20

Alaska lijkt mij ook fantastisch. Maar niet per cruise ivm de impact daarvan op de natuur.
Maar er zijn meerdere wegen naar Rome :)

Mijn vakantie komt steeds dichterbij :+: zo spannend!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:38

Alaska is geweldig! Afgelopen juni ook een auto rondreis gedaan en we gaan zeker terug.. zoveel moois gezien :D
Kan het iedereen aanbevelen!

Het kost alleen iets meer dan een gemiddelde Amerika reis :')

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 22:48

Ik ben naar de yankees geweest. Het was een leuke ervaring maar ik snapte niks van het spel. Maar ik heb een foam finger :D

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:41

@_Tamara wat een ongelofelijke mooie foto's _/-\o_

Had net ook het idee om wat foto's te delen van de omgeving in Alabama waar ik nu woon. Tijdens de zomer is het hier heel toeristisch maar dan wel amerikanen die een huis of appartement aan de kust hebben. Veel buitenlanders zie je hier niet uiteraard.. maar moest iemand ooit van plan zijn de golf van mexico af te reizen of richting New Orleans te gaan.. ik weet wel wat pareltjes zijn hier in de buurt :D gisteren weer een nieuw park ontdekt en pffff het is hier toch echt een paradijs hoor.. (ben wellicht sterk bevooroordeeld maargoed :') )

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:51

Ohhhh dat Spanish moss over de bomen op die laatste! Doet me zo terugdenken aan South Carolina en noord Florida!

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-19 18:59

Vind dat ook geweldig! ik wil ZO graag een portret maken van een paard onder zo'n boom :)

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _AB_, Barramundi, c_alsemgeest, DexterM, Googlebot, Iloveiswan, Ineke2, inge_romeo, kwii, Lestria, ReadTheRulez, Riviera87, Swift, Verara, Vinny12511 en 73 bezoekers