USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 15:27

knabbelgirl schreef:
Oeh Dizzy gave foto's! Wanneer zijn jullie geweest? Wat viel je tegen aan noord cali?

Fijn dat het goed geregeld is Leo! Hopelijk mogen jullie de reis toch op 'korte' termijn gaan maken!

Happy hadden jullie wel restitutie aangevraagd? Voor onze reis in juni waren toen enkel nog vouchers, week later kwam dat ook restitutie mocht, maar ene maatschappij deed restitutie voor die tijd wel al de ander nog niet. Hier is alles omgeboekt naar volgend jaar (door gebruik van vouchers), kunnen we dan nog niet, dan willen we restitutie Voor nu zijn we hier heel tevreden mee en ook de service was uitmuntend gelukkig

Zal nog wel een poos wachten zijn gok ik Purny, goed dat je jezelf in ieder geval behoed van teleurstellingen, wel reëel ook denk ik helaas

Jetje Beetje dat was ook netjes geregeld zeg! Top :)

Jammer dat jij ook niet weg kan Dallista, fingers crossed voor volgend jaar!


Knabbelgirl, wij hadden niet echt een optie. De reis hebben we door een bureau laten samenstellen, dus compleet pakket. We hebben de helft aanbetaald (5.000 EUR) en konden eigenlijk alleen een corona voucher krijgen. Andere optie kregen wij niet van het reisbureau.

We hebben inmiddels laten weten dat we de reis niet om gaan boeken en de voucher dus uitbetaald willen krijgen. Dat gaat (hopelijk!!) plaatsvinden tussen oktober en april 2021

B+12 L+4


Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:21

Dat hadden wij inderdaad ook, volledige reis ook echt al betaald. Ik hoop dat jullie het snel uitbetaald krijgen, zou heel fijn zijn!

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:27

Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:41

Ceetje_bokt schreef:
Dizzy505 schreef:
Wat mij tegen viel is dat alles enorm vervallen is. Zoals wij het hier omschrijving als een ‘liberal oliebol’
San Francisco bijvoorbeeld ziet er op het moment echt vreselijk uit. Wij zijn er 1 nacht verbleven en zijn na 15 minuten in de stad te zijn geweest weer terug gegaan met de Uber naar onze Airbnb. Enorm veel afval overal, drugs gebruik en zwervers.
Het verschil was zo groot, Oregon was prachtig en zodra we de grens over reden lag er overal afval.

Zo herkenbaar, ik lees zo vaak dat mensen helemaal weg zijn van SF, maar wij vonden het vies en de hoeveelheid psychisch gestoorde zwervers en junks... blèh. Portland ook smerig trouwens. Wij hebben een paar nachten in Nappa Valley doorgebracht en dat was wel heel gaaf. Mocht iemand in de buurt zijn (ooit) bezoek het Charles M Schulz museum. Echt geweldig!


Portland hebben wij met opzet volledig ontweken. Er zijn al maanden riots gaande in zo verre dat zelfs de politie niet meer ingrijpt. Enorm zonde hoe het er aan toe gaat in zulke steden.

Ceetje_bokt
Berichten: 5135
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 17:44

Snap ik dat je daar nu niet heen gaat, maar in 2017 vond ik het ook niks. De lucht van de grote hoeveelheid zwervers... we hadden daar wel een supertoffe air bnb: oud appartement voor ons alleen. Heel mooi.

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:22

Ik vind de meeste steden sowieso eigenlijk niks, dat zijn toch altijd wel de rioolputjes van elk land.

Zsm van de luchthaven de natuur en dorpjes in, daar is het leven goed.

Fitzroy
Berichten: 25043
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 18:59

Ik ben in 1991 :o in San Francisco geweest en toen was het echt een mooie stad. Maar ook al wat zwervers bij Union Square.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-20 19:06

Ook ooit eens in SF geweest. Prachtige stad. Maar ook virginia is prachtig

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-20 19:38

Eens over SF, ook niet mijn stad...

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 08:30

Ik was in 1983, 2002 en 2009 in San Francisco. Dan praat je inderdaad wel over heel veel tijd en de verloedering direct buiten de toeristengebieden was echt wel duidelijk de laatste keer.

In 2016 hadden we een dag ingepland voor de terugvlucht naar Nederland, maar besloten we dat te laten zitten en lekker langs Highway 1 te toeren tot Santa Cruz en te besluiten met wat shoppen in Gilroy :-)

Ik ben het trouwens niet eens met de stelling dat Noord-Californië niet mooi is, er zijn daar prachtige natuurgebieden, zoals Lake Shasta en de Redwoods die zeker de moeite waard zijn! Het platteland vind ik er wel beduidend armer dan in het zuiden.

Webshop - digital art: MoTekent

elnienjo
Berichten: 9541
Geregistreerd: 22-05-19

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:00

Ik vond Yosemite, Lake Tahoe en Napa zeker wel de moeite. Ook Dead Valley was leuk om 'n keer mee te maken (maar daar hoef ik niet persé terug naartoe) En Bodie vond ik prachtig spookdorpje.

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 10:04

elnienjo schreef:
Ik vond Yosemite, Lake Tahoe en Napa zeker wel de moeite. Ook Dead Valley was leuk om 'n keer mee te maken (maar daar hoef ik niet persé terug naartoe) En Bodie vond ik prachtig spookdorpje.

Bij mijn oudtante in haar woonplaats is er ook zo'n straatje. Alsof je in een wildwest film bent beland. Misschien weet zij de straatnaam en kan ik het met Googlemaps vinden

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-20 18:03

Natuurlijk horen Yosemite, Lake Tahoe en Bodie ook bij Noord-Californië. Prachtig toch!

Webshop - digital art: MoTekent

Aranel
Berichten: 20192
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:59

Ik schop dit topic omhoog, zijn er mensen zo dapper om voor dit jaar iets naar de USA te boeken?

Leo
Berichten: 50032
Geregistreerd: 06-12-02

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:01

Nee ik zie het dit jaar nog niet gebeuren helaas :n onze reisplannen van 2020 blijven voorlopig in de kast..

..
The music of this awe
Deep silence between the notes
Deafens me with endless love

..

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:12

Ik heb een stille hoop dat we dit jaar weer die kant op kunnen. Het is immers pas april

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:15

Een jaar geleden zouden we nu in Florida zitten voor de bruiloft van mijn broer. Die is nu verplaatst naar oktober. Hoop dat het dan door kan gaan!

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:46

Ik ga dit jaar ook nog niet. Ben wel bezig een huis te kopen. :o

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:55

Annash schreef:
Ik ga dit jaar ook nog niet. Ben wel bezig een huis te kopen. :o

Hier of daar?

Ik zou in december gaan. Maar toen kreeg ik een huis aangeboden dus het geld van mijn ticket is in de verhuizing gegaan.
Wel heb ik nog een voucher van de organisatie liggen...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Tierania_
Berichten: 4508
Geregistreerd: 29-11-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:07

Ik heb wel geboekt voor eind juli.
Ben al maanden aan het voorbereiden dus hoop dat het allemaal door kan gaan. Wij gaan namelijk de John Muir Trail lopen.

Denver | Z springen, Z2 dressuur en M eventing

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:13

Wij hadden onze reis van vorig jaar omgeboekt voor juni dit jaar, maar tellen nu letterlijk de dagen af tot we gratis mogen annuleren over 9 dagen. We zien het niet gebeuren en zien het eerlijk ook echt niet zitten, land is nog lang niet zoals het hoort te zijn dus we wachten liever. In tegenstelling tot vorig jaar vragen we dit jaar ook het geld terug, wat ik moreel best een dingetje vind omdat we het bedrijf graag overeind willen houden, maar als dit seizoen weer in het water valt zullen er vele bedrijven mee ten onder gaan vrees ik, dus houdt het nu liever in eigen beheer

Ik hoop dat het kan voor je Purny! Fingers crossen, en gefeliciteerd met je nieuwe huis joh, eindelijk van die buurman af dus? Woon je er al lang en bevalt het goed?

Ook voor jou vingers crossed Tierania! (Mijn autocorrect blijft je boktnaam wijzigen naar Tamara :') )

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:17

knabbelgirl schreef:
Wij hadden onze reis van vorig jaar omgeboekt voor juni dit jaar, maar tellen nu letterlijk de dagen af tot we gratis mogen annuleren over 9 dagen. We zien het niet gebeuren en zien het eerlijk ook echt niet zitten, land is nog lang niet zoals het hoort te zijn dus we wachten liever. In tegenstelling tot vorig jaar vragen we dit jaar ook het geld terug, wat ik moreel best een dingetje vind omdat we het bedrijf graag overeind willen houden, maar als dit seizoen weer in het water valt zullen er vele bedrijven mee ten onder gaan vrees ik, dus houdt het nu liever in eigen beheer

Ik hoop dat het kan voor je Purny! Fingers crossen, en gefeliciteerd met je nieuwe huis joh, eindelijk van die buurman af dus? Woon je er al lang en bevalt het goed?

Ook voor jou vingers crossed Tierania! (Mijn autocorrect blijft je boktnaam wijzigen naar Tamara :') )

Dank je wel!
Het is heerlijk, ik kom helemaal bij! Ik heb eindelijk een woning waar ik me thuis voel. Goede en rustige buren, midden in een groene wijk en op loopafstand van het bos
Ik woon er nu al weer 2 maanden. Moet nog wel het een en ander doen maar alles op zijn tijd.

Ik heb wel diverse berichten op de Amerika Facebook pagina's voorbij zien komen dat er wel plannen zijn om de grenzen open te gooien.

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Annash
Blogger
Berichten: 26417
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:18

purny schreef:
Annash schreef:
Ik ga dit jaar ook nog niet. Ben wel bezig een huis te kopen. :o

Hier of daar?

Ik zou in december gaan. Maar toen kreeg ik een huis aangeboden dus het geld van mijn ticket is in de verhuizing gegaan.
Wel heb ik nog een voucher van de organisatie liggen...


Hier, haha.

Bellex
Berichten: 9294
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:20

Oh wat fijn voor je Purny, het is je gegund!!

Shanna hopelijk lukt het :D

purny
Berichten: 27386
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 16:25

knabbelgirl schreef:
Oh wat fijn voor je Purny, het is je gegund!!

Shanna hopelijk lukt het :D


Dank je wel. Laten we de fingers crossed houden dat we toch mogen. Sowieso is het openen van de toeristische sector een warm welkom

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ashleytjuhh, ChanelR, ellen05, Evilou, Femke_Tweety, History_, Jacquelinee_, pamts1, xxmichellexx, Yontheke en 70 bezoekers