USA deel 2

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-23 16:40

Net even in je andere topic gekeken. Wat een prachtige foto’s!


Josien_
Berichten: 8989
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-23 14:27


"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:17

Is iemand al eens in Disneyland Anaheim geweest?

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 14:30

Yes, ik ben er meerdere malen geweest. Wat wil je weten?

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 16:35

Is het het waard ten eerste :+
En is overnachten in een Disney hotel daar de moeite en het geld waard of niet? Ik had vanmiddag wat fictieve data ingevoerd en zag een bedrag van 2000 dollar. Vond ik nog meevallen voor 4 dagen, totdat ik zag dat het per nacht was :') :')

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 17:48

Ik vind het zeker de moeite waard. Disney World is erg massaal, Disneyland is meer gericht op locals.

Het California park is niet super groot maar er is genoeg te doen. Wij vonden Cars land erg leuk, vooral in de avond. Disneyland is natuurlijk het allereerste Disney park dus bevat veel van de originele attracties. Er zijn ook nog een hoop dark rides die in Disney World inmiddels zijn weggehaald. Alleen het kasteel is erg klein vergeleken de andere parken.

Een Disney hotel vind ik er niet perse de moeite waard, er zitten genoeg hotels omheen die een stuk goedkoper zijn en die ook op loopafstand of een busritje van 5 minuten liggen.

Moet er wel bij zeggen dat wij grote Disney fans zijn, ik heb net even geteld en ik ben ongeveer 10 keer in Disney World geweest :') Ik wil zeker ook nog een keer terug naar Anaheim.

Aranel
Berichten: 20196
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-23 19:56

Wij zouden gaan met onze kinderen van tegen die tijd 6 en net 3 dus ik denk dat zij het sowieso leuk vinden :')

Disney world lijkt me op zich ook leuk maar de omgeving daar vind ik eigenlijk niks. Ik heb veel meer met parken als Sequoia en Yosemite en die zouden we bij zo'n trip dan ook bezoeken.

SennaS
Berichten: 262
Geregistreerd: 08-01-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:05

Voor kinderen van die leeftijd is het sowieso leuk inderdaad.

Wij gaan puur naar Orlando voor de parken, qua omgeving ga ik ook liever naar Californië.

L_iek
Berichten: 9704
Geregistreerd: 11-01-07

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-23 08:12

Disneyland Anaheim is fantastisch! Vorig jaar geweest, ik vond het echt een aanrader. Zeker DCA.

SdaphneS
Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 20:23

Wij vertrekken eind van de week naar Las Vegas.
Ik heb er mega veel zin in! :D
We hebben een huurauto en gaan twee weken door verschillende staten om te eindigen in San Francisco.
Dit is onze route.
Iemand nog hele goede tips voor onderweg? :D

[ img ]

Picopico
Berichten: 879
Geregistreerd: 10-05-22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-23 21:17

Ik meld mij ook in dit topic. Ben intussen meerdere keren in de USA geweest. Heb familie in New Hampshire, dus voornamelijk daar. Verder 2x een roadtrop per vrachtwagen langs de gehele oostkust gedaan en ik ben in Yellowstone en omgeving geweest. Tot nu toe 22 staten gehad :D

Voor de geïnteresseerden: 8 april 2024 is er een zonsverduistering te zien in de USA. Deze zal overtrekken van Texas naar Atlantic Canada (of andersom, weet ik niet precies).
Ik ben in elk geval van plan erheen te reizen (je moet een reden hebben niet waar :P ). Ik weet alleen nog niet zeker waar ik hem ga bekijken: in Canada (familie, dus gratis verblijf, maar ook koud) of Texas (grotere kans dat het onbewolkt is, maar ook duurder).

D_akota
Berichten: 658
Geregistreerd: 21-11-18
Woonplaats: Aan de bosrand

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-23 18:16

SdaphneS schreef:
Wij vertrekken eind van de week naar Las Vegas.
Ik heb er mega veel zin in! :D
We hebben een huurauto en gaan twee weken door verschillende staten om te eindigen in San Francisco.
Dit is onze route.
Iemand nog hele goede tips voor onderweg? :D

[ [url=m/JlAe1k.png]Afbeelding[/url] ]


Mooie route!
Ik zou zeker naar red rock canyon gaan, dit is bij Las Vegas in de buurt. En bij de grand canyon naar de horseshoe bend.
Iig heel veel plezier! 8-)

I was normal, two horses ago…

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:32

Dat is een mooie route wij hebben nagenoeg dezelfde gedaan.. (heb je goed gekeken of je yosemite al moet reserveren...in de zomervakantie moet dat nl.)
Vooral heel veel genieten van al het moois op je pad!
Ik weet niet hoe je verblijft maat wij hadden voor onderweg zo'n tempex koelbox gekocht en overal kun je ijsblokjes kopen, zo hadden we zelf altijd koel eten en drinken bij.

Cer
Berichten: 30092
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 08:59

SdaphneS schreef:
Wij vertrekken eind van de week naar Las Vegas.
Ik heb er mega veel zin in! :D
We hebben een huurauto en gaan twee weken door verschillende staten om te eindigen in San Francisco.
Dit is onze route.
Iemand nog hele goede tips voor onderweg? :D

[ [url=m/JlAe1k.png]Afbeelding[/url] ]


Heb je je overnachtingen van tevoren geboekt al? En heb je daar nog rekening gehouden met een speciale keten, of reviews gelezen ? Heb je het allemaal zelf geregeld?

SdaphneS
Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 15:58

D_akota schreef:
Mooie route!
Ik zou zeker naar red rock canyon gaan, dit is bij Las Vegas in de buurt. En bij de grand canyon naar de horseshoe bend.
Iig heel veel plezier! 8-)

Beide staan op ons programma! Bedankt voor de tips.

Marisje76 schreef:
Dat is een mooie route wij hebben nagenoeg dezelfde gedaan.. (heb je goed gekeken of je yosemite al moet reserveren...in de zomervakantie moet dat nl.)
Vooral heel veel genieten van al het moois op je pad!
Ik weet niet hoe je verblijft maat wij hadden voor onderweg zo'n tempex koelbox gekocht en overal kun je ijsblokjes kopen, zo hadden we zelf altijd koel eten en drinken bij.

Yosemite is sowieso een vraagteken, want er ligt nog enorm veel sneeuw!
Hopelijk verdwijnt dat snel, maar we doen er weinig aan haha.
Bedankt voor de tip van een koelbox. Wij hebben een auto gehuurd, dus dat is wel een goede om te kopen in Amerika en schrijf ik op!

Cer schreef:
Heb je je overnachtingen van tevoren geboekt al? En heb je daar nog rekening gehouden met een speciale keten, of reviews gelezen ? Heb je het allemaal zelf geregeld?

Wij hebben allemaal hotels of airbnb's geboekt, alles zelf uitgezocht.
Reviews gelezen en gecheckt, maar het blijft altijd een gok natuurlijk.
Of heb je specifiek iets waar we op moeten letten, gezien je vraag?

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 20:32

Wij knippen bij Walmart vaak de ring waar de twee autosleutels mee aan elkaar zitten los, tang gewoon terug leggen daarna ;-) Handig om allebei een sleutel te hebben.

En we nemen altijd een stekkerdoos mee, vaak zijn er weinig stopcontacten in hotelkamers. We hebben er een Amerikaanse stekker aangezet.

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-23 21:34

Marisje76 schreef:
Ik weet niet hoe je verblijft maat wij hadden voor onderweg zo'n tempex koelbox gekocht en overal kun je ijsblokjes kopen, zo hadden we zelf altijd koel eten en drinken bij.

Helemaal mee eens, behalve de tempex uitvoering: kies er eentje van kunststof met bij voorkeur een kraantje. Piept niet op de achterbank met een autogordel erom ;) Neem dan ook een zakje ziplocks mee, want het wordt een natte bedoening.
Veel plezier, maar dat gaat zeker lukken.

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-23 09:43

Dat tempex is inderdaad een piep-en-kraak. Wij hebben meestal een kunststof box gekocht (en ingecheckt mee naar huis), maar de laatste twee keer een van textiel, opvouwbaar. Ook mee terug genomen. We zijn er hier in Spanje maar wat blij mee voor de booschappen. Maar zo niet, gewoon achterlaten bij het laatste hotel, personeel was er vaak blij mee.

Webshop - digital art: MoTekent

Marisje76
Berichten: 1999
Geregistreerd: 20-02-09
Woonplaats: noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 08:47

Wij hadden hem in de kofferbak staan dus geen last van het gepiep

Voor ons nog 88 dagen voor vertrek.
Alle hotels geboekt, auto's gehuurd, routes geprint.
Alleen nog een helikoptervlucht uitzoeken voor de grand canyon en de trip naar pig beach reserveren op de bahamas.
Wil ook nog een paar nieuwe koffers kopen, 1 goede lichte samsonite en 2 iets kleinere maar die mogen wat goedkoper zijn.

Begint nu echt wel te kriebelen

SdaphneS
Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 13:25

Wij hebben een vlucht geboekt bij papilon over de grand canyon. Ze hebben heel veel opties.
Ik zal onze ervaring hier delen, wellicht heb je er wat aan. :)

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:32

Papillon is echt de bekendste en mijn man vond het geweldig!

De koelbox in de kofferbak? Wij vinden het juist zo fijn om tijdens een lange rit een koud drankje te kunnen pakken, die staat bij ons altijd onder handbereik. Maar ja, wij reizen dan ook maar met zijn tweeën.

Denk eens na over reistassen in plaats van koffers, die kan je vaak veel makkelijker kwijt in de auto. De meeste ervaren Amerikagangers die ik ken geven de voorkeur aan tassen met wieltjes.

Wij hebben een Kipling en een Eastpak die al jaren meegaan. Niet kapot te krijgen.

[ img ]

Webshop - digital art: MoTekent

Ceetje_bokt
Berichten: 5164
Geregistreerd: 01-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 20:43

Oh ja, tassen vind ik ook veel handiger dan koffers. Hier een grote Eastpak en een kleine tas van de Walmart als handbagage.
[ img ]

MoniqueT
Berichten: 8844
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 21:19

Je propt ze veel makkelijker in de auto en het schuift ook niet over elkaar. Harde koffers op road trips vind ik echt niks. De bruine Kipling kan ook alleen van bovenaf open (of openklappen), handig op van die smalle kofferrekjes.

Webshop - digital art: MoTekent

SdaphneS
Berichten: 11420
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Borger

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 03:25


Dallista
Berichten: 4418
Geregistreerd: 10-09-10

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 06:02

Ah, heerlijke stad om doorheen te struinen! En ideale tijd van het jaar (ben ook een keer in april geweest, dat was echt veel beter dan midden zomer, dan is de lol van het wandelen naar al die hotels er heel snel af in de hitte!).
Geniet ervan, en wat een prachtige foto’s


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ilse_123, lizy29, lukka63 en 90 bezoekers