Nieuw Zeeland

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

 
 
Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-11-17 16:42

Nog 16 nachtjes slapen *\o/* *\o/*


Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-17 12:21

Wat leuk! Ik doe hem precies andersom.
Hebben jullie al een planning gemaakt hoe jullie willen gaan en wat jullie willen zien?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 10:35

Hoe bevalt het Floran? Heb je nog tips and tricks?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 10:48

Leuk! Hebben jullie al een route in je hoofd?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-11-17 11:08

Ik ga enkel met wat kleding op pad, klein koffertje :') Iedereen verklaard mij voor gek maar goed. Ze hebben daar vast ook winkels :P

En inderdaad zonnebrand etc koop ik allemaal daar :) Vorig jaar in Australië wel gezien NL factor kan daar niet tegenop :P

Als ze net zo'n mentaliteit hebben als in Australië komt dat zeker goed. Toen ik vorig jaar op het vliegveld zat wilde ik absoluut niet weg..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-12-17 11:28

Floran, bedankt voor de tips, ik heb ze opgeschreven.

Ja ik ga wel met camper! Dus heerlijk die vrijheid :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:32

wollie2004 schreef:
Ow wauw wat een prachtige foto's Floran! Hier nog een weekje aftellen!


Hoe lang gaan jullie en beide eilanden?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:34

Floran schreef:
Als ik komende week weer thuis ben ga ik er even voor zitten, heb een dagboekje bijgehouden dus ik heb alle campings dan paraat. Ik weet niet waar je de camper hebt geboekt maar volgens mij hebben bijna alle campers de campermate-app op de tomtom zitten (overigens dezelfde als de britz-app, dus het is handig die thuis al ff op je telefoon te zetten, werkt ook offline), dat gaat je grote steun zijn. Alles is er op te vinden; campings, things to do, supermarkten, tankstations, dumpstation etc


Krijgen bij de camper inderdaad een app, maar zal de app die jij noemde er even opzetten! Kan altijd makkelijk zijn :)

Route hebben we global dat is langs de kust helemaal rond, naja en binnenlanden, eigenlijk willen we alles zien dus grote uitdaging haha.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:34

[***] schreef:
Ik ga daar niet heen
Wil ik niet meer terug


? >;)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-12-17 10:36

daffie1986 schreef:
Ik woon hier en het bevalt me echt prima. Zijn in 2013 voor 3 jaar geweest, toen nog 1,5 jaar in NL gewoond en bevallen. Nu weer terug sinds augustus. Als backpacker geen ervaring. Wat het visum betrefd, je moet een visitor visa hebben. Geen zorgen die krijg je automatisch als je bij de douane door gelaten wordt. Wél zorgen dat je een retour ticket hebt want anders kom je er niet in. Als je eten meeneemt(ook water valt daar onder) aangeven op je decleration.

Wat Invercargill betrefd, hier kun je tegenwoordig als toerist (tegen vergoeding uiteraard) op shovels en rupskranen rijden. Ook is er een auto museum geopend en is er een brandweer museum.



Heb een retour ticket dus komt goed :) Eten en drinken neem ik niet mee.

Leuk, ga ik ook even opschrijven. Bedankt!

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 10:51

daffie1986 schreef:
gribaldi schreef:
Eten en drinken neem ik niet mee.


Wij nemen altijd eten en drinken mee, hebben al meerdere keren last van flinke turbulentie gehad waardoor er dus geen eten en drinken geserveerd kon worden. Het is nog 3-4 uur vliegen extra (brisbane-auckland) vanuit Australië. Weet niet of je via Australië vliegt, dan heb je namelijk ook nog een visum voor Australië nodig.

Wat internet en mobiel bereik betrefd, ze noemen hier het percentage "where kiwis work and live" en dat is dus in de dorpen en steden. Sta er dus niet verbaasd van dat je geen bereik hebt.


Nee vlieg niet over Australië, ben ik vorig jaar al geweest :P Vlieg naar Auckland en pak dan nog een binnenlandse vlucht. Ik koop daar een telefoonkaartje enkel weet ik nog niet welke provider, ik denk dat ik voor Spark ga :). Lees op internet dat die altijd wel wat bereik heeft. En vorig jaar in de outback van Aussie had ik ook geen bereik, geef daar niet veel om ben op vakantie :P

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 10:52

Enkel zijn de berichten zo wisselend over wel of geen visum voor China. Vorig jaar vanuit Australië werd het geregeld bij de douane toen had ik namelijk op de terugreis een binnenlandse vlucht...
Kan op de tickets aantonen dat ik niet blijf maar meteen doorga hopelijk is dat voldoende.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-12-17 14:00

Ik blijf 1,5 uur op de een en 2,5 uur op de andere...
Vorig jaar ook geen probleem mee gehad dus moet zeggen dat ik mij niet heel druk maak :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 11:15

Ik ben weer terug, 6 weken en maar 2 dagen regen! Was echt top :D

Het weer is echt heel veranderlijk nu, zelfs de Kiwi's waren redelijk verbaasd. Nelson heeft behoorlijk wat regen gehad en Thames en Miranda hebben echt veel schade gehad van de storm.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-02-18 10:36

Ik heb een auto gehuurd en ben beide eilanden afgegaan. Zuider eiland is de natuur prachtig maar weinig mensen dus je moet echt van de natuur en rust houden. Noorder eiland was meer mijn ding maar dat is meer omdat er veel meer agrarisch leven was.

Heb veelal van alles gezien en gedaan maar voornamelijk veel hikes. Ben niet zo dol op hele toeristische plekken maar dat komt door een bepaald slag volk haha.

Ga je met een bus of zelf rondtoeren?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 13:39

Ik vond blue duck vreselijk! Onsympathieke en onvriendelijke mensen.
Ben naar een oudere man geweest en daar echt genoten van de rit en de boerderij. Vond het een bijzondere ervaring zeker omdat dit de laatste rit was.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 08:28

Campervan, ideaal! Je komt op zoveel mooie plekken en je zit niet zo tijd gebonden om op een camping te komen oid.

Is dat incl. vliegtickets? Volgens mij is de prijs wel normaal hoor maar heb je daar ook eten en drinken bij gerekend?

Ik heb echt geen idee wat mijn reis gekost heeft :')

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 08:50

Hoe bedoel je dat je veel tijd kwijt zou zijn met een overnacht plek?

Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.. Ik vond het heerlijk in de natuur staan met enkel een wc.
Lekker wat koken en genieten van de rust :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:04

Barramundi schreef:
gribaldi schreef:
Er is een app en die laat je zien waar van alles ziet, als je geluk hebt zijn de meeste gratis of voor een tientje.

Is dat WikiCamps toevallig? Wij gebruiken die hier in Australië veel en die is echt super makkelijk!! Maar ik weet niet of die ook voor NZ bestaat?


CamperMate :) Bijna het zelfde hoor, ideaal! WC gebruikte ik inderdaad ook in Australië, ik kom zeker terug ben verliefd <3

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:05

NiNa_14 schreef:
mvdende schreef:
Camper! Weet niet in welke periode je gaat, maar van +- december tot maart zitten alle accommodaties vol als je niet ver van tevoren hebt geboekt. Dan zou je nu al iedere nacht moeten vastleggen, terwijl je met de camper daar veel meer vrijheid in hebt.


We gaan in november, en alles word van te voren geboekt door de reisorganisatie. We gaan maar een maand, wat relatief kort is dus we willen zo min mogelijk risico lopen

Ik wil vooral weten of we niet belachelijk veel geld betalen voor het laten regelen van de reis, ik denk dat dit opzich nog wel meevalt als ik het zo lees op internet.


Lastig en of je te veel betaald geen idee. Waarom hebben jullie gekozen voor een vaste route via een reisorganisatie?

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:31

Voorbereidingen kun je thuis doen toch, die zijn het leukste :)

Ik zou dan gewoon alles lekker via de organisatie doen hoef je er verder niet over na te denken of dingen te regelen.

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-18 12:40

B&B heb ik geen ervaringen mee, had een auto gehuurd en daarin geslapen. Vond ik fijn maar dat is voor ieder persoonlijk. De afstand qua km vond ik ook wel meevallen. Enkel is het wel druk met de boot om eiland te hoppen dus hou daar wel rekening mee :)

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-18 09:23

Haha NZ was ook echt wel leuk hoor, maar als mensen daar vroegen wat ik het mooiste vind zei ik automatisch Australië :')

Ik zit enorm in dubio om weer terug te gaan naar Aussie, wil sowieso WA nog zien heb al een hele route gepland ook :+

Een vriend zei al, laten we onze banen opzeggen en vertrekken, het klinkt aantrekkelijk haha..

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 08:56

Haha ja, ik wacht even de ontwikkelingen hier in NL af anders hou ik dat zeker als optie. Het zal altijd in mijn hoofd blijven spoken :)

Ja wil einde dit jaar of het jaar erop weer die kant op vertrekken voor een aantal weken en dan WA doen :D

Travellust
Berichten: 5440
Geregistreerd: 13-11-05

Re: Nieuw Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-07-18 10:28

Wauw prachtig zeg :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cathalijne, Doubtless, Eliana, flavlip, mireilledons, mvdende, NadjaNadja, Tatjanaa en 71 bezoekers