USA deel 2

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 16:15

MoniqueT schreef:
Gaan jullie Highway 1 helemaal rijden? Ik heb het drie keer gedaan, vond het geweldig! Als je zeeolifanten wilt zien, moet je sowieso stoppen bij Piedras Blancas, daar liggen er honderden!


Dank voor tip!


Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 06:23

We hebben een heel stuk Highway 1 gereden. Inderdaad zeker de moeite waard! Kregen bij Ana Nuevo park de tip om naar Elk Horn te rijden voor zeeotters. In de entree van de haven genoten van de zeeotters die druk aan het fourageren waren. Ook lag er een grote groep zeeleeuwen op de stenen te zonnen.
Nu zijn we bij Carmel, net voorbij Monterey.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 09:27

Ah, dat van Elk Horn vind ik dan weer een hele leuke tip!

Webshop - digital art: MoTekent

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:28

MoniqueT schreef:
Ah, dat van Elk Horn vind ik dan weer een hele leuke tip!


Blijkbaar was het Mosslanding maar in Elkhorn Slough moeten er ook zijn. Gaat in ieder geval om die inham.

StonedRomy
Berichten: 7540
Geregistreerd: 20-03-11
Woonplaats: onder een steen

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 17:33

Mosslanding is een erg mooie plek. Heeft ook een heel goed vis restaurant. Niet de beste plek voor whale watching trouwens, daarvoor zou ik echt naar Monterey gaan, daar zit je eerder in het diepe water.

Het natuurreservaat bij mosslanding is ook erg mooi en ook deels te bezichtigen met een kano of SUP.

Never mind, said Hachiko each day. Here I wait, for my friend who's late. I will stay, just to walk beside you for one more day.

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:12

Whalewatching gaan we morgen doen vanuit Monterey. Mosslanding was voor de zeeotters. Wat zijn dat leuke beestjes.

MoniqueT
Berichten: 8833
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Macisvenda, Spanje

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-18 18:24

Phil´s Market & Eatery :-) Heerlijke fish and chips gegeten ooit, lang geleden. Moss Landing is een walhalla voor liefhebbers van wildlife in het water.

Webshop - digital art: MoTekent

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:04

Onze laatste ochtend in de VS. Straks camper inleveren en dan richting vliegveld. Het is verschrikkelijk mooi geweest maar ik ben ook heel blij weer naar huis te gaan! Mis mijn katten ontzettend, wil mijn paarden graag weer zien (duurt nog even want een is vanaf vandaag met iemand mee naar de Ardennen en de andere staat nig heerlijk met andere fjorden op het logeeradres op een grote wei en dat is niet vlakbij mijn huis, dus kan ze pas halen als de ene terug is van de Ardennen).

Kinderen vonden het een geweldige vakantie en zijn erg toe aan eigen bed en gewoon lekker zelf nog wat rommelen.

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:13

Hoe lang zijn jullie geweest, bloemetje ?
Jammer dat je je paarden nog niet kunt halen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 20:16

Net geen 4weken. Paardjes hebben het gelukkig meer dan prima op hun vakantie adres. Ik rij niet voor niets dik uur om ze tot daar te brengen!

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:40

Sorry dat ik even binnenval, maar ik kreeg spontaan het idee om in oktober misschien een dag of 10 naar Amerika te gaan met mijn vriend. Ben er nog nooit geweest dus ik vroeg me af of jullie nog een leuke tip hebben?

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 10:47

Amerika is heel groot dus dit is wel een heeeeel open vraag. Wil je zon, wil je nationale parken, wil je een stedentrip? Dan is er wat van te zeggen.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Josien_
Berichten: 8963
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 15:43

Fitzroy schreef:
Amerika is heel groot dus dit is wel een heeeeel open vraag. Wil je zon, wil je nationale parken, wil je een stedentrip? Dan is er wat van te zeggen.


Ja dat snap ik. Vinden alles wel leuk.
Maar voor deze korte periode wordt het waarschijnlijk iets waarbij we stad en strand kunnen combineren. Mooi weer dus.Als er dan een national park in de buurt is die we een dagje kunnen bezoeken is dat helemaal prima.

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:07

Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:12

Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


Goede tip!

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:37

Cowboy55 schreef:
Voor de 1e helft van Oktober zou je Boston/New England kunnen overwegen. Fantastische herfstkleuren, veel festivals, temparaturen tussen 8 in de nacht en (max) 20 overdag. Relatief weinig regen.


Ik vind New England in die tijd echt geweldig, is zeker een aanrader. Ik ben er al een paar keer geweest omdat daar vrienden zitten maar ik blijf het geweldig vinden.

Wij willen volgend jaar weer naar Amerika voor een week of 4. Mijn vriend wilt heel graag naar Key West en we willen graag naar onze vrienden in Maine (dus echt de hele andere kant op) omdat die nu een kindje verwachten.

We zitten nog even te kijken hoe we dat gaan doen. We willen aanvliegen op Orlando en weer terug vliegen vanaf Boston. Nu is het alleen even kijken of we het hele stuk omhoog rijden met de auto of gewoonten binnenlandse vlucht pakken. Het maakt qua geld niet veel uit of we met een huurauto omhoog rijden of in Orlando een auto huren, die daar weer inleveren, binnenlandse vlucht pakken en dan in Boston weer een andere auto huren.

Ik twijfel alleen of omhoog rijden een beetje te doen is in 4 weken. We willen wel graag het een en ander zien onderweg.

Hier nog mensen met ervaring op deze route?

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 18:14

Waarom wil je via Orlando? Disney? Miami of FT Myers zijn dichterbij de Keys. In dat laatste geval kun je zelfs de Tamiami Trail afrijden over het deel dat Alligator Alley heet.

4 weken lijkt me ruim tijd als je bijvoorbeeld 1 week Keys en 1 week Maine doet. Het enige nadeel is het achterlaten van de auto die je in FL gehuurd hebt in Boston. Dat gaat je kosten. Reken grofweg op 500-750.

Het alternatief is de auto achterlaten in FL door bijvoorbeeld na de Keys nog Cape Canaveral/Daytona o.i.d. te doen en dan daaruit naar Boston te vliegen. In die Mass is genoeg te doen voordat je doorsteekt naar Maine. Denk aan Boston zelf, Martha's Vinyard, Salem (whalewatching!), etc.. Eerst Boston bekijken en dan pas de auto huren. In Boston heb je geen auto nodig.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

Nadir
Berichten: 12692
Geregistreerd: 12-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 18:40

Josien_ schreef:
Ja dat snap ik. Vinden alles wel leuk.
Maar voor deze korte periode wordt het waarschijnlijk iets waarbij we stad en strand kunnen combineren. Mooi weer dus.Als er dan een national park in de buurt is die we een dagje kunnen bezoeken is dat helemaal prima.

Is Florida een leuke optie? Dan kun je steden met natuur en strand combineren. Anders een citytrip New York en bijv Washington DC?

~ The world is a book and those who do not travel read only one page ~

Fitzroy
Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:05

Ik zou ook zeggen Florida. Daar heb je Miami en de stranden en de Everglades als NP.

Excalibur, vergeet idd de drop off kosten van je huurauto niet. Dat loopt echt heel erg in de papieren. Een binnenlandse vlucht is goedkoper.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Cowboy55
Berichten: 8445
Geregistreerd: 11-10-05

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:18

Nadeel van Florida in Oktober: gemiddeld 235 mm regen per maand.

.
"Hey O'Neill, take a break. You don't have to be a prick every day of your life you know" Sgt. Elias

yvonnepuntnl
Berichten: 4475
Geregistreerd: 10-08-04
Woonplaats: Betuwe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:26


Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:00

Bij de prijzen voor de huurauto die ik heb vergeleken, zat de dropoff fee voor het afgeven in Boston al verwerkt. De prijzen voor huurauto’s is in Florida lager dan in Boston, dus vandaar dat het uiteindelijk niet veel uit maakt.

Ik zat aan Orlando te denken vanwege Universal Studios. Disney ben ik al geweest, wel heel lang geleden. Vanaf daar wilde we dan naar de Keys rijden.

Excalibur
Berichten: 259
Geregistreerd: 05-10-04
Woonplaats: Stroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:02

Cowboy55 schreef:
Waarom wil je via Orlando? Disney? Miami of FT Myers zijn dichterbij de Keys. In dat laatste geval kun je zelfs de Tamiami Trail afrijden over het deel dat Alligator Alley heet.


De Tamiami Trail ken ik niet. Ga ik even opzoeken.

Keet
Berichten: 31096
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Eastsean

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:27

Zou key west echt zonde van mijn vakantiedagen vinden :+ vond er niets aan

Always be yourself
Unless you could be a unicorn
Then always be a unicorn

Bloemetje75
Berichten: 1979
Geregistreerd: 19-07-11

Re: USA deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:38

Ik ben blij dat we de Keys op 1 dag heen en weer hebben gereden. We hebben het gezien, Key Deer gezien, de kinderen laten proeven van de Caraïbische sfeer op Key West maar ik hoef er echt niet langer te zijn.
Zou liever gaan kajakken in de Everglades dan dagen op Key West.

Kennedy Space centre vonden wij allemaal gaaf (kinderen 10-12-14 en ouders) dus dan snap ik vliegen op Orlando wel.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, annikavolder, Ashleytjuhh, fohadie, Gaby, LV19952, minouesmee, NadjaNadja, Nanu, purny, Sannens, Sure_lee, TamaraFloor en 61 bezoekers