USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
SpikkelFire
Berichten: 6686
Geregistreerd: 14-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:24

elnienjo schreef:
SpikkelFire schreef:
We gaan wel alleen naar Isle, mn vriend is al in studios geweest helaas. Achtbanen vinden we leuk, had al filmpjes gezien van een paar leuke :D

Waarom niet combineren? Als jij er nog niet bent geweest zou ik de combi pakken voor het HP deel.
Superman en Mummy waren volgens mij deel van Studio's, dat vond ik gave attracties.

Maar daar komt dan weer 100 dollar per persoon bij toch? Zown combi ticket vond ik aardig prijzig helaas.

Timeless design for horse and rider >> https://www.equitare.nl


Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 12:27

Qua autohuur vind ik het persoonlijk prettig om via sunnycars te huren. Je betaalt de verzekeringen dan gewoon gelijk af waardoor ze geen block op je creditcard hoeven te zetten. Ik heb tot nu toe elke keer gehad dat ik mijn volledige eigen risico af moest kopen omdat mijn cc-limiet niet hoog genoeg is om af te blocken en dat is echt schijtirritant want het kost je gewoon klauwen met geld en als je geen schade rijdt is het echt super zonde.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 14:34

Hoe zijn jullie ervaringen om alleen naar NY te gaan? Voelden jullie je veilig? Alleen met de metro? Avondvermaak?

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 15:49

L_iek schreef:
Daar ben ik weer met al mijn vragen :') Wij hebben onze reis uitgestippeld en zijn er helemaal uit wat wij willen. Maar dan, waar gaan wij alles boeken? Ik wil graag de vlucht en autohuur vast hebben staan. De rest zien we tegen die tijd wel ( via Booking oid ). Nu kwam ik terecht bij TUI in verband met vlucht plus auto echter die hebben niet de goede data. Over Expedia lees ik bar slechte recensies dus dat durf ik niet aan.. maar wat zijn er nog meer voor opties? Er is zoveel te boeken?

Hier prima ervaringen met Expedia

Auto boek ik altijd via Alamo incl afkoop eigen risico, vluchten bekijk ik via skascanner maar ik gebruik wel altijd dezelfde maatschappijen (Delta en KLM)

@Keet ik ben alleen naar NY geweest, ik voelde me overdag prima veilig, afgezien van Chinatown. De avonden was ik niet zo gek op en bleef ik dus in mijn hotel. Wel belangrijk om te melden dat mijn hotel een stuk uit het centrum lag en ik dus niet in de drukte zat (dat geeft waarschijnlijk een veiliger gevoel) en ook een stuk met de metro moest

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-19 19:08

Hmmmmn ben bang dat de plannen wat gaan veranderen :+ :D eens kijken hoe dat financieel gaat zijn tov NY :+

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 11:46

NY is net zo veilig/onveilig als elke andere grote stad imo. In je eentje kan je je er prima vermaken maar zou wel goed uitkijken dat je een hotel/hostel in een drukkere buurt kiest (dus niet ergens achteraf in Queens) en dat je 's avonds niet door smalle steegjes gaat wandelen. Verder is NY echt een 24/7 stad en daarmee zou ik zeggen dat het er veiliger is dan in steden waar het 's nachts stilvalt op straat.

Edit: en 's avonds gewoon lekker Uberen. Niet moeilijk gaan doen in je eentje in de metro, gewoon binnen wachten tot je uber er is en je lekker voor je hotel af laten zetten.

purny
Berichten: 27393
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 17:01

Keet schreef:
Hoe zijn jullie ervaringen om alleen naar NY te gaan? Voelden jullie je veilig? Alleen met de metro? Avondvermaak?

Ik ga al heel lang in mijn eentje naar NY. volgende maand weer.
Ik voelde me niet onveilig. Ik voel me minder veilig in de avond in den haag.
Ik zit zelf op east 47th street en op loopafstand van times Square.
Er zijn natuurlijk wijken waar je niet moet komen in de avond.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:23

Ik meld me weer! Laatste keer USA was 2016. Gisterenavond tickets geboekt voor 3 weken Florida in februari-maart. Rondreis!

Voorlopige route:
18-2 MIA -Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale - Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee - Daytona Beach Cape Canaveral/Kennedy Space Center
25-2 Daytona Beach Speedway/Strand/Nascar
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach - Savannah Onderweg naar St. Augustine
28-2 Savannah Stadsbezoek
29-2 Savannah Omgeving-natuur
1-3 Savannah - Jacksonville?? (of andere route - tussenstop??)
2-3 Jacksonvill- Dunnellon (uitvalsbasis voor Homosassa-Crystal River-Ocala)
3-3 Dunnellon Homossassa Springs/Crystal River
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnellon - Clearwater (Tampa?)
6-3 Clearwater - Fort Meyers/Naples Dolfijnen
7-3 Fort Meyers/Naples
8-3 Fort Meyers
9-3 Fort Meyer - Florida City Veel goedkoper dan airporthotels - late vlucht op 10-3
10-3 Florida City MIA

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:29

Als je naar Savannah gaat dan kom je voorbij Cumberland Island. Zou dat zeker proberen mee te pakken! Zelf kon ik er helaas niet naartoe oktober 2017 omdat door een voorgaande orkaan de ferry buiten werking was. Op Cumberland Island leven nog wilde paarden en de natuur ziet er op foto's heel gaaf uit.

Savannah zelf vond ik eigenlijk tegenvallen, dan vond ik Charleston een leukere stad.

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:44

Savannah vond ik prachtig maar de weg erheen.... Daar heb ik echt een trauma van we kwamen vanuit Atlanta en het was voor mijn gevoel gewoon 4 uur rechtuit rijden met hetzelfde uitzicht. Maar dat kan heel goed aan mij gelegen hebben, mijn man vond het allemaal wel meevallen.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 09:50

Katja schreef:
Savannah vond ik prachtig maar de weg erheen.... Daar heb ik echt een trauma van we kwamen vanuit Atlanta en het was voor mijn gevoel gewoon 4 uur rechtuit rijden met hetzelfde uitzicht. Maar dat kan heel goed aan mij gelegen hebben, mijn man vond het allemaal wel meevallen.

Ik kwam vanuit St. Augustine en heb bij gebrek aan mogelijkheid voor Cumberland Island wel Driftwood beach gedaan bij sunrise.
De route is daar sowieso prachtig door al die (wintergroene) eiken met spanish moss.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 10:20

Heerlijk vooruitzicht, Monique. Lekker dat je de tickets al geboekt hebt.
Het ziet eruit als een mooie route.

Ik neem aan dat je in de Sawgrass Mills Mall gaat shoppen?
Overigens is de Miromar Outlet bij Estero ook leuk, ik shop daar graag. Nog eten bij Ford’s Garage voor de sfeer (zit op meerdere plekken rond Fort Myers).
Zonsondergang op de pier bij Naples is ook mooi.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-19 12:37

Leuk dat jullie weer naar de VS gaan Monique!

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 13:57

Leuke trip Monique, ik zag de tip van de outlet bij Estero voorbij komen, als je daar toch in de buurt bent is een. Bezoek aan het Koreshan Statepark is ook leuk om eens te doen. En ik zie vraagtekens bij Animal Kingdom: doen. Ik vind het het gaafste disneypark. Noordelijker dan St. Augustine ben ik nooit geweest, dus daar weet ik niks van.
Ben jaloers ;)

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 14:55

Niet jaloers zijn ... ik ben ook al vier jaar niet geweest tegen die tijd :-)

Savannah ligt eruit ... Albert vindt het ook te ver uit de richting. We zijn vandaag heel druk aan het plannen geweest en hebben alles annuleerbaar vastgelegd. Veel natuur, maar dat is dan ook echt ons ding :-) Shoppen ook, maar outlets is niet altijd alles voor mij, ik draag grote maten en die winkels vind je niet overal in de outlets. Maar maak je geen zorgen, ik vind ze wel :-) Ik neem alle tips mee!

@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten :-)

18-2 MIA Fort Lauderdale
19-2 Fort Lauderdale Shoppen
20-2 Fort Lauderdale Dagje Miami
21-2 Fort Lauderdale Kissimee
22-2 Kissimee
23-2 Kissimee Disney Aminal Kingdom??
24-2 Kissimee Daytona Beach VIA Kennedy Space C./Cape Canaveral
25-2 Daytona Beach Speedway/Boardwalk
26-2 Daytona Beach
27-2 Dayton Beach Jacksonville St. Augustine
28-2 Jacksonville Brewery
29-2 Jacksonville Walluka Lodge
1-3 Walluka Lodge Bij Tallahassee Veel natuur, boottocht
2-3 Walluka Lodge
3-3 Walluke Lodge Dunnelon
4-3 Dunnellon Ocala Farm Tours
5-3 Dunnelon Homossassa Springs/Crystal River
6-3 Dunnellon Tampa Via Plant City Strawberry Festival
7-3 Tampa Dolfijnen Clearwater Beach
8-3 Tampa Naples
9-3 Naples
10-3 Naples MIA

Webshop - digital art: MoTekent

kitty_gomez
Berichten: 8093
Geregistreerd: 22-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 15:42

.
Laatst bijgewerkt door kitty_gomez op 02-03-24 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 16:43

kitty_gomez schreef:
Hoi, hier ben ik aan het oriënteren voor strandvakantie voor volgend jaar februari. Nu hadden we Florida miami beach in gedachten. Iemand ervaring in februari en het weer?

Oor een echte strandvakantie is februari meestal nog net iets te fris. En afgezien daarvan: voor een strandvakantie zou ik de westkust van Florida nemen, maar ik ben geen dan ook geen fan van Miami.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:27

Mee eens, al is volgens de statistieken het water bij Miami Beach warmer in februari. Maar voor de witte stranden, tropische wuivende palmen en mooie zonsondergangen is de andere kant van Florida veel mooier. Fort Myers, Napels, Sanibel ... maar misschien een paar weken later.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 17:44

Miami Beach moet je even goed uitkijken wanneer het Spring Break is maar dat geldt eigenlijk wel voor alle strandplaatsen in Florida. Voor echt een strandvakantie zou ik in februari niet naar Florida gaan. De kans dat het een week lang onder de 20 graden blijft is gewoon te groot.


MoniqueT schreef:
@Katja: Strawberry Festival Plant City in het programma en volgens mij kunnen we meeten
Dat festival vonden we echt geniaal. Enorm groot, de meest bizarre dingen om te eten, heel veel veekeuringen en mensen kijken tot je erbij neer valt.
Wij hebben nog geen data voor volgend jaar. Weet wel bijna zeker dat we gaan en zou zomaar begin maart kunnen zijn dat we in Inverness zitten.

Houden jullie van krab en garnalen?

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:04

kitty_gomez schreef:
Hoi, hier ben ik aan het oriënteren voor strandvakantie voor volgend jaar februari. Nu hadden we Florida miami beach in gedachten. Iemand ervaring in februari en het weer?


Je kunt geluk hebben maar ook pech. Ik zou je sowieso adviseren zo zuidelijk mogelijk te gaan, bv naar de Keys. Daar heb je ook wel mooie strandjes met de nadruk op ‘jes’. Verwacht er geen kilometerslange stranden. Wij zaten daar wel eens rond half februari en hebben echt prachtig weer gehad.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 19:30

@Katja: o, ik zag ergens data voor 2020 in jouw documenten. Dacht dat dat definitief was. Ha, geeft niet, wij gaan sowieso.

Ja, ik ken die State Fairs van onze reizen in Californië. Alle kleinkinderen daar hebben hun varkens en koeien daar geshowd, helemaal leuk altijd. We zijn nu bezig met een hotel daar heel dichtbij.

En nee, ik hou van garnalen, maar niet van krab, Albert eet niks wat uit de zee komt :-)

Wij hebben trouwens ook half februari weleens prachtig weer gehad op de Keys, maar het is daar wel erg prijzig.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42172
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:15

Ik heb voor komend jaar nog niets gemaakt. De meest recente was van afgelopen jaar maar daar heb ik vast een typfout in gemaakt.

Dan hebben jullie niets aan het leukste seafood tentje dat ik ken :')

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:27

Het water loopt me in de mond bij de gedachte aan coconut shrimp en crabcakes! Jammie!
En vergeet niet bij de Outback Steakhouse een blooming onion te gaan eten! En keylime pie! Y)(^)

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 20:57

Outbacks....mmmmm yummie

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-19 21:37

Ik ben gek op Outback. Het brood, de baked patato soup, baby back ribs en de Margaritas. Maar
Blooming Onion niet.

Webshop - digital art: MoTekent


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, Albertina71, eva1969, fohadie, GrapeshotBot, leonie1988, love_juliet, MagicBullet, milatje, mvdende, purny, Rox87, Suzysuze, TinusB, Vitas en 80 bezoekers