Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 13:58

Oehhh Ja het gaat fris worden hè.
Maakt op zich niet uit als het maar droog blijft :=

Ik heb echt van alles in m'n koffer, van badkleding tm wollen muts _O-
Van zonnebrand en muggenspray tot paraplu en softshell jas.
Van thermolegging tot hemdjes.
Ik ben voorbereid op al het weer +:)+

Net nog even naar de stad geweest om de lens van m'n fototoestel te laten reinigen.
Direct nog een extra sd kaartje van 32 gb waar ongeveer 5000 foto's op kunnen erbij gekocht.

Zometeen nog om motorolie en 2 gasflesjes. Morgen onverwacht vrij dus dan kan ik op mn gemak boodschappen halen en dan zondag ochtend vertrekken we...
Pff best beetje zenuwachtig ook.


Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:09

Ik dacht wel mee te kunnen in de kofferbak, maar die zit zo te lezen tot de nok toe gevuld met zomer en winterkleding ( en alles er tussen in ) :+ ;) :D

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Quir
Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:16

Goed dat je zoveel verschillende kleding mee neemt. :))
Hier vandaag koud (10/15 graden) en regen, heel veel regen. Terwijl gisteren was het warm (25+ graden) en zon. :=
Ook vriest het alweer in de nachten. De zomer is echt voorbij en wij zitten nog niet eens zo noordelijk!

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:22

hier is het ook koud met regen :D Ik kijk uit naar de winter <3 hopelijk veel sneeuw!

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 14:33

Je mag mee hoor Maris, moet je wel idd in de kofferbak tussen de hond en de koelkast := lijkt me alleen een beetje oncomfortabel.

Oh Quir is ons weer naar daar getrokken?
Ik voelde me dinsdag toen ik met 32graden een paraplu ging kopen een beetje bijzonder maar woensdag ging het hier flink tekeer en viel de regen met bakken uit de lucht.
Nú dan weer een stralend zonnetje maar veel wind.

Ohhhhh sneeuw en vorst vind ik echt niet erg!
Als het maar droog is en niet te veel mist.
Meer heb ik niet op m'n wensenlijstje hoor _O- .

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:35

Hond vind ik nog wel gezellig, koelkast al stukken minder ;)

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 14:37

Zouden diegene die me willen volgen via Polarsteps mij een pbtje willen doen.
Ik stuur de link liever via pb omdat niet heel de wereld mij hoeft te kennen :=

Ik weet nog niet goed hoe de app werkt maar daar hoop ik zondag uit te komen _O- :=

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 14:37

Maris schreef:
Hond vind ik nog wel gezellig, koelkast al stukken minder ;)


Haha daar zit het bier in :')

Quir
Berichten: 17354
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 14:39

kirri schreef:
hier is het ook koud met regen :D Ik kijk uit naar de winter <3 hopelijk veel sneeuw!


Ik hou ook van de winter, met veel sneeuw. <3
Sneeuw hoeven we ons alleen niet zo'n zorgen over te maken, haha. Dat krijgen we sowieso.


Ben er bang voor yvje, we hebben zo'n drie maanden zon gehad en geen regen op hooguit af en toe 5 druppels na. Augustus heeft echter alweer alles goed gemaakt, veel te veel regen. :+
Wel ook veel mist nu.

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 17:46

vriendin zit in tromso die had van de week 2graden!! :P

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 18:59

Wijnzijn nu net aangekomenop bestemming 1 en het is hier echt heeeerlijk weer! Rond de 18 graden en een zonnetje. Ik zit in mijn shirtje op het terras. Maargoed, weet niet wat de rest van de weken doen, dus hier idd ook veel laagjes in de koffer!

[ img ]

♥ Rewrite the Stars ♥

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-17 19:22

Yv_ waar is bestemming 1 en hoe lang zijn jullie op pad totaal ?

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-17 20:07

Ja waar zit je precies??

Ziet er prachtig uit!

gabyfedde
Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 14:07

pinkie87 schreef:
vriendin zit in tromso die had van de week 2graden!! :P


Japp, is koud in het noorden. Hier is het kwik vorige week niet boven de 6 graden uit geweest. En de eerste nachtvorsten ook alweer achter de rug.
Wel een voordeel, alles krijgt nu prachtige herfstkleuren.

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 15:01

Is het daar ook niet zo dat als je nachtvorst hebt dat het over het algemeen overdag lekker weer is?

En ik kijk heel erg uit naar die prachtige herfstkleuren.
Heb zojuist de booschappen gedaan.
Onder andere veel drinken voor onderweg ingeslagen.

Nog 2 nachtjes slapen.....

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 15:55


You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3

pinkie87
Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: Tips Rondreis Noorwegen-Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 18:25

Bekende fotos hier boven haha zo anders dan paar weken geleden al weer

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 19:42

Bestemming 1 = Vradal.
Vandaag Gaustoppen gedaan, man man man, we zijn kapót. Wat een rotwandeling :=. Stralend zonnetje en toen we eindelijk boven waren was er mist en sneeuw _O-

Zag ook veel mensen met hond daar en dan had de hond zo'n soort rugzakje om zeg maar.

Vanochtend was het hier ook maar 1 graad inderdaad, maar gelukkig overdags prima weertje gehad.

♥ Rewrite the Stars ♥

Maris
Berichten: 15916
Geregistreerd: 24-07-03
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:02

Euh Yv_, tis wel de bedoeling dat jullie genieten he ?! Zag ik nou net even snel dat jullie 1800 meter hebben geklommen ?? Op de foto's op internet ziet de berg er in ieder geval indrukwekkend uit en het uitzicht ook ( bij mooi weer :+ ).

There is no way to happiness. Happiness IS the way !
Bygg bruer, ikke murer !

Shenavallie
Berichten: 11553
Geregistreerd: 12-08-06
Woonplaats: Waar ik dacht dat het nog groen en rustig is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 20:19

Mijn broer heeft vorig jaar samen met mijn zoon een rondreis van 5 weken door Scandinavië gemaakt (Noorwegen, Zweden en Finland) met een klein caravannetje en een tentje. Die hebben een prachttijd meegemaakt, maar vooral heel, heel veel tijd in de auto doorgebracht. Het zijn geen snelwegen zoals hier en vooral veel wegen waar je gewoon niet sneller kunt rijden. In Noord-Finland heb je zelfs wegen die nog uit heuse baggerpaden bestaan. Het is vooral heel veel genieten van de natuur, sommige stukken de leegte/kaalte (rotsen in de Noord) en onderin veel groen. Als er sneeuw ligt is een sneeuwscooter huren geweldig, of een rit met een hondenslee. Je kunt ook dobberen in een ijswak. En natuurlijk naar het museum in de Noordkaap (waren ze ook erg goed over te spreken). Mijn broer en zoon waren vooral geïnteresseerd in de vliegtuigmusea, dus die zijn met een heel ander doel die kant opgegaan. Ook zijn ze nog even bij een hotel in Noord-Finland geweest, waar ze een paar jaar daarvoor in de winter zijn geweest. Ze wilden nog even 'hoi' tegen een oude bekende zeggen. :D
Volgend jaar willen ze op dezelfde manier naar IJsland, dus met het caravannetje over met de veerboot.

In 1963 the Bronx Zoo had an exhibit called "The Most Dangerous Animal in the World". It was a mirror.

I don't understand why when we destroy something created by man we call it vandalism, but when we destroy something created by nature we call it progress. Ed Begley Jr.

Yv_
Berichten: 19115
Geregistreerd: 14-12-03
Woonplaats: Westland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 21:31

Maris schreef:
Euh Yv_, tis wel de bedoeling dat jullie genieten he ?! Zag ik nou net even snel dat jullie 1800 meter hebben geklommen ?? Op de foto's op internet ziet de berg er in ieder geval indrukwekkend uit en het uitzicht ook ( bij mooi weer :+ ).

Haha, doen we hoor! Was meer ff sarcasme, van goh, dat hebben wij weer :D.. Het was ongeveer 700 meter klimmen/dalen. Begint op 1200 meter geloof ik en hij eindigt op 1900 meter (ongeveer, weet de precieze meters niet). Op zich wel heel erg gaaf en het uitzicht onderweg was prachtig! Alleen toen we na 3 uur en een beetje eindelijk boven waren, begon het dus te sneeuwen. Was even jammer, maar we hebben erom gelachen, hebben een wafel in het restaurantje genomen en zijn later met weer een prachtig zonnetje aan de afdaling beginnen. In totaal bijna 6 uur daar bezig geweest. Ook nog een NL stel tegengekomen, die gingen op het moment dat wij naar beneden gingen naar het treintje en we kwamen tegelijkertijd bij de auto's aan :D. Zij moesten vanaf het treintje nog ong 4 km langs de weg terug naar de auto wandelen over vlak stuk.

Edit: dit is het pad grotendeels naar boven en naar beneden. Vandaar dat we wel echt kapot zijn haha.

[ img ]

♥ Rewrite the Stars ♥

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 22:59

kirri schreef:
Het begint langzaam te verkleuren hier (Gothenburg)

[ [url=m/4ijgHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nIpfvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JmFfLx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig zeg! Ieder jaar zitten we in deze tijd op de Veluwe, daar begint het dan ook herfst te worden.
Prachtig seizoen vind ik altijd.

Woon jij daar ook echt Kirri?

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 23:00

Yv_ schreef:
Bestemming 1 = Vradal.
Vandaag Gaustoppen gedaan, man man man, we zijn kapót. Wat een rotwandeling :=. Stralend zonnetje en toen we eindelijk boven waren was er mist en sneeuw _O-

Zag ook veel mensen met hond daar en dan had de hond zo'n soort rugzakje om zeg maar.

Vanochtend was het hier ook maar 1 graad inderdaad, maar gelukkig overdags prima weertje gehad.


Omg!
3 uur klimmen? :(:)

Dat gaat hem voor mij iig niet worden.
Maar dat uitzicht is vast alle moeite waard geweest.

yvje86
Berichten: 2696
Geregistreerd: 18-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-09-17 23:04

Shenavallie schreef:
Mijn broer heeft vorig jaar samen met mijn zoon een rondreis van 5 weken door Scandinavië gemaakt (Noorwegen, Zweden en Finland) met een klein caravannetje en een tentje. Die hebben een prachttijd meegemaakt, maar vooral heel, heel veel tijd in de auto doorgebracht. Het zijn geen snelwegen zoals hier en vooral veel wegen waar je gewoon niet sneller kunt rijden. In Noord-Finland heb je zelfs wegen die nog uit heuse baggerpaden bestaan. Het is vooral heel veel genieten van de natuur, sommige stukken de leegte/kaalte (rotsen in de Noord) en onderin veel groen. Als er sneeuw ligt is een sneeuwscooter huren geweldig, of een rit met een hondenslee. Je kunt ook dobberen in een ijswak. En natuurlijk naar het museum in de Noordkaap (waren ze ook erg goed over te spreken). Mijn broer en zoon waren vooral geïnteresseerd in de vliegtuigmusea, dus die zijn met een heel ander doel die kant opgegaan. Ook zijn ze nog even bij een hotel in Noord-Finland geweest, waar ze een paar jaar daarvoor in de winter zijn geweest. Ze wilden nog even 'hoi' tegen een oude bekende zeggen. :D
Volgend jaar willen ze op dezelfde manier naar IJsland, dus met het caravannetje over met de veerboot.


En daarom ben ik blij dat we met onze eigen Landrover gaan.
Die is het gewend om door moerassen te rijden haha.
Zo'n rit met de hondenslee lijkt me ook ontzettend tof.
Ben benieuwd of daar genoeg sneeuw voor is.
Vliegtuigen is niet zo ons ding maar de natuur wél.
Ik heb er zo'n zin in!
:-D

KarmaChansy
Berichten: 6926
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Sverige

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-17 23:38

yvje86 schreef:
kirri schreef:
Het begint langzaam te verkleuren hier (Gothenburg)

[ [url=m/4ijgHK.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/nIpfvj.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/JmFfLx.jpg]Afbeelding[/url] ]


Prachtig zeg! Ieder jaar zitten we in deze tijd op de Veluwe, daar begint het dan ook herfst te worden.
Prachtig seizoen vind ik altijd.

Woon jij daar ook echt Kirri?


Ja ik woon hier :D al een paar jaar :j heerlijk land <3 wil ook nooit meer terug naar nederland

You are either an ocean or a puddle, don't be a puddle. People walk through puddles like there nothing. Oceans fiets destroy cities
Karma 30/06/2015 <3 Chansy 17/04/2011 <3 Balto 15/10/2017 <3 Jinx 18/02/2019 <3


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 121 bezoekers