Algemeen topic over de Scandinavische landen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
noordje
Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-20 10:09

Nou ja, het gaat wel eigenlijk.
Zit sinds begin maart al thuis en de tijd vullen we maar in met heel veel wandelen :o
Er moeten ook heel veel klusjes in en om het huis gedaan worden,maar zoals een vriendin tegen ons zei : je moet ook vooral genieten,dus dat doen we dan vooral :D :o

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25


Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-20 10:30

Fijn even iets te horen van jullie ! En in Noorwegen zit je wel goed qua wandelmogelijkheden lijkt me zo. :+ ;)

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-05-20 19:03

Hoe is het met de Noorse, zweedse en Deense bokkers?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 12:38

Hier gaat het goed, de sneeuw is bijna weg! Nieuw permanente omheining voor de zomerweide geplaatst, de nieuwe stalboksen zijn bijna klaar. Nu tijdens de corona toch wat meer thuis geweest (gelukkig volledig loon), dus mooi tijd gehad om diverse projecten af te maken of te beginnen.

Helaas is mijn zadel al 3.5 maand in NL ter reparatie en ik moet zeggen dat ik nu wel een beetje begin te balen dat het zo lang moet duren.. Ik rij al die tijd zonder zadel en opzich gaat dat beter dan ik had verwacht. Maar begin toch wel te merken dat het nu bij meerdere oefningen gewoon lastig begint te worden.

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 19:34

Wij zijn zoekende naar huis in (zuid) zweden. :=

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

noordje
Berichten: 2202
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 10:51

Hier nog steeds thuis en voorlopig gaat het niet gebeuren dat ik weer aan het werk ga, ze zijn bezig met een massa ontslag en het kan zomaar zijn dat ik daarbij zit ;(
Voorlopig nog druk bezig met het verven van de schuren. Paardenstal is nu bijna klaar.
Weer wordt nu ook weer wat beter om uitstapjes te maken en misschien wel weekendjes weg te gaan.

Wat balen dat je zadel nog steeds in NL is.
En nu pas de sneeuw weg? Oh my.... Baalde al dat wij vorige week wakker werden met een nieuwe laag sneeuw.

Waar in Zweden zijn jullie op zoek naar een huis Mirjamalvaro?

Leef je droom,droom niet je leven
Ga mee op reis in prachtig Noorwegen
https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=71&t=2097907&start=25

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 10:58

Wendely, zijn er geen goede zadelmakers in Noorwegen ??? Rijd je helemaal zonder iets nu of met een barebackpad ? Is een boomloos zadel geen tijdelijke oplossing misschien ?

Noordje, oei ik zal duimen dat je je werk gewoon kan houden ! Maar wel lekker bezig met allerlei klusjes/ klussen zo te lezen.
Waar ga je dan een weekend naar toe ? Hebben jullie een hut ergens of huren jullie die dan ?
Foto van de paardenstal ?!

Mirjamalvaro, ik wil mee !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:01

Wat leuk Mirjam, vanwaar de wens van Zweden? :)

Hier gaat alles prima. Er is nu de laatste maand eigenlijk bijna niks meer te merken van corona hier in de stad en ik werk gelukkig weer mijn normaal aantal uren (in restaurant). Ik kan dus weer gerust ademhalen :j

We hebben een rare lente gehad met weer veel regen. We hebben ontzettend veel zin om weer te gaan wildkamperen en om in onze nieuwe tuin te zitten, dus die zon moet nu wel even komen! }>

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 11:14

Ha, nieuwe tuin ? Vertel !

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:16

Mirjam, wat leuk zeg. Hebben jullie al bezichtigingen gedaan of?

Noordje, ja bijna weg.. We zitten vrij hoog en dus een hoop sneeuw. Wat ontzettend balen van je werk zeg, gelukkig heb je wel recht op hulp van NAV. Maarja daar zit niemand op te wachten en duurt verschrikkelijk lang voor je ook maar een cent op je bankrekeing hebt. Succes iig!

Ja balen van mijn zadel, ik rij inderdaad zonder. Vindt het eigenlijk zonde om voor zo`n korte periode wat anders aan te schaffen. Mijn zadel was nou ook niet bepaald goedkoop. Slechte zadelmakers? Tsja ik weet niet, ben niet erg te spreken. Maar sowieso, de zadels waar ik in geinteresserd ben zijn hier niet verkrijgbaar..

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:31

Ja we zijn begin dit jaar (weer :+ ) verhuisd en we wonen op de begane grond dus ipv een balkon hebben we nu een klein tuintje! Echt super leuk want m'n vriend heeft heeeele groene vingers. Het was ontzettend verwaarloosd dus we hebben er zelf een DIY hek omheen gezet, en we hebben vorige week van oude pallets en ander oud hout een tafeltje en een pallet bank gemaakt. Dus nu kunnen we hopelijk lekker genieten van onze lange zomeravonden in onze tuin <3

Pfff wendely wat erg zeg, nu nog sneeuw :') Wij hebben eigenlijk helemaal geen sneeuw gehad dit jaar, maar heb daar géén problemen mee gehad :+

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 11:46

Fijn Piekosjj !!!

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 11:49

We zoeken zo'n beetje tot net boven de grote meren. Dus echt Zuid-Zweden.
Waarom zweden. Mooi land, betaalbare grond en ik kan daar een doorstart maken met mijn kleinschalige paardenfokkerij en hondenkennel.
Op vakantie in zweden leek mijn gezondheid ook steeds stukje beter dan hier in NL, schonere lucht, de rust? Geen idee waarom.

Zoeken dus leuk huisje (>110m2), land >7ha en een grote loods waar we eventueel zelf de stallen in kunnen bouwen. Ook willen we dan een vakantiestuga erbij.
Want stalgebouw laten neerzetten is een behoorlijk kostenplaatje voor zover ik gevonden heb. :')

Best wat eisen dus aanbod is voor ons wat minder :P

Piekosj,leuk :D ik wil dan ook weer moestuin :D
Wendely, ik begreep dat alles met paarden wat slechter is in zweden. Dus hoefsmid, tandarts, zadelmaker etc lastig te vinden.

Noordje, hopelijk geen ontslag.

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-20 14:10

Ooh iemand had laatst hier (?) een link naar een super leuk huis + stuga erbij in Zuid Zweden wat te koop stond. Maar dat zal al wel verkocht zijn denk ik ?

edit : even voor je gekeken, maar huis staat er niet meer op. Was in Smaland. Stond op deze site, misschien heb je er wat aan https://www.fastighetsbyran.com/sv/sver ... 7&images=1

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:20

Dank je, hou ook al hemnet en diverse makelaren in de gaten. :)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:23

Leuk Piekosjj, in de tuin bezig is niet altijd een straf!
De sneeuw is bijna weg hoor, voornamelijk in het bos waar hier en daar nog vlekken liggen.

Mirjam, jullie zoeken hetzelfde als wij 3 jaar geleden gekocht hebben. Huis van 190m2, 7,5 hectare en een relatief nieuw stal gebouw van bijna 400m2. Vakantieverblijf zit er niet bij maar we willen in de toekomst een laft bouwen voor meerdere doeleinden. Gelukkig is daar meer dan genoeg ruimte voor. Longeerring en rijbaan hebben we 2 jaar terug zelf aangelegd. En nog steed is er een hoop te doen :D

Ik weet niet of het in Zweden slechter is, het is anders dan je gewend bent denk ik. Hier in Noorwegen is hoefsmid OK, tandarts ook dat is een dierenarts die dat doet. Gelukkig zitten wij in een relatief paardengebied met 2 paarden klinieken op max een half uur en uur rijden. Hoefsmid is gewoon lastig te vinden hier, zeker iemand die weet waar hij mee bezig is. Maar ze zijn er zeker wel. Mijn partner is nu hoefsmid in wording dus daar ben ik wel heel blij mee eigenlijk!

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:25

Klinkt goed Wendely.

Ik neem minstens 4 paarden, 3 honden en 4 katten mee. Dus verhuizing word ook leuk. :+

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:27

Dat wordt een gezellige volksverhuizing :D
Ga je de paarden zelf vervoeren of laat je het doen?

Wij namen 5 jaar terug 2 honden, 2 katten en 2 konijnen mee. Paard heb ik 10md later gekocht en over laten komen vanuit Nederland.

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:30

Paarden laat ik doen. Heb zelf simpel 1.5 paards trailer, dus zou ik 4x op en neer moeten. Dan alles lekker in 1x.

Mijn schaapjes, geitjes en kipjes zoeken nog nieuw huisje. :(:)

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

wendely
Berichten: 4115
Geregistreerd: 22-10-03

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:32

Verstandig inderdaad, heb je al een bedrijf op het oog voor transport?

Ag wat sneu, maar dat wordt misschien wat teveel van het goede om die mee te verhuizen.. Wij zijn nu bezig om een gedeelte te maken voor schapen, geitjes en wat kippen. We zijn namelijk vorig jaar goedgekeurd als zorgboerderij, waar we hopelijk binnenkort wat contracten voor binnen gaan krijgen.

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-20 14:37

Oh dat zouden mijn geiten en schapen geweldig vinden, hele tijd aandachg en geaaid worden. :')

Had een hele tijd terug paar bedrijven opgezocht, hoop dat ik ze terug kan vinden. :')

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Josien_
Berichten: 8996
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:17

Heeft iemand hier ervaring met naar Malmö reizen met de auto vanuit (zuid) Nederland?
Nog niet voor nu direct uiteraard, maar zijn het een en anders aan het uitzoeken over een roadtrip naar Zuid-Zweden. We vroegen ons daarbij af of dat een beetje te doen is in 8 dagen? :)

"Welsh Cobs are like patato chips, you can't have just one!" /3 =:)

Piekosjj
Berichten: 5449
Geregistreerd: 10-03-08
Woonplaats: Kalmar, Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 09:26

Ja :j Je kan in 1 dag naar Malmö rijden via DK, is zo’n 1000 km vanuit midden NL. Je kunt geloof ik ook de boot vanaf duitsland nemen. Of wil je de weg naar malmö al deel van je roadtrip maken en dus niet constant over de snelweg?

mirjamalvaro
Berichten: 14645
Geregistreerd: 19-08-04

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:01

Inderdaad over de bruggen. Moeten wij ook als we de katten gaan verhuizen. :j

MT sporthorses, voor uw dressuur- en/of ponyveulens.

Anoniem

Re: Algemeen topic over de Scandinavische landen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-20 10:07

Wij gaan deze zomer (hopelijk) naar Zweden. Voor mij de eerste keer, maar ben al een beetje verliefd. Zijn ook bezig met een taalcursus A1.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 163 bezoekers