USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:07

Ziet er zeker leuk uit Katja.

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:07

Nimber schreef:
St Augustine vond ik dus weer niets aan
Ik vind het wel leuk om even doorheen te lopen. We komen er zo goed als langs. Hoef er niet te overnachten of iets dergelijks.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 19:09

Zo hebben wij het ook in de planning tussen Palm Coast en Ferdandina Beach.

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:10

Ik mag het topic ook weer stippen. :) Na afgelopen jaar toch overgeslagen te hebben om te kunnen klussen in huis en doorsparen voor de reis, moet het in 2020 toch weer gebeuren, North-west VS dit keer. :)

We willen in ieder geval starten in Seattle en Olympic NP. Daarna naar Vancouver Island voor een aantal dagen. En vanuit daar ben ik nog erg zoekende. Ik heb nu Glacier en Yellowstone ook op de kaart staan, en heel eventueel toch ook de parken in Canada (Jasper, Banff..) maar ik wil het vooral toch bij de VS houden dus mogelijk laat ik die weg. Ook erg puzzelen van waar we weer terug willen vliegen. De reis staat dus nog erg in de kinderschoenen. Kan ik hier weer mooi meelezen voor tips. :)
We zijn echte natuurliefhebbers, geen stadsmensen. Houden van wandelen, fotograferen en wildlife spotten. Mijn grote wens nog is om Orca's in het wild te zien.

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:06

Sla ook Mount Reinier niet over, zo mooi en prachtige hikes. Ik weet niet hoe lang je wil gaan, maar in het noordwesten is meer dan genoeg te zien, eventueel stuk Oregon meepakken. Columbia River gorge ( niet in het weekend , veel te druk) en Painted Hills *\o/*

Grit

Berichten: 6146
Geregistreerd: 09-07-08

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:01

Ik ben benieuwd welke route jullie gaan nemen Leo, dit gebied staat bij ons ook op het wensenlijstje.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:21

Ik vind dat gebied, Oregon, Washington, Idaho en Montana, nog steeds het mooiste wat we gedaan hebben in de USA.

Whale watchen vanuit Anacortes!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:42

Ik zit nu inderdaad ook naar Oregon te kijken, Hw 101 en dergelijke.
Deze route is voorlopig nog niet gemaakt :+

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 20:51

Succes met de keuze.

Nadir

Berichten: 12720
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 20:55

Super gave plannen Leo! Orca’s spotten staat ook heel hoog op mijn lijstje. Wij gaan komend jaar een rondreis maken door Thailand, maar over een paar jaar zeker weer richting de VS.

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:10

Leo schreef:
Ik mag het topic ook weer stippen. :) Na afgelopen jaar toch overgeslagen te hebben om te kunnen klussen in huis en doorsparen voor de reis, moet het in 2020 toch weer gebeuren, North-west VS dit keer. :)

We willen in ieder geval starten in Seattle en Olympic NP. Daarna naar Vancouver Island voor een aantal dagen. En vanuit daar ben ik nog erg zoekende. Ik heb nu Glacier en Yellowstone ook op de kaart staan, en heel eventueel toch ook de parken in Canada (Jasper, Banff..) maar ik wil het vooral toch bij de VS houden dus mogelijk laat ik die weg. Ook erg puzzelen van waar we weer terug willen vliegen. De reis staat dus nog erg in de kinderschoenen. Kan ik hier weer mooi meelezen voor tips. :)
We zijn echte natuurliefhebbers, geen stadsmensen. Houden van wandelen, fotograferen en wildlife spotten. Mijn grote wens nog is om Orca's in het wild te zien.

Ga dan op Vancouver Island naar Port McNeill/Telegraph Cove. Daar zitten veel orca's. Ze leven daar vrij beschut tussen eiland en vaste land in. Dat vaart ook een stuk rustiger dan op de oceaankant en je ziet overal mooie kleine eilandjes in het waterlandschap. Ik deed een zonsondergangstour vanuit Telegraph Cove en de volgende ochtend eentje vanuit Port McNeill en beide dagen was het prijsschieten met de camera.

Ik ben na VI naar Whistler gegaan, dat vond ik ook erg mooi met die kabelbanen omhoog, prachtige uitzichten en boven stond je in de sneeuw in augustus. Daarna 100 Mile House waar ik een paar dagen op 'n ranch verbleef. En het geeikte rondje Jasper/Banff. Ik deed een combi met Montana/Wyoming. In Montana weer een ranchstay en daarna Yellowstone/Tetons. Dat is echt een paradijs voor natuurliefhebbers met al die geysers! Mooiste natuurpark ever!

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:14

Klinkt gaaf zeg, bedankt voor je tips! Ik ga ze eens rustig bekijken.

Yellowstone en GT ben ik in 2017 geweest en ben ik helemaal verliefd op. Zou graag nog eens gaan, maar als het met dit rondje niet uitkomt dan moet ik gewoon een andere keer nog eens terug :))

x_spekkie_x

Berichten: 4355
Geregistreerd: 15-10-05
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:34

Wie kan mij helpen aan een adres voor een geweldige western ranch vakantie? :D
Er is zoveel aanbod en het is allemaal stervensduur (3000 dollar voor een week, exclusief vlucht/vervoer). Het meeste is ook meer een soort all-in vakantie waarbij je alle activiteiten van de ranch mag doen en all-inclusive met eten, het lijkt dan meer een resort dan een ranch. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat je in Europa vindt: een simpele ruitervakantie waar het draait om paardrijden. Wie heeft er tips? :)

Ik kreeg eerder al de tip te zoeken naar een "working ranch" omdat daar weinig faciliteiten zijn en basic qua verblijf omdat het een echte werkende cowboy ranch is. "Dude ranch" en "guest ranch" is blijkbaar wat ik steeds tegenkom wat zo duur is (hotelservice, zwembad, toeristische activiteiten).

elnienjo

Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:44

Ik ben op Rocking Z ranch in Montana geweest voor 4 dagen. Je kunt ritten naar eigen vermogen doen. Zelf had ik genoeg aan 1 rit van ca 2 uur per dag, maar als je wil kun je ook op dagtocht of 2 ritten doen. Je kan mee naar de locale rodeo (aanrader!!)

Ik heb er ook leren schieten. Lassowerpen wel geprobeerd, maar geen talent voor. Parelli doen ze er ook voor de liefhebbers. En de schoonzoon is cowboy en traint mustering met de paarden.

We zijn ook een keer een wat koeien binnen gaan drijven.
Laatst bijgewerkt door elnienjo op 31-12-19 09:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 09:44

x_spekkie_x schreef:
Wie kan mij helpen aan een adres voor een geweldige western ranch vakantie? :D
Er is zoveel aanbod en het is allemaal stervensduur (3000 dollar voor een week, exclusief vlucht/vervoer). Het meeste is ook meer een soort all-in vakantie waarbij je alle activiteiten van de ranch mag doen en all-inclusive met eten, het lijkt dan meer een resort dan een ranch. Ik ben eigenlijk op zoek naar wat je in Europa vindt: een simpele ruitervakantie waar het draait om paardrijden. Wie heeft er tips? :)


Ik ben in Kansas naar de Moore Ranch geweest, een longhorn ranch. Helaas hebben ze een paar jaar geleden moeten herlocaliseren, dus ik weet niet of ze al weer als guest ranch werkend zijn. Wel organiseren ze jaarlijks nog de drijftochten te paard om de longhorns te verhuizen. Dan ben je een week onderweg en kampeer je dus ook buiten.
Ons verblijf was idd wat jij beschrijft, was wel een hele toffe ervaring. Vroeg op, samen ontbijten en dan alle dieren op het erf voeren. Dan de paarden ophalen, zadelen en richting de weilanden om de kuddes te controleren. We draaiden gewoon met de werkzaamheden mee. Omdat we de enige gasten waren was dat heel gezellig en leerzaam. Ook met de trailer op pad geweest, koeien gedreven, onderweg een hek repareren etc. Toen er een middag over was namen ze ons mee op een privé rit in een ander gebied gewoon omdat het kon. Overigens absoluut geen resort gevoel, het was vroeg op, lange dagen in het zadel. :))
Best duur geweest, maar het was echt een aanrader

Overigens was er komen wel een uitdaging, lange tocht vanaf het vliegveld met een huurauto.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:37

Happy New Year!

Pff, nu is het 2020 en moeten we nog 48 dagen wachten ... ineens word ik heel ongeduldig.

Enne ... de eerste uitnodiging voor een bruiloft in Californië ligt te wachten, maar die wordt het niet. Op 2 mei en we verwachten rond 8 mei ons vierde kleinkind, dus zijn we dan in Nederland.

Het tweede stel heeft zich vorige week verloofd, dus nog geen datum bekend. Maar als het enigszins past zou het wel super zijn om de hele familie daar weer eens bij elkaar te zien!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 12:55

Voor mij is het ook nog 48 dagen. Dan vliegen we gewoon op dezelfde dag.
Ik begin ook een beetje ongeduldig te worden al heb ik deze maand nog wel een paar leuke dingen in de planning waardoor de tijd sneller gaat. En als het eenmaal februari is dan weet ik al dat het opeens heel snel gaat.

Mooie plannen Leo. Die kant van de VS moet ik nog een keer gaan bekijken maar de afgelopen jaren waren er telkens redenen waarom dat niet ging lukken.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:21

O, echt? Ha, jouw schuld, ik had eerst twee weken eerder gepland, maar jij adviseerde meer naar het eind van februari te gaan vanwege de kou. Jij vliegt op Tampa vanaf Schiphol? Wij gaan vanaf Barcelona en ook al een dag eerder van huis, is toch 5,5 uur rijden voor ons nog.

Het noordwesten is echt zo'n aanrader!

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 13:29

Nu maar hopen dat er niet net een koufront komt als jullie er zijn terwijl het de twee weken ervoor wel lekker warm was geweest. Dan voel ik me gelijk schuldig.
Ik vlieg inderdaad naar Tampa. Vanaf hier is het ideaal om vanaf Schiphol te vliegen want het station is op loopafstand (met twee koffers minder ideaal om te lopen geef ik toe) en dan stap ik in een rechtstreekste trein naar Schiphol.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 15:51

Dan ga ik schadevergoeding claimen :-)

Katja
Blogger

Berichten: 42177
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 16:21

Oh jee.... :')

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:27

Wij zijn er inmiddels zo goed als zeker uit dat het een rondje Vancouver (Island) / Washington state / Oregon wordt. Een Pacific Northwest roadtrip dus!
Heel heel erg enthousiast over! Ik wilde dolgraag ook naar Banff, Glacier NP en Yellowstone maar we moeten wel een excuus voor een andere reis overhouden natuurlijk :')

Als het te regelen is met werk willen we 4 weken gaan, in september (starten eind augustus). We gaan voor een huurauto en een tent, met af en toe een hotel voor de afwisseling.

MoniqueT

Berichten: 8845
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:47

Dat wordt een geweldige reis!

Ceetje_bokt
Berichten: 5169
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 21:49

Mocht je geïnteresseerd zijn in een waanzinnige gratis ‘camping’ zonder voorzieningen bij de Painted Hills, stuur maar een pb

Leo

Berichten: 50125
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-20 17:26

Met een aantal goede tips :D zijn we grofweg tot de volgende ruwe route gekomen:

Citaat:
Vlucht op Vancouver
Vancouver
Vancouver Island (5 nachten)
Overtocht VI / Port Angeles
Olympic National Park
Via HW 101 zuidwaarts (meerdere dagen)
Redwood Ntl Park
Crater Lake
Painted Hills
Portland
Mt Rainier Ntl park
Seattle
North Cascades
Vancouver
Terugvlucht


We gaan er dus 4 weken voor uittrekken.
Tips voor deze omgevingen, zowel qua accommodaties als must-see plaatsen zijn nog steeds zeer welkom. :D