USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 13:26

Ik heb in Korea Town gezeten, wel aan de bovenrand naar boven toe, op de kruising van Western ave en Beverly Boulevard. Super fijne plek, goed veilig, bushalte naast de deur, metro een blok verder en ook met de auto prima te doen :j


beetje22
Berichten: 120
Geregistreerd: 23-01-15
Woonplaats: Arnhem en omstreken

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 18:52

Excalibur schreef:
beetje22 schreef:
Hoi, ik meld mij hier ook met een vraag.
Afgelopen december ben ik voor het eerst naar amerika geweest, New York. Ik ben verliefd geworden op de stad en het land, dus gelukkig mag ik deze zomer weer terug. Ik ga vanaf september tot mei ongeveer bij drie verschillende stallen als 'working student' aan de slag. Ik ben nu nog veel aan het regelen, maar loop een beetje vast. Ik weet namelijk niet goed waar te beginnen met mijn visum. Hebben jullie tips? Of weet iemand wat voor visum ik het beste kan aanvragen en waar ik dan aan moet denken? Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen :)


Ik heb een jaar op een springstal gewerkt in Amerika via Caep. (https://caep.org/)
Als ik het mij goed herinner is dit een uitwisselingsprogramma van het ministerie van landbouw. Ik kreeg toen een J1 visa en mocht maximaal 1,5 jaar blijven.


Oh, bedankt! Ik ga kijken of zij wat voor mij kunnen betekenen!

I'm a surpfeiffer. [o]

Nimber
Berichten: 26547
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 19:54

Ik vind zelf Venice of Santa Monica het leukste om te verblijven. Ik ben nu 15 keer naar LA geweest maar probeer wel steeds daar m’n hotels te boeken

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

nobillity
Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:51

Needje schreef:
Ligt er aan wat je plannen zijn nobillity


Ja we willen sowieso L.A zien.
Het is nog een beetje in het beginstadium dus we hebben nog niet echt gekeken wat we precies willen doen. Had zelf gekeken voor Venice Beach & Santa Monica, maar weet niet of dat een handige plek is.

Daarnaast op internet aan het kijken voor tickets en vindt de prijzen echt meevallen. Maar hebben jullie tips waar we leuke tickets kunnen vinden?

Liebeskind
Berichten: 2213
Geregistreerd: 06-10-16
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 20:56

Wij vonden LA echt verschrikkelijk. Het verkeer, de armoede. We hebben Universal wel bezocht, dat was geweldig, maar de stad vond ik horror.
San Diego vonden we heel aangenaam.

Misschien heb ik wel wat gemist hoor. Ik vond Venice Beach en de Santa Monica pier vergane glorie. Wat hebben jullie met LA wat ik niet heb gezien?

De cursus ‘Omgaan met teleurstellingen’ gaat wederom niet door.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 21:07

LA, you love it or you hate it. Ik ben van de tweede groep :-) San Diego en San Francisco zijn geweldige steden, Los Angeles is meer een heel groot uitgestrekt gebied met veel slechte wijken en ellende en een aantal bekende hoogtepunten.

Het klinkt wat vaag: we willen LA zien. Wat? Waarom? Maak een plan, want het is geen stad voor een citytripje waar je in het centrum gaat zitten en overal naar toe wandelt.

Webshop - digital art: MoTekent

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-01-20 07:42

Wij gingen vooral naar LA voor de pretparken. Venice en Santa Monica vond ik wel leuk, voor een dagje. Verder hoef ik daar ook niet lang te blijven. Dus het is idd maar net wat je plannen zijn, reizen jullie daarna door?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 09:25

LA is niet mijn plek. Te verspreid alles en altijd maar file. Ik vond de Warner Bros studio’s wel super leuk om te zien en als je de kans krijgt is het ook super interessant om te zien hoe ze tv shows opnemen. Er zijn altijd shows waar ze publiek voor zoeken en meestal is het gratis en vaak krijg je nog iets te eten tussendoor.

De laatste keer in LA sliep ik in Glendale. Dat vond ik wel een heel leuk plaatsje.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-20 10:00

Ik vond LA ook underwhelming. En bij Venice/Santa Monica was het de dag dat wij er waren grauw en grijs in mei dus dan maakt dat ook niet echt indruk. Disneyland was echter wel tof!
Zou niet snel weer gaan, al zijn vliegtickets naar LA veruit het goedkoopst in die hoek.

nobillity
Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 10:02

MoniqueT schreef:
LA, you love it or you hate it. Ik ben van de tweede groep :-) San Diego en San Francisco zijn geweldige steden, Los Angeles is meer een heel groot uitgestrekt gebied met veel slechte wijken en ellende en een aantal bekende hoogtepunten.

Het klinkt wat vaag: we willen LA zien. Wat? Waarom? Maak een plan, want het is geen stad voor een citytripje waar je in het centrum gaat zitten en overal naar toe wandelt.


Wij maken pas een plan als we definitief hebben geboekt. Hebben we met al onze reizen gedaan en tot nu toe is dat altijd goed uitgepakt waardoor we altijd veel hebben gezien. Dus in jouw ogen klinkt dat vaag wat ik snap, maar voor ons is dat niet vaag.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 11:16

Wat jij wilt, maar besef dat LA zo groot is als de provincie Utrecht en dat je uren in de file kan staan om ergens te komen. Wellicht is de Hop On Hop Off-bus voor jullie een optie.

Webshop - digital art: MoTekent

PSvanLot
Berichten: 10116
Geregistreerd: 12-03-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 11:52

Hoi Amerika-kenners.

Ik ga hier waarschijnlijk een vraag stellen die al 100.000x gesteld is.

Samen met 2 collega's ga ik van 17-10 tot 24-10 naar New York. We zoeken voor 7 nachten een airbnb/hotel/appartement. We zitten in de leeftijd van 35 tot 60.

Wie heeft goede (betaalbare) tips?

Needje
Berichten: 19170
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 13:23

Ik ga eigenlijk altijd naar het Samesun hostel in Venice. En heb de bus gepakt naar Hollywood, Chinatown enz. Hele belevenis. :') Van Santa Monica liep ik dan meestal langs het strand weer terug naar Venice.
Maar zeg wel eerlijk dat ik vlucht altijd gratis had. En ik dus ook gewoon voor een paar dagen strand die kant op ging. haha

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:31

Wat is in jullie beleving de meest gunstige tijd voor het boeken van vliegtickets?
Wij gaan in september en willen in principe vliegen op Vancouver maar Seattle is ook prima. Op Skyscanner en Google Flights bleek voor nu al snel dat nog (lang) niet alle prijzen bekend zijn en dat nu nog niet de tijd is om te boeken. Maar wanneer dan wel?
Wij willen zo gunstig mogelijk boeken en zijn daarom vrij flexibel met de dagen rond de periode dat we vrij zijn, maar om het vervolg van de reis vast te leggen en alvast andere zaken te boeken is het toch wel handig om op den duur te weten wanneer je dan precies vliegt :))

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:48

8 Maanden voor vertrek zijn alle lijnvluchten toch te boeken? Zou van de gunstigste lijnvluchten de prijs op volgen zetten, dan zie je vanzelf de fluctuaties binnen komen. Had ik ook een keer gedaan voor een voorjaarsvlucht en die bleek op black friday het allergoedkoopste tarief te hebben van de 6 maanden dat ik dit ticket volgde.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:25

Prijzen zijn normaal 11-12 maanden ervoor al bekend. Ze kunnen alleen wel fluctueren. Ik zou gewoon een weekje bij gaan houden hoe de prijzen zitten en in je hoofd houden wat de prijs is waar je direct voor wilt boeken en je daar aan houden. Ik heb een keer ruim een jaar ervoor al geboekt, bleef het goedkoopste, en een keer 3 maanden ervoor, niet het goedkoopste, die kwam de week voor vertrek pas online. Het is een guessing game in mijn ogen. Maar ik zou max 6 maanden doen, je hotels kunnen immers ook vol raken en de prijzen omhoog gaan gooien (en ik ben nogal kritisch in waar ik wil verblijven en voor welke prijs) maar dat is persoonlijk

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:40

Ik vind er geen touw aan vast te knopen hoe de prijzen lopen. Ik probeer uit te vinden wat een goede deal is voor het ticket wat ik wil boeken en dan in de gaten houden tot ik de prijs heb waarvoor ik wil boeken.

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:19

Eigenlijk dus zoals we het al doen. :j Dan houden we het komende tijd goed in de gaten.
Ik begrijp ook niets van prijzen. Waarom dezelfde heenvlucht met een dag eerder of later terug vliegen een compleet andere prijs wordt, ook wanneer je dezelfde terugvlucht met een andere heenvlucht doet. Ik ben best goed in lijnen ontdekken in zaken, maar bij vluchten zie ik het niet :+

Er zijn nog diverse data waar geen prijzen bij staan voor september. Ik ga gewoon regelmatig even checken komende tijd.

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:54

Waar kijk je voor de prijzen?

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 14:54

Google Flights en Skyscanner. :)

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

Katja
Blogger
Berichten: 42171
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:12

Waar nog geen prijzen staan kun je wel prijzen krijgen door erop te klikken. Is alleen een hoop werk.

Dit jaar had ik via Cheaptickets een veel betere prijs dan Skyscanner of Google konden vinden.

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:13

Ga ik die ook meenemen in m'n zoektocht, bedankt voor de tips!!

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 15:47

En Momondo geeft soms ook goede resultaten.

Webshop - digital art: MoTekent

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:00

Ik gebruik vaak Kiwi om te zoeken, maar puur omdat die ook alternatieve luchthavens in de buurt etc aangeeft. Kan in sommige gevallen heel handig zijn.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 04:19

Wij zetten altijd price alerts aan via Google voor de routes die we willen boeken. Dan krijg je automatisch meldingen als prijzen stijgen of dalen. :)

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Momo94 en 66 bezoekers