USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Nadir
Berichten: 12686
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-19 19:07

Ligt denk ik ook aan de grootte van het vliegveld. Op Dulles kun je dat makkelijk doen. Op Chicago zou ik m wel een beetje knijpen :D

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~


poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 18:29

L_iek schreef:
Vraagje, ik ben aan het zoeken naar vluchten van Amsterdam naar Orlando. Ik zie veel vluchten met tussenstop. Aangezien wij daar geen ervaring mee hebben mijn vraag. Wat is een schappelijke tijd om rustig over te stappen?


Bij het doorvliegen hadden we 2u, bij het terugvliegen 1u, tussenstop op atlanta. Was goed te doen.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Sannens
Berichten: 1385
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 13:59

Hoi!

Volgend jaar gaan we met mijn ouders en de rest van mijn gezin een week naar Washington en onder het mom van ‘als we er toch zijn’ zouden we graag nog een week extra daar blijven.

Onze voorkeur gaat uit naar Orlando/Miami, met in Orlando in ieder geval 1 of 2 parken. Hoe is jullie ervaring met deze week plaatsen combineren in 1 week tot 10 dagen?

Anoniem

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:01

Ik hou minimaal 2u aan als ik door customs moet. Ik heb op Toronto een keer gehad dat ik mijn bagage opnieuw moest inchecken én door de Amerikaanse customs moest en toen heb ik echt met geknepen billen over het vliegveld gerend. Echt geen chille manier om je vakantie te starten. Dus ik zou voor de zekerheid ruim plannen.. Liever een uurtje extra op het vliegveld dan je vlucht missen.

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:04

In welke periode gaan jullie Sannens?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 14:05

Sannens schreef:
Hoi!

Volgend jaar gaan we met mijn ouders en de rest van mijn gezin een week naar Washington en onder het mom van ‘als we er toch zijn’ zouden we graag nog een week extra daar blijven.

Onze voorkeur gaat uit naar Orlando/Miami, met in Orlando in ieder geval 1 of 2 parken. Hoe is jullie ervaring met deze week plaatsen combineren in 1 week tot 10 dagen?


Dat is prima te doen hoor :)
Zou lekker een villa huren bij Orlando met een huurauto :D kan je wat parken doen maar ook wat roadtrips in de omgeving :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Sannens
Berichten: 1385
Geregistreerd: 20-08-13
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 19:12

Katja schreef:
In welke periode gaan jullie Sannens?


We gaan in Augustus, dus helaas wel hoogseizoen. Maar mijn schoonzusje zit in het onderwijs dus er zijn weinig andere opties.

@Keet Ik ga alleen met mijn vriend door naar Orlando en Miami, is een villa dan ook een slim plan of betaal je je dan helemaal scheel?

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-19 21:20

Nee de prijs van een villa valt best mee :)

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 00:57

Ik vond geen villa’s voor aardige prijzen voor twee in het laagseizoen. Zijn voor airbnb gegaan. Was een kamer in een motel maar dan zonder dagelijks housekeeping.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:30

Neem eens contact op met Caroline van Floridafun4you (https://www.facebook.com/floridafun4you/) voor een villa (of townhouse, appartement) met zwembad.

Wij hebben voor onze kinderen deze gehuurd voor twee weken in mei voor 1600 dollar: https://nl.hotels.com/ho1016772224/stor ... de-staten/

Op de meeste sites kom ik zo 600 euro duurder uit voor dezelfde periode.

Dat gezegd hebbende: ons hotel in Kissimmee, 4 sterren, Red Lion Hotel Buena Vista Lake kost ook maar 568 euro voor een week in mei.

Webshop - digital art: MoTekent

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:35

Ik zat in het fairfield inn in mijn eentje in 4p errsoons kamer en was 450 euro kwijt plus gratis transfers en ontbijt. Maar als je een huurauto hebt moet je wel parkeren betalen. Geen resort fee

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:41

Orlando is echt niet duur, behalve dan de parken. Man, wat een prijzen!

Als iemand nog tips heeft voor een combinatie Disney en Universal, graag. Onze kinderen twijfelen en willen eigenlijk hooguit drie parken doen, gewoon veel te duur om veel meer dagen daaraan te besteden. Maar ze komen er niet goed uit wat. Disney natuurlijk sowieso voor de zesjarige dochter, maar zoon van 14 wil ook graag naar Universal en een waterpark.

Webshop - digital art: MoTekent

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 09:57

Combineren is echt heel erg duur ik zou toch kiezen voor of Universal of Disney. Disney heeft echt zat leuks voor een 14 jarige en ook waterparken.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:01

Ik vind universal wel echt ook leuk en de attracties zijn beter. Een parkhopper voor 1 dag voor de twee parken en dan goed met de app en de single rider rij werken: als het rustig is ga je dan echt wel wat kunnen doen.

Vervolgens 1 dag animal Kingdom en dan nog een waterpark?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:26

Qua prijs maakt het natuurlijk wel echt veel uit of je de parken combineert of niet. Ik ben een enorme fan van Universal maar ik zou het wel echt bij één van de twee houden als ik met een familie op pad zou gaan.
Even een snelle vergelijking als je Disney voor 3 dagen doet met 1 park per dag in het hoogseizoen ben je $367 kwijt.
Drie dagen Universal met parkhopper inclusief waterpark is $360.
Maar als je ze combineert en Disney voor 2 dagen zou doen (eentje waterpark) dan ben je daarvoor $267 kwijt en dan nog een dag parkhopper bij Universal voor $170 dan kom je in het totaal op $437 dat scheelt gewoon heel veel. Zeker als je met wat meer mensen bent.

Je kunt via anders sites soms betere deals krijgen Monique ik heb de laatste keer Undercover Tourist gebruikt en dat scheelde best wel wat. Bij Marvelous Mouse krijg je niet zozeer korting maar wel interessante extra's zoals eerdere toegang tot de parken.

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:31


Webshop - digital art: MoTekent

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:33

Als je dan maar 1 universal doet zou ik islands of adventure pakken. Ruim een uur voor opening er staan en gelijk door naar hagrid. Gaat die een uur na opening niet open: verstand op nul en uit de rij gaan en door naar HP forbidden journey in de single rider rij. En dan app in het oog houden en zodra hagrid weer opent daar weer heen.

Edit: Met kleine kinderen is de andere universal mss net leuker.
Ik ga naar de parken voor attracties voornamelijk. Vind het eerlijk gezegd veel te duur om met een 6 jarige te willen doen. Dan is Disney mss beter. Of het groepje splitst op.

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 10:44

Moet hoeveel personen zijn ze in het totaal Monique?

MoniqueT
Berichten: 8829
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:04

Met zijn vieren, Marijke. Papa, mama, zoon 14, dochter 6 jaar. Opsplitsen is sowieso geen optie, het is echt een bijzondere gezinsvakantie voor hen.

Daarnaast: een goede vriendin van me, man, kinderen 22, 19, 16 zitten er in dezelfde periode en zitten een beetje met dezelfde vraag. Zij hebben Universal Studios in LA twee jaar geleden gedaan.

Webshop - digital art: MoTekent

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:14

Twee uurtjes opsplitsen om wat attracties te kunnen doen zou voor ons niet aan het bijzondere gevoel afdoen maar dat is maar net hoe je het wil :j ik als 14-jarige had dat wel lastig gevonden.

Maar als Ze echt in groep willen blijven zou ik magic kingdoms, animal Kingdom en een waterpark doen denk ik?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:21

MoniqueT schreef:
Met zijn vieren, Marijke. Papa, mama, zoon 14, dochter 6 jaar. Opsplitsen is sowieso geen optie, het is echt een bijzondere gezinsvakantie voor hen.
Dan zou ik voor Disney gaan denk ik. En dan als compromis Magic Kingdom overslaan (dat is wel echt het meest meisjesachtig) en dan Animal Kingdom toen en Hollywood Studio's. Het nieuwe stuk in de laatste met Galaxy's Edge schijnt heel gaaf te zijn. En dan één van de twee waterparken.

MoniqueT schreef:
Daarnaast: een goede vriendin van me, man, kinderen 22, 19, 16 zitten er in dezelfde periode en zitten een beetje met dezelfde vraag. Zij hebben Universal Studios in LA twee jaar geleden gedaan.
Weet niet hoe lang ze willen gaan maar eventueel is Bush Gardens in Tampa ook een aanrader. Die hebben een paar hele gave achtbanen.

poes
Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:22

Oja Bush gardens is echt de enige met redelijk wat thrills. Niet supermooie maar gewoon mooi in vergelijking met de andere maar vonden het er super leuk!

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)

Katja
Blogger
Berichten: 42163
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-19 11:50

Sannens schreef:
Katja schreef:
In welke periode gaan jullie Sannens?


We gaan in Augustus, dus helaas wel hoogseizoen. Maar mijn schoonzusje zit in het onderwijs dus er zijn weinig andere opties.

@Keet Ik ga alleen met mijn vriend door naar Orlando en Miami, is een villa dan ook een slim plan of betaal je je dan helemaal scheel?
Vergeet je helemaal te antwoorden.
In die periode zou ik vooral heel goed kijken wat je wilt gaan doen en zorgen dat je relatief dichtbij de dingen die je wilt doen zit. Het kan echt heel heet zijn en heel vochtig en dan is het lekker als je tussendoor gewoon naar je huis/kamer/appartement kunt om een beetje bij te komen. Als je naar de parken gaat kun je dan bijvoorbeeld vroeg gaan en dan in de avond weer en tussendoor een beetje chillen. Orlando is echt wel heel uitgestrekt en het verkeer kan behoorlijk druk zijn en dan is het fijn als je niet steeds lang in de auto hoeft te zitten.

De combinatie met Miami is prima te doen maar je kunt ook naar de westkust gaan die ik persoonlijk veel mooier vind. Of ervoor kiezen om vanuit DC met de auto naar Orlando te rijden dan kom je door een super mooi gebied. Hebben we een aantal jaar geleden gedaan en ik vond het een dikke aanrader.

Michelleex
Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:22

Bij ons wordt alles steeds serieuzer, nu echt concreet ook aan het kijken naar de campers.

1 San Francisco San Francisco (Bij aankomst in de middag)
2 San Francisco San Francisco
3 Camper/Yosemite Yosemite
4 Yosemite Yosemite
5 Yosemite/Mammoth lake Mammoth Lake Tioga Pass
6 Death Valley Las Vegas (via DV, Hoover Dam)
7 Las Vegas Las Vegas
8 Valley of Fire Zion
9 Zion Zion
10 Zion – Bryce Bryce
11 Bryce – Capitol Reef Capitol Reef
12 Capitol Reef – Moab Moab Arches / Canyon Lands
13 Moab Moab
14 Moab  Monument Valley Monument Valley
15 Monument Valley Page Page
16 Page – GC Grand Canyon
17 Grand Canyon Grand Canyon
18 Route 66 Kingman
19 Joshua Tree LA
20 LA LA
21 Disney LA
22 Universal LA
23 LA LA
24 Highway 1 Pismo Beach
25 Highway 1 Monterey
26 Highway 1 San Francisco / Naar huis

Voor de nu de planning.. nog even goed kijken wat we waar nou willen doen om het concreet te maken.
Misschien ook wel startten vanuit LA ipv SF.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3 Baccio

Bellex
Berichten: 9293
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-19 21:39



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers