Aruba

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:08

@ Zag dat er veel foutjes zaten in mijn vorige bericht,telefoon heeft gedaan waar hij zin in had blijkbaar. :o

Kiwi_@ waren je vrienden er misschien toe Matthew kwam buurten? :+ En Manchebo is echt heel fijn,kamers zijn de afgelopen 2 jaar compleet gerenoveerd,zien er dus weer keurig uit. Je kunt ook een all inn arrangement nemen maar doen wij nooit. Je hebt er 3 restaurantjes waar je kunt eten. The Frenchsteakhouse is wat oudbollig qua inrichting maar het eten erg goed. Verder heb je een goede Italiaan en dan de Pega-Pega,een cocktailbar met ook prima appetizers. Personeel is zo vriendelijk,altijd zoenen als we aankomen,de sfeer is echt gemoedelijk. Elke dinsdag is er een middag met de eigenaar(Nederlander) van het Hotel voor de Hotelgasten,je kunt dan kletsen met hem,suggestie's doen oid. Diverse hapjes en cocktails zijn dan gratis. Er is een uitgebreid Yoga en Gymnastiekprogramma maar daar kijk ik alleen maar naar.En je hebt er een Spa met verschillende soorten massage's,heerlijk. Echt,het is absoluut niet goedkoop maar wel de moeite waard.

Joyce_R@ jammer weer thuis,volgend jaar weer?

Lovis,ik zal je tzt.ons kamernummer geven,kun je ons opzoeken als je dat leuk vind. ;)

loversyl@ dat hebben wij ook allemaal al bezocht,dus dat hoeft voor ons niet meer. Ook hebben onze vrienden daar een eigen paard die ik mag gebruiken,fijn dus.

Verder doen we er eigenlijk weinig,wel veel snorkelen en BBQen met de vrienden maar verder lekker luieren. We gaan ook regelmatig naar Andicuri,daar komen eigenlijk alleen de locals om te zwemmen,heerlijk rustig en hoge golven.

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 22:51

Ik hoop deze keer ook wat te kunnen snorkelen. Heb nu eindelijk een zwem/duik brilletje met glazen op sterkte, dus nu zie ik ook wat onderwater.

We houden tegen die tijd even contact faruba. Wanneer vertrekken jullie precies naar aruba? Wij 1 okt

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:31

Wij vertrekken 27 sept. Nog 25 nachtjes slapen. :)

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 01:11

@Faruba, mogelijk in mei weer! :):)
Tenzij er een andere mooie bestemming op ons pad komt. Met gelijkwaardige stranden en klimaat uiteraard <3

Jij alvast heel veel plezier! Lovis ook!

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 07:36

Faruba schreef:
@ Zag dat er veel foutjes zaten in mijn vorige bericht,telefoon heeft gedaan waar hij zin in had blijkbaar. :o

Kiwi_@ waren je vrienden er misschien toe Matthew kwam buurten? :+ En Manchebo is echt heel fijn,kamers zijn de afgelopen 2 jaar compleet gerenoveerd,zien er dus weer keurig uit. Je kunt ook een all inn arrangement nemen maar doen wij nooit. Je hebt er 3 restaurantjes waar je kunt eten. The Frenchsteakhouse is wat oudbollig qua inrichting maar het eten erg goed. Verder heb je een goede Italiaan en dan de Pega-Pega,een cocktailbar met ook prima appetizers. Personeel is zo vriendelijk,altijd zoenen als we aankomen,de sfeer is echt gemoedelijk. Elke dinsdag is er een middag met de eigenaar(Nederlander) van het Hotel voor de Hotelgasten,je kunt dan kletsen met hem,suggestie's doen oid. Diverse hapjes en cocktails zijn dan gratis. Er is een uitgebreid Yoga en Gymnastiekprogramma maar daar kijk ik alleen maar naar.En je hebt er een Spa met verschillende soorten massage's,heerlijk. Echt,het is absoluut niet goedkoop maar wel de moeite waard.

Joyce_R@ jammer weer thuis,volgend jaar weer?

Lovis,ik zal je tzt.ons kamernummer geven,kun je ons opzoeken als je dat leuk vind. ;)

loversyl@ dat hebben wij ook allemaal al bezocht,dus dat hoeft voor ons niet meer. Ook hebben onze vrienden daar een eigen paard die ik mag gebruiken,fijn dus.

Verder doen we er eigenlijk weinig,wel veel snorkelen en BBQen met de vrienden maar verder lekker luieren. We gaan ook regelmatig naar Andicuri,daar komen eigenlijk alleen de locals om te zwemmen,heerlijk rustig en hoge golven.


Nee, Matthew was in oktober al op bezoek geweest. Gewoon pech dus.

De struisvogelfarm heb ik inderdaad ook een keertje bezocht, best leuk voor een keertje. De ezels vind ik leuker :)

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 13:32

lovis schreef:
Ik hoop deze keer ook wat te kunnen snorkelen. Heb nu eindelijk een zwem/duik brilletje met glazen op sterkte, dus nu zie ik ook wat onderwater.

We houden tegen die tijd even contact faruba. Wanneer vertrekken jullie precies naar aruba? Wij 1 okt



ik had inderdaad speciaal daglensen gekocht voor aruba zodat ik ook kon snorkelen.
Alleen snorkelen is nog best eng als je bang bent voor vissen :')

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-17 15:25

Ik had ook aan lenzen zitten denken want zonder bril zie ik echt niks, zie dan alleen maar donkere vlekken op een lichte bodem en of dat dan stenen, vissen,krabben of kapotte bierflesjes zijn....
maar nu kwam ik dit tegen bij de decathlon Afbeelding
Niet exact mijn sterkte maar komt heel dicht in de buurt. Goed genoeg om mee te kunnen zwemmen in iedergeval. En niet duur (ook wel fijn. Zo veel zwem ik niet)

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 07:16

Wat kosten die Lovis? Dat is misschien ook wel wat voor mijn vriend. Hij ziet ook bijna niks zonder bril. Ga deze even aan hem laten zien :).

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 08:15

De glazen €5 per stuk en t brilletje €10.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-17 23:24

lovis schreef:
De glazen €5 per stuk en t brilletje €10.

Thanks! Vanmiddag gelijk even naar de Decathlon geweest en deze gekocht :)

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 09:39

Wat een mooi duikbrilletje! Handig ook met die sterkte erin.

Persoonlijk vind ik een gewone snorkel echt niet fijn, wij hebben snorkelmaskers. Ideaal, ik kan gewoon ademen, 180 graden kijken en krijg geen condens! Ook niet onbelangrijk.. geen super zout water in mijn mond, ook fijn!

Wij hadden ook zo'n camping douche gekocht, kraanwater erin, achterin de auto leggen en aan het strand in een grapetree hangen of vast laten houden door partner. Konden we even het zout van ons af spoelen, ook fijn voor mijn haar. Kregen er ook leuke reacties op :)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 18:46

En die Decathlon zit in Rotterdam toch? Het lijkt ons ook wel wat,zo'n heel masker en voor mijn man de glazen op sterkte,goede tip.

Levitate
Berichten: 1183
Geregistreerd: 20-08-12
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 19:22

Tip let wel op of hij echt past! Ik dacht dat de medium voor mij goed was, maar bij langer gebruik (+/- 15 min) begon die toch erg pijnlijk op het randje van mijn kin te drukken!

lovis

Berichten: 1214
Geregistreerd: 29-07-09
Woonplaats: Den Haag

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-17 21:58

Decathlon zit idd in rotterdam en den haag.
Zo'n masker heb ik ook gekocht, maar die gaat door naar mn zusje.
Kregen vanochtend bericht van een nichtje op Aruba dat ze begin okt trouwt en dat we uitgenodigd zijn. Moeten dus nog even een pak halen voor mn man en schoenen voor mij, jurk heb ik nog.

Lisan89

Berichten: 1346
Geregistreerd: 06-04-06
Woonplaats: Noord-Drenthe

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 10:25

Hee wat leuk, een Aruba topic! Ik ben er sinds 2005 ook een aantal keren geweest en heb vrienden/ kennissen in San Nicolas. Laatste keer voor mij was vorig jaar augustus.

Tips zijn maar net afhankelijk van wat je wilt natuurlijk.
Qua eten (als je van vis houdt) sowieso naar Zeerover in Savaneta. Ook hebben wij heerlijk en suuuuuperromantisch op het strand gegeten bij zonsondergang bij Barefoot. Wel verschrikkelijk duur trouwens. Voor een cocktail en een simpele hap (hamburger, spareribs, saté, etc) vind ik Moomba beach altijd erg leuk.

Ik heb helemaal niets met de high rise zone, ik vind het een beetje de kustlijn 'verpesten' (begrijp me niet verkeerd hoor, ik val niemand aan). Qua hotels alleen in Tamarijn geweest, wel erg mooi vond ik dat, maar ook wel amerikaans. Verder appartementjes via booking.com.

Qua strandjes houden wij niet van drukte, en vonden we Arashi (vlakbij de lighthouse) een aanrader, relatief weinig parasols, klein barretje en veel locals. Ook prachtig snorkelen daar. Daarnaast, richting Savaneta, bij Santo Largo, dat strandje hadden we echt privé.

Paardrijden heb ik 1x gedaan, naar de natural pool, bij Rancho Daimari. Dat vond ik wel een aanrader (hoewel ik het ook wel een beetje eng vond met al die amerikanen in bikini's zonder ervaring in galop). Van de gids mocht ik toen gezien mijn ervaring vooruit rijden, dat was wel heel tof!

Wat wij afgelopen keer ook hebben gedaan is 's ochtends heeeeeeeeeeeeel vroeg de auto pakken, naar de ingestorte natural bridge, en daar, aan de 'woeste' kant van het eiland de zon zien opkomen. Was verder niemand, vond ik ook wel heel bijzonder.

Voor het duiken zou ik trouwens naar Bonaire gaan!

En tot slot, GENIET! Van het one happy island gevoel, van de mensen die zich niet druk maken, enzovoort <3

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:09

Hoe is het daar in Aruba, Patty? Lekker aan het genieten? :D

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 19:18


Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-17 23:58

Het is hier heerlijk! Gisteren lagen we er optijd in omdat we zo moe waren. Vanmorgen natuurlijk weer heerlijk vroeg wakker :+.
Zijn nog wel een stukje omgevlogen door de orkaan.

Vanavond gaan we een beetje in de omgeving kijken wat er allemaal te doen is.

Net foto's gezien van het hotel op Sint Maarten waar we vorig jaar geweest zijn. Wat een nachtmerrie.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 09:09

Prijs je gelukkig dat je daar nu niet zit Patty,het is echt vreselijk hoe St.Maarten er uit ziet. En vroeg wakker is juist fijn toch,heb je een lekkere lange dag en je kunt lekker een tukkie doen op je strandbedje.

Zijn er nog hoge golven,ik geloof niet echt toch?

sarahhorses
Berichten: 88
Geregistreerd: 24-01-10

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 10:56

Heeft iemand hier tips met betrekking tot een auto huren op Aruba? Ik zal 2 weken op het eiland verblijven maar twijfel nog een beetje of ik de gehele 2 weken een auto zal huren of een deel ervan. En ik kwam overal tegen dat je minstens 23 moet zijn, ik ben 21, heb wel 4 jaar mijn rijbewijs. Zal dit een probleem worden? Bedankt alvast!!

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:03

Een auto is wel echt handig hoor! Er is volgens mij wel openbaar vervoer, maar dat rijdt niet heel vaak.

Ik weet niet zeker of je leeftijd een probleem zal zijn, ik denk het niet. Wij huurde de auto bij garage Bougainville, 1200 florijn voor 4 weken. Op Facebook is die garage wel te vinden :)

sarahhorses
Berichten: 88
Geregistreerd: 24-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:33

wiebke schreef:
Een auto is wel echt handig hoor! Er is volgens mij wel openbaar vervoer, maar dat rijdt niet heel vaak.

Ik weet niet zeker of je leeftijd een probleem zal zijn, ik denk het niet. Wij huurde de auto bij garage Bougainville, 1200 florijn voor 4 weken. Op Facebook is die garage wel te vinden :)


Dankje voor je reactie! Dat is wel een mooie prijs voor zo lang, ik ga de garage even opzoeken!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 11:57

Wij huren hier,zijn Nederlandse mensen,super vriendelijk en behulpzaam. Hier zitten alle verzekeringen er bij,dat maakt het vaak duur. Veel autoaanbieders maken reclame met een huurprijs zonder de verzekeringen,verkijk je daar aub.niet op.

http://hotwheelscarrental.com/

Wij nemen wel voor de hele vakantie een auto,ik vind dat je er zoveel gemaak van hebt. Even een boodschapje doen,ergens gaan snorkelen,gewoon om even wat rond te rijden. Nee,zou me niet kunnen indenken om geen auto te hebben. Het rijden is er ook makkelijk,geen gehaast of getuuter oid.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-17 12:46

Faruba schreef:
Prijs je gelukkig dat je daar nu niet zit Patty,het is echt vreselijk hoe St.Maarten er uit ziet. En vroeg wakker is juist fijn toch,heb je een lekkere lange dag en je kunt lekker een tukkie doen op je strandbedje.

Zijn er nog hoge golven,ik geloof niet echt toch?

Half 4 was wel iets te vroeg Haha :D.

Hoge golven vallen mee. Soms is de zee rustig en dan komen er in een keer weer een paar hoge golven.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 12:54

Patty14 schreef:
Het is hier heerlijk! Gisteren lagen we er optijd in omdat we zo moe waren. Vanmorgen natuurlijk weer heerlijk vroeg wakker :+.
Zijn nog wel een stukje omgevlogen door de orkaan.

Vanavond gaan we een beetje in de omgeving kijken wat er allemaal te doen is.

Net foto's gezien van het hotel op Sint Maarten waar we vorig jaar geweest zijn. Wat een nachtmerrie.


Haha dat vroeg slapen en weer vroeg wakker zijn herken ik wel! :D
Wij sliepen de eerste nacht geloof ik al om 7 uur of half 8 en de dagen daarna was kwart over 9 al laat :') en vaak werden we dan rond half 5/5 uur weer wakker. Lekker snoozen tot aan het ontbijt, haha!