USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-21 04:10

Hier ook een LDR met een amerikaan, gelukkig vallen wij wel onder de uitzondering regeling en is mijn vriend naar Europa (buiten EU) verhuist. Dat maakt het wel wat makkelijker.
Ik wacht ook nogsteeds tot de grenzen weer open gaan. Ik zou graag mijn voormalige host family weer bezoeken. Helaas verwacht ik nog niet snel dat het mogelijk zal zijn.


astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:29

Ohh ik ben niet de enige.

Ik snap het zo Rhinocornn! Hier precies zo; ben daar nog nooit geweest en voor een volgende stap is het toch belangrijk om te zien hoe dat gaat. Het gewone leven. Boodschappen doen, opruimen… Dat is allemaal anders dan het nu gaat (in hotels en alles).

Hij woont trouwens in Fort Lauderdale dus om meerdere redenen kan ik niet wachten om erheen te gaan haha!

Maar het wordt nu wel een beetje uitzichtloos. Hadden ze ook maar zoiets als een sweetheart exemption. Ik ben wel lid van veel van die groepen en als je ziet dat toch veel mensen trouwen om ermee te “dealen”; dat lijkt me ook niet echt wenselijk. Trouwen, dat moet je voor de juiste redenen doen <3. Maar ik kan het wel echt begrijpen.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

purny
Berichten: 27389
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-21 21:45

Er zijn wel mensen die bijvoorbeeld eerst 2 weken naar de Antillen gaan voordat ze naar Amerika gaan. Dan schijn je dus wel het land in te mogen. Of 2 weken vakantie in Canada. Maar daar moet je maar net tijd en geld voor hebben

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Dizzy505
Berichten: 1587
Geregistreerd: 03-03-12

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 06:53

Er zijn zeker andere opties, zoals hier boven genoemd inderdaad 2 weken buiten de EU/schengen verblijven.

Mijn vriend woont tijdelijk in Servië. Dit is gebeurd toen de regeling voor lange afstandsrelatie niet geldig was. Door daar te wonen kon ik hem wel opzoeken, en nu is het een stuk makkelijker op en neer naar Nederland te reizen voor hem.

Trouwen is een van de oplossingen.

Ik houd er rekening mee dat ik voorlopig de US echt niet binnen zal mogen, gelukkig vind mijn vriend het niet erg deze kant op te komen.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 08:07

Trouwen is ook niet altijd een directe oplossing, maar uiteindelijk vaak wel de enige weg om er permanent te mogen blijven. Op dit moment is het gewoon heel erg lastig, al ken ik ook wel wat mensen die inderdaad eerst twee weken in een niet-Schengenland verblijven. Maar ja, vakantiedagen ...

Astridastrid, wij waren net voor de lockdown nog in Fort Lauderdale. Echt een hele mooie stad! We hebben echt genoten daar, met name van de rondvaart met de Carrie B.

Verslagje :-) : https://tijmesflorida2020.travel.blog/2 ... het-water/

Note: ik zie nu dat de blog vol met advertenties staat. Jammer, een betaald blog jaren aanhouden voor één reis, maar vind ik ook zonde. Heb de betaling pas stopgezet.

Webshop - digital art: MoTekent

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 15:34

MoniqueT schreef:
Trouwen is ook niet altijd een directe oplossing, maar uiteindelijk vaak wel de enige weg om er permanent te mogen blijven. Op dit moment is het gewoon heel erg lastig, al ken ik ook wel wat mensen die inderdaad eerst twee weken in een niet-Schengenland verblijven. Maar ja, vakantiedagen ...

Astridastrid, wij waren net voor de lockdown nog in Fort Lauderdale. Echt een hele mooie stad! We hebben echt genoten daar, met name van de rondvaart met de Carrie B.

Verslagje :-) : https://tijmesflorida2020.travel.blog/2 ... het-water/

Note: ik zie nu dat de blog vol met advertenties staat. Jammer, een betaald blog jaren aanhouden voor één reis, maar vind ik ook zonde. Heb de betaling pas stopgezet.


Supergaaf verslag, helemaal gelezen!
Hij woont bij Hollywood, dus vlak bij Las Olas (maar dan kwartiertje zuidelijker).

Yes, ik ben volledig op de hoogte van de 3rd country route, maar je moet 15 nachten ergens anders zijn (dag vakantiedagen, dag geld aan hotels). Dat is gewoon zonde want ik wil juist zijn habitat zien. En waarom geld betalen voor hotels etc. terwijl hij een huis heeft en alles aaahhhh!

Enfin, ik heb nog iets van drie weken vakantie dus dat gaat hem voor mij niet worden. Volgende week meeten we elkaar maar in Parijs, ook leuk :D.

Ik moet wel nog steeds erg wennen aan het materialistische (ondanks dat ik ook in de USA gewoond heb vroeger), alles draait (bij hem) om status en geld en mij boeit dat allemaal geen reet, haha.

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 17:00

Een echte Amerikaan dus

Webshop - digital art: MoTekent

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 18:32

Vindt je dat typisch Amerikaans ja? Ik woon nu 3 jaar in Amerika en ervaar dat eigenlijk niet zo. Ik geef nu wel meer geld uit aan luxere dingen (in Nederland zou ik nooit een nieuwe auto kopen, nu ben ik bezig met het uitzoeken van de 3e :+) maar salaris is hier ook een stuk hoger dan in Nederland. Sowieso gebruik je je auto voor langere stukken hier dan in Nederland, dus dan zit je liever niet in een nissan micra mini auto ofzo.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-21 19:47

Mwah, ik ga wellicht teveel uit van een aantal bevriende Amerikanen die het heel goed kunnen doen.

Webshop - digital art: MoTekent

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 16:02

Onze reis naar Amerika is ondertussen geannuleerd :(

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

purny
Berichten: 27389
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 18:32

Lau_ schreef:
Onze reis naar Amerika is ondertussen geannuleerd :(

Balen, wanneer zou je gaan?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Victory-Boy
Berichten: 2417
Geregistreerd: 08-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-21 21:29

MoniqueT schreef:
Een echte Amerikaan dus

Hmm ... mijn vriend (Amerikaan) is juist helemaal niet materialistisch. Mijn vorige vriend, toevallig óók een Amerikaan (kennelijk val ik voor Amerikanen, haha) was dat ook zeker niet. Status vindt hij ook totaal niet belangrijk en hij koos qua werk meer voor vrije dagen dan voor geld.

@Lau_: Da's balen, maar zat er helaas wel in.

Honden: Mulak, Ninja, Chendo
Pony's: Victor, Mouse, Bloem

juniper
Berichten: 1560
Geregistreerd: 09-03-05
Woonplaats: USA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-21 01:23

Victory-Boy schreef:
MoniqueT schreef:
Een echte Amerikaan dus

Hmm ... mijn vriend (Amerikaan) is juist helemaal niet materialistisch.


De mijne ook niet hoor! Ik denk dat het eerder persoonsgebonden is, en dat daarnaast de 'koopcultuur' anders is zoals bij ons (zoals iemand al aangaf). In mijn ervaring is het gebruikelijk dat men veel nieuwe dingen op afbetaling koopt. Hier in mijn omgeving hebben veel mensen van die grote trucks en dikke paardentrailers (voor 3-6 paarden, met een woongedeelte voorin). Eerst dacht ik dat iedereen super rijk was, tot iemand mij uitlegde dat gewoon alles op afbetaling wordt gekocht.

purny
Berichten: 27389
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-21 11:42

Mijn ervaring met Amerikanen is is dat ze zo zoetsappig doen op de chats. Ik chat vaak met Amerikanen( ik hoop stiekem dat de ware Jacob een Amerikaan is) en dan is het al heel snel sweetheart enz...
Ze verwachten ook dat ik de hele dag naast mijn telefoon leef, maar dat is niet Amerikaans, ook Nederlandse mannen denken dit

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:04

Article:

Vaccinated passengers will be able to travel to the US from the EU and UK from November onwards, the Biden administration will announce on Monday, in a major diplomatic victory for Brussels and London.

The White House will announce a new travel policy on Monday morning, marking the end of the 18-month blanket ban on travel imposed by Donald Trump, the former US president, at the beginning of the Covid-19 pandemic that was maintained by Joe Biden.

Three people with knowledge of the policy told the Financial Times that Monday’s announcement will mean that fully vaccinated passengers will be able to travel once the ban is lifted within weeks. Those involved in clinical trials for vaccines that are not yet approved in the UK will also be allowed to enter the US, a policy which will apply to around 40,000 people.

One person added that the policy is part of a wider framework the Biden administration is developing to cover all international travel, which is intended to replace the patchwork system of bans and restrictions that apply to different parts of the world.

Under the current policy, only American citizens, their immediate families, green card holders and those with national interest exemptions can travel to the US if they have been in the UK or EU in the previous 14 days.

The White House’s change of direction comes at the start of the UN General Assembly in New York and marks the culmination of weeks of intense diplomacy between Washington, London and Brussels.

https://www.ft.com/content/ed63aca3-baf ... 30cef34c01

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

purny
Berichten: 27389
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:23

Betekend dit dat de vakantie door kan gaan in december?

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:26

Daar lijkt het wel op voor je, purny :j Dat zou leuk zijn.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:31

Ze gaan het nog officieel aankondigen maar het lijkt er inderdaad op dat per 1 november de grenzen weer open gaan voor volledig gevaccineerden

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

_Nancy
Berichten: 14080
Geregistreerd: 07-09-06
Woonplaats: Heesch

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:39

Noooo dat is helaas net te laat voor mij.. Jammer..
Volgend jaar dan maar :+

♥ Happiness has arrived! ♥
♥ Jasper 17-06-2018 ♥
♥ Mathijs 24-09-2019 ♥

purny
Berichten: 27389
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:41

Ik is superblij! Maar eerst herstellen van de operatie

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Lau_
Berichten: 1018
Geregistreerd: 06-04-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-21 15:47

_Nancy schreef:
Noooo dat is helaas net te laat voor mij.. Jammer..
Volgend jaar dan maar :+


Voor ons ook helaas, wij zouden 21 oktober vliegen! Volgend jaar beter!!

Volg mijn strijd om van fastfood etende chick naar fitgirl te gaan op mijn instagram: https://www.instagram.com/laura_elleswijk/

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 11:38

purny schreef:
Ze verwachten ook dat ik de hele dag naast mijn telefoon leef, maar dat is niet Amerikaans, ook Nederlandse mannen denken dit

DIT OOK ECHT! Als ik niet snel genoeg antwoord, is het bijkant ruzie haha.

En inderdaad dat op afbetaling, je "credit rate/ score" is blijkbaar heel belangrijk haha. Voor hem ook materiele zaken zoals auto's en waar je woont (en naar welke school je kinderen gaan), maar dat zal wel een persoonlijk ding zijn, waarschijnlijk. Maar niet alleen auto's worden op afbetaling bekocht, ook horloges en wat niet meer.

Alles is Amerika boven, hij neemt vaak zelf zijn eten mee uit Amerika en de wijnen, maar dat vind ik dan weer helemaal niet erg, want daar ben ik ook dol op.

En gisteren dan eindelijk het nieuws dat ik het zelf allemaal eens mag gaan bekijken in Fort Lauderdale, YES!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 17:39

Wat fijn voor iedereen die graag naar Amerika wil nu en zeker voor degenen die er de liefde hebben gevonden!

Webshop - digital art: MoTekent

astridastrid
Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-21 18:17

Lief <3! Op werk kwam er ook al iemand naar me toe; ZO leuk! Nu wachten op de definitieve datum!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

Rhinocornn
Berichten: 449
Geregistreerd: 02-08-09
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-21 15:29

Dankzij het nieuws dat Amerika in november weer open gaat, heb ik eindelijk een datum waarop ik mijn vriend weer kan zien! Het plan was al om mijn vlucht van september (zou deze week gevlogen hebben) te verplaatsen naar mid december, maar nu is die vlucht ook daadwerkelijk geboekt. Ik ga mijn vriend weer zien <3 <3

Ik ben uiteraard dus ook heel blij voor de vele andere die hun geliefde ook weer kunnen zien, maar natuurlijk ook voor de mensen die gewoon graag naar Amerika willen! :D

Prinses Omelia ♥



Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _chou, Ashleytjuhh, brennie85, Dido2316, mvdende, StonedRomy, TamaraFloor, xJurdyWonanx en 72 bezoekers