Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 19:59

Bedankt voor alle tips!
Het zijn inderdaad compleet andere bestemmingen. Gevoelsmatig gaat mijn voorkeur naar Tromsø uit. Alleen denk dat ik beter eind februari kan gaan om wat meer daglicht te hebben. Zo’n georganiseerde reis vind ik minder en Oslo ken ik al redelijk. De treinreis van Oslo naar Bergen staat wel ook nog op mijn lijstje om eens te doen, maar is iets voor het voorjaar, zomer of vroege najaar denk ik.
Volgende zomer willen we met de auto naar zuid Zweden en nog een weekje kamperen in Drøbak, dan doen we vast ook nog wel een dagje Oslo.


eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:31

Voor alle scandinavische landbewoners; help??


Ik zit nu in mijn app, en krijg de verhuurder niet te pakken. Naast mij staat een Wifi-Router van Huawei. Ik was aan t YTben toen ik deze melding kreeg.

[ img ]

How werkt internet hier? Is t niet zo als KPN ofzo? :')

Ben eigenlijk een beetje in paniek, want zonder internet is hier niets :+

Drifter
Berichten: 758
Geregistreerd: 17-11-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 16:40

eenitraM schreef:
Voor alle scandinavische landbewoners; help??


Ik zit nu in mijn app, en krijg de verhuurder niet te pakken. Naast mij staat een Wifi-Router van Huawei. Ik was aan t YTben toen ik deze melding kreeg.

[ [url=m/9m4ERf.jpg]Afbeelding[/url] ]

How werkt internet hier? Is t niet zo als KPN ofzo? :')

Ben eigenlijk een beetje in paniek, want zonder internet is hier niets :+


Dat gaat over data kopen.. 3.dk is volgens mij geen internet aanbieder maar een telefoonmaatschappij.
Nog een editje, raar, jouw screenshot zet prijzen bij data en dat je data kunt kopen, maar pas op, gælder indtil d16. is "geldig tot de 16e."


Internet werkt hier hetzelfde, dus als er een modem met aansluiting is zul je hoogst waarchijnlijk inloggegevens voor de wifi nodig hebben.

“My grandfather once told me, ‘Grandson, the world is filled with people. But there’s only a handful of human beings.’” - Moses J. Brings Plenty.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-10-17 18:32

Ben je over je aantal mb's heen misschien ? En loopt je abonnement vanaf de 16de ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:18

Snap er niets van en de eigenaresse van dit appartement ook niet.

Ik zag wel dat er een simkaart in de router zit. Router is van Huawei en die biedt 3.dk ook aan op de website. Alleen zegt mijn verhuurster dat ze een abonnement heeft van 200 gig. Helaas zit die zaak dit weekend op slot.

Het rare is dat als ik doorklik en wil/kan kopen, er een heel andere telefoonnummer staat die niet van de verhuurster, noch van der ouders is. Dus we snappen t beide niet.

Lastig dit.

Thokkadisje
Berichten: 2145
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: Aarhus (Danmark)

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:38

Je bent door je data heen. Vermoedelijk heb je een draadloze router van 3?
Ik heb ook een huawai router staan die het internet 'uit de lucht plukt'. Dat internet word inderdaad geregisteerd onder een ander telefoonnummer.

Ik heb zelf telmore, maar vermoed dat je bij 3 ook in kan loggen en precies kan zien hoeveel internet je hebt verbuikt.
Dan moet je natuurlijk wel iemand vinden met internet :P

eenitraM
Berichten: 10947
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-17 19:49

Thokkadisje schreef:
Je bent door je data heen. Vermoedelijk heb je een draadloze router van 3?
Ik heb ook een huawai router staan die het internet 'uit de lucht plukt'. Dat internet word inderdaad geregisteerd onder een ander telefoonnummer.

Ik heb zelf telmore, maar vermoed dat je bij 3 ook in kan loggen en precies kan zien hoeveel internet je hebt verbuikt.
Dan moet je natuurlijk wel iemand vinden met internet :P


Omg! Dit zou het dus kunnen wezen!

Hm. Raar. Dus dan maar wachten tot er gebeld is maandag en dan hopelijk snel weer internet.

Ik zag dat je voor iets van 100 GB 40 euro kwijt was omgerekend. Hopelijk krijgt de verhuurster t snel weer voor elkaar.

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:02

Vorige week weer mogen genieten van de friss Scandinavische lucht, ben 'r gek op <3

[ img ]
[ img ]

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:41

heerlijk dat je weer gaat <3

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:54

Ja zo'n heerlijk weekje gehad, voelt gewoon als thuis komen. 4 januari mag ik weer, ditmaal zonder weg te hoeven gaan!

Lisan89
Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:07

Ik heb alles even bijgelezen en meld me hier ook even!
Noorwegen en lapland staan hier al een tijdje op de lijst, maar is er nog niet echt van gekomen.
Wel de afgelopen 1,5 jaar drie keer in IJsland geweest, verliefd :D

Terwijl ik een echte zonaanbidder ben (gek op de antillen en de griekse eilanden), heeft het noordelijke toch wel iets ongrijpbaars, veel mooier dan ik dacht ofzo. Kan het niet goed omschrijven, maar ik zou zo een zonvakantie inruilen, terwijl ik nooit had gedacht dat ik dat zou doen!

flitzz
Berichten: 1271
Geregistreerd: 25-08-08
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:28

Mag ik me hier ook melden. Mijn man en ik hebben plannen om volgend jaar naar zweden te gaan emigreren. Mijn ouders wonen nu bijna 6 jaar in zweden. Wij zijn momenteel hard op zoek om daar een huis te zoeken met grond voor de paarden, in de buurt van mijn ouders..

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:59

wat leuk, waar in zweden?

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

Quir
Berichten: 17353
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:42

Wat leuk, ik meld me hier ook. *\o/*
We wonen in Zweden, bijna een jaar nu.


Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:53

<3 <3 <3

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 15:14

Ik wil mij ook graag melden :D
Vriendin zit in Noorwegen en ga er van voorjaar heen (als alles goed loopt)
Van het voorjaar ook 3 weekjes Zweden Noorwegen gehád.

Ik wil van het voorjaar van af tromso naar Nederland met de trein met paar leuke tussen stops

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:37

Vanaf Tromsø wordt lastig met de trein :+ . Via Noorwegen is Bodø het noordelijkst vanaf Zweden Narvik.

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:41

Sharani schreef:
Vanaf Tromsø wordt lastig met de trein :+ . Via Noorwegen is Bodø het noordelijkst vanaf Zweden Narvik.


Maar... Vanaf Bodø kan je naar Tromsø vliegen.

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 16:55

Iemand toevallig momenteel in Noorwegen die voor mij zo'n brievenbus van de Ting winkel mee naar NL kan nemen?

Zoals jullie wellicht wel weten had ik een super gave gezien in Tromsø echter hebben we deze niet gekocht.
Nú super spijt van maar man is binnenkort jarig en ik zou graag zo'n brievenbus willen geven aan hem.
Heb al een bokker een pb gestuurd maar ze heeft nog niet gereageerd, ik hoopte dat hier misschien iemand is die nu in Noorwegen zit en mij kan helpen.

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 17:48

Kan je ze niet vragen of ze er een op willen sturen?

enamorada
Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:22

Ik kom hier ook meelezen. Volgend jaar ga ik met een klein groepje vrienden naar Noorwegen op examenreis! Wat ons allemaal heel gaaf lijkt is backpacken. Iemand daar ervaringen mee en/of tips waar we op moeten letten etc.? Mocht het backpacken toch te ambitieus blijken willen we ook naar andere dingen kijken, dus als jullie daar ook aanraders voor hebben zijn ze hartstikke welkom!

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

LoveBodin
Berichten: 4353
Geregistreerd: 18-12-09
Woonplaats: Under The Northern Lights

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:44

enamorada schreef:
Ik kom hier ook meelezen. Volgend jaar ga ik met een klein groepje vrienden naar Noorwegen op examenreis! Wat ons allemaal heel gaaf lijkt is backpacken. Iemand daar ervaringen mee en/of tips waar we op moeten letten etc.? Mocht het backpacken toch te ambitieus blijken willen we ook naar andere dingen kijken, dus als jullie daar ook aanraders voor hebben zijn ze hartstikke welkom!


Wat is jouw definitie van backpacken? :)

Van hut naar hut of met een tentje rondtrekken kan heel goed. De noorse toer vereniging heeft overal hutjes en routes uitgezet, zodat je nooit verdwaald maar wel fantastisch kan lopen. En dan niet over paden ofzo :).
Dus een natuurvakantie ja dat kan hier zeker heel mooi!

Now Tom said, "Mom, wherever there's a cop beating a guy, wherever a hungry newborn baby cries
Where there's a fight against the blood and hatred in the air, look for me, Mom, I'll be there
Wherever somebody's fighting for a place to stand or a decent job or a helping hand
Wherever somebody's struggling to be free, look in their eyes, Ma, and you'll see me"

enamorada
Berichten: 2764
Geregistreerd: 25-01-15
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 18:47

LoveBodin schreef:
enamorada schreef:
Ik kom hier ook meelezen. Volgend jaar ga ik met een klein groepje vrienden naar Noorwegen op examenreis! Wat ons allemaal heel gaaf lijkt is backpacken. Iemand daar ervaringen mee en/of tips waar we op moeten letten etc.? Mocht het backpacken toch te ambitieus blijken willen we ook naar andere dingen kijken, dus als jullie daar ook aanraders voor hebben zijn ze hartstikke welkom!


Wat is jouw definitie van backpacken? :)

Van hut naar hut of met een tentje rondtrekken kan heel goed. De noorse toer vereniging heeft overal hutjes en routes uitgezet, zodat je nooit verdwaald maar wel fantastisch kan lopen. En dan niet over paden ofzo :).
Dus een natuurvakantie ja dat kan hier zeker heel mooi!

Bedankt voor je reactie! Het basisplan is met tent(jes), maar we staan voor alles open :) Noorse toervereniging ga ik eens opzoeken!

"I myself have never been able to find out precisely what feminism is. I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat." - Rebecca West

noordje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:17

Mooie foto's weer met mooie kleuren.

Vandaag een rit gemaakt, was super lekker weer.
[ img ]
[ img ]

Yvje86 : misschien kan ik je helpen met je postbus?

Backpacken doen veel jongeren hoor. Campings zijn er goed op ingericht.
Probleem is vaak het vervoer ;)
Ik denk dat LoveBodin dnt.no bedoelt , de site is ook in het Engels.

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 92Michelle en 89 bezoekers