USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:01

Katja schreef:
Wat enorm verdrietig...
Hopelijk kun je later de draad daar weer oppakken of wordt dat lastig door de Brexit?


Ik heb een settled status, dus binnen vijf jaar kan ik zonder problemen weer terug als ik dat wil. Maar ik ga deze crisis eerst maar even bij mijn ouders uitzitten. %) Niemand weet hoe lang het duurt natuurlijk, en hier in Engeland zijn al veel banen verloren gegaan, dus de banenmarkt gaat straks ook nog eens heel pittig zijn. Weet niet hoe het er in NL voorstaat?

Ja, ik ben er echt kapot van hoor. Denk dat ik de eerste 24 uur bijna alleen maar gehuild heb. Woensdagavond zelf HR moeten bellen om uit te vinden (laten we het maar niet hebben over hoe het bedrijf gecommuniceerd heeft...) en toen was het mis. De volgende dag tegen de middag besloten naar huis te gaan. Twee dagen later komt de overheid met de mogelijkheid 80% van je salaris te krijgen... maarja, toen waren de meeste meubels al gekocht en de boot net geboekt. Misschien ook beter zo, om in ieder geval voor nu naar huis te gaan. Maar zwaar is het wel.


Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-20 19:48

Jeetje, wat vreselijk kl*te voor je!!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:50

Wat erg ... zeker dat je dan na twee dagen hoort dat het niet nodig was. Misschien toch wel fijn om bij je familie te zijn?

Webshop - digital art: MoTekent

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:54

MoniqueT schreef:
Wat erg ... zeker dat je dan na twee dagen hoort dat het niet nodig was. Misschien toch wel fijn om bij je familie te zijn?


Nouja, niet nodig... ons bedrijf heeft nog niet aangegeven of ze gebruik gaan maken van deze optie die de overheid heeft aangeboden. Dus op dit moment zit ik sowieso op onbetaald verlof nog.

Inderdaad ook wel fijn om de familie dichtbij te hebben in een situatie zoals deze, hoewel het wel enorm wennen wordt. Ik heb zes jaar op mezelf gewoond en hou wel van mijn rust en stilte. :') Maar mijn ouders zijn natuurlijk wel geweldig dat ze gelijk zeiden, "je bent hier welkom!"

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:58

Mijn dochter is ook thuis na drie jaar in de UK, niet door corona maar door een verbroken relatie. Ze is in december gekomen en wilde juist haar leven in Nederland (wij zitten in Spanje) weer op gaan pakken. Het is best wennen hoor, na zoveel jaar (ze woonde daarvoor ook al vier jaar zelfstandig), maar het heeft ook iets gezelligs. Zeker nu, we zitten er samen in.

Webshop - digital art: MoTekent

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:00

MoniqueT schreef:
Mijn dochter is ook thuis na drie jaar in de UK, niet door corona maar door een verbroken relatie. Ze is in december gekomen en wilde juist haar leven in Nederland (wij zitten in Spanje) weer op gaan pakken. Het is best wennen hoor, na zoveel jaar (ze woonde daarvoor ook al vier jaar zelfstandig), maar het heeft ook iets gezelligs. Zeker nu, we zitten er samen in.


Nou, het gaat zeker wennen zijn. Ben blij dat het bij jullie wel bevalt. :)
Ik heb echt schatten van ouders (en de rest van mijn familie), en daar ben ik (altijd, maar vooral nu) heel blij mee.

Eerst maar thuis zin te komen, voorlopig zit ik nog te stressen dat de grenzen dichtgaan ofzo. :o

nenahdm
Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:05

oliebol zeg...

Mijn moeder blijft nu thuis van t werk maar werkt voor het stad op het strand en zou in principe niet zonder werk vallen. Haar vrouw is muzikant dus die kan niets doen, is 2 keer live gegaan op facebook om te spelen voor tips. Echt heel veel mensen die haar gesteund hebben via venmo en paypal. Zo fijn

Instagram: @nenah_dm @nenahdmdrawings @nenahdmphotography

fall in love with your solitude

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 20:09

nenahdm schreef:
oliebol zeg...

Mijn moeder blijft nu thuis van t werk maar werkt voor het stad op het strand en zou in principe niet zonder werk vallen. Haar vrouw is muzikant dus die kan niets doen, is 2 keer live gegaan op facebook om te spelen voor tips. Echt heel veel mensen die haar gesteund hebben via venmo en paypal. Zo fijn


Dat is echt super!! :)

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:51

Wat een rot situatie Annash!

Hoe is het daar Nenahmd? Is er al een lock down bij jullie?


Hier in Denver, Colorado is zojuist een Total lockdown aangekondigd. Vanaf morgen avond zal dus bijna alles gesloten zijn.

Yasmine
Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 01:04

Oh jeetje Shanna wat verdrietig. Wij zijn 2 jaar geleden naar Australië verhuisd en ik zit in hetzelfde bootje. Sinds gisteren op onbetaald verlof gestuurd - ik werk op het hoofdkantoor van een bioscoop. Gelukkig kan mijn man blijven verder werken, en hij werkt voor een bedrijf dat klinische studies doet dus we hopen dat dat kan doorgaan. Hier heeft de overheid helemaal niks van steun voor mensen als ik - geen salaris uitbetaald en werkloosheidsuitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik geen citizen ben. Soms mis ik Europa in dat opzicht, want al mijn vrienden zitten lekker thuis met een 70% loon in België. -O-

Wij kunnen wel een paar maanden onbetaald overleven, en ons visum is zo moeilijk te krijgen dat we ook niet terug willen. Maar soms lig ik wel wakker van wat als...

Guinevere
Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 02:23

Wat on-wijs poedersuiker Shanna!! Echt, ik vind dit zo zielig voor je. Al je harde werk om je daar te vestigen en een leven op te bouwen en dan dit. :(:)

Ook spannende tijden voor jou Yasmine. Ik hoop dat je man gewoon door mag werken.

Wij hebben gelukkig genoeg eten om een tijdje vooruit te komen, en vandaag lag het meeste er weer. Hopelijk is het ergste paniek-kopen nu over. Maryland heeft (nog) geen shelter in place orders, maar alleen essentiele bedrijven mogen open blijven (al zijn dat er best veel). De meeste stranden in de buurt zijn nu dicht. Ik hoop dat het eiland wel open blijft, maar dat zal vast ook niet lang meer duren.

Kerstmuts

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 10:26

Sterkte ook Yasmine!

Welk eiland bedoel je, Guinevere?

Webshop - digital art: MoTekent

Bellex
Berichten: 9296
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 11:00

Jeetje Shanna wat een nare situatie zeg! Veel sterkte, hopelijk gaat het verhuizen soepel!

Ook voor jou best een pittige situatie Yasmine, lijkt me heel spannend zo zonder vangnet

Dizzy, sterkte met de lockdown, hopelijk kun je je een beetje vermaken?

Bakkabouter, wat is de stand nu bij jullie?

Ik denk dat wij hier nu ook officieel de vakantie af kunnen schrijven, zelfs al zouden de maatregels een paar dagen voor vertrek opgeheven worden, als ik zo de items over de VS zie is het daar voor nog wel langere tijd zeer ontwricht, of je daar dan nu heen moet willen zelfs al mag het? Dus mochten wij om kunnen boeken, dan zou ik dat wel willen. Maar eens zien hoe vriend daar over denkt

Grit
Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 12:22

Wat ongelooflijk balen Shanna -O-


Lastige dilemma Knabbelgirl. Ik verwacht dat zodra het land (en dus ook hotels ed) weer opengesteld is voor toeristen, dat dit onderdeel ook weer redelijk snel normaal is. Waar zou je in beperkt kunnen worden?

Annash
Blogger
Berichten: 26467
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:29

Yasmine schreef:
Oh jeetje Shanna wat verdrietig. Wij zijn 2 jaar geleden naar Australië verhuisd en ik zit in hetzelfde bootje. Sinds gisteren op onbetaald verlof gestuurd - ik werk op het hoofdkantoor van een bioscoop. Gelukkig kan mijn man blijven verder werken, en hij werkt voor een bedrijf dat klinische studies doet dus we hopen dat dat kan doorgaan. Hier heeft de overheid helemaal niks van steun voor mensen als ik - geen salaris uitbetaald en werkloosheidsuitkering kom ik niet voor in aanmerking omdat ik geen citizen ben. Soms mis ik Europa in dat opzicht, want al mijn vrienden zitten lekker thuis met een 70% loon in België. -O-

Wij kunnen wel een paar maanden onbetaald overleven, en ons visum is zo moeilijk te krijgen dat we ook niet terug willen. Maar soms lig ik wel wakker van wat als...


Ja ik ken dat, in de UK is het ook niet denderend geregeld. Overheid heeft 80% aangeboden, maar ik heb van het bedrijf nog niet eens gehoord of ze deze regeling gaan aannemen.

Gisteren in lockdown gegaan. Mijn mam is vanochtend in de auto gesprongen en zit nu op de boot naar Engeland. Morgen terug. Duimen, duimen, duimen, dat de grenzen open blijven. Ik ben mentaal echt wel even stuk nu.

Heel veel sterkte ook voor jullie, Yasmine.

@ Cat: <3
Laatst bijgewerkt door Annash op 24-03-20 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 15:29

Oef, dat is inderdaad wel heel spannend!

Webshop - digital art: MoTekent

bakkabouter
Berichten: 5298
Geregistreerd: 01-03-03
Woonplaats: Antwerpen - België

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 14:31

Oh Annash, wat jammer -O-

Wij vliegen vandaag naar huis. En ik moet bekennen dat ik heel erg opgelucht ben :o
Schoonmoeder wilde per se hier blijven, maar suggereren dat wij sowieso zouden gaan en haar kleindochter gewoon zouden meenemen, bleek dan toch voldoende om haar te overtuigen. We zijn ook verplicht om 14 dagen in thuisquarantaine te gaan bij terugkeer, maar mevrouw is dat NIET van plan, het valt allemaal wel mee, en zij gaat gewoon lekker haar zin doen. En door dat soort mensen zitten wij straks een paar weken langer binnen hé, grrrr _-:(

Grammar, it's the difference between knowing your sh!t and knowing you're sh!t.
Mensen met een zuiver geweten hebben een slecht geheugen.

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:04

Door dat soort mensen gaan er heel veel mensen dood. Onbegrijpelijk werkelijk.
Fijn dat jullie een vlucht naar huis hebben. Verdrietig dat jullie vakantie is ingekort.

Ik ben een heel klein beetje aan het kijken voor een geschikte bestemming om na deze hele ellende en voor half februari naartoe te vliegen. We hebben een voucher van $1000 van United dus VS of Canada is het meest logische om voor te gaan.
Als ik een goede deal kan vinden denk ik misschien aan Hawaii maar er is nog veel meer van de VS dat ik graag wil zien dus keus genoeg.

Wat staat nog op jullie bucketlist?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:15

Voor mij Anaheim ivm Disney. Maar ook de bergen in Utah lijken mij prachtig. En Vancouver Island, die hoek. Jasper, Banff

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:24

Voor half februari wordt dat nog wel lastig in verband met het weer ... misschien een mooie desert trip vanuit Phoenix of Tucson. Wij hebben dat in 2016 begin april gedaan. Palm Springs, San Diego ....

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:31

Daar heb je vast een mooi blog van of niet Monique?

Alles met bergen zal denk ik een no go worden. Zou mooi zijn als we ergens rond september kunnen gaan maar ik vrees dat het toch reizen in de winter zal worden.

Nadir
Berichten: 12709
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-03-20 15:38

Ben je al naar Alaska geweest? Of stel ik nu iets heel doms voor, voor februari :')

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 15:43

Katja schreef:
Daar heb je vast een mooi blog van of niet Monique?

Alles met bergen zal denk ik een no go worden. Zou mooi zijn als we ergens rond september kunnen gaan maar ik vrees dat het toch reizen in de winter zal worden.


Tuurlijk: www.tijmesusa.wordpress.com

Zonder San Diego, dat deden we eerder al.
Wel gaaf.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42175
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 16:40

Alaska wordt al snel een beetje koud in de winter.
Heb het liever warm dan koud en vind de combi huurauto en sneeuw ook niet ideaal.

Ga je verslag lezen Monique. Dat zijn ideale dingen nu we opgesloten zitten.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-20 17:37

Phoenix hebben we al in 2007 gedaan, daar zal niet veel van vinden in dit verslag. De Apache Trail is absoluut de moeite waard! Op AA staan veel tips voor Tucson van Bart (Dude) die er woont.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 139 bezoekers