Aruba

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:10

Met euro's betalen hebben wij in ieder geval nooit gedaan. Er komen ook geen euro's uit de pinautomaat

secricible

Berichten: 25695
Geregistreerd: 07-07-04
Woonplaats: Maasbommel

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:14

Vaak zijn dat de hele commerciele plekken waar het kan. Dan betaal je vaak ook een stuk meer.

En ooooh Urataka <3 <3 <3 <3 <3 liefde voor hun pizza's. En idd kost geen drol. Wij dachten dat het amerikaanse dollars waren, vonden het best ff prijzig maar toen zagen we het formaat pizza en dachten "nou vooruit". Bleken het de prijzen in florijnen te zijn.

ivy_power89

Berichten: 5853
Geregistreerd: 16-09-06
Woonplaats: almere

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 13:29

Ik volg!
Wij willen dit jaar ook naar Aruba, maar dan voornamelijk voor het duiken!

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 16:42

Wij betalen nooit met euro maar met dollars. Met euro betaal je gewoon waar ze op dat moment zin hebben om te vragen,niet verstandig dus. Wij wisselen op Schiphol,daar is het voordeliger dan wisselen op Aruba.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 17:18

Oke dan nemen we gewoon dollars mee. Kunnen hier in de buurt wisselen dus van de week alvast even bestellen.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 20:15

Neem ook wat 1 dollarbiljetten mee,die vinden wij altijd handig voor de fooitjes aan bv. de buschauffer die jullie naar het hotel brengt,de man die de koffers naar je kamer brengt,kamermeisje enz...

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-17 20:56

Faruba schreef:
Neem ook wat 1 dollarbiljetten mee,die vinden wij altijd handig voor de fooitjes aan bv. de buschauffer die jullie naar het hotel brengt,de man die de koffers naar je kamer brengt,kamermeisje enz...

Goede! Bedankt voor de tip :)

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 20:55

Ik weet trouwens niet of èèn van jullie medicijnen gebruikt die onder de opiumwet vallen zoals bv.oxycodon of ritalin? Daarvoor heb je toestemming van het consulaat van de ABCeilanden wat zich in Den Haag bevind. Je riskeert anders een flinke boete en het in beslag nemen van de medicatie.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-17 23:36

Faruba schreef:
Ik weet trouwens niet of èèn van jullie medicijnen gebruikt die onder de opiumwet vallen zoals bv.oxycodon of ritalin? Daarvoor heb je toestemming van het consulaat van de ABCeilanden wat zich in Den Haag bevind. Je riskeert anders een flinke boete en het in beslag nemen van de medicatie.

We gebruiken beide geen medicijnen gelukkig :).

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 00:58

Wij zitten momenteel in RIU Palace in Aruba :D In totaal de 3e keer voor mij op het eiland, wel allemaal verschillende hotels.

Je kan hier inderdaad met de dollar betalen en de arubaanse florijn, maar ik zou je aanraden dollars mee te nemen. Inderdaad de 1 dollar tip is een goede :j

Nog een andere tip, mocht je een auto willen huren, zou ik dit vantevoren uitzoeken en reserveren. Wij wouden deze vandaag namelijk in het hotel reserveren, maar voor de komende periode waren alle auto's helaas volgeboekt en waren er enkel nog jeeps van $200 voor een dag beschikbaar.

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 08:50

Wij huurden onze auto bij Bougainville garage, een hyundai I10 , 4 weken voor 1200 florijn

Jojoju

Berichten: 3791
Geregistreerd: 06-08-09
Woonplaats: Dordrecht

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 09:13

Hoe lang gaan jullie eigenlijk? Of heb ik eroverheen gelezen?

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 12:52

Joyce_R schreef:
Wij zitten momenteel in RIU Palace in Aruba :D In totaal de 3e keer voor mij op het eiland, wel allemaal verschillende hotels.

Je kan hier inderdaad met de dollar betalen en de arubaanse florijn, maar ik zou je aanraden dollars mee te nemen. Inderdaad de 1 dollar tip is een goede :j

Nog een andere tip, mocht je een auto willen huren, zou ik dit vantevoren uitzoeken en reserveren. Wij wouden deze vandaag namelijk in het hotel reserveren, maar voor de komende periode waren alle auto's helaas volgeboekt en waren er enkel nog jeeps van $200 voor een dag beschikbaar.

Hoe bevalt het hotel? :D

Wiebke: wij gaan 10dagen.

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 13:27

Patty14 schreef:
Joyce_R schreef:
Wij zitten momenteel in RIU Palace in Aruba :D In totaal de 3e keer voor mij op het eiland, wel allemaal verschillende hotels.

Je kan hier inderdaad met de dollar betalen en de arubaanse florijn, maar ik zou je aanraden dollars mee te nemen. Inderdaad de 1 dollar tip is een goede :j

Nog een andere tip, mocht je een auto willen huren, zou ik dit vantevoren uitzoeken en reserveren. Wij wouden deze vandaag namelijk in het hotel reserveren, maar voor de komende periode waren alle auto's helaas volgeboekt en waren er enkel nog jeeps van $200 voor een dag beschikbaar.

Hoe bevalt het hotel? :D

Wiebke: wij gaan 10dagen.


Bevalt goed! Bij aankomst was het gelijk al leuk, een gratis upgrade naar een suite *\o/*
Personeel is allemaal erg aardig, het strand is heerlijk en het zwembad prima. Eten kan je ook echt óveral krijgen, en het buffet is erg uitgebreid. De a la carte restaurants moet ik wel toegeven dat deze wel een beetje tegenvallen, je staat echt binnen een half uur a driekwartier weer buiten. Daarbij is de kwaliteit hiervan niet beter dan het buffet, wat je ergens wel zou verwachten. Kwaliteit van het buffet is wel prima!
Indien je veel betere hotels bent verwacht is het niet spectaculair, maar zeker een meer dan prima hotel en een heerlijke vakantie! :D

Uitkijk vanaf de lobby, richting het strand en zwembad.
Afbeelding

Het strand bij het hotel.
Afbeelding

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-17 14:45

Wij gaan begin oktober en dan 16 dagen en dat word alle dagen genieten.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-17 15:54

Wauw upgrade naar een suite is nooit verkeerd! Klinkt goed allemaal. Is er ook genoeg plek bij het zwembad/strand? Of doen ze ook aan handdoekje leggen :').

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 03:13

Patty14 schreef:
Wauw upgrade naar een suite is nooit verkeerd! Klinkt goed allemaal. Is er ook genoeg plek bij het zwembad/strand? Of doen ze ook aan handdoekje leggen :').


Nee dat is zeker niet verkeerd! We waren ook positief verrast, dat was een leuke binnenkomer! :D De suite is ook écht groot haha, én met seaview!
Volgens mij is/was het ook relatief rustig in het hotel, dus dat was fijn. Nu zijn er vandaag veel gasten bij gekomen, dus nu is het iets drukker. Maar als je voor 8 uur gaat eten, merk je hier niks van :) Net om half 9 stond er wel een rij(tje) voor een plekje in het buffetrestaurant.

Er wordt wel handdoekje gelegd, voornamelijk aan het strand. Geen mens in wegen of velden te bekennen tot 10 uur, maar dat handdoekje ligt om 7 uur om de parasol hoor :') Maar er is meer dan genoeg plek op zowel het strand als bij het zwembad, dus eigenlijk heb je er bijna geen last van. Ook als je op het strand wat meer naar achter loopt, is er nog plek zat!

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-17 05:18

He ben vorigjaar bij mijn broer geweest!

Maar heb wel wat tips.

hooiberg beklimmen! Zijn heeeeel veel trappen er leuk om te doen.

Snorkelen! Heb nig wel leuk strandje dat niet zo toeristis is.

natuurpark in met 4x4 dan kun je ook naar de nature pool je kunt er ook leuk wandelen. Kun je meer x per dag heen.
ala je bij het restaurant daar gaat eten hoef je geen intreete betalen!

ijsje halen in oranjestad ;) heel lekker ijs.

Paardrijden! Zal de ranch vanmiddag even zoeken. Heb daar heel lekker gereden.

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 17:56

Joyce_R,nog leuke dingen gedaan of gezien en hebben jullie het naar je zin? :D

Joyce_R

Berichten: 734
Geregistreerd: 06-08-12
Woonplaats: 'S-Hertogenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:16

Faruba schreef:
Joyce_R,nog leuke dingen gedaan of gezien en hebben jullie het naar je zin? :D


We hebben het zeker naar onze zin! :D Aangezien het voor mij de 3e keer is op Aruba, heb ik in eerdere keren eigenlijk al alle 'hoogtepuntjes' van Aruba gezien, waardoor de vakantie nu voornamelijk bestaat uit zon, zee en strand {:}

Een aantal dagen geleden hebben we wel alsnog de Jeep gehuurd en zijn we letterlijk het gehele eiland rond gereden en toch nog wel even naar de touristenplekjes gegaan, van baby beach tot het natuurpark etc. Dat was erg leuk! Aangezien we een stevige 4x4 hadden, hebben we ook wel wat zéér pittige wegen begaan :')

Net hebben we nog even langs Palm Beach gestruind, met de voetjes in het water en zijn we gaan uitzoeken wat ons volgende hotel wordt voor mei 2018 :D
Tot op heden heb ik overnacht bij (het voormalige) Westin (nu RIU Antilas), het Marriot helemaal achteraan aan Palm Beach en nu dan RIU Palace. Moet zeggen, Palm Beach is helemaal prachtig, maar vooraan blijft het mooiste stuk strand vind ik persoonlijk, bij het RIU en Westin. Maar ben wel benieuwd naar het nieuwe Ritz-Carlton op Palm Beach :j

Faruba

Berichten: 1807
Geregistreerd: 22-07-08
Woonplaats: Reeuwijk.

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-17 19:56

Joyce_R@Dat herken ik wel ja,ondanks dat wij er al 8 jaar komen gaan we altijd een dag weer de bekende plekjes af,gewoon zomaar voor de leuk.
Zoek je een hotel in de HighRise of is de Lowrise ook goed? Zo hebben wij de eerste keer in Manchebobeach resort gezeten,dat beviel erg goed. Jaar daarna in het voormalig Westin en dat was ons zo uitermate slecht bevallen,zo druk en weinig plek op het strand,constant overlast van jonge kinderen,dat wij weer terug gegaan zijn naar Manchebo het daar compleet tot rust komen en genieten van het stille strand,heerlijk.

Patty14
Berichten: 6631
Geregistreerd: 08-05-05

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-17 21:28

Over een week zitten we al op Aruba :D. Morgen nog een dagje werken. Kan niet wachten :D

mOamm

Berichten: 454
Geregistreerd: 17-03-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:17

Lekker! Kan me voorstellen dat je niet kunt wachten om te gaan!

Hier sinds begin van de week op Aruba (palm beach) en begin nu pas een beetje te wennen aan de warmte. Dacht dat ik wel ergens tegen kon, maar het is hier echt heel warm.

Stranden en zee zijn wel super mooi! Het is savonds aan de boulevard trouwens vrij rustig.. wij hadden het wel drukker verwacht.

Zag alleen net op het nieuws dat ze denken dat orkaan Irma deze kant opkomt medio volgende week :oo

Kiwi_
Berichten: 1494
Geregistreerd: 11-11-07
Woonplaats: Het mooiste plekje!

Re: Aruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:24

Heerlijk! Geniet er van!

wwillemijn
Berichten: 4279
Geregistreerd: 05-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 22:29

Ik ben op het eiland geweest met de flamingo's. Normaal erg duur, maar mijn stiefdochter liep stage bij het hotel waar het eiland bij hoort. Het is erg leuk, je gaat met een boot naar het eiland en komt dan op een paradijsje terecht. Enige wat er niet leuk is, de herrie van de vliegtuigen die opstijgen. Het eiland ligt letterlijk achter de startbaan. Je voelt de wind ook bij het vertrekken van de vliegtuigen. De flamingo's zijn trouwens tam :-D

Qua eten is Barefoot erg leuk en lekker eten!