Schotland; places to be?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 09:46

Wij zouden tweede week april gaan,
ik heb een corona-voucher ontvangen.

Ik kan opnieuw boeken tm 31 december 2020 en hij is geld voor reizen tm 30 juni 2021

Dus ik probeer het volgend jaar nog een keer....


Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 10:02

Wij hadden eerst voor oktober een reis van twee weken gepland. Maar toen gebeurde het een en ander en ging dat niet door. Voorkeur ligt nu op doorsparen voor een reis naar de VS, en dan zo gauw als het kan een paar dagen Edinburgh samen doen :D

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 11:37

Berdien schreef:
Wij hadden eerst voor oktober een reis van twee weken gepland. Maar toen gebeurde het een en ander en ging dat niet door. Voorkeur ligt nu op doorsparen voor een reis naar de VS, en dan zo gauw als het kan een paar dagen Edinburgh samen doen :D

Ik zou met de VS vooralsnog ook niet zo'n haast maken, eerlijk gezegd.....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Colga
Berichten: 352
Geregistreerd: 26-08-01
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:46

Wij zouden 8 april vertrekken..... Gelukkig wel ons geld teruggekregen. Ben benieuwd of het dit jaar nog gaat lukken om te gaan.

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-20 17:51

ikke schreef:
Berdien schreef:
Wij hadden eerst voor oktober een reis van twee weken gepland. Maar toen gebeurde het een en ander en ging dat niet door. Voorkeur ligt nu op doorsparen voor een reis naar de VS, en dan zo gauw als het kan een paar dagen Edinburgh samen doen :D

Ik zou met de VS vooralsnog ook niet zo'n haast maken, eerlijk gezegd.....


Oh nee, dat wordt 2021 :j voor die tijd geven we het sowieso geen kans. Maar dat geef ik op dit moment nog geen enkele bestemming..

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

xSagan
Berichten: 659
Geregistreerd: 27-08-15

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-20 16:08

Ik heb voor eind augustus begin september een reis gepland staan, maar nog niet zeker of het doorgaat, al hebben we de wijzer meer op niet dan wel doorgaan staan. We laten tot we het zeker weten sowieso alle opties open hoor.:)

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-20 17:49

Iemand een idee hoe het met de nieuwe Brexit regels en honden gaat? :')

Ik hoop nog steeds dat corona straks magisch verdwenen is en ik dan eindelijk ( na 3 jaar op rij proberen ) toch echt een keer kan gaan. :Y)

Alleen nu heb ik een puppy ( April 2021 is ze een jaar )

Pikkepor
Berichten: 3704
Geregistreerd: 03-11-11
Woonplaats: Toedeloe

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:46

Ik maak me meer zorgen over corona dan over brexit :+ als we weer ooit kunnen gaan zien we dan wel weer...

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 11:51

Pikkepor schreef:
Ik maak me meer zorgen over corona dan over brexit :+ als we weer ooit kunnen gaan zien we dan wel weer...


Ik ben graag goed voorbereid :')
En zodra het weer 'open' is om te reizen wil ik gewoon GELIJK gaan. :Y)

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 12:58

Ik sta ook echt te trappelen, wil zo graag weer heen -O-

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:01

Ik heb voorlopig in de planning van Hemelvaart tot Pinksteren, ben echt heel hard aan het duimen dat dat door gaat.

Life begins at the end of your comfortzone.

Nicky91
Berichten: 1824
Geregistreerd: 27-11-14
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:06

gaucho schreef:
Ik heb voorlopig in de planning van Hemelvaart tot Pinksteren, ben echt heel hard aan het duimen dat dat door gaat.


Leuk!!

Nou ik had in gedachte april... Of begin mei.
Liefst niet te warm ivm hondje.

Maar ik zit ook met loops worden. :')

Dus ach, ik zie het wel...

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 13:07

gaucho schreef:
Ik heb voorlopig in de planning van Hemelvaart tot Pinksteren, ben echt heel hard aan het duimen dat dat door gaat.

Ik hoop met je mee want in die tijd is ook altijd de voorjaarsshow van de Land Rover Owner.
Die was vorig jaar weer in ons geliefde Driffield. Daar wil ik graag weer heen :j

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info


Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-20 15:45

Ik hoopte op februari/maart maar dat zie ik sowieso niet gebeuren.

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:11

Ik schop dit topic weer even omhoog. Er mag natuurlijk steeds meer!

Heeft iemand ervaring met Schotland echt in de winter? Dus bijvoorbeeld met kerst/oud & nieuw. Of rond februari/maart.

Wij hebben alleen ervaring met de zomer en herfst. Maar (nog) niet met de winter. Ik lees hier en daar dat er veel dicht is. Misschien is er iemand uit dit topic die er zelf geweest is in deze periode?

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:49

Susanne schreef:
Ik schop dit topic weer even omhoog. Er mag natuurlijk steeds meer!

Heeft iemand ervaring met Schotland echt in de winter? Dus bijvoorbeeld met kerst/oud & nieuw. Of rond februari/maart.

Wij hebben alleen ervaring met de zomer en herfst. Maar (nog) niet met de winter. Ik lees hier en daar dat er veel dicht is. Misschien is er iemand uit dit topic die er zelf geweest is in deze periode?

Nou ja, in oktober kun je in Peebles in de ochtend al 10cm sneeuw op je auto aantreffen.

Wij gaan niet zozeer om iets te bezoeken maar voor de landschappen en de uitzichten, dus daar kan ik je niet bij helpen.
Als je specifieke dingen wil bezoeken, google is your friend. Gewoon opzoeken en openingstijden checken.
Met name educatieve dingen zoals Hadrian's wall zijn wel jaarrond open maar kennen soms beperkingen en buiten het seizoen bezoek van schoolklassen.

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

Susanne
Berichten: 11611
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 09:53

Wij gaan inderdaad ook voor de landschappen en wandelingen. Begin november is het laatste dat wij geweest zijn (en waren de bergtoppen al besneeuwd).
Maar ik begreep ook dat er dan veel dicht is qua restaurantjes, op de wat meer afgelegen plekken. Weet jij dat?

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:34

Susanne schreef:
Wij gaan inderdaad ook voor de landschappen en wandelingen. Begin november is het laatste dat wij geweest zijn (en waren de bergtoppen al besneeuwd).
Maar ik begreep ook dat er dan veel dicht is qua restaurantjes, op de wat meer afgelegen plekken. Weet jij dat?

Dat is ook wat ik lokaal hoor maar ik heb er geen ervaring mee. Peebles is zuidelijk genoeg en groot genoeg om daar niet aan te doen.

Ga je de highlands in, is dat wel een serieus puntje van aandacht, maar zo ver zijn we nooit geweest in de winter.
Wat ik begrijp van de Schotten die daar wel ervaring mee hebben is dat er in de dorpen eigenlijk altijd wel wat open is, ook hotel en B&B.

Op die manier zijn we in de Midlands in november eens in een kasteel beland :+ omdat iemand geannuleerd had.
We hadden de fout gemaakt om over de verkeerde route om het peakdistrict te rijden. Dat moet je niet doen in november met een lekke cabrio in de regen....

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-21 10:43

Zelf ervaring met de Cairngorms in November, dat was echt prima qua wandelingen en landschappen, zou mij in het hoogseizoen zelfs te druk zijn. Vraag is met name wat je nodig hebt, de landschappen zijn er sowieso :D restaurant / pub om te lunchen onderweg wordt misschien wat lastiger, maar als je je daar op voorbereid moet dat ook geen probleem zijn.

Life begins at the end of your comfortzone.

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:47

:wave:

We mogen weer! Ik ben dus bezig met het boeken van onze (ruime) week Schotland. Maar jongens wat een prijzen :oo ^) Voor onze week kun je ook met een heel gezin all inclusive naar een warm land :=

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 11:53

Wij gaan tussen Hemelvaart en Pinksteren 10 dagen. Ik schrok vooral van de prijzen van de boot. Huisje / B&Bs vorig jaar al geboekt, dat viel nog erg mee.

En ik moet zeggen ik vind dit toch heel veel leuker dan all-inclusive op een resort zitten :o

Net alvast walvis safari geboekt :D

Life begins at the end of your comfortzone.

Berdien
Berichten: 64501
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Schotland; places to be?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 12:39

Slim! Wij moesten eerst afwachten wanneer we konden gaan, ivm zoon van mijn vriend en ex die hem dan langer heeft. Plus eerst maar eens met elkaar op vakantie willen etc etc. Dus dan zit je er al gauw dichter op.

Wij gaan van 23-31 mei :):) Eerst drie dagen Edinburgh en dan rijden we door naar Aviemore. Dat is onze uitvalsbasis voor dagtrips.

Dit hotel kost me een nier ongeveer, maar zó leuk :D https://cairngorm.com/

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:14

Dat zit ook echt in het Centrum :D

Leuke omgeving! we kunnen ergens onderweg zwaaien, wij rijden op 29 mei van Pitlochry richting iets voorbij Dornie. Verder een week aan de westkust (Gairloch) en doen op de terugweg een dagje rondom Aviemore, met iig Loch Garten en het Cairngorm Reindeer Centre. Een jaar of 3 terug heb ik een week in November vlakbij Aviemore gezeten, in Kingussie.

Life begins at the end of your comfortzone.

ikke
Berichten: 37522
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:50

Of het precies Schotland wordt, is niet helemaal zeker, maar begin mei via Newcastle ligt wel soort van vast.
Erg opletten hoe je boekt, hebben we gezien. Midden in de week ben je voor goed 700 op-en-neer met z'n tweeen en een auto, dichter bij het weekend gaat de prijs zo over de kop :wow:

It will never be perfect. Make it work.

Leuke dingen doen met je paard? http://www.nvvr.info

gaucho
Berichten: 9516
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-22 13:58

Met vroegboekkorting, ontbijt en diner voor 2 personen en een auto waren wij bij elkaar 800,- kwijt met Hemelvaart + pinksteren, en dat was een stuk duurder dan ik eerder gewend was.

Life begins at the end of your comfortzone.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 111 bezoekers